Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 23 [ 562 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 23  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

 
Profiel   

Hopelijk gaat het vandaag wat beter. Het weer hielp ook echt niet mee in het weekend. Bewolkt, wind en regen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 03:41 



 
Profiel   

Voel me vandaag wel weer ietsie beter gelukkig. Veel dingen te doen waardoor ik de heimwee een beetje vergeet dus dat is fijn.
Het weer helpt vandaag niet mee nee, het hele weekend niet :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 04:41 



 
Profiel   

Zie dit topic nu pas en gelijk helemaal gelezen!

Hoop dat de heimwee wat mee valt, kan zo vervelend zijn! Maar dit klinkt iig wel als een veel fijner plekje dan die laatste. Wat was dat een drama zeg! Zou ik ook niet gebleven zijn denk ik…

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 08:43 



 
Profiel   

Wat naar dat je heimwee hebt! :( ik heb daar zelf ook altijd last van, maar als je je eenmaal een beetje vestigt en iedereen leert kennen, komt dat echt goed. En wat wellicht ook een hulpvolle gedachte is: als je over een jaar terug bent herinner je je alles wat je gedaan hebt, de paarden die je hebt leren kennen, de leuke ervaringen die je hebt meegemaakt. Heimwee of andere negatieve emoties die je tijdens een leuke ervaring (en zoals het er nu naar uit ziet heb je nu wel een leuk plekje gevonden) had, herinner je je meestal niet. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 09:56 



 
Profiel   

Heimwee is erg naar... Fijn dat het vandaag al wat beter gaat! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 12:26 



 
Profiel   

Nou hier weer een update!

Zaterdag

Elke dag begint hier hetzelfde en dat is paarden voeren, er staan hier aardig wat paarden die elke dag gevoerd moeten worden. Dit is hoe de plattegrond eruit ziet van het land! hier zijn we vaak tot een uur of 11 mee bezig.

[ img ]

Verder was zaterdag een vrij rustige dag, ik heb nog geprobeerd om te helpen met een hengst vast te houden maar dat ging helaas niet. Deze hengst is echt een duivel, zo noemt de eigenaresse hem zelf ook. Hij staat op de wachtlijst om gecastreerd te worden.
Hij moest verplaatst worden van weiland omdat er zaad van hem ingevroren gaat worden (daarna hakkie takkie weg is zakkie). Dit was echter een mega klus en heeft hij mij een paar keer goed gebeten, hij gaat de lucht in, slaat naar je, trapt naar je en bijt echt goed hard. Ja nee dit paard raak ik niet meer aan :')

[ img ]

Zondag
Nou om het kort te zeggen was zondag een vreselijke dag :+. Ik was vrij en kreeg de auto mee om de omgeving even te verkennen. Nou super leuk! Dacht ik... Gaat mij die auto toch niet helemaal kapot :') Ik ben lekker aan het rijden en zie ineens een oranje lampje op het dashbord.. Hey wat is dit nou? Voordat ik überhaupt aan de kant kon gaan staan begon die hele motorkap te roken. Dik-ke paniek kan ik je vertellen. Ik die auto bij een bushalte aan de kant gegooid, snel die auto uit. Daar sta je dan.. En nu? Ik ben naar de eerste mensen gerend die ik zag staan en die hebben mij gelukkig heel goed geholpen. Die hebben mij precies verteld wat ik moet doen en ze hebben mij zelfs weer thuis gebracht.
Bazin op gebeld en die was op z'n zachts gezegd niet blij, niet persé boos op mij maar gewoon erg geschrokken..
Eenmaal weer thuis brak ik echt. Ik had niemand waar ik even mijn verhaal kwijt kon en dat is gewoon zwaar. Toen begon de heimwee echt wel even binnen te dringen.
Dit is niet alleen de eerste keer dat ik alleen van huis weg ben maar ook de eerste keer dat ik op mezelf woon en alles valt gewoon best wel zwaar. Huishouden, koken, boodschappen doen, alles schoon houden, mezelf schoonhouden, werken en dan ook nog ergens slapen. Vind het gewoon best wel lastig allemaal en dan mis je een moeder die het heeel even van je over kan nemen :o. Maar dat gaat helaas niet. Op zich is dat ook niet erg want dit is een leer proces en het kan allemaal niet ineens goed gaan. Maar nu knaagt het wel even aan me. Maar ik laat dat gevoel nu ook even aan me knagen want het is er niet voor niks en het mag. Er komt vanzelf een moment dat ik hier een ritme in ga vinden!

