Mijn paard heeft nu ook opeens een band met een ander!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Mijn paard heeft nu ook opeens een band met een ander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:44

Ik ga het nogmaals proberen, mijn bericht geheel in het begin is namelijk verwijderd :+

Uiteraard mag niemand zomaar op een paard gaan rijden, maar het is niet jouw paard.
Wie weet vind de eigenaar het absoluut geen probleem, en heb jij je er maar naar te schikken.
En zoals al eerder gezegd, een paard is geen mens. Behandel hem dan ook niet zo.

Verder is het idd wat dramatisch geschreven, en komt het heel onwerkelijk over.

Vervolgens schrijf je ook nog dat je nou geen zin meer hebt om naar hem toe te gaan, nou lekker dan, laat je het paard in de steek omdat er een ander bij is geweest.

Maare, solliciteer eens bij een paarden blad, voor kinderen, die zoeken ook vaak zulke verhalen.

Nickeltje

Berichten: 28255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Mijn paard heeft nu ook opeens een band met een ander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 14:24

Moderatoropmerking:
Meerdere off-topic reacties zijn uit het topic verwijderd.
Het zou prettig zijn een beetje volwassen reacties te krijgen hier, die ook al vinden jullie het gedrag van TS misschien neit normaal, toch met respect geformuleerd zijn, op die manier zal je boodschap ook een stuk beter over komen bij TS.

Fjus
Berichten: 21
Geregistreerd: 12-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 18:16

Bedankt voor al jullie reacties weer. Ik ben vandaag weer naar Goldstrike gegaan en heb geprobeerd dat jaloezie-idee uit mijn hoofd te bannen. Ik moet zeggen dat het mij redelijk aardig afgaat. Ik ga er gewoon nu weer voor met Goldstrike, en het is inderdaad waardig dat een paard geen idee zal hebben wat verraad inhoudt. Ik kan het hem inderdaad niet aanrekenen. Het gevoel zal wel niet helemaal wegebben.. maar ik zal er mee moeten leven en meer in de band tussen mij en Gold investeren. Na jullie positieve reacties ben ik er bijna zeker van dat de band weer zo kan worden als voorheen, met of zonder anderen in het leven van mijn verzorgros..

IngridB
Berichten: 2376
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: Terheijden

Re: Mijn paard heeft nu ook opeens een band met een ander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:44

Het is in ieder geval een goed teken dat je inziet dat je met een paard te maken hebt dat geen gevoelens net als mensen heeft.
Denk maar zo 'IK verzorg Goldstrike en IK mag op hem rijden'.
Als een ander hem eens een aai geeft, trek je dat niet aan, alleen maar leuk voor het paard. Maar blijf in gedachten houden dat JIJ hem verzorgd.
Probeer wel een beetje 'los' te komen van je 'gevoelens' voor hem. Je bent hartstikke gek op hem net als heel veel mensen op hun paard, maar hou het wel een beetje in bedwang.
In je verhaal komt het echt net over of hij je vriendje is.
En dan krijg je niet al te leuke reacties zoals je al wel hebt gemerkt.
Ga lekker met hem aan de slag en geniet van de de momenten met hem.

Nakisha

Berichten: 2309
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:21

Fjus schreef:
Bedankt voor al jullie reacties weer. Ik ben vandaag weer naar Goldstrike gegaan en heb geprobeerd dat jaloezie-idee uit mijn hoofd te bannen. Ik moet zeggen dat het mij redelijk aardig afgaat. Ik ga er gewoon nu weer voor met Goldstrike, en het is inderdaad waardig dat een paard geen idee zal hebben wat verraad inhoudt. Ik kan het hem inderdaad niet aanrekenen. Het gevoel zal wel niet helemaal wegebben.. maar ik zal er mee moeten leven en meer in de band tussen mij en Gold investeren. Na jullie positieve reacties ben ik er bijna zeker van dat de band weer zo kan worden als voorheen, met of zonder anderen in het leven van mijn verzorgros..


Goed zo, zo mag ik het horen. :D Geloof me, je band met een dier ligt gelukkig voor een groot deel bij jezelf; als jij en je dier een klik hebben en jij hem goed verzorgt, kun je een hele sterke band krijgen. Is de klik er niet, (bij mens óf dier) dan is het lastig, maar dat is hier niet het geval. :)

Ik weet zeker dat jullie wel weer van elkaar zullen gaan genieten. :) Gewoon lekker samen bezig zijn.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:49

sorry maar paard kan niet iemand verraden.

Ik kan iedereen op mijn haflinger zetten!! van klein tot groot van kind tot gehandicapte. Maar de band die ik en me paard hebben is ook onbeschrijfelijk. Ik heb hem al 4 jaar en veel mee gemaakt.. En ook al loopt mijn paard soms met een andere vele malen beter dan als ik erop zit. En dat is ook niet fijn om te zien. Als je paard bij een andere mooi super rond loopt, en bij jouw lekker zijn neusje naar voren doet. (maar dat is ook meer rijtechnisch van mij kant)


Mijn band met me paard gaat niet zomaar kapot, omdat iemand een keer of een week op hem rijdt. dus dat gebeurt bij jouw ook niet. Een paard heeft geen menselijke gevoelens :D

maar wel fijn om te lezen dat je je best doet.

oja ook al luisterd het dier naar een ander, vergeet niet dat jij het hem geleerd heb om repect te hebben voor de mens!

pastel
Berichten: 727
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Pekela's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 00:11

Fjus schreef:
Bedankt voor al jullie reacties weer. Ik ben vandaag weer naar Goldstrike gegaan en heb geprobeerd dat jaloezie-idee uit mijn hoofd te bannen. Ik moet zeggen dat het mij redelijk aardig afgaat. Ik ga er gewoon nu weer voor met Goldstrike, en het is inderdaad waardig dat een paard geen idee zal hebben wat verraad inhoudt. Ik kan het hem inderdaad niet aanrekenen. Het gevoel zal wel niet helemaal wegebben.. maar ik zal er mee moeten leven en meer in de band tussen mij en Gold investeren. Na jullie positieve reacties ben ik er bijna zeker van dat de band weer zo kan worden als voorheen, met of zonder anderen in het leven van mijn verzorgros..



Even een vraagje nog...
Als jij denkt aan verraad etc hoe moet goldstrike dan denken dat jij op vakantie bent gegaan zonder hem?

Misschien kun je dat meenemen als je gevoelens een keer de verkeerde kant uitgaan.

Shattered

Berichten: 2073
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: In een doos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 00:21

Een paard is geen mens, onthoud dat goed.. Dieren "vermenselijken" doen wij allemaal, maar je moet er niet te ver in doorslaan..

troi
Berichten: 17016
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Mijn paard heeft nu ook opeens een band met een ander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:00

Het kan aan mij liggen maar is het niet een idee om een deal te sluiten met die andere meid, blijkbaar weet ze goed hoe ze met goldstrike om moet gaan en dan heb je een backup verzorger voor het geval jij eens niet kan komen (je zult vast wel eens ziek zijn of om een andere reden een dag niet kunnen). Als hij verder van niemand aandacht krijgt (en misschien ook nog alleen in het land staat..) vindt ik het namelijk erg sneu voor het beest als er een dag niemand langs komt. Misschien voor jou ook een kans om een gezellig iemand te leren kennen..

Laura232
Berichten: 80
Geregistreerd: 24-05-09
Woonplaats: vianen

Re: Mijn paard heeft nu ook opeens een band met een ander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 18:07

ik zou het ook niet leuk vinden als ik een paar had en er zit in een keer iemand anders op, maar je schijft het nogal... vreemd...

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 22:08

Fjus schreef:
Hij kon niet in stal staan want die ramde hij aan gort. Hij kon niet in de wei staan want dan knalde hij gewoonweg door het stroomdraad heen. Ik heb er jaren met hem getrained, en tegenwoordig kan hij in een paddock staan mits de afrastering hoog genoeg is ;)


Wat ik me toch afvraag; waar heeft hij eigenlijk al die jaren dan in gestaan? }:0

Nakisha

Berichten: 2309
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:38

beantsje schreef:
Fjus schreef:
Hij kon niet in stal staan want die ramde hij aan gort. Hij kon niet in de wei staan want dan knalde hij gewoonweg door het stroomdraad heen. Ik heb er jaren met hem getrained, en tegenwoordig kan hij in een paddock staan mits de afrastering hoog genoeg is ;)


Wat ik me toch afvraag; waar heeft hij eigenlijk al die jaren dan in gestaan? }:0


Ik moet bekennen dat ik me dat ook afvroeg... mijn conclusie was een dwangbuis. :D :P (Geintjuhhh.)
Maar weer serieus, daar brak ik me ook het hoofd over.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re: Mijn paard heeft nu ook opeens een band met een ander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 01:06

Dat is een goede vraag idd :')

TiaraBungy
Berichten: 2416
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Mijn paard heeft nu ook opeens een band met een ander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 01:26

Sorry, maar..... Het komt nogal overdreven en lichtelijk vreemd over.. :o
Een paard heeft geen menselijke gevoelens en die moet jíj er dus ook niet aan verbinden. 'Verraad' en 'Jaloezie' zijn woorden die nergens voor nodig zijn. Eerder 'Moordneigingen' naar dat meisje zouden logisch zijn.. :')
Meid, zet je erover heen. Denk er niet meer aan en ga gewoon weer lekker met het paardje aan de slag..

