Mijn paard heeft nu ook opeens een band met een ander!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leentje_

Berichten: 6062
Geregistreerd: 18-10-05

Re: Mijn paard heeft nu ook opeens een band met een ander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:11

Ik begrijp je wel hoor ..
ik zou ook best wel "jaloers" zijn en er het positieve niet van inzien :n
het is tenslotte JOUW paard ..

maar ik zou zeggen het is nu gebeurd.. laat het voor wat het is, en geniet gewoon lekker verder van jouw paardje :j :)

dennisje

Berichten: 4613
Geregistreerd: 18-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:18

R0oszs schreef:
ik vind het een beetje dom srry
net alsof Goldstrike niemand anders lief mag vinden
en het is niet jouw eigen paard maar van iemand anders


jaa maar dat meisje klinkt er zo maar ff op.
en dat zou ik ook niet oke vinden en zei verzorgd dat beestje al jaren en dan is het toch wel een beetje haar paardje ;)

IngridB
Berichten: 2376
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: Terheijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:19

LisaLuna schreef:
Pff wat een vreselijke mensen zitten hier. Sorry. Maar ik snap de TS volkomen.
Het IS niet leuk dat als jij zo'n gigantische band met je paard hebt dat dan ineens iemand die doorbreekt en hoe 'dom' het ook lijkt dat merk je zeker wel als die iemand anders 'leuker' vind dus noem het niet 'dom' of 'zielig' want dat slaat nergens op. Het is gewoon absoluut geen leuk gevoel als je zoveel hebt doorgemaakt en dan ineens zit er iemand anders op je paard en zijn ze zo close.

Dus komop jongens word even volwassen en leer je in te leven i.p.v zo verdomd kinderachtig te reageren terwijl iemand z'n ei kwijt moet. Typisch bokt weer.

Als iemand een verhaal opschrijft en zegt dat diegene 'verraden' is door haar paard, ja dan kun je zulke reacties verwachten. Komt wel een beetje erg emotioneel over.
Snap haar wel hoor, maar ze leeft in een fantasie met haar paard en dan kan je weleens
iets opschrijven wat een ander een beetje vreemd vind. Maar goed, dat is mijn
mening.

LisaLuna

Berichten: 4933
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Mijn paard heeft nu ook opeens een band met een ander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:23

Dat deel is inderdaad wel apart. Verraden, maar alsnog vind ik dat geen reden om zo te reageren.

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:25

tsjemig, wat ben jij een miepert, beest had nooit iemand anders in de buurt en daarom ben jij de enige ware voor hem, grow-up en wees blij dat 'jouw paard" verzorgt werd toen je er niet was en dan ook nog zeggen dat je het nu minder vind om naar hem toe te gaan? het is een paard en geen man ookal kun je met een paard een diepe, emotionele band ervaren deze kan zo overgenomen worden door iemand die net zo lief voor het paard is.

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:29

bigone schreef:
tsjemig, wat ben jij een miepert, beest had nooit iemand anders in de buurt en daarom ben jij de enige ware voor hem, grow-up en wees blij dat 'jouw paard" verzorgt werd toen je er niet was en dan ook nog zeggen dat je het nu minder vind om naar hem toe te gaan? het is een paard en geen man ookal kun je met een paard een diepe, emotionele band ervaren deze kan zo overgenomen worden door iemand die net zo lief voor het paard is.


Ga hier helemaal in mee en heb verder mijn twijfels bij je verhaal..iemand die zomaar op een wildvreemd paard kruipt? Zonder zadel? Zonder hoofdstel? Je hebt een eed afgelegd? Eeuh juist ja..

pastel
Berichten: 727
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Pekela's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:36

Dat het niet leuk is om een wildvreemde op je paard aan te treffen kan ik helemaal begrijpen maar dan schrijf je dit

Citaat:
Ik had al die tijd het idee dat Goldstrike en ik zo'n twee-eenheid waren dat het gewoon niet te breken was. Dat niemand er ooit tussen zou komen. En nu had Goldstrike een ander vriendinnetje, mijn droom van het paard wat maar voor EEN enkel iemand gaat was gebroken. Dat doet gewoon zo'n pijn. Ik vind het de laatste dagen dus ook helemaal niet meer zo leuk om naar Goldstrike te gaan. Ik heb een eed afgelegd hem te verzorgen, maar iedere keer dat ik er kom merk ik dat hij naar dat andere meisje smacht. Ik weet echt niet wat ik verder moet, ik voel me echt gebroken! Paarden zouden troost bieden, zoals vroeger tijdens die ene rotperiode, maar nu zit ik er hier met een kater van!!


