Is die pony gek? en mag ik een meisje helpen met rijden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SaBiNa_S

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-12-08

Is die pony gek? en mag ik een meisje helpen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 21:17

Heey ,

vandaag een meisje van 9 lesgegeven.
kan al aardig goed rijden en we gingen balkjes lopen.
het is daar bij een familie en die heeft een klein jochie rondlopen van 3 jaar.
En het hek die open stond naar de poetsplek was open. daar moest de pony langs en dat jochie van 3 jaar stond in die opening.
die pony liep zo dat jongetje omver en heeft nu een heel dik oog.
en die pon heeft mij laatst ook omver geduwd!
Normaal doet een pony toch z`n best om niet op je te komen ? maar ja

En nog een vraagje. dat meisje van 9 is de verzorger.
de pony is eigenlijk van een meisje van 6 die net begonnen is met rijden.
Ik leer haar poetsen, hoefjes doen opzadelen en rijden aan een longeerlijn.
Nu zegt mijn vriendin dat als dat meisje er afvalt en ze heeft iets erg en als ze er dan achter komen dat ik geen diploma heb voor les geven in dan in de problemen kom. ik vraag absoluut geen geld voor de lesjes en vind het super leuk om haar te helpen. maar klopt dat?


Sabina
Laatst bijgewerkt door SaBiNa_S op 21-07-09 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Maximrocky

Berichten: 487
Geregistreerd: 18-03-07

Re: Is die pony gek? en mag ik een meisje helpen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:21

Ik zou als ik jou was nog geen les geven, je bent zelf ook nog ontzettend jong. En als jij tegen die mensen gezegt hebt dat jij wel een diploma hebt voor lesgeven dan kan je inderdaad nog wel is flink in de problemen komen. En dat de pony jou en het meisje omverloopt is niet omdat die gek is maar omdat hij geen ontzach voor jullie heeft waarschijnlijk.

Anoniem

Re: Is die pony gek? en mag ik een meisje helpen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:22

Als je 11 bent zullen ze wel weten dat je geen diploma hebt. :')

SaBiNa_S

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 21:23

Nee, dat heb ik niet gezegd nee. en ze heeft een jongetje van 3 omver gelopen;) niet dat meisje
Anthea : Idd :P

En tjah, les les.. meer helpen ;)

Nickeltje

Berichten: 28255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Is die pony gek? en mag ik een meisje helpen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:25

Deze pony is niet gek, maar heeft donders goed door dat hij te maken heeft met kleine kinderen die hij gewoon weg kan duwen als hij geen zin heeft in hun gefriemel of poging tot rijden.

Het zou verstandig zijn van de ouders/eigenaren als ze iemand er bij halen die hun dochter echt les kan geven en ook weet hoe om te gaan met een pony die nu truukjes aan het leren is om onder kleine kinderen vandaan te komen.

SaBiNa_S

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-12-08

Re: Is die pony gek? en mag ik een meisje helpen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 21:30

De deur stond open en dat jongetje dacht : hee , leuk de dei staat open maar hij mag niet bij de paarden komen;)

En dat hek is normaal dicht en de ruiter hoord m daar weg te sturen, er reed nu iemand los op die ik geen les gaf. dat andere meisje zit aan de longeerlijn.. omdat ze net begonnen is en dan trek ik de pony naar binnen als ie naar t hek loopt.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:31

Ik denk dat het meest verstandige is als meisje echte les krijgt van een volwassene die al veel ervaring heeft.

Ik zou haar geen les meer geven, je mag die verantwoording nog niet nemen. Je bent 11 jaar, veel te jong voor dergelijke verantwoordelijkheden.

Kunnen die ouders geen echte instructrice betalen?
Wat is de reden dat jij het meisje les moet geven?

De pony is niet gek, gedraagt zich heel normaal ten opzichte van slechte leiders...(en als je dit niet zelf weet, dan heb je nog niet genoeg kennis en ervaring om les te geven).