Elan_GV
Berichten: 2024
Geregistreerd: 22-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:16

Coentjuh schreef:
Meid, ik begrijp 110% wat je bedoelt. Ben het ook compleet eens met LisaLuna. Dit is niet leuk :(:)

Dat meisje had dit niet mogen doen natuurlijk. Maarja Penny's he.

:(:) Succes ermee!


Over Penny's gesproken..

NicoleHorses
Berichten: 3189
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:09

ik ben het met jou eens R0oszs. misschien niet helemaal eerlijk.
maar vind het een beetje ego klinken :o
zal wel idd naar de eigenaar gaan!
R0oszs schreef:
ik vind het een beetje dom srry
net alsof Goldstrike niemand anders lief mag vinden
en het is niet jouw eigen paard maar van iemand anders

Baileys_7

Berichten: 64
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:22

als een paard dat onder een ander ook zijn draf/stap/gallopje doet wordt gezien als vreemdgaan, is de manege dan als de wallen? :P
wel een beetje vreemd dat iemand zomaar op een paard klimt zonder te weten van wie het is.
zelf zou ik niet aan een fulltime verzorgpaard beginnen omdat het dan, zoals je al zei, jouw 'eigen' paard wordt hoewel dat niet zo is. Dan staat het ook vast dat de eigenaar ooit een keer het paard verkoopt, verhuisd of simpelweg zelf wil rijden. Dan ben je zonder dat je er iets aan kunt doen 'jouw' paard kwijt.

Bellissima_

Berichten: 1643
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: N-B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:25

Baileys_7 schreef:
als een paard dat onder een ander ook zijn draf/stap/gallopje doet wordt gezien als vreemdgaan, is de manege dan als de wallen? :P
wel een beetje vreemd dat iemand zomaar op een paard klimt zonder te weten van wie het is.
zelf zou ik niet aan een fulltime verzorgpaard beginnen omdat het dan, zoals je al zei, jouw 'eigen' paard wordt hoewel dat niet zo is. Dan staat het ook vast dat de eigenaar ooit een keer het paard verkoopt, verhuisd of simpelweg zelf wil rijden. Dan ben je zonder dat je er iets aan kunt doen 'jouw' paard kwijt.

Prachtig _O-

Lieszje
Berichten: 7181
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:37

Dat meisje is dus zonder te vragen de wei in gegaan om het paard te poetsen en te rijden?
Ik zou echt woedend worden, ik snap niet waarom mensen dat zomaar doen.

Het is natuurlijk rot als blijkt dat het paard meer mensen lief vind.
Maarja ik vind dat sommige vreselijk 'gemeen' reageren..
Als je een verzorgpaard hebt waar alleen jij iets mee doet en waar je dus onwijs veel om geeft kan dat ook aanvoelen als eigen paard.
Niet iedereen heeft het geld om een eigen paard te kopen maar dan kan je nog wel veel geven om een paard wat je al een lange tijd verzorgd.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:44

Lieszje schreef:
Dat meisje is dus zonder te vragen de wei in gegaan om het paard te poetsen en te rijden?
Ik zou echt woedend worden, ik snap niet waarom mensen dat zomaar doen.

Het is natuurlijk rot als blijkt dat het paard meer mensen lief vind.
Maarja ik vind dat sommige vreselijk 'gemeen' reageren..
Als je een verzorgpaard hebt waar alleen jij iets mee doet en waar je dus onwijs veel om geeft kan dat ook aanvoelen als eigen paard.
Niet iedereen heeft het geld om een eigen paard te kopen maar dan kan je nog wel veel geven om een paard wat je al een lange tijd verzorgd.

Ik heb mijn paard al 10 jaar. Toch voel ik me niet verraden als ze naar de stalhouder hinnikt :n Hij is degene die haar voert :Y) Ook verkeer ik niet in de illusie dat mijn paard het nergens beter zou kunnen hebben dan bij mij, noch dat ze mij zou missen of niemand anders leuk zou kunnen vinden. Het is een paard, zolang die haar beweging, aandacht en voedsel krijgt is ze blij, en het zal haar echt een zorg zijn wie er voor zorgt dat ze dat alles krijgt, áls ze het maar krijgt.

