klopt toch niet?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 10:28

dan ,mag ts die van mij ook wel huren
ik krijg er 60- pm voor !!!

en ja, als je dingen zwart op wit hebt staan, is het niet netjes om toch mee te laten lopen in de lessen, maar als jij al vanaf zaterdag huurt, waar was jij dan afgelopen 3 dagen?

Forcalquier

Berichten: 2065
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 10:40

jeetje vind het wel een behoorlijk bedrag hoor voor een manege paard,zoals hier al door mede bokkers werd geschreven.....vooor dat bedrag mag je alle 3 mijn paarden wel huren gedurende 2 maanden.
Ga ik mooi van die 900 euro nog even lekker op vakantie :Y)
Mocht de TS wel eerlijk zijn over het bedrag dan vind ik het logisch dat je dit niet pikt,maar probeer hier idd op een nette manier en met je ouders erbij over te praten met de manege eigenaar,een instructeur heeft naar mijn idee niet veel te zeggen over de paarden die meelopen in een les.

botjes
Berichten: 129
Geregistreerd: 10-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 10:56

De grote vraag is natuurlijk wat er is afgesproken in het huurcontract. Gelijk gaan brullen is niet de ideale aanpak... Bekijk eerst het huurcontract, en als daar zwart op wit staat dat het paard geen lessen mag lopen dan kan je verdere stappen gaan ondernemen. Schreeuwen tegen een instructeur heeft geen zin, ga dan naar degene met wie je de afspraken hebt gemaakt, de eigenaar.
Uit het verhaal begrijp ik dat je het paard hebt gehuurd vanaf 1 augustus, maar pas 4 augustus voor het eerst naar je huurpaard bent geweest. Dat kan uiteraard niet. Een paard kan niet 3 dagen in zijn box blijven staan. Misschien is dat een reden dat hij in de lessen meeliep, om toch de broodnodige beweging te krijgen.

Zorg dat je goed op de hoogte bent van de afspraken, en kom dagelijks naar je huurpaard, dan moet alles vanzelf goedkomen.

PS: ik vind 900 euro wel een erg groot bedrag voor het huren van een paard...

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 11:58

hij wist dat hij verhuurt was ^^
maxime zei tegen hem dat hij verhuurt was,leni zei tegen hem dat hij verhuurt was,louis zei dat hij verhuurt was,een andere lesgeefster zei dat ie verhuurd was en toch laat hij hem meelopen.
oké,moest het nu zijn dat er geen andere paarden zouden zijn die goed springen maar er staan er nog minstens 5 die wedsrtijden gelopen hebben die echt kunnen springen,wrm pakt hij dan een paard die verhuur is?
ik weeet het precieze bedrag niet m'n ouders betalen ^^
het is in ieder geval tussen de 400 en de 900euro (je mag de trailer ook gebruiken als je op wandeling wilt ofzow ^^)
de eigenaar zei uitdrukkelijk 'het paard mag gebruikt worden vanaf je terug in het land bent' 1augustus dus ><
ik heb het eerst vriendelijk gezegd dat hij verhuurt is en hij zei 'ik weet het'
wrm loopt dat paard dan mee?
er zijn nog paarden verhuurt(nog 3 ofzo) Ook vanaf 1 augustus en zij lopen niet mee.

Anoniem

Re: klopt toch niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:02

Waarom zou het paard NIET ingezet worden, als het verhuurd is? Ligt er maar net aan wat voor afspraken er gemaakt zijn.
Misschien hebben die andere 3 exclusiviteit afgesproken, en jij niet... Sowieso, je kunt geen rechten ontlenen aan afspraken van anderen.
Ik zou als instructeur ook maling hebben aan wat kinderen zeggen over al dan niet verhuurd; ik krijg instructies van mijn baas (de manegehouder) over welke paarden kunnen lopen in de lessen, niet van rondlopende kinderen.

Sowieso, ALS je dan al exclusiviteit wilt/zou hebben, waar was je zaterdag/zondag/maandag dan? Had dat dier dan maar gewoon stil moeten staan? Kan toch niet??