en dan vraag ik me af waarom jij je verzorgpaard geen aandacht en liefde van een ander gunt.
met name het dik geschreven stuk komt op mij nogal egostisch en raar over.

celticpony

Berichten: 1771
Geregistreerd: 06-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:44

Sorry maar toen ik dat hiervoor gequote stukje las, schoot me even iets anders te binnen (na afgelopen dagen ander topic intensief te hebben gevolgd over help ik ben verliefd, maar hij is al bezet) .... Het lijkt wel bijna het verhaal van een relatie. Is dit misschien ook zo??? Zo niet en zijn het je echte gevoelens ts, dan snap ik dat je het niet leuk vindt, maar je hebt pas echt een band met je paard als je hem kan loslaten zonder dat jij dat voorwaarden aan stelt. Sterkte

Shego

Berichten: 1499
Geregistreerd: 28-02-06

Re: Mijn paard heeft nu ook opeens een band met een ander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:48

Ik zou ook heel kwaad zijn als ik in jouw situatie zat,een meid die zomaar je verzorgpaard inpikt.Maar wat je er verder aan moet doen...

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Re: Mijn paard heeft nu ook opeens een band met een ander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:52

Whahahaha, ook ik twijfel nu of het wel over een paard gaat...

Je moet blij zijn dat dit dier mensen weer vertrouwt.

Happinez

Berichten: 8383
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Re: Mijn paard heeft nu ook opeens een band met een ander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:57

jeetje wat een ****queen.
Sorry maar je gaat een beetje ver in mijn ogen.
Een paard is een dier, en is al snel blij als hij de juiste verzorging en aandacht krijgt.
Of dat nou van jou is of van dat meisje ...
Je klinkt een beetje ego in je verhaal, sorry

IngridB
Berichten: 2376
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: Terheijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:35

pastel schreef:
Dat het niet leuk is om een wildvreemde op je paard aan te treffen kan ik helemaal begrijpen maar dan schrijf je dit

Citaat:
Ik had al die tijd het idee dat Goldstrike en ik zo'n twee-eenheid waren dat het gewoon niet te breken was. Dat niemand er ooit tussen zou komen. En nu had Goldstrike een ander vriendinnetje, mijn droom van het paard wat maar voor EEN enkel iemand gaat was gebroken. Dat doet gewoon zo'n pijn. Ik vind het de laatste dagen dus ook helemaal niet meer zo leuk om naar Goldstrike te gaan. Ik heb een eed afgelegd hem te verzorgen, maar iedere keer dat ik er kom merk ik dat hij naar dat andere meisje smacht. Ik weet echt niet wat ik verder moet, ik voel me echt gebroken! Paarden zouden troost bieden, zoals vroeger tijdens die ene rotperiode, maar nu zit ik er hier met een kater van!!


en dan vraag ik me af waarom jij je verzorgpaard geen aandacht en liefde van een ander gunt.
met name het dik geschreven stuk komt op mij nogal egostisch en raar over.


Dacht al dat ik de enigste was die het een beetje een 'raar' verhaal vond. Snap haar aan de ene kant wel, maar het kan ook té ver gaan hé!

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:51

Het lijkt me alsof je ontzettend vanuit je emotie geschreven hebt en je best gedaan hebt om dit verhaal aan te dikken. Alsof het de bedoeling was dat het in een (goedkope) roman moet komen ipv in een topic op Bokt. Zinnen als: Ik heb een eed afgelegd hem te verzorgen, maar iedere keer dat ik er kom merk ik dat hij naar dat andere meisje smacht. gaan mij ook iets te ver. Je komt niet realistisch over op deze manier.

Als ik het heel nuchter bekijk, had dat meisje had niet het recht natuurlijk om op jouw verzorgpaard te gaan rijden. Maar als zij aandacht gegeven heeft aan hem en jij niet, dan kan het best zijn dat ie jou even 'ontwent' is. Grondwerk is een goede manier om weer nader tot elkaar te komen.
Ik denk niet dat je nu al kan zeggen dat het het einde van de wereld is.

