Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 12:50

idd. Er kan altijd gezeurd worden ovr een slechte bodem.. Slecht voor de paarden, kunnen ze kreupel van worden en blabla, maar als het dan eens goed is, waar de paarden op wolkjes lopen, dan word het niet gezegd :P

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:39

Je kan ook gewoon zeggen goede bodem. Ik ben helemaal pro goede bodem en vind dit een bijzonder leuke stal. :) Als ik in de buurt woonde... (en het geld had. Ik weet wel dat het niet super duur is, maar met drie paarden..... :') ) wist ik het wel, maar dat zand van olympische spelen irriteerde me ook :')

di_Segno
Berichten: 2181
Geregistreerd: 04-11-04

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:49

Ziet er mooi uit zeg!
En in vergelijking met de stalling hier vind ik het een vrij redelijke prijs voor zulke faciliteiten. ;)

Libbylib

Berichten: 110
Geregistreerd: 31-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:06

ach weet je na jumping Mechelen wordt de bodem ook "verkocht " door de firma poels ..dus veel mensen zullen ook wel een stukje "jumping Mechelen " in de achtertuin hebben liggen ..niks verkeerd aan toch

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 22:06

pharagirlke schreef:
Je kan ook gewoon zeggen goede bodem. Ik ben helemaal pro goede bodem en vind dit een bijzonder leuke stal. :) Als ik in de buurt woonde... (en het geld had. Ik weet wel dat het niet super duur is, maar met drie paarden..... :') ) wist ik het wel, maar dat zand van olympische spelen irriteerde me ook :')


ja oké, maar dat word niet verkondigt aan alle buitenstaanders e :) de insiders weten dat en dat werd gewoon door mij verteld dus helemaal geen "opschepperij" of iets :)

Daphaan

Berichten: 1144
Geregistreerd: 03-07-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 09:23

Ik snap niet echt waarom iedereen hier zo'n kritiek op heeft. :?

De stalling is prijzig, maar kijk dan waar je paard komt te staan! Net een tik duurder waar mijn paard heeft gestaan, maar ook twee tikken mooier en luxer en ruimer dan waar mijn paard heeft gestaan. :wow:

Noemen dat de bodem van de OS is? Nou leuk weetje toch? Ik zou het best een gaaf idee vinden. Mijn paard loopt op een omgekeerd stuk Drenthe. Stuk minder spectaculair.

En het is toch supercool als er een belangrijk iemand naar je stallen komt kijken? En de media is nou eenmaal niet zo happig om een compleet beeld te vormen over paardensport. Ze hebben het liever over dat eeuwige voetbal. Nou, als de zendtijd dan toch zo schaars is, laat dan maar iets moois zien van de paardensport. En mochten ze tijd over hebben, kom dan maar bij mij langs en aanschouw hoe ik elke dag in de bagger sta.

Ik vind het een mooie accomodatie, gaaf dat er bezoek is geweest, en dat zwarte diertje is een plaatje. hopelijk kan TS weer eens rijfoto's met haar plaatsen. :)

Wadi_
Berichten: 723
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:50

pharagirlke schreef:
Kattevenia zijn buitenpiste is groter ;) 30/75 is voor een dressuurruiter ruimte zat (snap de afmeting overigens niet magoed) maar voor een springruiter is dat lang niet zo praktisch.
Bosscherhof heeft een gras buitenpiste die een stuk groter is.
Vliermaalrood (PC stables) heeft er twee eentje van 50 x 70 en eentje van 25 x 30.
bloso terrein kattevenia heeft buiten een zandpiste van 80 m x 50 m

Dus ja, ik ken er nog zat die grotere en functionelere buitenpistes hebben voor springruiters ;) En dit zijn er allemaal van Limburg in omliggende dorpen. Ruiterschool Bilzen heeft ook een supergrootte buitenpiste net als de manege in Zonhoven. Daar verwed ik mijn hoofd op dat die groter zijn dan 65/75. Dus om nu te zeggen dat er weinig maneges zulke grote buitenpistes hebben?

edit: en dit zijn de enige maneges die zo snel in me op komen. Als je verder gaat kijken dan Limburg dan zal je nog een veel langer lijstje krijgen.


Alleen zijn de pistes die je hier noemt niet zo geweldig om op te rijden(vind ik dan) :o
Piste in Kattevenia is behoorlijk zwaar als die er al een hele dag op gereden is,
Bosscherhof zijn graspiste is ook niet echt geweldig(loopt nogal bergop/bergaf), ...

Maar je hebt wel gelijk dat er functionelere buitenpistes zijn :)
(hulsterlo, flemalle, Brugge en je zou de buitenpiste in Wisbecq is moeten zien, volgens mij is die 2x zo groot als deze)
Alleen zijn deze pistes wel ene beetje uit de richting, maar er zullen er wel meer zijn :)

Nu wil ik de buitenpiste van QC stables niet afkraken hoor, begrijp me niet verkeerd :+
Lijkt me trouwens echt luxe om daar te staan, je boft maar :D

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:14

Quirinake schreef:
nouu leuk.. ik rij mss de 4 jarigen mee! Hopelijk vind je het wat :+ *hint hint* haha nee hoor :P


Hee leuk! Ik start daar met 2 paarden van m'n werk. :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 03:07

Bosscherhof heb ik werkelijk waar nog nooit last gehad van de piste. Nu ben ik wel gewend om op gras te rijden.

Kattevenia lag, de laatste keer dat ik er reed, relatief goed. :) In elk geval beter dan toen ik er nog met mijn pony op moest rijden... Ze hebben dit jaar de beker van limburg van dressuur dus ze kunnen maar beter zorgen dat t in orde is. Tenminste; als ze hem gaan kunnen houden.

Wat is er mis met de (nog maar pas nieuw aangelegde) buitenpiste van Gerrits? (PC stables dus)
Ik heb er overigens nog niet op gereden hoor, ik weet alleen van "horen zeggen" dat de piste in het algemeen fijner ligt... Ik weet niet precies wat ze er aan gedaan hebben, maar er is in elk geval nog niet zo lang geleden aan gewerkt.

Wadi_
Berichten: 723
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:54

PC stables kan ik niets over zeggen, heb ik nog niet gereden :n
Maar Bosscherhof vind ik echt vreselijk voor te rijden, de ene graspiste loopt echt ongelijk en de andere is meestal een grote moderpoel(naar mijn ervaring dan) :+
Kattevenia heb ik 2x gereden en het was toen warm weer, al een paar dagen droog en dan is de piste op sommige plekken echt zwaar voor te springen(zeker as je de laatste proef op een dag hebt). Maar dat is dan weer eigen mening :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Jeroen Devroe met Apollo @ QC Stables !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 15:16

Laatste keer waren ze gesproeid :j en ik rijd dus kwa springen weet ik natuurlijk niet wat de "ideale bodem" is :D Maar voor dressuur zijn ze beide prima te doen. :)