paard gered uit het slachthuis

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anoushka

Berichten: 379
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Benimeli(Spanje)

paard gered uit het slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 21:24

Hoi, het is alweer bijna een week geleden dat we een telefoontje kregen van mijn springinstructriece of we met haar mee konden om paarden op te halen van het slachthuis en of wij er niet een wouden redden, ze stuurde ons fotos en waren gelijk dol op het arabiertje. Mn moeder is mee naar het slachthuis gegaan en ik ben de hele dag bij de paarden gebleven om te voeren en uit te mesten.
S'middags kwam ze tuis met het nieuws dat ze hem uiteindelijk tog had gekocht en dat we hem de volgende dag bij een manege waar hij voor die nacht was gebleven opzouden halen.
Ze vertelde dat hij aan een klein touw vast stond in een kleine stal met een strak touw om zijn nek.
Toen we die volgende dag naar de manege gingen liepen we naar zijn stal, hij dook gelijk in de hoek uit angst, uiteindelijk met veel geduld tog rustig kunnen pakken en mee naar de longeer ring gebracht zodat hij kon bewegen als hij zin had terwijl wij op mn instructrice wachten die nog ons halster en meeneem touw had, toen zij aankwam hebben we hem gelijk ingeladen.
Toen we tuiskwamen hebben we hem in de bak losgelaaten, hij was super vrolijk. Hij was natuurlijk niet te pakken maar ben uiteindelijk in de bak gaan zitten en hij kwam uiteindelijk naar me toe, en heb ik hem kunnen pakken, doordat we nog geen paddock vrij hebben moest hij snachts op stal.
De volgende dag heb ik hem weer los gelaten haast de hele dag in de bak, ook eventjes met mn eige paard, daar was hij wel blij mee, hij bleef de hele tijd bij hem, toen heb ik hem dus makkelijk te pakken gekregen want toen ik mijn paard pakte kwam hij mee lopen.
Dag darnaa is hij gekastreerd, leeftijd naagevraagd aan dierenarts en vertelde ons dat hij ong 3 jaar is.
Nu zijn we een paar dagen verder, sinds de castratie iederedag afgespoeld en gewandeld over het erf. kan hem nu zonder moeite pakken, moet nog wel vorzichtig zijn maar dat is ok, vandaag ben ik een klein rondje buiten gaan wandelen, ging super, hij heeft veel respect voor mensen, ook al dat warschijnlijk komt doordat hij geslagen is geweest, je kan haast niet bij zijn kont in de buurt komen, dan verkrampt hij helemaal. Vandaag tijdens het poetsen is het me voor het eerst gelukt om bij zijn kont te komen zonder dat hij verktampte, hij vond het nog wel spannend.

hier wat fotos van vandaag

Afbeelding
Afbeelding
Mijn bijde instructrieces denken dat het een goed veelzijdig paard woord en de dierenart heeft hem gezond verklaart dus we zijn heel blij dat we hem opgehaald hebben, de rest van de paarden die er toen waren heeft mn instructriece gekocht, een is naar een vrindin gegaan en de veulens zijn naar frankrijk verkocht naar mensen die zij kent.
woon btw in Spanje dardoor mijn slechte spelling soms :p

mltex

Berichten: 2314
Geregistreerd: 09-07-06

Re: paard gered uit het slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:27

Dacht al, dagje shoppen in het slachthuis...maar zie spanje. Zonde toch, ooit is er geld in het beestje geinvesteerd/gefokt en beland dan in een slachthuis. Mooi dat ie iig gezond is, veel plezier ermee

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:28

Het is een leuk beestje, maar waarom moest hij naar de slacht als hij wel helemaal gezond is?

AliesMeijer

Berichten: 1515
Geregistreerd: 27-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:28

Wat een prachtig beestje zeg! Je zou toch denken dat ie wel wat mankeert.. Maar gelukkig dat de DA hem gezond verklaard heeft. Heel veel plezier nog met m! :)

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:29

dacht ook al, krijgen we weer een pennyverhaal ;-), maar dit is echt een prachtig beest, mooi dat ie gezond is, veel geluk ermee!

Lauraloves

Berichten: 124
Geregistreerd: 13-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:29

wat een mooi paard!!!(L) hoe heet die??
veel plezier ermee!!

xx

AngelofLove
Berichten: 3801
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: vlakbij de paardjes :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:30

Wauw wat een mooi paardje! Als hij helemaal gezond is dan snap ik echt niet waarom mensen zo'n leuk beestje naar het slachthuis brengen

anoushka

Berichten: 379
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Benimeli(Spanje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 21:30

ze hadden warschijnlek geen geld mee voor hem, er gaan nu veel paarden naar de slacht die kern gezond zijn , zowiezo veel veulens van fokkerijen gaan ernaar toe, heel zonde, maar kan niet veranderd worden :S

Hij heeft de naar Eros gekregen, heeft paar daagjes geduurd maar we zijn het er uiteindelijk over eens geworden :P

Marije__

Berichten: 3858
Geregistreerd: 23-03-09
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:31

wat een prachtig mooi paardje..
wie kan 'zo'n pracht paardje nou weer zo behandelen :(

echt goed van jullie dat je m nu opvangt :) veel succes ermee

anoushka

Berichten: 379
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Benimeli(Spanje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 21:32

paarden worden hier niet meer verkocht, en de meeste mensen willen geen ombeleerd paard, en veel fokkerijen hebben hier veel paarden maar verkoopen niets meer, en dan brengen ze ze liever naar de slacht dan levert het nog iets op in plaats van weg te geven

whitneyvdw

Berichten: 1547
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: rijnsaterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:32

wat een pracht paardje.en wat goed dat jullie hem gered hebben,ik hoop dat hij gauw zijn vertrouwen terug krijgt.hij heeft een erg lief hoofdje,heel veel plezier met hem.

Machonito

Berichten: 1614
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: ergens tussen de Noordpool en de Zuidpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:35

wat een mooi beesje
alleen waarom stond ie bij de slacht :(:)
gelukkig voor hem dat ie een baasje heeft :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:39

Pracht paard, gommes zou bijna een anda veulen uit zo een slachthuis gaan halen.... ;)

mltex

Berichten: 2314
Geregistreerd: 09-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:40

anoushka schreef:
paarden worden hier niet meer verkocht, en de meeste mensen willen geen ombeleerd paard, en veel fokkerijen hebben hier veel paarden maar verkoopen niets meer, en dan brengen ze ze liever naar de slacht dan levert het nog iets op in plaats van weg te geven

Komt dat door kredietcrisis oid? fokken kost immers ook geld, dan zou je je afvragen waaromnog gefokt word (maar ja dat kun je je weer van elk diersoort afvragen) of is dat altijd zo geweest daar? *wil spontaan op vakantie naar Spanje*

gitje65

Berichten: 1303
Geregistreerd: 02-11-05

Re: paard gered uit het slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:41

Ik wil naar Spanje....! Zijn de Andalusiers nu ook in de uitverkoop?

irmalouise

Berichten: 1959
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vianen

Re: paard gered uit het slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:46

Wat een prachtig paardje zeg. Wat goed dat hij is gered.
Super gedaan. Hij ziet er echt heel happy uit op de foto's.
Veel plezier met je mooie Eros.

anoushka

Berichten: 379
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Benimeli(Spanje)

Re: paard gered uit het slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 22:50

volwassen en beleerden andalusïers zitten er ook tussen ja, kweet dat ze op het moment 700€ ervoor vraagen, maar slachtprijs is 300 dus warschijnlijk zijn die er ook weg te halen voor 500, de volwassenen kosten 1500€ maar daar kan ook veel afgehaald worden, ze proberen er gewoon nog extra geld uit te krijgen op het eind.
Hier kennen we vrij veel mensen die deze week warschijnlek ook een ophalen, komt weer een transport van 10 paarden:s waaronder 6 veulens tussen tot er met 2 jaar, 2 4 jaarigen beleerd en twee 8 jarigen waronder een bruine en een valk, volgensmij weer allemaal hengsten.
Wij kunnen er niet meer redden want dit is ons 8ste paard die we nu hebben en hebben geen ple meer en ook worden de kosten dan te hoog :s

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: paard gered uit het slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:55

Dit paardje heeft geluk gehad. En idd, als je dit hoort, zou je naar Spanje afreizen en een vrachtwagen vol laden en de paarden deze kant op brengen...

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:01

Cassidy schreef:
Dit paardje heeft geluk gehad. En idd, als je dit hoort, zou je naar Spanje afreizen en een vrachtwagen vol laden en de paarden deze kant op brengen...

Ja, inderdaad, aangezien we hier zo'n gebrek aan paarden hebben... :+

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: paard gered uit het slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:10

Als ze uit Roemenie kunnen komen en goede baasjes vinden, lukt het met de Spaanse paardjes ook wel :D

Mallodie
Berichten: 1108
Geregistreerd: 14-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:14

Ik pak meteen de camion.. gaat iemand mee? :P

kainda

Berichten: 2734
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:32

:oo :oo ik wil ook wel zoéén

jeetje joh wat een verhaal dat die dieren zomaar naar het slachthuis gaan.
Gewone gezonde paarden??

hm.....misschien willen er meer mensen daar een paard weghalen en naar Nederland laten komen?

Maar jouw paardje is echt een supermooi dier ;)
Hij heeft veel geluk gehad hé.
Heel veel plezier met hem.

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: paard gered uit het slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:40

Jeeetje echt waar? zomaar gezonde dieren doodmaken?

Zit er niet eentje voor mij bij? mooie valkkleurige PRE enof donkerbruine?

Zonde zeg dit, maar je paardje heeft geluk, veel plezier ermee.

Jam
Berichten: 288
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:50

mooi paardje, veel plezier ermee!!
dan wil ik als k meer geld heb er ook wel 1 redden :D

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:02

Geloven jullie nou allemaal serieus dat er in Nederland nooit gezonde paarden geslacht worden? :=