Leinearthur
Berichten: 4283
Geregistreerd: 06-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:21

Ik snap jou totaal, het is niet leuk om een ander op jouw paard te hebben zonder dat jij daar toestemming voor hebt gegeven.
Ik zou ook zeker naar bijvoorbeeld de ouders van het meisje stappen, als je uberhaupt in contact met ze kan komen. Maar hier in jou verhaal klinkt het allemaal wel heel egoïstisch.. Een paard kan een ander ook aardig vinden, :) of je moet dat je paard niet gunnen.... Gewoon in de gaten houden dat het meisje toch niet terug komt, want ze zal wel verkocht zijn om Goldstrike haha.. Succes dan maar :)

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:23

Fjus schreef:
Ik kon het haar niet heel erg kwalijk nemen, vroeger had ik misschien precies hetzelfde gedaan. Ik stuurde haar wel weg en zei dat ik hoopte dat ze een ander (legaal) verzorgros zou vinden.

Volgens mij is het meisje niet het probleem.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Mijn paard heeft nu ook opeens een band met een ander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:28

Ik zou trouwens als eigenaar not amused zijn als de bijrijders een topic opende met: mijn paard. Het is niet jouw paard :n kan misschien wel zo voelen, maar het is niet zo.

HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:31

Ik denk ook niet dat een paard kan smachten hoor ;-), dat idee past gewoon niet in een paardenhoofd.

Aan de andere kant snap ik je gevoelens wel. Maar dat zijn mensen gevoelens en het is denk ik handig dat je je realiseert, dat jouw paard (maarreh het is dus jouw paard niet eens he!) nu eenmaal een paard is en geen mens. Ik denk wel dat een paard een bepaalde klik kan hebben met 1 persoon of meerdere personen, als jij tot die tijd de enige daarin was, ja dan is het even slikken dat daar zomaar iemand bij lijkt te komen die ook op de juiste knopjes weet te drukken, ik ken dat gevoel maar al te goed.

Maar het helpt een heel stuk als je denkt: het is een PAARD, geen mens. Een paard snapt niet wat "overspel" of "verraad" is, dat weet hij gewoon niet. Hij (zij) volgt z´n gevoel en instinct en als dat goed is, dan is het goed en gaat hij echt niet denken "is dit wel eerlijk tegenover die en die".

Ik heb zelf een hele goeie band met m´n paard al zeg ik het zelf. En soms is het best wel slikken dat mijn verzorgstertje/bijrijdstertje soms zelfs nog een betere band met hem lijkt te hebben. Ik kan wel beredeneren waarom dat zo is (zij hebben minder strijd, haar karakter is minder dominant), maar toch komt er heel soms een jaloers gevoel om de hoek kijken . Omdat ik zo vreselijk gek ben op m´n paard. Je wilt dan eigenlijk dat hij alleen naar JOU kijkt. maar ja, weet je, dat is een penny idee. Dan helpt het als je dat gewoon erkent dat je jaloers bent (is ook heel begrijpelijk) en het dan gewoon laat vallen als iets dat verder geen zin heeft. Probeer die jaloezie los te zien van die persoon en van je paard maar zie het als iets van jezelf. Dat is het tenslotte ook!

En dan wordt het ook weer mogelijk om het je paard en die andere persoon gewoon te gunnen. En dat lukt wat mij betreft gelukkig goed en dan kan ik ook gewoon genieten van hoe prettig ze met elkaar omgaan en hoeveel vertrouwen hij in haar heeft.

Tuc

Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:33

Dat is ook mijn nachtmerrie!!!! Thuis hebben wij een wei en daarom heen staan altijd wel een paar penny's. Soms komen ze zelfs in de wei!!!! :(
Nou, als ik het zie, ik trap ze eruit :Y)
Ik begrijp zo hoe je je voelt. Als het mij zou gebeuren, zou ik gek worden denk ik.

Maar, ik denk dat je blij mag zijn dat ze zo aardig reageerde en niet dat ze weg rende ofzo (als ze daar de tijd voor zou hebben gehad).
Ik hoop voor je dat het niet nog een keer gebeurd. Én ik denk niet dat je paard naar haar verlangt, want jij geeft hem toch ook genoeg aandacht?

Eydis

Berichten: 4885
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:39

Ten eerste rot voor jou maar je ziet je paard meer als iets met menselijke eigenschappen dan een dier...het klinkt misschien rot en ik begrijp je ook wel maar een dier wil graag zijn (levens) behoeften (voeding etc.) vervult zien en vindt die vaak bij de mensen om hem heen.
Hij zal je heus herkennen maar het blijft een dier en die hebben geen menselijke eigenschappen, hij zal het naar mijn mening niet voelen zoals jij je nu rot voelt.

Dat neemt niet weg dat een meisje niet ongevraagd in jullie wei mag komen, dat is niet netjes.Je hebt netjes gehandeld vind ik.

Edit ik ga verder helemaal mee in de reactie van HannaFrouk en onderstaand.Een paard is GEEN mens, maar spiegelt perfect jouzelf. In dit geval dus een berg jaloezie en verdriet ;) Ik zou zeggen, pak de kans en leer van Goldstrike meer over jezelf.
Laatst bijgewerkt door Eydis op 12-08-09 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Nakisha

Berichten: 2309
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:40

Misschien moet je het anders zien. Kennelijk heeft jou opvoeding geholpen om van Goldstrike een vriendelijker paard te maken.
Daarnaast, waarom kan een paard niet van twee mensen, of tien, of honderd, houden?
Waarom heb jij het gevoel dat hij haar liever heeft dan jou? Wat doet hij dan?

Ik denk ook dat je toch een beetje afstand moet nemen. Het is niet je eigen paard en ergens proef ik wel wat jaloezie. Is dat écht nodig? Ik snap wel dat je je een beetje ''verraden'' voelt, maar dieren denken niet zo. Dat mag je hém niet aanrekenen....
Misschien valt het allemaal nogal mee hoor...

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:54

ten eerste: vreemd iemand heeft het recht inderdaad niet op een vreemde pony te kruipen, dat heb je gewoon niet te doen. kan weet ik wat wel niet gebeuren. als vreemd iemand op mijn paard aantref is degene nog niet jarig denk ik:-)
wat zegt de eigenaar ervan?

Verder hebben we denk ik wel een hele andere opvatting van het wel en wee van paarden. je beschrijft alles wel úber klef' :+ , paarden denken niet om de manier hoe jij het beschrijft, het zijn geen mensen.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:57

mijn pony denkt heel makkelijk: he een mens, he verrek mijn baas, he aandacht en eten! :D
En als ik weg ben, denkt hij echt niet meer aan mij: dan denkt hij weer aan wat hij daarvoor ook deed, eten :+
Daarvoor is het een paard.

Als ik hem nu zou verkopen, zal hij zich op de nieuwe plek ook prima vermaken. Zolang hij maar andere vriendjes en eten om zich heen heeft hahaha :D

En gelukkig maar! Ik ben belangrijk voor zijn contact, maar zijn vriendje staat toch wel op nummer 1. Daar moet hij het toch de andere 23 uur per dag mee doen ;) Hij gaat niet spastisch doen als ik weg ga, maar als zijn vriendje weggaat wel.

jolin

Berichten: 727
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: op tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:58

Ze moeten er niet zomaar op klauteren, maar ik vind het fijn als mensen mijn paard waarderen, dat gun ik mijn paard van harte!
Hoe meer mensen van haar houden, hoe beter!

AnnemiekvM

Berichten: 8252
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Mijn paard heeft nu ook opeens een band met een ander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:43

Het paard komt op mij een beetje eenzaam over. Staat hij wel met andere paarden?
Klinkt flauw, maar een paard die maar met 1 persoon kan vind ik niet heel gezond. Dat betekend dat hij de overige uren een beetje zielig alleen is.

Maar dat meisje had heel het land niet in gemogen. Snap dat je daar boos om bent. En al helemaal dat ze er op heeft gereden.

Annabella

Berichten: 490
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Heemskerk

Re: Mijn paard heeft nu ook opeens een band met een ander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:24

Het is wel een paard hoor, meestal denken die alleen:

- he daar is de baas hmm eten,
- gevaar -> vluchten

Je behandelt hem te veel als een mens, en dat is het niet!
paarden houden niet van alleen staan, begrensd worden door een stroomdraad of een stal, dat geef je zelf al aan. Maar je beredeerd zijn acties wel als een mens.

Omdat je zegt vooral in moeilijke tijden je paard nodig te hebben, denk ik dat je misschien het vertrouwen in mensen een beetje kwijt bent?
Dieren zeggen geen nee tegen je en wijzen je ook niet af. De makkelijkste oplossing dus. Ik denk je dat wat meer met beide benen op de grond moet staan en je paard even paard laten zijn.

P.s: dat zo`n grietje er zonder toestemming op gaat is NOT DONE!