mijn paard naar de kliniek, mis haar zo!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snoesel
Berichten: 81
Geregistreerd: 17-07-09

mijn paard naar de kliniek, mis haar zo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 13:04

Hoi allemaal,

ik zou graag hier mijn verhaal kwijt willen, hoop dat ik het in het juiste forum deel zet.

Dit weekend kreeg mijn paard koliek. Meerdere malen is de dierenarts geweest, maar de koliek kwam steeds terug. Uiteindelijk besloot de DA mij maandagochtend door te verwijzen naar de kliniek in Utrecht. Daar is zij nog steeds en ik mis haar heel erg. |(
Ze zijn er achter gekomen dat ze teveel zand had. Het laatste bericht is dat het zand er veel uitkomt en dat ze geen koliekaanvallen meer heeft gehad. Ze gaan vandaag haar maag en dikke darm onderzoeken.
Ik hoop dat ze snel beter wordt en weer naar huis kan. Het is niet leuk zonder haar. Heb de hele tijd de neiging naar stal te gaan, maar daar is ze natuurlijk niet.

Bedankt voor het lezen, moest het even kwijt. Heeft iemand van jullie zoiets ook meegemaakt?
Foto's van mijn mooie fjordenprinses staan in mijn profiel.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: mijn paard naar de kliniek, mis haar zo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:07

Ahh wat rot voor jou en je maatje, hopelijk is ze gauw weer thuis!

plukje001
Berichten: 178
Geregistreerd: 24-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:08

Wat naar zeg, Koliek is zo een rotziekte.
Ik hoop dat ze snel en gezond weer thuis is.

snoesel
Berichten: 81
Geregistreerd: 17-07-09

Re: mijn paard naar de kliniek, mis haar zo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 13:10

Ja koliek is echt zo naar!

Dankjulliewel voor de reacties!

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:51

Ze is niet geopereerd?
Nou, ze staat veilig op de kliniek.. ze houden ze m daar zo goed in de gaten!
Veel sterkte.. Ik weet wat koliek is, mijn overleden paard heeft t zoooo vaak gehad en is daaraan ook uiteindelijk overleden.. Niet om je bang te maken hoor! Want mijn paard had het ontzettend erg!

Zorro_Bjorn

Berichten: 182
Geregistreerd: 11-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:04

Kop op.
Mijn oude pony heeft ook op een kliniek gestaan omdat hij zand in zijn darmen had. Heb hem 's maandags gebracht en vrijdags weer opgehaald. Elke dag krijg hij via een slangetje een liter parafine naar binnen, en hij is daar keurig netjes van hersteld. Let wel: je pony/paard kan er gevoelig voor blijven. Helaas heb ik hem 12 jaar na het "zandincident" in moeten laten slapen vanwege een tumor in zijn kaak. Maar dat was dus al weer 12 jaar later. Komt vast en zeker wel goed met jouw pony :(:) .

snoesel
Berichten: 81
Geregistreerd: 17-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 11:30

Dankjulliewel voor jullie reacties!
Ja ik ga er ook vanuit dat alles gewoon weer goed komt. Ze hoeft niet geopereerd te worden, het zand komt er bij beetjes uit. Ook door de liters parafine inderdaad. En de dierenartsen daar gaan me straks helpen met een soort van preventieplan, om toch te voorkomen dat zoiets weer gebeurd.
Ook word verwacht dat ik haar dit weekend weer kan ophalen! :D

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: mijn paard naar de kliniek, mis haar zo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:33

Oh gelukkig! Dan is ze gauw weer thuis! Ja zandkoliek is een lastig iets. Sand clear geven kan nooit kwaad, maar neem aan dat de DA je dat nog wel gaat vertellen

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: mijn paard naar de kliniek, mis haar zo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:17

Gelukkig is ze gauw weer thuis en hoeft ze niet geopereerd te worden. Wel vervelend dat je haar nu moet missen maar als er nu toch nog wat mis gaat is ze in ieder geval al in goede handen!

itske
Berichten: 721
Geregistreerd: 03-12-04

Re: mijn paard naar de kliniek, mis haar zo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:22

Hier precies het zelfde verhaal..
Het begon vorig jaar een week voor de kerst, steeds koliek en ook naar de kliniek.
Liters paraffine er in en het was weer klaar.
Na een week weer thuis en tot op de dag van vandaag geen problemen.
Wel krijgt ze speciale brok (sanequi colon) en iedere dag over haar brok lijnzaadolie 50 cc.
Staat met een graaskorf in het land/bak en op stal onbeperkt hooi.

snoesel
Berichten: 81
Geregistreerd: 17-07-09

Re: mijn paard naar de kliniek, mis haar zo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 14:30

Fijn om te horen dat het met jou paardje helemaal goed is gekomen! Ik ga er ook zoveel mogelijk aan doen om te zorgen dat het niet meer gebeurd. Gelukkig krijg ik goed advies van de kliniek daarover. Sand clear ga ik zeker geven!

Meisje73
Berichten: 54
Geregistreerd: 24-04-07

Re: mijn paard naar de kliniek, mis haar zo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:04

Fijn dat het goed komt met je paardje. Hoe is het er nu mee? heb je je paardje weer op kunnen halen?