[VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 12:09

MoniqueT schreef:
O, knappe Jody! Wat een droompaard!


Het is absoluut een droompaard :D als ik haar zo op de video zie dan ben ik toch wel echt ontzettend trots op die kleine rooie :D


Bernoe schreef:
Gaaf filmpje!
Het leven als menpaard past haar echt veel beter dan het tuigen he, ze ziet er blij uit.
Hopelijk knap jij ook snel op!


Ja groot verschil he! Dit past haar inderdaad veel beter, ze doet ook eigenlijk altijd haar best.

Mijn herstel gaat voetje voor voetje.. Komen er wel, maar vrees pas volgend voorjaar.


pantarhei schreef:
Prachtige video Sophie, wat heb je haar fijn aan het lopen zo.


Dankjewel voor dit mooie compliment :D


Rocamor schreef:
Wat een prachtig filmpje zeg! Kan me goed voorstellen dat je daar blij mee bent. Dat stukje in galop waar ze recht naar de filmer toe loopt is machtig.



Jaaa dat vind ik ook het meest gave stuk! En dat ze door die plas heen sjouwt met de oortjes erop *D

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 13:31

Geweldig filmpje. Zo zie ik weer een hele andere Jody dan toen ze bij ons op stal stond!

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 13:37

Puppetje schreef:
Geweldig filmpje. Zo zie ik weer een hele andere Jody dan toen ze bij ons op stal stond!


Absoluut!! :D Drukke stallen en veel verschillende mensen die haar moeten begeleiden werkt niet voor haar. Ze gedijt het best bij rust en structuur.

_Mars

Berichten: 474
Geregistreerd: 17-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 12:59

Hoe is het met jou? En Jody + Veulen?

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-23 13:40

Met mij gaat het beduidend beter! Afgelopen maandag ben ik rustig aan begonnen met werken. Dat voelt heel goed, al is het wel vermoeiend. We gaan wat dingen anders inrichten en ik neem ook ouderschapsverlof op zodra ik weer beter gemeld ben. Dan werk ik drie dagen ipv vier. Onze dochter gaat nu ook twee ochtenden naar de peuters. Dat vindt ze fantastisch en het levert mij wat meer ruimte en tijd op :) De belastbaarheid is nog relatief laag namelijk.

Jody staat op blote voeten en met een dikke vacht lekker uit te buiken. Haar buik wordt al ronder en ik ben razend benieuwd naar wat voor veulen er straks bij loopt. We zitten nu op bijna 7 maanden dracht.

_Mars

Berichten: 474
Geregistreerd: 17-12-16

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 14:58

Super fijn om te horen! Klinkt als een goede update!!

Getty_Maan

Berichten: 2592
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 22:49

Nou ik ben ook erg benieuwd naar jody haar veulen, de hengst liet zich vandaag weer fantastisch zien.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 23:34

Ik hoorde het inderdaad :D zo'n evenement is voor mij helaas nog echt too much. En het is hier om de hoek echt dus ik baal eigenlijk wel. Maar gelukkig liep Eise heel goed! Morgen ga ik even naar hem toe, ze hebben open dag bij de hengsten houder.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 13:24

Zojuist even wezen kijken bij Eise op stal. Dat paard gaat super economisch met zijn energie om. Waar de rest met het hoofd over de rand van de box staat voor knuffels, spaart hij zichzelf door met de kont richting het publiek lekker een dutje te doen. Dit is 1 van de redenen dat hij mij wel geschikt leek voor Jody :)

Getty_Maan

Berichten: 2592
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 14:23

Die stakker heeft ook erg drukke dagen gehad, goed dat hij zijn rust pakt haha

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 23:04

yeah weer helemaal bij! was je topic zoek. maar dit topic geeft mijn beetje moet dat mijn rare merrie misschien ook nog wel eens normaal voor de wagen zou kunnen lopen

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-23 10:53

pinkie87 schreef:
yeah weer helemaal bij! was je topic zoek. maar dit topic geeft mijn beetje moet dat mijn rare merrie misschien ook nog wel eens normaal voor de wagen zou kunnen lopen


Nu ben ik natuurlijk benieuwd naar je merrie :D

YvonneV
Berichten: 8778
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 19:20


SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-23 23:54


pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 07:29

SophievdV schreef:
pinkie87 schreef:
yeah weer helemaal bij! was je topic zoek. maar dit topic geeft mijn beetje moet dat mijn rare merrie misschien ook nog wel eens normaal voor de wagen zou kunnen lopen


Nu ben ik natuurlijk benieuwd naar je merrie :D


mijn rare knappe dame
Afbeelding

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-23 19:05

Oooh dit is veel te lang geleden!

Nou.. Jody heeft weinig gedaan wat sporten betreft, maar zij heeft wel een prachtige baby gebakken *D afgelopen donderdag kwam hij ter wereld! Misschien heb je zijn eigen topic met foto's al voorbij zien komen en zo niet, no stress, hier is Thorsten fan Burga DS


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij is super chique en luxe. En oh wat is ie lief. Hij komt graag even bij me kijken voor wat kriebels. Iedereen was wat van de leg. Jody maar ook Dee. Ik merk dat er nu weer rust op stal komt.

Oh nog een klein nieuwtje: we hebben de paarden sinds een tijdje in eigen beheer op een accomodatie vlakbij huis! Zo heerlijk echt en Jody gedeit er heel goed. Zij blijft nu gust en het streven is ZZ dressuur mennen *D Ze mag eerst even lekker moederen, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het sporten met haar enorm gemist heb.. kijk er naar uit weer op pad te kunnen samen :D

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 19:08

Gefeliciteerd met dit knappe veulen!

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 22:00

Hier is dan de baby spam <3 prachtig ventje hoor <3

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-23 22:03

Afbeelding

Dit is em vandaag <3

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 22:18

Wat een heerlijk smoeltje <3

Rocamor

Berichten: 10855
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 12:45

Negeert de schreeuwende letters linksbovenin, maar hoe gaat het met jou, met Jody en de baby?

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 14:26

Rocamor schreef:
Negeert de schreeuwende letters linksbovenin, maar hoe gaat het met jou, met Jody en de baby?


:')

Gaat goed! Thorsten gaat steeds meer zijn eigen weg en ik heb Jody nu 1 keer voor de wagen gehad. Dat ging Spaans.. zie ook de reel op onze Instagram pagina. Ze was topbraaf met inspannen, maar begon daarna al springend aan onze eerste rit sinds ze moeder is. Even wennen weer, of misschien eigenlijk ook weer niet ;)

We zijn daarna de weg op gegaan. Dan rijdt de wagen lichter en hoeft ze minder hard te trekken. Dat ging goed! Maar.. we moesten ook keren op de weg, want ik wilde niet te lang of te ver weg ook ivm Thorsten die samen met zn twee tantes in de wei stond. Dus wij draaien. Normaliter geen probleem, maar Jody sloeg op slot. Muurvast stonden we. Ze verzette geen pas meer, het arme dier. Door haar om te duwen moest ze zich wel Verstappen en toen kwam er weer beweging in. Toen liep ze weer als een trein. Hierna hebben we haar rustig uit kunnen spannen. Weer topbraaf.

En wat denk je? Ze had gewoon een blije blik in haar ogen. Ik ben zo blij dat ik haar zo goed ken en het dan vriendelijk op kan lossen. Ze slaat niet op slot om mij te plagen of dwars te zitten. Dit is echt mentaal. Slaan en doen heeft dan geen zin. Het gaat om vertrouwen. En dat hebben we in elkaar.. blindelings.

Vandaag wil ik haar graag weer even inspannen. De bak sla ik even over, denk dat we even door het land gaan :)

Thorsten doet het trouwens super! En ik moet mijn energie goed verdelen. Doe ik teveel, dan ben ik meteen duizelig. Dus niet teveel prikkels en afspraken in korte tijd.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 18:01

Update van vandaag: we boeken duidelijk vooruitgang!!

Met inspannen weer topbraaf. Dan het wegstappen.. weer die wagen die er voor zorgt dat ze blokkeert. Nou, er af en er naast gaan lopen. Toen liep ze keurig mee. Ze loopt wel alleen met mij mee. Mijn vriend deed ook een poging, maar dan blijft ze stokstijf staan :')

Dus een heel stuk zo gelopen en er toen toch maar op. Ging fantastisch!! Hebben drie keer gekeerd en ze bleef lopen. Hoppaaa!

NailB

Berichten: 416
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Tilburg

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 18:59

Leuk om te horen dat je je paard zo goed kunt lezen.
Lekker bezig!

Rocamor

Berichten: 10855
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 19:39

Wat leuk dat het beter gaat en dat Jody ook weer lekker voor de wagen kan!