Mijn paard heeft sinds gisteren zware koliek, zo zielig!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Mijn paard heeft sinds gisteren zware koliek, zo zielig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 10:40

Gisterenavond wilde ik Trophy gaan borstelen omdat ik springles zou hebben. Toen ik bij haar stal aan kwam, lag ze en bleef liggen. Vond ik vreemd, want Trophy blijft nooit liggen als ik in de stal kom. Toen ik de andere paarden ging voeren kwam ze toch overeind, maar ging meteen wijdbeens staan.

Trophy heeft 2 maanden geleden voor het eerst gaskoliek gehad en nu had ze dezelfde symptonen. Dus ik ben meteen de dierenarts gaan bellen en mijn vader ging ondertussen met Trophy wat stappen. Daar wil ze nl. wel eens van opknappen. Zodra we haar weer in de stal zette, ging ze meteen weer liggen.

De dierenarts concludeerde dat de hartslag en temperatuur goed was en dat ze ook niet zweette. Dus ze kreeg een spuit pijnstillers en darmverslappers. Verder is ze met 2 liter water en ... (ik weet niet hoe die vloeistof heet) gespoeld omdat het een verstopping bleek te zijn en er gassen in de weg zitten. Nu zou de koliekaanval zo minder worden. Toen de da een uur weg was waren de symptonen nog steeds hetzelfde. Dus toch maar weer de da gebeld. Die kwam meteen weer aangezien ze allang op de pijnstillers had moeten reageren.

Weer getemperatuurd etc en opgevoeld. Het vreemde was dus dat eigenlijk alles redelijk normaal leek behalve dat ze continu wil liggen en wijdbeens ging staan. De da zei dat we nu even af moesten wachten of haar door konden sturen naar een kliniek waar ze onderzocht kon worden. Na veel wikken en wegen hebben we toch besloten om haar thuis te houden, aangezien de kliniek een behoorlijk stuk rijden is en de kans zeer groot was dat ze in de trailer zou gaan liggen.