Ik stond tenminste stil op een mooie plek

[ img ]

[ img ]

Maandag
Vandaag voelde ik me gelukkig alweer wat beter, het zonnetje begon opgegeven moment te schijnen en daar werd ik heeel blij van :D
Vandaag kwam de hoefsmid langs om 13 paarden te bekappen, ik mocht met hem mee lopen om de paarden vast te houden. Er chill dagje want dit was ook bijna m'n hele werkdag :') Lekker knuffelen met de paarden terwijl hun een manicure krijgen, ik teken ervoor!
Dit paard wou zichzelf wel graag vasthouden, ik ben overduidelijk overbodig :))

[ img ]

Het laatste uurtje moest ik nog even de weilanden uitmesten en dat was mijn dag alweer. Ik mag echt niet klagen met deze werkplek, het is onwijs relaxed en ben tot nu toe echt mega blij met de keuze die ik gemaakt heb. Daarom voelt het ook een beetje stom dat ik heimwee heb, want alles gaat best wel goed nu..
Maar goed, ben nu lekker gedoucht en ik ga zo lekker slapen. Benieuwd wat me morgen te wachten staat,
Hier nog wat sfeer foto's!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 13:09 



 
Profiel   

Wat een toestand met die auto zeg! Gelukkig werd je geholpen door omstanders. Dat soort momenten zijn echt flinke uitdagingen (voor de meeste mensen hoor, niet alleen als je in je uppie aan de andere kant van de wereld zit :+ )

Fijn dat je vandaag weer een wat betere dag had. Lekker met de paardjes knuffelen.
En wat een prachtige foto van die Kookaburra <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 13:27 



 
Profiel   

Misschien heb je nu heimwee omdat er nu pas ruimte voor is? Juist omdat het zo'n fijne plek is?

Die pech met de auto is wel echt balen zeg, sta je dan in de middle of nowhere..wel inderdaad een prachtige plek. Het ziet er sowieso schitterend uit daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 13:40 



 
Profiel   

Je krijgt het ook wel voor de kiezen hoor… Eerst een ongeluk met de auto nu pech.
Ik heb super veel respect voor jou! Je mag toch op die momenten wel even verdrietig zijn en heimwee hebben.
Gelukkig was maandag een leuke dag. Laat daar maar meer van komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 13:48 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Misschien heb je nu heimwee omdat er nu pas ruimte voor is? Juist omdat het zo'n fijne plek is?

Die pech met de auto is wel echt balen zeg, sta je dan in de middle of nowhere..wel inderdaad een prachtige plek. Het ziet er sowieso schitterend uit daar.

Ja dit denk ik ook. Ik merk heel erg dat als ik aan het reizen ben en naar plekken ga dat ik amper aan thuis denk. Maar nu ik gesetteld ben, heb ik ruimte om na te denken.
Behalve in Brisbane, in Brisbane voel ik me echt thuis.. :o

Marus schreef
Je krijgt het ook wel voor de kiezen hoor… Eerst een ongeluk met de auto nu pech.
Ik heb super veel respect voor jou! Je mag toch op die momenten wel even verdrietig zijn en heimwee hebben.
Gelukkig was maandag een leuke dag. Laat daar maar meer van komen

Onwijs lief dankjewel!!


Barramundi schreef
Wat een toestand met die auto zeg! Gelukkig werd je geholpen door omstanders. Dat soort momenten zijn echt flinke uitdagingen (voor de meeste mensen hoor, niet alleen als je in je uppie aan de andere kant van de wereld zit :+ )

Fijn dat je vandaag weer een wat betere dag had. Lekker met de paardjes knuffelen.
En wat een prachtige foto van die Kookaburra <3

Ja dat is ook zeker zo! Maar was wel even schrikken, onbekende plaats, auto van de baas, niet weten wat je moet doen, hoe je thuis komt :')
Maar in nl zou ik hier ook om stressen haha :+
Jaaa die Kookaburra kwam me even goed bekijken tijdens het uitmesten! Kom super dichtbij komen, leuk :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 13:57 



 
Profiel   

Wat grappig dat je je in Brisbane wel zo echt thuis voelt, waar ligt dat dan aan? Ja ruimte om na te denken is niet altijd gunstig haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 13:59 



 
Profiel   

Je bent nu op een goeie plek terechtgekomen, zo te lezen. Mooie omgeving. En toch echt wel met paarden bezig kunnen zijn. Als de buckskin beter is, zal je dan ook nog eens echt kunnen paardrijden ! En zo te lezen gaat het er redelijk relaxed aan toe.

Dat je die heimwee voelt, kan ik me heel goed voorstellen. Zeker op zo'n momenten als nu weer, met die auto die in panne valt. Dan is het allemaal weer net wat moeilijker dan wanneer je zoiets in je vertrouwde omgeving meemaakt. Op zo'n moment mis je iemand waarvan je weet, dat hij/zij echt om je geeft en je steunt. Maar wat nu nog niet is, kan altijd nog komen ! Je bent er nog niet lang. Wie weet wie ga je nog leren kennen !

In ieder geval, ik blijf jou heel erg stoer en sterk vinden ! Zelfs al vind je van jezelf dat je dat niet bent. Je hebt toch wel echt een enorm grote stap gezet om dit avontuur te starten !
Vergeet niet te genieten van al wat je te beurt valt !

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 14:12 



 
Profiel   

Wouw wat een prachtige foto van die Kookaburra  *\o/* <3

Ik ga mee met alle voorgangers. Je bent stoer bezig, huilen mag, die auto ervaring is echt ruk, zou ik ook van slag zijn.
En komt goed. Je bent stevig uit "je comfort zône". Dat is dapper, spannend, moeilijk, gaaf en leuk. Dit herinner je je nog als je later erg oud bent.....zo bijzonder. Ga ervoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 14:30 



 
Profiel   

Hey TS, ik wil even zeggen dt ik supertrots op je ben! Het is ook niet niks allemaal he?
Voor iedereen zou dit een spannend avontuur zijn en met zo'n tegenvallende 1e werkplek en nu ellende met de auto is het niet zo gek dat het je even wat veel is.
En als moeder van een meisje van 17 met autisme weet dat dat maakt dat het soms nog net wat meer een uitdaging is.

Verder geniet ik mee met de leuke verhalen en plaatjes <3


Laatst bijgewerkt door Koekie73 op 29-05-23 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 15:01 



 
Profiel   

Wat een leuke update. Echt wel een groot avontuur, zeker ook met zoiets als die pech met de auto. Mega spannend.

Wat is het prachtig daar en hoe heerlijk dat je de hele dag met paarden bezig kunt zijn nu.

Heimwee snap ik wel. Komt vast goed, je hebt zo te lezen nu echt wel een fijne plek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 15:05 



 
Profiel   

Erg leuk om je update weer te lezen, vind het ontzettend knap hoe je het allemaal doet. Geniet lekker daar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 15:33 



 
Profiel   

Weggebokt schreef
Voel me vandaag wel weer ietsie beter gelukkig. Veel dingen te doen waardoor ik de heimwee een beetje vergeet dus dat is fijn.
Het weer helpt vandaag niet mee nee, het hele weekend niet :+

(Stille meelezer)

Vergeet niet dat je alle stadia van culture shock door gaat lopen. Nu was je eerste ervaring al niet fijn waardoor de stadia wat anders verlopen. (Gaat weer verder lezen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 16:07 



 
Profiel   

Wat een pech heb je gehad en dat op je vrije dag. Een beetje opeenstapeling en dan ook nog de paniek die zeer begrijpelijk is maakt dat de heimwee wat heftiger binnenkomt.

Helemaal niet raar hoor, je hebt in korte tijd aardig wat meegemaakt al.

Gelukkig heb je een fijne werkplek nu waar je ook relatief rustige werkzaamheden tussendoor hebt. Komt vast goed en de volgende vrije dag kun je alsnog Melbourne gaan ontdekken +:)+

Wat een geweldige foto’s, echt prachtig de omgeving en de dieren <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 19:22 



 
Profiel   

Wat een leuke update!

Ik wil je ook een compliment geven voor je zelfkennis, wat heb jij een inzicht in jezelf. Knap hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 20:44 



 
Profiel   

Hi TS!
Ik vind het super moedig van je! Ik was zelf 17 toen ik voor een jaar naar Nieuw Zeeland ging en dat kan zo lastig zijn als je niemand kent.
3,5 jaar geleden ben ik voorgoed naar Nieuw Zeeland verhuist en woon nu in omgeving waar ik ook niemand ken! Het maakt het soms super moeilijk en voor mij als nu inwoner merk ik hoe lastig het is om vriendschappen op te bouwen als je ook wat verder van de stad woont.
Ik hoop echt dat je je draai hier helemaal gaat vinden en zoals ik al aangaf, iedereen maakt dat heimwee gevoel mee. Ik heb het ook nog vaak genoeg! :)

Je bent altijd welkom in Nieuw Zeeland mocht je hier ooit terechtkomen TS! (Dan mag je lekker Nederlands voor ons koken haha)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 00:35 



 
Profiel   

Heel veel leermomenten! En heel logisch dat je nu je begint te settelen het ook allemaal wat loskomt qua gevoel. En ja, daar moet je doorheen. Maar: Je het is ook een heel mooi proces want je merkt ook wat voor jou van waarde is, wat voor jou werkt en wat jou tegenstaat. Het vangnetje is er op afstand en momenteel alleen een luisterend oor en een advies. Enne, zo nu en dan even lekker janken en lief voor jezelf zijn is helemaal niet erg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 09:57 



 
Profiel   

Bedankt weer voor alle reactie's! Die doen me goed <3 Jullie hebben zeker gelijk, het is ook niet allemaal niks wat er gebeurt is. Mijn start was niet helemaal zoals gehoopt en dat hakt er natuurlijk gewoon in.
Ik koester alle momenten die ik meemaak, want inderdaad, later als ik ouder ben heb ik mega toffe verhalen om te vertellen.

Lienek schreef
Hi TS!
Ik vind het super moedig van je! Ik was zelf 17 toen ik voor een jaar naar Nieuw Zeeland ging en dat kan zo lastig zijn als je niemand kent.
3,5 jaar geleden ben ik voorgoed naar Nieuw Zeeland verhuist en woon nu in omgeving waar ik ook niemand ken! Het maakt het soms super moeilijk en voor mij als nu inwoner merk ik hoe lastig het is om vriendschappen op te bouwen als je ook wat verder van de stad woont.
Ik hoop echt dat je je draai hier helemaal gaat vinden en zoals ik al aangaf, iedereen maakt dat heimwee gevoel mee. Ik heb het ook nog vaak genoeg! :)

Je bent altijd welkom in Nieuw Zeeland mocht je hier ooit terechtkomen TS! (Dan mag je lekker Nederlands voor ons koken haha)

Haha dit sla ik natuurlijk niet af :D Nieuw Zeeland staat zeker op mijn bucketlist, wel pas in mijn 2e jaar :):)
Wat stoer zeg dat je dat op je 17e al gedaan hebt! Ik moest daar niet aan denken toen ik 17 was, of nja dat wou ik misschien wel maar ik was veelte onverantwoordelijk toen :') Echt mega knap! En hoe heb je het voor elkaar gekregen om daar te gaan wonen? Via een werkvisum? in Australië is dat onwijs lastig allemaal. Zou het misschien wel graag willen, maar van wat ik gehoord heb is het vreselijk lastig. Is dat daar ook zo?
Sorry, veel vragen haha :+

Elisa2 schreef
Wat grappig dat je je in Brisbane wel zo echt thuis voelt, waar ligt dat dan aan? Ja ruimte om na te denken is niet altijd gunstig haha.

Weet ik niet precies, vanaf het moment dat ik Brisbane binnen kwam voelde ik me er onwijs thuis. Het is een grote stad, maar niet te groot. Alles is makkelijk te bereiken en ik voel me gewoon heel welkom daar.
Soms voel je het gewoon direct haha, maar misschien vind ik Melbourne wel mooier. Ik kan daar nog niks over zeggen want ik ben daar nog niet geweest :))

Vandaag was een leuke dag! :D
Ik mocht vandaag voor het eerst alleen de paarden voeren en dat voelde toch als wat meer vrijheid! Super blij dat ik dat nu gewoon alleen kan doen en dat ze mij dat toe vertrouwd. Dat doet me echt onwijs goed.
Deze lieve hengst kwam even hallo zeggen!

[ img ]

[ img ]

Eenmaal klaar met het voeren had mijn bazin een lekkere muffin voor me gehaald. Ik vond dat zo lief, dat heeft mijn dag echt goed gemaakt. Ik ben zo gevoelig voor deze kleine gebaren :') En hij was ook nog lekker ook nog! <3

[ img ]


Daarna was het tijd om de emmers schoon te spoelen en te laten drogen! Dit doen we ook elke dag.

[ img ]

Toen was het tijd om de weilanden en stallen uit te mesten, het gras was lang en nat dus het was een erg leuk klusje.. :+ Maar dat maakt niet uit, we hebben in ieder geval wat te doen :))
Verder was het voer bezorgt dus dit mocht allemaal gevuld worden in de containers. Tijd rovend klusje, vooral als er meer dan 20 zakken bezorgt zijn :')

[ img ]

Hier was ik bijna klaar gelukkig!
Daarna heb ik een lunch pauze gehad van bijna 3 uur, er is op dit moment helaas nog niet veel werk te doen omdat er geen trainers zijn. Anders had ik wel mogen rijden (op de andere paarden) en hadden de trainers mij kunnen begeleiden maar helaas. Dit komt op den duur wel weer, maar het is nu nog even tranquilo. Wat af en toe helemaal niet erg is!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Dat was hem weer voor vandaag! Ik denk dat er morgen geen update komt, omdat het vrijwel elke dag nog hetzelfde is.. :o. Mocht er wat speciaals gebeuren laat ik het weten natuurlijk!
Qua heimwee voel ik me vandaag stukken beter gelukkig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 11:27 



 
Profiel   

Barramundi schreef
Wat een toestand met die auto zeg! Gelukkig werd je geholpen door omstanders. Dat soort momenten zijn echt flinke uitdagingen (voor de meeste mensen hoor, niet alleen als je in je uppie aan de andere kant van de wereld zit :+ )

Fijn dat je vandaag weer een wat betere dag had. Lekker met de paardjes knuffelen.
En wat een prachtige foto van die Kookaburra <3


Ja die maken zo mooie herrie. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 11:53 



 
Profiel   

Toffe update weer! Toch fijn dat je hier op deze plek ook meer wordt gewaardeerd, zoals met de muffin dien je hebt gekregen.

Dat met die auto op je vrije dag was wel heel erg pech hebben zeg. Maar ik ben heel wat ouder dan jij, maar ik had me daar ook wel van in paniek gevoeld...

Ben je trouwens de enige daar die daar werkt? Of zijn er ook anderen waar je mee kunt optrekken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 12:06 



 
Profiel   

Ik ben nu de enige die daar werkt! Maar ik vind dat hier helemaal niet erg. Ik kan goed met de bazin op schieten :D
Ben ondertussen wat aan het socializen in Facebook groepen dus hoop binnenkort wat mensen te kunnen ontmoeten :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 12:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 23 [ 562 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 23  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen