Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 7 [ 171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Van groen paard naar allrounder!

 
Profiel   

Elisa2 schreef
Wat een leuk dier! dat karakter klinkt als een droom karakter.


Dat heeft ze zeker! Al is het wel een dame hoor, ze weet wel wat ze wil en ook wat ze niet wil :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 09:12 



 
Profiel   

Mijlpaal er zit een mens OP whoop whoop *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 16:05 



 
Profiel   

Yes, wat goed *\o/*

Daar hoeft echt geen strikje om hoor, ergo, ik kom haar zelf nog wel halen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 16:27 



 
Profiel   

SophievdV schreef
fresley schreef
Leuk!
Ik ben bezig met mijn eventer te beleren voor de koets. Die heeft ook echt al van alles gedaan..
Heerlijk die nuchtere paarden vind ik :)


Dat is de andere kant op, wat super leuk!! Doe je dat helemaal zelf?

Vanmorgen ging Deetje mee naar de rijvereniging. Lekker vroeg, want dan is het lekker rustig en ik had een druk programma vandaag. Blijken ze de lichtplaten te vervangen.. Man wat een kabaal! Nou ja, we waren er toen toch al en onder het mom van 'daar worden ze mak van' heb ik haar toch maar gewoon aan de longe gezet, zoals ik ook van plan was.

De topper deed het super! En wat een imposant paard is het :D


[ [url=m/WhlbkH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze is prachtig in conditie, echt heel blij mee!



Heeey! Het is gelukt zie ik op het filmpje!! Gaaf hoor!

Over het beleren van mijn paard gesproken.. Daar krijg ik wel hulp bij. Momenteel ligt het ook allemaal stil door een operatie van mij maar we gaan het in december/januari oppakken. Hopelijk is mijn nieuwe koets dan ook klaar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 17:23 



 
Profiel   

Fresly wat voor koets heb je gekocht? Naar van je operatie, denk ik? Hopen dat je gauw weer aan de slag kunt :D

Ik kreeg gisteren een telefoontje. De inspecteur vh KWPN komt vandaag even langs om te kijken of O-Jidee ook binnen de Gelderse fokkerij past. Hierover had ik hem gemaild.

Ze doet namelijk best Gelders aan en bij de Tuigpaarden zien ze liever een ander type. Mijn achtergrond ligt bij de Gelderse fokkerij dus mogelijk kom ik daar weer bij terug. Ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 11:30 



 
Profiel   

Update: het is geen Tuigpaard meer maar een Gelderse :D Yes!! Ze is nu Stb exterieur en met een goede IBOP kan ze Ster of zelfs Keur worden.

Ik ben echt zo onwijs blij!! Ze kreeg nu een beduidend betere beoordeling dan op de keuring bij de Tuigpaarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 14:23 



 
Profiel   

Proficiat! Je bent weer terug waar je stond, tussen de Geldersen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 14:49 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! (Denk ik)

Ik heb er namelijk echt geen verstand van hoe dit werkt. Maar zou je dat uit kunnen/willen leggen? Ik zou denken dat de afstamming bepaalt in wel stamboek je zit?
Ik vind haar ook geen typische tuiger, dus snap Gelderse beter. Maar alsnog snap ik niet dat je dat zo kan wisselen :o?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 17:29 



 
Profiel   

Rocamor schreef
Proficiat! Je bent weer terug waar je stond, tussen de Geldersen <3


Ja en wauw dat voelt echt als thuis komen!!

Muga: paarden die voldoen aan beweging en type aan de Gelderse normen kan je om laten keuren. Dat kan door naar de stamboekkeuring te gaan, maar het kan ook middels een thuiskeuring. Dat laatste hebben wij gisteren gedaan, al dacht ik dat hij gewoon even kwam kijken om vervolgens een plan te maken, maar voordat ik het wist was alles al geregeld! :D

Ik zou niet alle paarden zomaar bij de Geldersen aanbieden. O-Jidee doet wel wat klassiek en daardoor Gelders aan. Bovendien heeft ze veel power en een top karakter en niet te vergeten: tuigpaarden en Geldersen hebben dezelfde roots. Dus dat scheelt.