Dus gewoon zeggen dat je het niet meer doet, omdat jij die verantwoording niet wilt nemen. Als het straks fout gaat, dan reageren ze het op jou af en ben jij de schuldige.

Niet leuk...

SaBiNa_S

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-12-08

Re: Is die pony gek? en mag ik een meisje helpen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 21:37

Het is zo gekomen.

Dat meisje wou een keer rijden en ik was met dr moeder aan t praten want me vverorgpony staat daar ook. toen zei ik ik wil haa anders ook wel helpen. ja dat mag zei die moeder. sinds dien als ik zelf gereden hebt komt ze aan rennen: Ga je helpen!! En dan denk ik he, ik vind t ook wel leuk dus nu als ik kom help ik haar vaak, en tja les is het niet echt. maar zei wil graag rijden en daar moet iemand bij zijn.

Nickeltje

Berichten: 28255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Is die pony gek? en mag ik een meisje helpen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:49

Dan is het misschien verstandig eens met die ouders te overleggen dat jij niet ervaren genoeg bent voor dit soort dingen en als er straks iets mis gaat, het meisje valt er af en breekt iets, houden ze dan jou verantwoordelijk?

SaBiNa_S

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 21:53

Nou, ze hebben zelf tegen MIJ gezegd:Jij rijd hier op eigen risico. dus als ik er af val dat ik dan zeg maar niet moet gaan zeiken. en tja, ik ga er van uit en weet het bijna zeker dat ze mij niet verandwoordelijkstellen

newmom
Berichten: 1524
Geregistreerd: 01-05-09

Re: Is die pony gek? en mag ik een meisje helpen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:06

een kat in t nauw maakt rare sprongen!! dus ze zeggen nu wel van niet maar asl hun kindje straks met een dwarslezing voor de rest van haar leven in een rolstoel komt dan reken maar dat ze financieel alle hulp kunnen gebruiken en dat ze iemand verantwoordelijk zullen willen stellen, al is t maar ivm verzekeringen.

Betreft die pony, die is idd niet dom en weet dondersgoed waar hij overheen kan of omheen moet.

mijn advies: niet helpen of lesgeven, laat ze iemand zoeken die gediplomeerd is,volwassen is en ervaring genoeg heeft, dan maar iets betalen alles beter dan je kind in de kreukels.

SaBiNa_S

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-12-08

Re: Is die pony gek? en mag ik een meisje helpen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 22:17

Tja, daar heb je ook weer een punt. ik zou het morgen vragen

newmom
Berichten: 1524
Geregistreerd: 01-05-09

Re: Is die pony gek? en mag ik een meisje helpen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:23

goed van je dat je er wel voor open staat en niet roekeloos bent.
Complimenten!!!
erg volwassen voor een 11jarige!!

top

SaBiNa_S

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-12-08

Re: Is die pony gek? en mag ik een meisje helpen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 22:27

Dankje! ik vind het erg leuk om te helpen en wil dus ook niet zo gelijk stoppen...ik ga dus ff goed overleggen met de eigenaar.

Nickeltje

Berichten: 28255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Is die pony gek? en mag ik een meisje helpen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:32

Je hoeft ook niet helemaal te stoppen, zeker niet als je daar toch komt voor je eigen verzorg pony, maar als zij er een volwassene bij betrekken die een aantal goede tips heeft en die het meisje één keer per week of eens per 2 weken les geeft, dan kan die volwassene misschien ook wat "huiswerk" geven dat het meisje zelf met de pony kan doen en waar jij haar op een veilige manier mee kan helpen.

SaBiNa_S

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 22:35

Ojaa! bedankt iedereen voor de tips en mag ik wel bijv. zonderzadel met dat meisje soort van voltige doen? En wat voor veilige dingen dan? :o :D
Laatst bijgewerkt door SaBiNa_S op 21-07-09 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickeltje

Berichten: 28255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Is die pony gek? en mag ik een meisje helpen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:36

Ik denk dat die vraag heel moeilijk via Bokt te beantwoorden is.
Wij kunnen van deze kant van de computer vandaan namelijk niet zien hoe goed jullie dan die pony onder controle hebben, hoe lief en makkelijk de pony is en hoe goed het meisje kan rijden...
Ik denk dat dat ook iets is wat je met een volwassene moet overleggen die een beetje inzicht heeft in wat jullie kunnen enzo.

SaBiNa_S

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-12-08

Re: Is die pony gek? en mag ik een meisje helpen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 22:40

Okee, nou ik moet zeggen dat dat meisje echt heel heel goed blijft zitten! ze geeft wel eens een tikje pony sciet wat voor uit en is ook wel eens opzeigesprongen en ze bleef zitten. ze zit ook aan een longeerlijn dus als ze er bijna afvalt zijn we er snel bij en dan heb ik ook gezegd: als je bijna valt moet je het zeggen dan stop ik de pony. dat helpt ook maar ze zegt dat eigenlijk bijna nooit. de pony is eigenwijs maar je kan er gewoon zonderzadel op! galloperen doet ze ookwel eens maar die pony is dan eigenwijs en gaat alleen maar hard draven haha. maar dan is de moeder er bij in de galop en doen we weinig. eigenlijk alleen leuk rondjes draven , leuke spelletjes en balkjes lopen. en ze vind het geweldig!

SaBiNa_S

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-12-08

Re: Is die pony gek? en mag ik een meisje helpen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 22:41

Dus pony is wel braaf!

Eilinora

Berichten: 11920
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Is die pony gek? en mag ik een meisje helpen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:11

ik ben zelf bijna 20 en rijd al 8 jaar maar ik geef absoluut geen les....puur omdat ik er geen diploma voor heb.

SaBiNa_S

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 19:02

Even voor de duidelijkheid:HET IS GEEN LES
Ik noem het pas les als je er echt geld voor vraagt, k help haar gewoon en geef dr wat aanwijzingen.

troi
Berichten: 17016
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Is die pony gek? en mag ik een meisje helpen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:15

Tja, helpen is natuurlijk altijd goed maar wel als extra ik denk dat je goed duidelijk moet maken dat les van een professioneel iemand nog veel belangrijker is (helemaal als ik lees dat deze pony nog wel wat extra opvoeding kan gebruiken want mensen/kinderen omver lopen zou die echt niet moeten doen..). Want je kunt idd wel in de problemen komen als er nare dingen gebeuren en de ouders dachten dat jouw begeleiding genoeg was om de pony veilig te laten berijden.

SaBiNa_S

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-12-08

Re: Is die pony gek? en mag ik een meisje helpen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 20:40

Ze gaat na de vakantie naar een soort manege. ik ga gewoon door met helpen . er kan een slotje op dit topic. Bedankt voor alle reacties nu een slot.

Vera96

Berichten: 2165
Geregistreerd: 15-02-08

Re: Is die pony gek? en mag ik een meisje helpen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:26

Nouja, als mijn pony over iemand heen loopt dan weet ik wel wat ik zou doen.. Zwier maar gewoon met een touw voor neus als je hem niet houd. (wees wel voorzichtig, ik wilde t bij n gekke tinker doen en die ging de lucht in)

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Is die pony gek? en mag ik een meisje helpen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:29

Ik zou je eigen ouders eens meenemen, en die laten uitleggen dat je zelf een kind bent.
Dat je best mee mag helpen met borstelen enzo, maar dat er bij het rijden een volwassen instructie komt met diploma.

De situatie is nu nog houdbaar, maar zo te horen dikke kans dat de situatie binnenkort gevaarlijk word .
Kinderen kunnen pony's niet opvoeden, dat moet je aan volwassenen overlaten...