Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 01:00

Vandaag was het een speciale dag op stal ! Vlaams minister-president Kris Peeters is vandaag bij ons op bezoek gekomen om eens te kijken naar dé nieuwe manege in het Belgenlandje en er dan ook een debat te voeren.

Eerst heeft Jeroen Devroe een demonstratie gegeven van zijn kur op muziek. Om nadien les te kunnen geven aan de minister-president op een paard dat hij kon gebruiken van bij ons op stal. Alsook Lien Van De Kelder was er, een bekende vlaming. Die ging ook een rondje maken op één van de paarden. Alles onder toezicht van de cameraploeg van de tv dus ben benieuwd wanneer het op tv te zien is!

Nadat Jeroen les had gegeven aan de twee, werd er van een paar op stal verwacht ook te rijden in de piste zodat de mensen wat konden kijken wanneer ze een hapje en een drankje consumeerden :)

Ik heb dus ook gereden met mn nieuwe aanwinst die ik begin deze maand heb aangekocht, bijna 4 jarige zwarte merrie ook in rijden in the picture te zien :) Daar zijn jammer genoeg geen foto's van omdat er niemand in de buurt was die dat voor mij kon doen :+ jammer maar het is ook gefilmd door de cameraploeg dus ik hoop toch iets terug te zien :j

Alles in gereedheid brengen voor de aankomst van minister-president!

Afbeelding

alles heel propertjes (daar zie je de buitenbak en het zand dat in de bak daar ligt is het zand van de Olympische Spelen in Peking ! )

Afbeelding

Jeroen's kur op muziek!

Passage

Afbeelding

uitgestrekte draf

Afbeelding

appuyement naar rechts

Afbeelding

uitgestrekte galop op de diagonaal

Afbeelding

galoppirouette

Afbeelding

wissels om de pas was dit

Afbeelding

nog een pirouette

Afbeelding

wissel

Afbeelding

nog een uitgestrekte draf

Afbeelding

en een laatste passage richting afgroeten

Afbeelding

ik nog met Lien Van De Kelder op de foto :+ (die trouwens vandaag voor het eerst sinds 10 jaar weer op een paard zat en het heel goed deed)

Afbeelding

en toen ik klaar was met rijden heb ik maar een foto genomen van mijn nieuwe paardje. Dus geen @ work foto's van mij jammer genoeg :( :P

Afbeelding

Het was een erg geslaagde dag en als het op tv is gekomen zal ik proberen een link te zetten naar de aflevering op het net! :)

Biebabeloeba
Berichten: 653
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 01:11

En waar bevindt DE nieuwe manege vh Belgenlandje zich? :P
wel leuk om te beleven :)

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 01:16

die bevind zich in sint niklaas.

Voor verdere info kijk www.qcstables.com

Idd zeer leuk :)

moeshie

Berichten: 1143
Geregistreerd: 17-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 01:29

Omg. Sorry maar wat is de bedoeling eig? Voor een keer dat de paardensport aandacht krijgt, gebeurd het op zo'n manier? Wat flauw en erg belgisch! Wat doet Kris Peeters op de manege? En Lien Van de Kelder? Ze heeft 10 jaar niet op een paard gezeten! Ze kunnen beter mensen gebruiken uit het dagdagelijkse paardenleven en niet uit een of andere überchique stal waar de paarden misschien wel marmeren voerbakken hebben maar niet meer 'paards' kunnen zijn. De prijzen zijn ook belachelijk, eigg.

Niet persoonlijk bedoeld hoor, het was vast erg leuk voor jou!
Laatst bijgewerkt door moeshie op 17-02-09 01:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Biebabeloeba
Berichten: 653
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: België

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 01:35

Damn, toch een beetje te ver uit de buurt ...spijtig :)

Moeshie: Denk je nu echt dat er aandacht aan geschonken gaat worden als er onbekende, "paarden"mensen gaan komen?
LvdK is heel populair in Belgie, dus dan heb je zo de meeste kans om een breed publiek te bereiken, ik vind dit dus een zeer goed initiatief! Zij heeft tenminste al ooit op een paard gezeten!
En wie zegt dat de paarden daar niet meer paards kunnen zijn? Kun jij dat zien adh vd geplaatste foto's?
Ja sorry hoor, maar vond jouw post echt heel aanvallend overkomen. Als je wilt dat de paardensport wat meer in de 'openbare, bekeken, voor buitenstaanders' media komt, dan zou je hier juist blij mee moeten zijn!

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 01:36

ten eerste: Kris Peeters, ik weet niet waarom ze hém juist uitgenodigd hebben maar het was niet enkel om een kijkje te nemen. Hij was er echt wel om een reden en ja.. Lien weet ik al helemaal niet. Heb het dan ook gevraagd aan iemand van bij ons op stal waarom ze Lien gevraagd hebben maar dat wist ze ook niet. En ja de minister op bezoek, dat gebeurd niet zómààr he, er zal vast wel een reden voor geweest zijn maar die kan ik nu niet zeggen aangezien ik het zelf niet weet ;)

En ten tweede: één of andere uberchique stal? Komaan zeg.. Ik sta daar zelf gestald met mn paard en ze hebben daar écht WEL een paardenleven! Daar werken een 5tal mensen die het de paarden zo aangenaam mogelijk maken ! Dus daarin vind ik je geen recht van spreken sorry.

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 01:40

@biebabeloela: sorry moeshie maar ik moet haar toch gelijk geven. Ik vind je ook een beetje aanvallend overkomen (moeshie). En dat Lien aanwezig was, trekt idd mensen aan. Waarom zij juist weet ik niet maar waarom zij niét ;)

Het was gewoon een leuk gebeuren en een leuk initiatief, das toch ook niet iets wat iedereen zomaar zal doen dus das zeker een kijkje nemen waard geweest!

En qua paarden: nogmaals, die hebben wél een paardenleven.

moeshie

Berichten: 1143
Geregistreerd: 17-06-04

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 01:45

Ik vind dat er hierdoor een heel verkeerd beeld gevormd wordt van wat paardensport is. Slecht een klein percentage staan op zo'n stal of hebben het geld om zo te staan. De meeste onder ons mesten zélf de stal uit en hebben geen privéles van 50 €. Alsof je rijk moet zijn om te kunnen paardrijden.
Ik zag ook het filmpje op hippotv en wat de eigenaar van de stal zegt is echt gewoon overdreven: 'we selecteren enkel veulens waarvan de moeders kampioenen zijn'.
Alsof dat noodzakelijk is om een wedstrijd te winnen.

Biebabeloeba
Berichten: 653
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: België

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 01:53

Maar dat wil niet zeggen dat die paarden een slecht leven hebben e!
En ok, mijn paard staat ook maar bij een boer en niet in een luxe stalling, maar toch ben ik blij met deze actie, omdat zo meer mensen zich gaan interesseren (mss) en er meer aandacht aan de sport wordt gegeven. (opnieuw, ik les 1x per week, maar echt enkel basis, want doe enkel buitenritjes enzo..)
Dus samengevat, vind ik het gewoon een positieve actie.

moeshie

Berichten: 1143
Geregistreerd: 17-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 01:59

Het zou gewoon op een andere manier kunnen. Nu hebben de mensen alleen maar het idee dat het een luxesport is. Wat hen uiteindelijk tegenhoudt om eraan te beginnen. (ik ken genoeg voorbeelden)
In mijn dorp denken veel mensen dat ik rijk ben alleen omdat we een paard hebben. Terwijl het eigenlijk niet meer hoeft te kosten dan een grote hond.
Deze actie heeft een verkeerd beeld, doch , het is niet negatief.

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 02:10

Dit geeft idd een luxebeeld. Maar de eigenaar heeft het zo gebouwd en aangezien het een luxestalling is, mag het dan toch niet op tv komen? Mag het niet in de belangstelling staan? Puur omdat de mogelijkheid erin bestaat dat er mensen zijn die het idee krijgen dat het alleen voor rijke mensen is? Ik vind dat die man trots mag zijn op wat hij heeft verwezenlijkt en hij mag dat best laten zien.

Het is toch niet zo dat enkel de "normalere" maneges in beeld mogen komen omdat die dan geen verkeerd beeld geven?

En 50 euro voor een privéles? Herleid dat maar naar 20 euro :) Is dat niet een normale prijs? Ik denk het wel he :)

En het geld hebben daar te staan.. Dat is ook wat overdreven, het ligt er gewoon aan of je het er voorover hebt of niet.

Alles algemeen bekeken vind ik dit geen slecht initiatief, het is reclame voor zijn nog niet lang geopende manege. Ze willen gewoon een doel nastreven en dat is helemaal niet verkeerd. Er worden zelfs lessen gegeven aan beginners en dat kost geen stukken van mensen dus ik vind dat je geen oordeel mag vellen vooraleer je het écht weet..

Mijkee_
Berichten: 1685
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 10:16

wat een onwijs leuke actie :D
het is onwijs chique manege waar je als eigenaar trots op mag zijn :j
Moeshie: soms een beetje jarloers?? :Y) en ik vind dat je niet zomaar van alleen rijfoto's mag en kan oordelen of paarden daar wel een paardenleven hebben.. want dat kan je echt niet zien vanaf een paar RIJfoto's :n
Ga gewoon zo verder en hopelijk komt er wat meer publiciteit :)

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 10:35

Leuke foto's zeg, dat moet vast leuk zijn geweest!
Jammer alleen dat je zelf niet gefotografeerd bent met je paard.
Ik denk dat iedereen voor zich zelf moet bepalen waar je staat en wat je er voor over hebt, ik ruik ook enigszins wat jaloezie?
Quirinake heeft gewoon de mazzel dat hij EN op een mooie stal staat EN het kan veroorloven, prima toch? Als ik het kon deed ik het ook, heerlijk die luxe :D

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 10:53

Nou ik zou het wel weten als ik daar zou kunnen staan! Wow, ziet er goed uit :)

Maareh werk en woon jij op die stal? Rijden ziet er cool uit. Jammer dat jij geen rijfoto's hebt. Nu heb ik geen commentaar op het rijden.

Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:00

RIJ-ITP -> EV-ITP

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 11:52

@klomp: idd, een paar maanden geleden had ik er nog niet aan durven denken daar te staan omdat het toch zo duur leek. Maar als je alles op een rijtje zet en vergelijkt dan is het het geld zeker waard!

@miss_blimm: nee ik werk of woon niet op die stal hoor. Bedankt :)

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:21

Owh dacht zoiets. Maar als je het goed kan betalen, why not :) bij mijn vorige stal kostte de stalling ook best aardig wat maar je had wel alles bij de hand plus 2 binnenbakken en 1 grote springtuin en 2 buitenbakken. Enige nadeel was dat de wei niet in de buurt was. Je hoefde verder niets te doen, alleen maar je paard te rijden en mee tutten :D

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:24

Oja bij het bekijken van de site zie ik dat jullie ietsje duurder zijn(scheelt niet veel) maar jullie hebben dan ook een stapmolen, dat hadden wij niet. Wel heel chique die wasplaatsen.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:49


Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 00:02

@missblimm: idd wij hebben een stapmolen die ook dagelijks gebruikt word voor de paarden, alsook voor de eigenaarspaarden.

@caro: ik ga het eens bekijken en oliebol! JAMMER da ik er ni opsta! ik had er zo op gehoopt want niemand heeft me kunne filme tijdens het rijden!

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 00:07

@caro: ik sta er idd niet op! Maar Hippo TV is ook komen filmen en ik hoop dan wel dat ik daar toch te zien ben ! :)

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:13

Wauwsie :wow: Wat een práchtige stal! Ziet eruit als een hele geslaagde dag. En je nieuwe paardje ziet er ook heel leuk uit!!

steeff2

Berichten: 261
Geregistreerd: 07-06-07
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:20

WAUW, ik kan echt niks anders zeggen. Heb op de site gekeken en ben echt jaloers, wat een prachtige manege! En zoals ik kan lezen worden de paarden niet slecht behandeld hoor, alleen omdat de stal duurder is? Vind het dan wel wel jammer want voor dat geld zouden de paarden toch ook gewoon lekker elke dag even naar buiten moeten kunnen? Ik weet dat dit lang niet op elke manege/stal zo is maar vind zelf dat het wel van belang is. Maar nu kunnen ze maar lekker genieten van hun superdeluxe stal;)

steeff2

Berichten: 261
Geregistreerd: 07-06-07
Woonplaats: Breda

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:21

Oja haha ik moest wel even lachen toen ik het las van die buiten bak met het zand van de Olympische Spelen. Dit is echt super de luxe zeg, dat zand moet wel heeeeeeeeeeeel goed zijn:D

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:26

Wow super-de-luxe chique daar! jammer dat ik toch niet in belgië woon. :P Volgens mij was het een leuke dag!