paard gered uit het slachthuis

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:07

goeroe schreef:
Geloven jullie nou allemaal serieus dat er in Nederland nooit gezonde paarden geslacht worden? :=
En wat dan nog .... we moeten toch wat te eten hebben? ;)

AliesMeijer

Berichten: 1515
Geregistreerd: 27-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:07

Dat snap ik ook nog wel goeroe, maar dit lijkt zo op het eerste gezicht een prachtig beestje, waar veel meer geld voor gekregen kan worden als de slachtprijs. :)

Ragdollcat
Berichten: 14685
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: paard gered uit het slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:09

Natuurlijk ook in Nederland hoor, maar je kan ze niet zomaar wegkopen, en dat moet ook niet, meestal zijn het afgekeurde en of zieke paarden.

charlottelot
Berichten: 272
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:15

wauw! wat een plaatje!

super veel geluk met hem toegewenst, erg fijn dat je 'm hebt kunnen redden :(:)

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:15

goeroe schreef:
Geloven jullie nou allemaal serieus dat er in Nederland nooit gezonde paarden geslacht worden? :=

oh JAWEL hoor
maar ja een mooie 8 jarige ingereden valk anda voor paar honderd euro :~
zeker als het dan ook nog ene niet te grote betreft :Y)

mijn witte staat met pensioen :o het is dat ik reeds een "vervanger"rond heb huppellen
(geen anda .. niet te betalen) en nog een weide maatje
tja hier sta ik helaas helaas ook vol ..


ts ziet er leuk uit ! veel plezier met je nieuwe aanwinst !

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:19

slimmerik schreef:
goeroe schreef:
Geloven jullie nou allemaal serieus dat er in Nederland nooit gezonde paarden geslacht worden? :=
En wat dan nog .... we moeten toch wat te eten hebben? ;)

Daar zeg ik toch niets over? Het verbaast me alleen dat we zoveel medelijden hebben met de paardjes in het buitenland, terwijl er hier ook zoveel stumpers rondlopen en lang niet elk slachtpaard oud en/of ziek is. Het lijkt wel of die buitenlandse paarden met een bepaalde romantiek omgeven zijn ofzo. := Eenmaal in Nederland zijn het 'gewoon' maar paarden hoor, net zoals we er hier ook al een paar honderdduizend van rond hebben lopen. :+ Overigens hoef ik geen paard (of welk ander dier dan ook) op mijn bord, maar dat is een andere discussie. ;)

On-topic: Mooi dier, veel plezier ermee! :D

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Re: paard gered uit het slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:32

En tja hier gaan we lekker door met fokken en na 2 jaar zijn we ze zat zetten ze op marktplaats en verdwijnen dan alsnog naar de slacht.

En dan zitten we hier te grienen om paarden uit spanje en andere landen die naar de slacht moeten.Beetje hypocriet zorg eens eerst voor de dieren in je eigen land en de problemen daar ipv uit die landen.

Tuurlijj vul de vrachtwagens vol met paarden uit spanje en andere landen en dump ze in nederland????,. Ipv daarvan gaan er nederlands gefokte paarden naar de slacht. LEKKER SLIM.
Zelfde geld voor mij voor honden en katten. Laat het probleem daar en los het hier op.

Wordt eens tijd dat mensen hier wakker gaan worden.......

AliesMeijer

Berichten: 1515
Geregistreerd: 27-12-07

Re: paard gered uit het slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:43

Maar ik zie het hier in nederland minder snel gebeuren dat zoveel MOOIE, gezonde paarden voor een klein prijsje naar de slacht gaan. Misschien ook wel hoor, ik heb er geen verstand van, maar het verbaasd mij wel! :)

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: paard gered uit het slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:49

Ik zie ze liever naar de slacht gaan dan van handelaar naar handelaar en van eigenaar naar eigenaar. Dàt vind ik nou weer zielig.

En inderdaad men kwakt met het grootste gemak hun eigen paard op marktplaats of fokt er een veulen bij met de hengst van de buren..... gewoon voor fun om te kijken wat er uit komt. Valt het tegen.... weg ermee !!

Verwacht dat dit mooie paardje op den duur ook wel een afwijking zal gaan vertonen. Zijn koppie is snoezig iig. :j

RuiterL

Berichten: 378
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 16:43

Afschuwelijk hoe mensen met hun paarden om kunnen gaan. Gelukkig is dit leuke beestje van zijn dood gered.
En zo te horen getroffen qua baasje! Heel veel plezier ervan..

Gini
Berichten: 17984
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:09

Prisca schreef:
Tuurlijj vul de vrachtwagens vol met paarden uit spanje en andere landen en dump ze in nederland????,. Ipv daarvan gaan er nederlands gefokte paarden naar de slacht. LEKKER SLIM.
Zelfde geld voor mij voor honden en katten. Laat het probleem daar en los het hier op.


Of ik nu een dier uit Spanje, Nederland, België of Hottentottenland haal, als er maar een dier gered wordt.

anoushka

Berichten: 380
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Benimeli(Spanje)

Re: paard gered uit het slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 21:44

zo denk ik er ook wel over, maar zal toch eerder een paard uit mn eige land redden, deze komt van een plek ong een uur hier vandaan, als er uitbrijdingen komen haalen we er warchijnlek weer een

bulck

Berichten: 4234
Geregistreerd: 08-11-05

Re: paard gered uit het slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:07

zieke paarden worden wel niet geslacht voor menselijke consumptie dat even ter zijde. Ken het wereldje wel, je zou er echt van verschieten wat voor leuke dieren soms aangeboden worden voor de slacht. Reden als verhuis naar buitenland en geen goede tehuis gevonden, echtscheidingen en nu de crisis.
Verder heb je ook fokkers e, hoeveel schetters, boerenpaard(veulens) en echt die zijn gewoon vetgemest voor het vlees.

Uiteraard kan je altijd naar spanje afreizen, maar doe dan eerst de moeite om mss een radeloze eigenaar aan de haak te slaan in eigen land.

Urielle

Berichten: 50082
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:14

Jij zit niet ver van me af Bulck, stuur ze maar door hoor, die een mooi gezond raspaard, liefst nog in een commercieel kleurtje, hebben staan :+ Ik zie hier vooral shets en dravers enzo, tja, sorry, heb ik zelf ook geen interesse in :D Die raak je bij ons ook aan de straatstenen niet kwijt natuurlijk.

bulck

Berichten: 4234
Geregistreerd: 08-11-05

Re: paard gered uit het slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:21

Vorige maand was er nog een superchique die net geschoten was. Prachtig dier, eigenaar was net gescheiden en paard was gekocht voor zijn ex... en had er verder niets mee.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:25

Ultieme wraak? :\ Ik hoop maar dat die mensen geen kinderen hebben. :=

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:34

Mooi beestje en wat een prachtige naam..waarschijnlijk zo genoemd omdat de naam "god van de liefde" betekent? Mijn Eros is ook van de slacht gered. Niemand wilde hem hebben vanwege zijn ogen. Vandaar de naam Eros omdat hij liefde uitstraalt en je gewoon verliefd op hem wordt als je hem ziet.
Je zal vast veel plezier van hem hebben!

Urielle

Berichten: 50082
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:39

bulck schreef:
Vorige maand was er nog een superchique die net geschoten was. Prachtig dier, eigenaar was net gescheiden en paard was gekocht voor zijn ex... en had er verder niets mee.


Volgende keer mag je me contacteren :D

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 01:39

goeroe schreef:
Ultieme wraak? :\ Ik hoop maar dat die mensen geen kinderen hebben. :=

moet haast wel
daar de 1e de beste handelaar er ig 100 euro meer voor geeft

bulck

Berichten: 4234
Geregistreerd: 08-11-05

Re: paard gered uit het slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 07:36

Tja mijn ouders hadden tot over enkele jaren een slacht-verwerkings bedrijf met daaraan gekoppeld een transportbedrijf.
We deden wel niet in paarden, maar in een slachthuis zelf zie je vanalles de revue passeren.

@Nickyu niet alle mensen willen hun paard de handel in.
Want een doorsnee 14 jarig paard geraak je nu amper kwijt en een handelaar geeft er idd amper meer voor dan de slachtprijs.
Dat het een beetje de mindset is van ieder afzonderlijk uiteraard.
Persoonlijk zou ik ook nooit mijn paard aan een handelaar verkopen... Maar een ander kan daar een andere mening over hebben.

Maar om terug op dit topic te komen, vind ik het best tof wat TS in Spanje gedaan heeft, maar zoals eerder gezegd ipv importeren, kijk dan eens eerst goed in eigen land.

anoushka

Berichten: 380
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Benimeli(Spanje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 14:05

Yinnar schreef:
Mooi beestje en wat een prachtige naam..waarschijnlijk zo genoemd omdat de naam "god van de liefde" betekent? Mijn Eros is ook van de slacht gered. Niemand wilde hem hebben vanwege zijn ogen. Vandaar de naam Eros omdat hij liefde uitstraalt en je gewoon verliefd op hem wordt als je hem ziet.
Je zal vast veel plezier van hem hebben!


hehe , ja eros hebben we inderdaad vnwege de betekenis, het was ook de enigste naam die we bij hem vonden passen, we hadden verschillende maar die paste gewoon niet bij hem:P
Deze is ook indd ook lief, hij doet geen vlieg kwaad, we zijn er wel achter dat hij heel speels is, vandaag heeft hij losgestaan met zijn toekomstege wei genoot

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:17

Zo herkenbaar! Dit was direct de naam die in me op kwam toen ik zijn verhaal hoorde. Leuk dat jullie ook direct een link maakte naar aanleiding van de betekenis.

Mijn Eros is inmiddels 4 jaar en nog steeds hengst. En hij is nog steeds een mannetje waar totaal geen kwaad in zit en zo'n ontzettende lieverd is. Dat moet wel door zijn naam komen ;)

Jullie gaan vast een hele mooie toekomst tegemoet met jullie Eros! :j

anoushka

Berichten: 380
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Benimeli(Spanje)

Re: paard gered uit het slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 16:01

wij hebben verschillende hengsten op het terrein maar hadden geen plek voor nog een hengst dardoor de castratie :s

Stravero
Berichten: 6126
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:57

Iedere dag afspuiten is niet goed voor je paard ;) Maar super dat hij gered is. :D

kyraenlisa
Berichten: 154
Geregistreerd: 08-12-08
Woonplaats: enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 20:00

Wat een mooi beestje , wat doet zo een paardje in hemels naam in het slachthuis ???