Oh mensen ik ben blijer dan ik had kunnen voorzien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 10:11 



 
Profiel   

Wat leuk, gefeliciteerd met je Gelderse :-D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 10:15 



 
Profiel   

Ik ga ook volgen.
Ik vind O-Jidee ook zo gaaf. Watmeer mijn type dan Jody die overigens ook gaaf is.

Fijn dat ze nu Gelders is. Hopen op mooie resultaten bij een ibop maar dat zal denk ik wel loslopen met haar karakter en inzet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 15:01 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Mooi dat je wens is uitgekomen. +:)+
Veel succes met je Gelderse meisje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 15:03 



 
Profiel   

Thanks :D

Ze is heel anders dan Jody inderdaad. Imposanter, ook door haar formaat. Heb er vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 17:17 



 
Profiel   

En toen ging het ineens snel :D



Edit: ik zit er niet zelf op. Ik laat de dames geheel hun gang gaan dus ik was er ook niet bij aanwezig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 22:11 



 
Profiel   

Mijlpaal! Super gaaf! Knap paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 19:23 



 
Profiel   

Ja apetrots op Dee!!

Nog wel komisch trouwens: gisteren regende het keihard. Alle paarden stonden in de wei en Jody moest eruit ivm een wedstrijd. Ik kwam aanlopen en had zicht op alleen maar paardenkontjes, want ze stonden met de bips in de regen.

Toen zag ik Dee eens loeren en ze begint vet onhandig achteruit te lopen.. Huh? Blijkt dat ze me even gedag wilde zeggen maar niet met de kop in de wind en regen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 07:40 



 
Profiel   

Jongens jongens! Ze doet het echt super! Ik had tegen de inspecteur vh KWPN gezegd dat Dee niet alleen qua type Gelders aan doet, maar ook wat karakter betreft. Ik heb niks teveel gezegd, aanschouw zelf de eerste keer draven onder de vrouw :D



Ja ja *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 20:12 



 
Profiel   

Zo knap!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 20:18 



 
Profiel   

Wat pakt ze het goed op! Super gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 03:46 



 
Profiel   

Ja echt geweldig!! De dames die haar zadelmak maken waren ook helemaal enthousiast :D

Morgen zet ik haar ook weer even voor de wagen. Heb er enorm zin in :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 06:43 



 
Profiel   

Super knappe Dee! <3 je mag zeker trots zijn wat een brave zeg! Maar ook geen slome ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 13:48 



 
Profiel   

SophievdV schreef
Ja echt geweldig!! De dames die haar zadelmak maken waren ook helemaal enthousiast :D

Morgen zet ik haar ook weer even voor de wagen. Heb er enorm zin in :D


Geweldig!

Wat een wereldpaard! Lekker relaxed doet ze overkomen, en ik denk echt dat ze een wereldkarakter zal gaan krijgen onder het zadel. Hou er zo van van als je paarden heet kan maken in het werk, maar niet altijd zo rillerig en sensibel zijn. Het ziet er echt heel safe uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 08:29 



 
Profiel   

Oh oh oh, ik zit me hier toch op een roze wolk :D

Kijk mee:



Ze doet het met zo enorm veel gemak! Deze buitenbaan kende ze nog niet, op de video staat ze net 5 minuten voor de wagen. De laatste keer dat ik haar voor de wagen had is alweer zo'n 4 weken geleden. Nu het zadelmak maken in een iets verder stadium is pak ik haar ook weer voor de wagen.

Ook benieuwd naar het zicht vanaf mijn positie?


Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 18:24 



 
Profiel   

Super gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-22 20:43 



 
Profiel   

Vandaag is ze mee naar les geweest, dat paard heeft echt zo'n fijn karakter! Ze is niet kijkerig en gaat graag aan het werk. We zwabberen nog wel wat maar dat is gewoon het groene. En ze is echt ongecompliceerd. Ik vind dat wel een lekkere tegenhanger naast Jody :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 22:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 7 [ 171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen