Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 15 van de 23 [ 562 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 23  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

 
Profiel   

Heb je wifi daar ofzo? Andere telefoon met sim? Wel goed bereik?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 11:36 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
Heb je wifi daar ofzo? Andere telefoon met sim? Wel goed bereik?

Ja ik heb WiFi en een andere simkaart met 5g!
Hier heb ik goed bereik, op de andere boerderij was het veel minder :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 11:43 



 
Profiel   

Oh dat is wel fijn. Vond je het lastig om in allemaal verschillende auto's/trucks te rijden? Heb je een internationaal rijbewijs?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 11:51 



 
Profiel   

Wat fijn en wat knap wat je in korte tijd al hebt bereikt.
Wat betreft heimwee: vrijwel iedereen die langere tijd in het buitenland verblijft ervaart dit.
Het zou ook wel een beetje bijzonder zijn wanneer je de mensen die je lief hebt niet zou missen. Daarnaast heb je nu ook een heel ander ritme, en is er tijd 'over' die je thuis wel zou hebben ingevuld (routines, contact met je vrienden en familie)
Veel plezier met alle mooie, en af en toe minder mooie, avonturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 11:53 



 
Profiel   

Leuke update. Lekker werken voor lieve mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 12:02 



 
Profiel   

Fijne update TS! Leuk om zo wat over je werkzaamheden te lezen en waar je zoal de hele dag mee bezig bent.
Sommige dingen zijn heel herkenbaar: whiteboard aan de muur, de buckets op de ute, en de voertonnen vullen.
Wat lief dat je baas een muffin meegenomen had voor je! Klein gebaar, maar geeft je zo’n goed gevoel dan!
Succes met socializen. Hopelijk doe je snel wat leuke contacten op daar.

Birdie60 schreef
Barramundi schreef
En wat een prachtige foto van die Kookaburra <3

Ja die maken zo mooie herrie. :j
Wat mij betreft een van de meest ‘Australische geluiden’. Samen met het gezang van de Magpies <3 (maar ik ben een bird nerd :+ ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 12:12 



 
Profiel   

Weggebokt schreef
[knip]

Vandaag was een leuke dag! :D
Ik mocht vandaag voor het eerst alleen de paarden voeren en dat voelde toch als wat meer vrijheid! Super blij dat ik dat nu gewoon alleen kan doen en dat ze mij dat toe vertrouwd. Dat doet me echt onwijs goed.
Deze lieve hengst kwam even hallo zeggen!

[ [url=m/QVA4tr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RuzQhz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eenmaal klaar met het voeren had mijn bazin een lekkere muffin voor me gehaald. Ik vond dat zo lief, dat heeft mijn dag echt goed gemaakt. Ik ben zo gevoelig voor deze kleine gebaren :') En hij was ook nog lekker ook nog! <3

[ [url=m/Ls0IG0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Daarna was het tijd om de emmers schoon te spoelen en te laten drogen! Dit doen we ook elke dag.

[ [url=m/JFeHdT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toen was het tijd om de weilanden en stallen uit te mesten, het gras was lang en nat dus het was een erg leuk klusje.. :+ Maar dat maakt niet uit, we hebben in ieder geval wat te doen :))
Verder was het voer bezorgt dus dit mocht allemaal gevuld worden in de containers. Tijd rovend klusje, vooral als er meer dan 20 zakken bezorgt zijn :')

[ [url=m/EeADZI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier was ik bijna klaar gelukkig!
Daarna heb ik een lunch pauze gehad van bijna 3 uur, er is op dit moment helaas nog niet veel werk te doen omdat er geen trainers zijn. Anders had ik wel mogen rijden (op de andere paarden) en hadden de trainers mij kunnen begeleiden maar helaas. Dit komt op den duur wel weer, maar het is nu nog even tranquilo. Wat af en toe helemaal niet erg is!

[ [url=m/1pomSu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/u5291g.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fa2WEX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wK7CBp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat was hem weer voor vandaag! Ik denk dat er morgen geen update komt, omdat het vrijwel elke dag nog hetzelfde is.. :o. Mocht er wat speciaals gebeuren laat ik het weten natuurlijk!
Qua heimwee voel ik me vandaag stukken beter gelukkig!


Super toffe update! is dat paard op de derde foto van onder niet stiekem dat paard dat je niet meer aan zou raken? <<) ik heb het hier een keer in het topic gevraagd en heb het volgens mij nog niet gelezen ergens, of ik moet eroverheen gelezen hebben, welke reden zit er achter het voer nat te maken? ben ik wel benieuwd naar. :)


Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 30-05-23 12:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 12:19 



 
Profiel   

Weggebokt schreef
Haha dit sla ik natuurlijk niet af :D Nieuw Zeeland staat zeker op mijn bucketlist, wel pas in mijn 2e jaar :):)
Wat stoer zeg dat je dat op je 17e al gedaan hebt! Ik moest daar niet aan denken toen ik 17 was, of nja dat wou ik misschien wel maar ik was veelte onverantwoordelijk toen :') Echt mega knap! En hoe heb je het voor elkaar gekregen om daar te gaan wonen? Via een werkvisum? in Australië is dat onwijs lastig allemaal. Zou het misschien wel graag willen, maar van wat ik gehoord heb is het vreselijk lastig. Is dat daar ook zo?
Sorry, veel vragen haha :+


Ik neem even de vrijheid om op deze vragen te reageren :+ Mijn man en ik zijn twee maanden geleden naar Nieuw-Zeeland geëmigreerd, wij zitten aan de oostkust van de Zuidereiland. Ik ben in 2017 hier geweest op een Working-Holiday visum, dat is echt een eitje. Nu hebben we allebei een werkvisum voor drie jaar, en na twee jaar mag ik voor ons allebei onze verblijfsvergunning aanvragen. Het is wel even wat tegelwerk, maar als je een job offer hebt bij een geaccrediteerde werkgever of je hebt een beroep waar hier een tekort aan is, is er best wel een werkvisum te krijgen. Wel op voorwaarde dat je gezond bent (je wordt medisch gekeurd) en geen strafblad hebt (VOG).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 12:20 



 
Profiel   

Door jouw verhalen (ook al zijn ze niet allemaal leuk) zal ik het liefst morgen weer in het vliegtuig stappen en die kant op gaan. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 13:20 



 
Profiel   

Ik wil ook wel op je bericht reageren wbt een permanent visum. Het is niet zo zeer heel lastig met maar vooral heel veel papier werk. Wij hebben daar hulp bij gehad van in immigratie bureau hier in Australie voor zowel het tijdelijk visum als het permanente. Ik heb daarna zelf de aanvraag gedaan om de Australische nationaliteit te krijgen. Ik vond het vooral veel papier werk en lang wachten maar niet zozeer lastig of moeilijk. Van wat ik begrijp zijn er wel veel meer aanvragen dan dat ze kunnen goedkeuren. Medische keuring viel best mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 13:40 



 
Profiel   

Waar zou je dan eventueel op medisch gebied op afgekeurd kunnen worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 15:54 



 

Bellatrix schreef
Waar zou je dan eventueel op medisch gebied op afgekeurd kunnen worden?
Met name chronische aandoeningen, zoals hartproblemen of bepaalde mentale gezondheidsklachten, kanker, bepaalde virussen (HIV, hepatitis etc.) en TBC als je uit een hoogrisicoland komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 16:04 



 
Profiel   

Wat een mooie update weer. Wat een baaldag met het gedoe met de auto. Ik zou mezelf ook helemaal rotschrikken hoor! Gelukkig waren er lieve mensen in de buurt die je geholpen hebben. Ik was 20 toen ik naar Spanje emigreerde en de eerste jaren heb ik bijna met mijn koffers gepakt geleefd, ik had zoveel heimwee. Dus het is heel gewoon hoor dat je heimwee hebt.

Fijn dat je een paar fijne dagen gehad hebt. Ik vind de fotos prachtig! de kookaburro , de uitzichten en wat ook een prachtige kat, wauw!
Ik geniet erg van je verhalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 17:34 



 
Profiel   

Goedemorgen <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 01:34 



 
Profiel   

Wauw, wat een uitzicht zo! <3 Goedemorgen en succes vandaag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 01:58 



 
Profiel   

Prachtig!! <3 Daar doe je het voor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 02:09 



 
Profiel   

Mooi daar! En groen! Is het daar niet zo droog?

Wat betreft visum, in Australië heb ik geen idee maar hier moet je inderdaad een bepaald type werk visum hebben om te mogen blijven!
Ik ben sinds vorig jaar een resident :)

In de paarden kun je vaak makkelijk gesponsorde werk visums krijgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 02:28 



 
Profiel   

Ook goedemorgen. Wat prachtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 05:10 



 
Profiel   

Natuurlijk kan ik vandaag niet afsluiten zonder een update. Ik ben vandaag precies 4 weken in Australië *\o/*

Voordat ik aan de update begin wil ik even terug kijken op die 4 weken en kijken wat ik al geleerd heb. Er is natuurlijk ontzettend veel gebeurt maar als ik een brief naar een 4 weken jongere ik kon schrijven wat zou daar dan in staan?

Laat alles over je heenkomen, het gaat zwaar worden maar je moet niet opgeven want je komt er weer uit. Er gaan zware dingen gebeuren, dingen waarvan je niet hoopt dat ze direct al gebeuren maar dat gebeurt wel. Je eerste baan is ruk en dat laat wel het een en ander achter. Je angst komt ook uit, je gevoel dat je niet gewaardeerd wordt gaat terecht worden. Maar onthoud dat je hier weer uitkomt en dat het niet het einde van de wereld is. Er komen mensen op je pad die je wel waarderen! Je gaat veel huilen, vaak op het punt zitten dat je een ticket naar huis boekt maar je doet het niet. Blijf alsjeblieft onthouden waarom je hier bent, weet je nog? 'seek discomfort' Je komt er hier achter dat ongemak een heel groot begrip is. Ongemak is niet alleen dingen doen jij zelf niet snel zou doen zoals in een hostel slapen, nieuw eten ontdekken, op jezelf zijn, nieuwe vrienden maken enzovoort, maar ook mensen om je heen hebben die je niet mogen, niet serieus genomen worden, op je centen zitten, confrontatie, heimwee.. Maar dit komt allemaal goed. In deze 4 weken ga jij sterker geworden dan je de afgelopen jaren bent geworden.
Je gaat alles hier alleen fixen hé? Dat is knap, wees een beetje trots op jezelf.
En ohja, wat zei je nou ook alweer over de winter en waar je absoluut niet heen wou?? Was dat Melbourne? :Y)


