Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 24 van de 30 [ 734 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 30  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Stal de Bonte Dijk

 
Profiel   

littleroosie schreef
Merrie wil gelukkig wel bewegen, had haar even los in de bak gehad en toen was ze wel lekker aan het draven en (overkruist) aan het galopperen. Maar ze kan alleen als Bambi staan er corrigeert zichzelf ook iedere keer naar die stand toe. Zat ook niet veel vlees op de botten want denk dat het haar veel energie kost om haar balans te houden om te staan.


Dat is echt een extreme krampentrekker hoor, die staan ook zo. Is neurologisch en in beweging zie je er niks van. Hoefsmid is drama.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 09:03 



 
Profiel   

De jaarlijkse kerstfoto is er ook weer :D
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Stal de Bonte Dijk wenst iedereen hele fijne feestdagen en een fantastisch 2023. Voor ons staan er ook mooie dingen op ons te wachten, een veulentje van Kinadora, Eapolita haar sportcarrière gaat dan beginnen en wie weet wat voor bijzondere paarden op onze weg mogen komen :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-22 11:48 



 
Profiel   

Ondertussen zitten we alweer in het nieuwe jaar, ik hoop dat iedereen een fantastisch mooi 2023 tegemoet gaat!

Anderhalve week geleden hebben we een nieuw paard op stal erbij gekregen, een 15 jarige ruin genaamd Zorro. Hij is 1.71 groot en met zn hals erop is het een heel paard. Hij is altijd netjes gereden en verzorgd en is wegens omstandigheden nu bij mij gekomen. Bedoeling is om hem voor de eigenaar te verkopen.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 13:18 



 
Profiel   

Bak weer beetje te doen?
Zag de Bels te koop wegens natte bak

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 13:25 



 
Profiel   

Zie de bak waar Zorro in staat, is geen doen. En voor Zorro zijn ook al mensen geweest, die komen nog een keertje rijden en hopelijk gaat dat door want die 2 passen goed bij elkaar.


Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 13:36 



 
Profiel   

Wat een leuk beestje zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 15:06 



 
Profiel   

Inderdaad, wat een knap dier! Beetje aquatraining er bij haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-23 09:33 



 
Profiel   

littleroosie schreef
De jaarlijkse kerstfoto is er ook weer :D
[ [url=m/MKs2RG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xSwGOD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/N3rjfy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stal de Bonte Dijk wenst iedereen hele fijne feestdagen en een fantastisch 2023. Voor ons staan er ook mooie dingen op ons te wachten, een veulentje van Kinadora, Eapolita haar sportcarrière gaat dan beginnen en wie weet wat voor bijzondere paarden op onze weg mogen komen :))


Mooie foto's! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-23 09:34 



 
Profiel   

ahw super mooi paard, hij heeft een goed thuis bij jullie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-23 16:20 



 
Profiel   

Zag Botticelli te koop staan op 2ehands.be

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-23 22:56 



 
Profiel   

Lachica schreef
ahw super mooi paard, hij heeft een goed thuis bij jullie :)


Nou blijft hij alleen niet bij ons, ik ga voor de eigenaar opzoek naar een fijn huisje.

@JoukjeV vanaf de dag dat ik Botticelli verkocht heb probeer ik hem terug te krijgen. Hij heeft hem nu sinds oktober te koop staan, maar wil er €9500,- voor hebben. Dat geld heb ik niet en om eerlijk te zeggen vind ik hem dat ook echt niet waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-23 10:50 



 
Profiel   

Nou nee, en zeker niet hoe hij er nu bij staat op de foto's. Erg jammer, hij zag er bij jou zo goed uit.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-23 13:43 



 
Profiel   

Ik heb er ook verschrikkelijk veel spijt van en wil hem ook graag terug, ik hoop dat die kerel op aarde komt en ik hem voor normaal geld kan terug kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-23 13:53 



 
Profiel   

Wat vervelend zeg.. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-23 15:12 



 
Profiel   

Jammer van Boticelli, hij zag er bij jou veel beter uit inderdaad! Vooral die eerste foto.. zo verkoopt hij hem nooit voor dat geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-23 12:42 



 
Profiel   

Kolletje is vandaag verhuisd naar haar nieuwe eigenaren. Hele leuke mensen en een fijne plek voor haar met 24/7 buiten, kan zelf bepalen of ze naar binnen wil en onbeperkt eten. Ze is voor een meid van 12 die met de juiste begeleiding het avontuur met Kolletje aangaan.

Zorro wordt morgen gekeurd en als dat in orde is dan gaat hij vrijdag verhuizen en blijft hij hier in het dorp staan.

Ondertussen ben ik al een beetje aan het nadenken over namen voor Kinadora haar veulen. Als het een hengstenveulen wordt dan moet de naam met een C beginnen. Ik heb tot nu toe:
Charming
Carlos
Casper (als het een palomino zou worden)
Calimero

Als het een merrie wordt dan ben ik vrij met de letter, maar wil wel graag de merrie lijn naam er in houden, eindigen op Dora. Maar ik kom nog niet verder dan Rosadora :D

Zitten er hier toevallig ook mensen die kennis hebben van kleuren? Kinadora komt nml uit een vos moeder, donkerbruine vader en is zelf donkerbruin. Ze draagt dus bruin en vos. De hengst is perlino, is het dan mogelijk om ook een palomino te krijgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 19:59 



 
Profiel   

Volgens de kleurcalculator heb je kans op valk, palomino en smoky black :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 20:03 



 
Profiel   

Spannend! Moet nog even geduld hebben :D Mag ik vragen waar dan de smokey black vandaan komt? Daar heb je toch zwart voor nodig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 20:12 



 
Profiel   

littleroosie schreef
Spannend! Moet nog even geduld hebben :D Mag ik vragen waar dan de smokey black vandaan komt? Daar heb je toch zwart voor nodig?


Dit is allen mogelijk als beide ouders 1x geen bruin op de agouti hebben. En voor palomino moet de vader ook vos dragen. Anders heb je alleen kans op valk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 21:47 



 
Profiel   

Bruin is zwart+agouti, deze bruine draagt 1x vos en 1x zwart (wat dus toont als zwart, en in dit geval als bruin), onbekend of het 1 of 2x agouti is wat de zwarte bruin maakt.

Perlino is zwart+agouti+2x crème.
Maar hier weet je niet of hij 2x zwart (dan kan vos/palomino niet), en of hij 1 of 2x agouti draagt.

Heeft een van beide 2x agouti kan het geen smokey black worden maar word het zwart altijd bruin, of in dit geval dus Valk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 22:18 



 
Profiel   

Ze is drachtig van Casanova Du Bois toch? Die is afgaand op zijn nakomelingen Ee Aa (en CrCr uiteraard).

Indien de merrie Aa is: 25% palomino, 56,25% valk, 18,75% smoky black.

Indien de merrie AA is: 25% palomino, 75% valk.

Of de merrie AA (homozygoot agouti) of Aa (heterozygoot agouti) is, weet je niet zonder te testen (of zonder zwarte nakomelingen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 22:26 



 
Profiel   

Bedankt voor de duidelijke uitleg, ze is idd drachtig van Cassanova. Dit wordt haar eerste veulen dus wat Kinadora precies is qua kleur dat weet ik niet. We gaan rustig afwachten tot eind april :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 22:48 



 
Profiel   

Kinadora is inmiddels 8 maanden drachtig, nog 3 maanden te gaan :D Ze heeft nog niet veel buik en kan ook nog lekker bewegen.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Zorro is afgelopen donderdag goed gekeurd en vrijdag naar zn nieuwe huisje gegaan hier in het dorp, dus die ga ik nog wel zien :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 15:43 



 
Profiel   

Kinadora ziet er fantastisch uit <3 en fijn dat Zorro ggk is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 11:59 



 
Profiel   

Even een baal moment, Matteo staat te koop. Ik had hem verkocht aan mensen die hem zouden houden, is dus weer niks van waar. Hij wordt nu ook verkocht dan andere mensen aan wie ik hem heb verkocht.

Lieve, werkwillige ruin
€ 5.750,00
https://link.marktplaats.nl/m1939169205 ... ialbuttons

Ze vragen er nog serieus geld voor ook en vergeten te vermelden dat hij zomereczeem heeft. En ik denk wel dat hij last heeft van zn KS want hij is niet zonder reden sensibel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 17:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 24 van de 30 [ 734 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 30  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen