Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 19:57

Lizzyy schreef:
Jee ik heb je openingspost echt met tranen in mijn ogen gelezen terwijl ik jullie niet eens ken :+
Wat heb je een ongelofelijk moeilijke keuze moeten maken, maar aan haar nieuwe baasje te zien is het wel het juiste moment geweest. Anders had je nu niet zo'n super baasje voor haar gevonden.
(En wat een lief kado heb je gekregen van hun!)


Dankjewel Lizzy en Angelique. Angelique jij sterkte met het gemis :(:)

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:35

Ik moest terug denken aan dit topic.

Heb je nog steeds een fijn contact met de nieuwe eigenaresse van Zy? Hoe gaat het nu met Zy? En hoe gaat het met je nieuwe uitdaging?

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 16:19

Hoihoi!

Zya en haar baasje zijn nog steeds heel erg gek op elkaar. Ik ben ong. dik een maandje geleden langsgeweest en heb r toen nog even geknuffeld.

Afbeelding

Met de nieuwe uitdaging gaat het ook goed!

Afbeelding

Afbeelding

6 november en 19 november gaan we HC starten (B en L1) zodat ze de baan een beetje kan verkennen (nog nooit gestart en ze kan best wel een sppokje zijn soms). In december gaat de eigenaresse selectie starten in de B en afhankelijk van hoe de HCtjes gaan ga ik wss officieel M1 starten in het oude/nieuwe jaar!

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 20:18

Super dat het goed gaat met Zy. Ze ziet er vrolijk uit!

Heel veel succes met je komende wedstrijdplannen! Het is en blijft een beauty :-)

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-16 19:15

Voor wie het toch leuk vind..

Ik heb Dylana en Zyalda gevonden op youtube :)

Dylana heeft uitleg over longeren :=



Fotos en korte stukjes rijden


Mijn lieve Zyalda.. al die uren "opvoedkunde" die ik in haar heb gestoken lonen zich nog steeds. Een braaf geduldig en lief paard.

<3

Maar ook Dylana die nog altijd keurig uitvoert wat ze in die hele korte tijd bij mij heeft afgekeken. Toppertjes.

En wat een bof heb ik dat Zy met haar lekker mag spelen en tuttelen.

Ze is niet meer zo gespierd maar ach.. wat maakt dat uit als je een hele lieve baas hebt die goed voor je zorgt.

DylanaZyalda
Berichten: 23
Geregistreerd: 24-06-16

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:45

Heey Sam, Ik dacht inderdaad al dat Zya minder bestierd was! Maar daar probeer ik nu ook aan te werken, bij haar borst word ze al gespierder

xBontfire

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 21:02

Achjo als ze lekker in haar velletje zit wat kunnen die spieren dan nog schelen. :)

edit; en als ik haar zo zie glanzen op het eerste filmpje heeft ze het prima naar haar zin!

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-16 06:09

DylanaZyalda schreef:
Heey Sam, Ik dacht inderdaad al dat Zya minder bestierd was! Maar daar probeer ik nu ook aan te werken, bij haar borst word ze al gespierder


Oh maar dat ze wat minder gespierd is maakt helemaal niets uit hoor lieverd!

Dat komt omdat ze bij mij andere training kreeg dan bij jou. Als jij in de toekomst/komende jaren nog veel met haar samen leert wordt ze vanzelf weer wat gespierder :D

Ze ziet er hartstikke goed uit en glimt als een gek dus helemaal toppie! <3

DylanaZyalda
Berichten: 23
Geregistreerd: 24-06-16

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 13:26

Haha,Ja inderdaad... <3 :# :D

Janiniie
Berichten: 2141
Geregistreerd: 08-12-07

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 13:31

Ik vind dit zo'n heerlijk topic, zo fijn om te lezen hoe respectvol jullie met elkaar omgaan !

famoza
Berichten: 118
Geregistreerd: 02-04-13
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:17

Altijd zo klote dat moment van weggaan!
Weet precies hoe je je voelt...
Maar wat hebben jij en je (oude) paardje het getroffen met de nieuwe eigenaren! :)

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 15:23

Heb het zeker getroffen met zo'n schat van een baasje!

Krijg afentoe ook leuke appjes en foto's dus daar ben ik super blij mee! Hoop dat ze dat afentoe blijft doen <3

Neemt niet weg dat ik haar nog steeds mis want het is gewoon een paardje met een gouden karakter maar het voelt nog altijd goed dat ze bij Dylana terecht is gekomen en heel veel nieuwe mensen én paardenvriendjes heeft gemaakt!

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:25

Hoe gaat het nu ?

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 16:45

Wat leuk dat je het vraagt Tessa!

Afbeelding

Afbeelding

Ze zijn nog altijd super blij met Zyalda. Ze gedraagd zich nog altijd voorbeeldig, het schatje!

Vrijspringen, zonder zadel rijden, dressuren, vrijheidsdressuur.. spelen met vriendjes in de paddock.. nee.. Zyalda verveeld zich niet!

