Bizar ongeluk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphne__
Berichten: 12461
Geregistreerd: 12-12-06

Bizar ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-22 22:44

Hoihoi,

Gisteravond kreeg ik echt de schrik van mijn leven -O- Ik ging mijn pony voeren, dus zet haar voerbak in de stal, pony er in en zij gaat rustig staan eten. De schuif van de deur is niet goed, dus ik duw de deur dicht, maar doe hem niet op slot. Leek me geen probleem, omdat de andere pony's en paarden ook op stal staan tijdens het eten en als ze klaar is dan mag ze de stal ook gewoon weer uit. Alles staat rustig te eten en wij staan te kletsen. Pony is bijna klaar met eten, duwt de deur een beetje open, kijkt naar buiten en likt haar bak nog een beetje uit..

En opeens een bonk achter ons. We draaien geschrokken om en zien pony opeens met haar hoofd vast zitten tussen de deur :oo Bleek dat ze naar buiten keek en bij het weer naar binnen gaan, bleef te deur achter haar kaak hangen waardoor de deur dicht ging. En omdat zij de deur naar binnen trok en hij naar buiten open gaat, trok ze de deur dus juist dicht. Links achter haar kaak de deur, rechts achter haar kaak de muur. Mijn zus ging direct met haar hele gewicht aan de deur hangen, verloor de grip op de deur en valt keihard achterover op de tegels..
Gelukkig ging de deur uit het scharnier en was pony dus heel snel los.

Maar de eindstand was dus een pony met een wond en mijn zus had direct veel pijn. Dus ik mijn ouders gebeld, dat ze moesten komen. Want mijn zus had vervoer nodig naar het ziekenhuis en ik wou graag iemand bij me terwijl ik wachtte op de dierenarts.

Dierenarts vroeg of ik een foto wou sturen van de wond. Anders had ik er niet aan gedacht een foto te maken, was helemaal in shock :\ Hadden ook nog eens stroomuitval tijdens het wachten op de dierenarts, dus ze moest hechten terwijl wij met onze mobiel aan het schijnen waren.
Spoiler:
Afbeelding

En weer dicht.
Spoiler:
Afbeelding


Bijkomen van de verdoving.
Afbeelding

Zus bleek haar pols gebroken te hebben en zit nu in het gips :\ Snap nogsteeds niet hoe pony dit voor elkaar gekregen heeft :\ Ze eet zonder problemen hooi en brok, loopt goed.. Denk dat we veel geluk hebben met haar rustige karakter, waardoor ze wel de deur dicht trok en vast zat, maar ze niet extreem in paniek raakte en haar nek kapot trok. Ze zat vast en met haar hals gestrekt, maar ze stond wel stil.


Ben al meer dan 20 jaar elke dag bezig met pony's/paarden, maar dit nog nooit meegemaakt en nogsteeds in shock dat dit gebeurd is :n

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Bizar ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 22:50

Schrikken zeg, ongeluk zit in een klein hoekje. Beterschap voor je pony en je zus.

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 22:52

Soms kan iets zo stom mis gaan. Gelukkig redelijk goed afgelopen.. Beterschap voor je pony en je zus, de held.

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 22:52

Oef, wat zullen jullie geschrokken zijn!
Zo zie je maar weer... ongeluk zit in zo'n klein hoekje he!
Gelukkig valt het allemaal nog wel mee, en is je pony een koele kikker :-)
Beterschap voor je zus, en snel herstel voor je pony!

Duran123
Berichten: 1077
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 22:54

Oh jee….zo zie je maar dat een ongeluk vaak uit onverwachte hoek komt.
Een spoedig herstel gewenst!

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Bizar ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 23:01

Dat is zeker schrikken !
Beterschap voor jullie allemaal ! :(:)

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Bizar ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 23:13

Dat is even schrikken. Je zal in t vervolg de deur wel sluiten maar voor nu is het fijn dat t nog relatief meevalt. Dit geneest volgens mij wel aardig snel. Zit de wond maar aan 1 kant ook?

Petunia27

Berichten: 206
Geregistreerd: 29-06-17

Re: Bizar ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 12:54

Dat is schrikken geweest zeg! Sterkte met de pols van je zus en gelukkig is het relatief goed afgelopen voor de pony

AnnickT

Berichten: 1466
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Bizar ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 12:56

Wat een schrik, veel beterschap voor de patiënten!

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:06

Oef wat schrikken!
Veel sterkte en een voorspoedig herstel gewenst voor je zus en pony.
En voor jou ook een dikke knuffel voor de schrik :(:)

Daphne__
Berichten: 12461
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 23:16

Bedankt voor jullie reactie's. Deuren blijven hier niet meer open idd, sluit nu alles af, dit gaat me niet nog een keer gebeuren :\


Pony heeft links de wond, rechts heeft ze wel wat schaafplekken, maar gelukkig niks ernstigs. Ze had de dag na het ongeluk echt een gigantische zwelling bij haar kaak. Toen ik het zag dacht ik meteen, die kan niet meer eten... Maar dat was niet zo.
Morgen zou ze op clubkampioenschap met een meisje wat haar rijd, maar dat gaan we niet doen. Pony moet eerst maar eens rustig herstellen :knuffel:

Dit is haar vandaag. Op haar wang en achter haar oor zit groene leem en op de wond honingzalf. Vieze bende, maargoed het helpt..
Op deze foto zie je de zwelling onder haar oor nog wel goed.
Afbeelding
Afbeelding

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Bizar ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 14:46

Achjee... Veel beterschap nog <3

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 14:57

Zo dat is bizar ja dan schrik je wel hoor.

LibertyLucky

Berichten: 966
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Re: Bizar ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 15:18

Jeetje das inderdaad wel even schrikken
Ik hoop dat je pony en je zus gauw weer opknappen en je pony verder geen angsten heeft gekregen