Pashon
Berichten: 5991
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Georgsdorf (Duitsland)

Re: Mijn paard heeft nu ook opeens een band met een ander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:53

heb alles globaal gelezen. maar asjeblieft zeg waar haal je allereerst het lef vandaan om te zeggen dat het jou paard is, dit is namelijk niet zo.
Hoe ben jij aan dit verzorg paard gekomen, heb je het netjes gevraagd of heb je hem toe geeigend?
tja leuk dat je een band het met een paard, maar blijkbaar had dat andere meisje dat ook.
zo zijn er meer paarden die naar een bepaald soort mens trekt.
Je moet je juist vereerd voelen dat ook anderen met het dier om kunnen gaan.

Salama

Berichten: 1339
Geregistreerd: 28-11-06
Woonplaats: Hilversum

Re: Mijn paard heeft nu ook opeens een band met een ander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 15:04

Ik snap ook niet dat je het je eigen paard noemt, als jij dat mag, dan mag dat meisje het bij wijze van spreken ook :)
Wees inderdaad blij dat je zo'n vriendelijk paard hebt, dat ook aardig tegen anderen doet ;)

Butsmuts
Berichten: 523
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 15:49

Dan zou mijn paardje helemaal niets voor je zijn! Gisteren stonden we met een grote groep mensen in de wei en mijn slettemans ging de hele groep af en kwam als laatste bij mij. (Er werd een nieuw paard in de kudde gezet maar meneer dacht natuurlijk weer dat al dat publiek voor hem kwam _O- ).

En ja, wij hebben absoluut een band en ik ken hem het allerbeste... maar dat betekent niet automatisch dat ik de beste baas en ruiter voor hem ben. :+

Waarom zou je blij zijn met een paard dat alleen met jou overweg kan? Ik zou het zelf juist heel triest vinden als mijn paard blijkbaar dusdanig weinig vertrouwen zou hebben in de mens. Dan kan ie toch ook niet lekker in zijn vel zitten?

Kortom: wees juist blij dat anderen ook overweg kunnen met jouw VERZORGpaard. ;) En aan die jaloezie heb je helemaal niets, heb je zelf alleen maar last van. Negatieve energie!

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Re: Mijn paard heeft nu ook opeens een band met een ander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 15:59

tjaa beetje vreemd verhaal. Ik zou blij zijn want het paard krijgt meer vertrouwen in andere mensen en niet alleen bij jou. Het verhaal komt bij mij over alsof hij 'vroeger' bang was voor dingen en mensen en probeerde daarom te vluchten uit zijn stal en wei. En niet te worden bereden onder het zadel.

Dus ik zou eigenlijk meerdere mensen zoeken die ook op je verzorgpaard willen rijden.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 16:11

Fjus schreef:
Bedankt voor al jullie reacties weer. Ik ben vandaag weer naar Goldstrike gegaan en heb geprobeerd dat jaloezie-idee uit mijn hoofd te bannen. Ik moet zeggen dat het mij redelijk aardig afgaat. Ik ga er gewoon nu weer voor met Goldstrike, en het is inderdaad waardig dat een paard geen idee zal hebben wat verraad inhoudt. Ik kan het hem inderdaad niet aanrekenen. Het gevoel zal wel niet helemaal wegebben.. maar ik zal er mee moeten leven en meer in de band tussen mij en Gold investeren. Na jullie positieve reacties ben ik er bijna zeker van dat de band weer zo kan worden als voorheen, met of zonder anderen in het leven van mijn verzorgros..


Hij zal waarschijnlijk zich alleen gevoeld hebben tijdens jouw vakantie en dankzij jouw goede aanpak en behandeling weer meer vertrouwen hebben in mensen en meisjes in het bijzonder. Op zich is het positief dat hij ondanks slechte ervaringen weer opensteld voor mensen/meisjes. Kan me voorstellen dat jij je jaloers voelde, maar waarschijnlijk heeft het meisje hem lief en goed behandeld anders zou ze er echt niet op gemogen hebben. Ik denk inderdaad niet dat hij naar een anders smacht, dat zit meer in jouw hoofd en jouw ervaring dan in de zijne. Dus hup, lekker weer samen aan de gang. Misschien dat het meisje je zelfs wel eens kan helpen als jij ziek bent of een keertje op vakantie..