Als het wat lekkerder weer is over een paar maandjes ga ik weer een keertje kijken bij ze :D

Eind volgende maand is ze alweer een jaar "weg". De tijd is zo snel gegaan! Heb soms echt het gevoel dat ze vorige maand op is gehaald maar ben zó blij dat ze zo'n lief baasje heeft getroffen <3

Geregeld krijg ik appjes met updates/foto's/filmpjes en/of vragen. Echt super leuk vind ik dat.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:11

Superfijn dat je nog steeds contact hebt!
Je ziet wel dat de bespiering achteruit is gegaan, maar zolang Zyalda gelukkig is en goed in dr velletje zit.. niks mis mee! :)

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 17:24

Spiertjes van "bodybuilding" zijn mooi maar lekker in t velletje zitten is idd veel belangrijker. Het is ook niet gek dat ze bespiering kwijt is geraakt. Ik was heel erg bedreven in trainen van de juiste spieren/oefeningen en had al ervaring van eerdere paarden. Nieuwe baasje is heel jong, het is haar eerste paardje en net zoals wij in het begin moesten we nog super veel leren en ontdekken (ze rijd een aantal keer per week in de manegelessen mee).

Heb wel gehoord dat ze alweer wat meer spiertjes en vetjes begint te kweken en het lukt Dylana ook al steeds beter om Zyalda de hals te laten zakken.

Ze heeft een tijd veel bovenin gelopen en dat kun je goed aan de hals zien idd. Ben benieuwd naar over een paar maandjes :D Kan ik Zytje weer een knuffel en een aai geven.

Baasje leest hier ook mee trouwens. Ze heeft een stipje op het topic. Hoi Dylana!

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:30

Super dat het zo super goed gaat met Zyalda en Dylana! Fijn om te horen! Dylana is een heel goed ruitertje aangezien Zyalda braaf haar rondjes blijft lopen. En zo te horen groeien ze ook in het dressuurwerk samen! Ik ben benieuwd hoe ze het binnen een paar jaartjes gaan doen... Ik verwacht veel van deze mooie combinatie :-).

Hoe gaat het met jou en Givenchy? Het is en blijft een prachtig paard :-)

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:39

Daarom zei ik ook; Ze zit goed in dr velletje, dus niks mis mee :D

Dylana_Z

Berichten: 87
Geregistreerd: 18-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:33

S_en_Z schreef:
Spiertjes van "bodybuilding" zijn mooi maar lekker in t velletje zitten is idd veel belangrijker. Het is ook niet gek dat ze bespiering kwijt is geraakt. Ik was heel erg bedreven in trainen van de juiste spieren/oefeningen en had al ervaring van eerdere paarden. Nieuwe baasje is heel jong, het is haar eerste paardje en net zoals wij in het begin moesten we nog super veel leren en ontdekken (ze rijd een aantal keer per week in de manegelessen mee).

Heb wel gehoord dat ze alweer wat meer spiertjes en vetjes begint te kweken en het lukt Dylana ook al steeds beter om Zyalda de hals te laten zakken.

Ze heeft een tijd veel bovenin gelopen en dat kun je goed aan de hals zien idd. Ben benieuwd naar over een paar maandjes :D Kan ik Zytje weer een knuffel en een aai geven.

Baasje leest hier ook mee trouwens. Ze heeft een stipje op het topic. Hoi Dylana!





Heeeyyy :D :D

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 12:53

Voor de mensen die het leuk vinden om weer eens een update van Zyalda te krijgen.

Zij en baasje zijn nog altijd hartstikke gek op elkaar en ik en Dylana spreken elkaar nog heel regelmatig.

Een paar weken terug ontving ik dit filmpje <3



En deze heb ik ook ontvangen. Zyalda haar trukendoos wordt nog altijd uitgebreid met meer kunstjes!



Binnenkort ga ik op bezoek en ik heb al gehoord dat ik dan een optreden krijg van Dy en Zy! Moeten nog eventjes een datum prikken maar ik ben heeel benieuwd!!

En als laatste nog even deze foto die Dylana pas geleden zelf van Zya heeft gemaakt. Ziet ze er niet fantastisch uit?

Afbeelding

7ofhearts

Berichten: 2755
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:01

Wat moet deze foto je enorm goed doen!!! Jou pracht paard heeft een waardevolle opvolgster gekregen!!

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 16:23

RaafSmits schreef:
Wat moet deze foto je enorm goed doen!!! Jou pracht paard heeft een waardevolle opvolgster gekregen!!



Absoluut!!!

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:36

Wat leuk om te zien dat je zo'n jonge meid zo'n fijn paard hebt gegund, die heeft daar veel plezier van! Dappere beslissing, blijft altijd moeilijk.
Knap paard rij je zelf nu ook!

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 17:03

miccamaaike schreef:
Wat leuk om te zien dat je zo'n jonge meid zo'n fijn paard hebt gegund, die heeft daar veel plezier van! Dappere beslissing, blijft altijd moeilijk.
Knap paard rij je zelf nu ook!


Dankje! Ik ben best wel kieskeurig geweest destijds in potentiele kopers voor mn meissie. :=

Zyalda ook.. want die draaide haar hoofd gewoon weg bij de eerste mensen die haar kwamen bezichtigen en zij geen interesse in had (haha). En bij deze mensen was ze heel geinteresseerd, helemaal vrolijk en nieuwsgierig. Mijn paard heeft dus eigenlijk zelf haar nieuwe baasjes uitgekozen :')

Het zwartje rijd ik niet meer. Momenteel rijd ik sinds maart/april een E-pony bij.

Afbeelding

Ook een knapperd, toch? :D

zhippo
Berichten: 802
Geregistreerd: 23-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 17:25

Vervelend om te horen dat je haar moet wegdoen, maar je mag ook heel trots zijn op wat je bereikt hebt! Wauw, wat heb je haar goed gekregen zeg! En wat een prachtig dier is ze geworden! Heel veel sterkte en wie wet wat er nog op je pad komt!