Bedrag tussen de 400 en 900... :=

Raiza

Berichten: 1608
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: In het mooie zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:15

Ik snap niet dat je pas gisteren ging als je hem vanaf zaterdag huurt.
Ze kunnen hem beter in de les mee laten lopen dan hem stil laten staan als jij toch niet komt.
Dat paard is waarschijnlijk gewend om enkele uren per dag in de les mee te lopen.
Dan is het niet goed om hem ineens helemaal stil te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:21

Sonja schreef:
Waarom zou het paard NIET ingezet worden, als het verhuurd is? Ligt er maar net aan wat voor afspraken er gemaakt zijn. Misschien hebben die andere 3 exclusiviteit afgesproken, en jij niet... Sowieso, je kunt geen rechten ontlenen aan afspraken van anderen.
Ik zou als instructeur ook maling hebben aan wat kinderen zeggen over al dan niet verhuurd; ik krijg instructies van mijn baas (de manegehouder) over welke paarden kunnen lopen in de lessen, niet van rondlopende kinderen.

Sowieso, ALS je dan al exclusiviteit wilt/zou hebben, waar was je zaterdag/zondag/maandag dan? Had dat dier dan maar gewoon stil moeten staan? Kan toch niet??
Bedrag tussen de 400 en 900... :=

Helemaal mee eens.

Ik vind je eerlijk gezegd nogal fel reageren in je openingspost terwijl er eigenlijk niks aan de hand is. Ga gewoon met de manegehouder om tafel (neem je huurcontract mee) en leg uit wat er aan de hand is. Als je gelijk hebt is het waarschijnlijk met 5 minuten opgelost, en als je geen gelijk hebt dan hoor je waarom.
Zo lang je geen gesprek hebt gevoerd zie ik geen reden om al boos te worden, eerst maar eens horen wat er aan de had is.

Cossie

Berichten: 614
Geregistreerd: 20-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:22

Nou ja als het bij die ene dag blijft dat het paard wordt ingezet in de les zou ik me niet al te druk maken. Als overeengekomen is dat het paard niet in de les wordt gebruikt dan is dit natuurlijk niet de bedoeling. Buiten dat.. mocht het weer gebeuren dan zou ik toch mijn geld terugvragen wegens niet nakomen van overeengekomen afspraken. Hoe vervelend ook maar anders frustreert het je waarschijnlijk alleen maar.

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 12:23

misschien was ik zaterdag nacht juist thuis na 16 uur rijden?
misschien moest heel de caravan nog uitgeladen worden?
misschien staan de paarden maandag HEEL de dag in de weide?
misschien staan ze dinsdag pas om 5 uur terug in hun stal?
daar al eens aan gedacht?

orienta

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:25

Quebelle schreef:
misschien was ik zaterdag nacht juist thuis na 16 uur rijden?
misschien moest heel de caravan nog uitgeladen worden?
misschien staan de paarden maandag HEEL de dag in de weide?
misschien staan ze dinsdag pas om 5 uur terug in hun stal?
daar al eens aan gedacht?



je komt een beetje als een verwend nest over
Wat heeft het voor zin om hier te gaan huilen,je kan het toch met de manegeeigenaar over hebben.werken jullie niet met contracten bij verhuur? ik zou als manege houder ook niet zon toon pikken van jou!

_Question

Berichten: 2392
Geregistreerd: 13-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:27

daantjuhhh schreef:
Ja ik moet zeggen, 900 euro???
Nou daar mag je de mijne ook wel voor huren en dan rijd er echt niemand anders op! ;)


Haha dat dacht ik ook, dan mag ze er zelfs twee van mij huren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:27

Quebelle schreef:
misschien was ik zaterdag nacht juist thuis na 16 uur rijden?
misschien moest heel de caravan nog uitgeladen worden?
misschien staan de paarden maandag HEEL de dag in de weide?
misschien staan ze dinsdag pas om 5 uur terug in hun stal?
daar al eens aan gedacht?

Dan kan je zondag en maandag en dinsdag toch alsnog even langsgaan om te kijken/poetsen etc? Het is niet alsof je niks kan doen omdat ze normaliter de hele dag buiten staan :)
En nu alweer, waarom zo'n boze toon? Ga eerst eens met de manege-eigenaar om tafel, waarschijnlijk heeft hij een hele goede uitleg :)

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 12:28

orienta schreef:
Quebelle schreef:
misschien was ik zaterdag nacht juist thuis na 16 uur rijden?
misschien moest heel de caravan nog uitgeladen worden?
misschien staan de paarden maandag HEEL de dag in de weide?
misschien staan ze dinsdag pas om 5 uur terug in hun stal?
daar al eens aan gedacht?



je komt een beetje als een verwend nest over
Wat heeft het voor zin om hier te gaan huilen,je kan het toch met de manegeeigenaar over hebben.werken jullie niet met contracten bij verhuur? ik zou als manege houder ook niet zon toon pikken van jou!

verwend nest?ik ben het vriendelijk gaan vragen,het contract is in orde en hij loopt toch nog mee?
wat is er daar in godsnaam verwend aan?ik heb er voor moeten werken als je dat weet.
kheb de helft zelf betaalt?verwend nest?iere wi

orienta

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:29

Quebelle schreef:
misschien was ik zaterdag nacht juist thuis na 16 uur rijden?
misschien moest heel de caravan nog uitgeladen worden?
misschien staan de paarden maandag HEEL de dag in de weide?
misschien staan ze dinsdag pas om 5 uur terug in hun stal?
daar al eens aan gedacht?





Citaat:
je komt een beetje als een verwend nest over
Wat heeft het voor zin om hier te gaan huilen,je kan het toch met de manegeeigenaar over hebben.werken jullie niet met contracten bij verhuur? ik zou als manege houder ook niet zon toon pikken van jou!
verwend nest?ik ben het vriendelijk gaan vragen,het contract is in orde en hij loopt toch nog mee?
wat is er daar in godsnaam verwend aan?ik heb er voor moeten werken als je dat weet.
kheb de helft zelf betaalt?verwend nest?iere wi



nou als ik het zo hoor kan ik me niet voorstellen dat je het vriendelijk gevraagd heb
eerst zeg je dat je niet weet wat je ouders ervoor betaald hebben en nu heb je ineens de helft zelf betaald

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: klopt toch niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:33

Ik dacht dat je ouders het geld betaalde? Als jij de helft betaald weet je toch ook wat er in totaal betaald moet worden, niet?

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 12:34

ja ik heb de helft betaald weet ik veel,ze hebben de helft van het bedrag vn m'n rekening gahaald ofzo
ik heb je wel degelijk vriendelijk gevraagt waarom hij meeloopt,geloof je dat niet,jouw probleem.
de eigenaar was op zijn wekelijkse fietsstocht Ö

Anoniem

Re: klopt toch niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:36

Ga dan vandaag gewoon wél even naar de eigenaar toe. Je kan wel boos worden op de instructeur, maar als de eigenaar zegt dat het paard moet lopen kan hij daar niks aan doen.
Het heeft geen zin om hier boos/geirriteerd te doen terwijl je nog niet eens met de juiste persoon hebt overlegd over wat er aan de hand is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:36

Ga nou gewoon even een kop koffie drinken bij de stalhouder, "probleem" is waarschijnlijk al opgelost voordat je koffie op drinktemperatuur is ;)

Wachtff
Berichten: 1049
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:38

*Edit*
Laatst bijgewerkt door Wachtff op 05-08-09 13:17, in het totaal 3 keer bewerkt

pyrrhus
Berichten: 399
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Vledder en spier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:40

Zucht wanneer is de vakantie weer afgelopen.......... ;)

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: klopt toch niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 13:11

pff,mij kan het geen r**t meer schelen
vanmiddag lekkr rijden en buiten uitstappen.
ga er vanmiddag een giga bord aan hangen dat ie verhuurd is
er hangt nu een blad aan naast z'n staldeur maar ze hebben er dus overgekeken...
groetjes x

Anoniem

Re: klopt toch niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:13

Wat jij wilt!
De sfeer zal er vast gezelliger op worden als je zo blijft drammen...
Wens je stalgenoten sterkte van me.

Nickeltje

Berichten: 28255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: klopt toch niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:17

Moderatoropmerking:
De stemming in dit topic slaat langzaam toch flink om.
Ik wil jullie verzoeken het een beetje vriendelijker te houden. Een mening ventileren hier is prima, maar hou het gewoon netjes of per pm.
Nu dus graag ontopic verder, het liefst met adviezen waar TS wat aan heeft.

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 13:17

blijft drammen?kheb me dr bij gelegt ><
wat jij zegt

Hollsteiner
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:18

Quebelle schreef:
pff,mij kan het geen r**t meer schelen
vanmiddag lekkr rijden en buiten uitstappen.
ga er vanmiddag een giga bord aan hangen dat ie verhuurd is
er hangt nu een blad aan naast z'n staldeur maar ze hebben er dus overgekeken...
groetjes x


:+ oke...met zo'n instelling ga je echt héél ver komen.
personeel moet je altijd te vriend houden,
dan lopen ze veel harder voor je.