Bedankt voor alle antwoorden wbt het visum! :D Ik ga er eens in duiken als ik het over een jaar nog steeds leuk vind hier :):)

Bellatrix schreef
Oh dat is wel fijn. Vond je het lastig om in allemaal verschillende auto's/trucks te rijden? Heb je een internationaal rijbewijs?

Niet persé, this even wennen maar de auto's zijn niet heel lastig hier. Vind aan de andere kant van de weg rijden wel een dingetje :+ Ja ik heb een internationaal rijbewijs


Sellyxx schreef
Super toffe update! is dat paard op de derde foto van onder niet stiekem dat paard dat je niet meer aan zou raken? <<) ik heb het hier een keer in het topic gevraagd en heb het volgens mij nog niet gelezen ergens, of ik moet eroverheen gelezen hebben, welke reden zit er achter het voer nat te maken? ben ik wel benieuwd naar. :)


Haha ja dat klopt :+ Foto maken is niet aanraken :D. Maar het is een prachtig paard, daar blijf je toch naar kijken <3
Als ik heel eerlijk ben heb ik geen idee, het enige wat ik me kan bedenken is zodat de haver en supplementen niet wegwaaien op de pick up onderweg naar de paarden. Er zal vast een betere reden achter zitten. Ik zal het morgen even vragen!


Lienek schreef
Mooi daar! En groen! Is het daar niet zo droog?

Wat betreft visum, in Australië heb ik geen idee maar hier moet je inderdaad een bepaald type werk visum hebben om te mogen blijven!
Ik ben sinds vorig jaar een resident :)

In de paarden kun je vaak makkelijk gesponsorde werk visums krijgen!

Nee this niet droog hier, veelte veel regen zelfs :+ Meeer dan me lief is.

Vandaag wederom begonnen met paarden voeren en ik heb 2 dekens van 2 paarden gehaald die onwijs dik in het vacht zitten en die zouden het vandaag wel heel warm krijgen (ze hebben Cushing).
Tijdens mn voederronde hebben 2 paarden een feest gehad vannacht denk ik want de hele deken was kapot gegaan :+

[ img ]

Verder heb ik vandaag weer wat stallen en de weilanden uitgemest en de mest verspreid in de tuin van mijn baas. Ze heeft zo'n verschrikkelijke grote tuin dus het mest kan daar mooi gerecycled worden :D. Onder tussen nog wat takken hier en daar opgeruimd. Ik zeg wel hier en daar maar ik ben daar een goede 3 uur mee bezig geweest :+

In de middag heb ik de paarden die zonder deken stonden even lekker gepoetst

[ img ]

Toen was het alweer tijd voor de avond ronde, de paarden weer voer gegeven en de dekens weer opgedaan.
Het was een hele lekkere dag, lekker rustig aan kunnen doen :)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 11:06 



 
Profiel   

Geweldige update. Voor wat het waard is, ik ben plaatsvervangend ongelooflijk trots op je!!!!! Je hebt een goede kijk op jezelf en op het leven.


Prachtige foto's. Je ziet er goed uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 11:26 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Geweldige update. Voor wat het waard is, ik ben plaatsvervangend ongelooflijk trots op je!!!!! Je hebt een goede kijk op jezelf en op het leven.


Prachtige foto's. Je ziet er goed uit.

Dat is me zeker wat waard!! Super lief, dankjewel <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 12:03 



 
Profiel   

wauw, mooie update! Ik maak trouwens ook mijn voer vaak nat, omdat het dan minder stoffig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 12:05 



 
Profiel   

Ik ben ook echt mega trots op hoe goed je jezelf staande houdt en hoe flexibel je jezelf toont!! Het is überhaupt niet niks om voor het eerst helemaal voor jezelf te zorgen, laat staan in een vreemde omgeving met mensen om je heen die je nog niet zo goed kent. En dat gevoelig zijn voor hele kleine gebaren herken ik ook heel erg.

Je mag heel trots zijn op jezelf!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 12:10 



 
Profiel   

Ik ga helemaal mee met Pien en Pablo. Superstoer!! {:}

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 12:24 



 
Profiel   

wat een mooie update weer zeg! Je mag heel trots zijn op jezelf. Hele mooie omgeving ook. Wel jammer van de regen en de kou inderdaad
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 14:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 15 van de 23 [ 562 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 23  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen