Wat heb ik toch een kanjer van een pony!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Wat heb ik toch een kanjer van een pony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 15:10

Sinds zaterdag heb ik een begin gemaakt met het inrijden van nouska mijn 4,5 jarige merrie. Ze mag lekker aan de longe lopen.
Nu had ik vorig jaar haar al een paar keer aan de longe gehad wat ze werkelijk super oppakte, net of ze nooit anders had gedaan.

Dus zaterdag bescherming om, lijn eraan en gaan met die banaan :7 En ja hoor, netjes op de cirkel, snapt alle commando's en doet echt enorm haar best :D ( ze loopt maar ongeveer 10 min aan de longe hoor ;) even lekker de beentjes strekken )

Nu gisteren toch maar voor de zekerheid de ostheopaat laten komen om te kijken of alles goed zat voor dat ze echt moet gaan werken, gelukkig niks mis met mijn meisje, eerder te los dan te vast. Dan morgen nog de tandarts langs en dan weet ik zeker dat ik kan beginnen zonder dat ze wat mankeerd.

Nu vandaag was het toch wel erg warm om te longeren, dus heel ff uitgeraasd en toen aan de hand mee na buiten. Normaal raakt ze dan helemaal in paniek, dus vandaag lekker veel tegen haar gepraat en op pad, toch nog wel veel stress als we langs paarden liepen en dan vooral veeel dribbelen. Maar het laatste stuk weer enorm rustig, lekker aan de lange lijn gestapt.
Nu hebben we bij ons thuis een poort 100 meter van de wei af liggen. Dus bij de poort erop gekropen, en zo het laatste stukje gestapt. ( voor ik hier commentaar op krijg, ik ken nouska door en door, en heb er vaker opgezeten )


Ben zo blij dat mijn meisje het zo goed oppakt!

Nu de eerst komende tijd mag ze lekker met wandelen en longeren wat conditie en spieren opbouwen, en dan mag ze onder het zadel gaan lopen.

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Re: Wat heb ik toch een kanjer van een pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:51

Heerlijk dat je het zo rustig en veilig aan doet (het beleren). En fijn dat je er vandaag een stukje op kon zitten!