Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 10 [ 229 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

 
Profiel   

CharmingS schreef
Dan sta je toch 15 minuten eerder op :)*
Aan een beetje brokjes en een plukje hooi heeft een paard echt niet genoeg.


Het is geen plukje hooi wat ze krijgen.. ze krijgen een volle slowfeeder waar ze zo 12 uur mee kunnen doen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-18 17:23 



 
Profiel   

Ik wil ook niet alles "afwijzen" want ben juist dankbaar voor de tips. Maar ik moet even goed kijken hoe ik ze ga toepassen. Maar wel bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-18 17:25 



 
Profiel   

Dan wat eerder naar bed, ik ben ook niet goed in vroeg opstaan.. Daarnaast heb ik ook ADHD maar moet ik ook gewoon eerder mijn bed uit voor mijn dieren, dat is nu eenmaal een bijkomstigheid als je dieren aan huis hebt, dan ben je daar zelf verantwoordelijk voor.

Je zal je hooi toch ook ergens droog hebben staan? Dan kun je toch een kruiwagen vullen met hooi, kijk voor een grote ronde of vierkante bak voor in je paddock/rijbak en vul die zodat je paard geen zand binnen krijgt.. En anders gewoon op de wei zodat ze toch iets binnen krijgt.

Nu heeft ze misschien nog geen last maar maagzweren kunnen zo makkelijk ontstaan, aangezien een paard de hele dag door moet kauwen om speeksel aan te maken, dat speeksel zorgt er weer voor dat de maagwand beschermd word.

Citaat
Het is geen plukje hooi wat ze krijgen.. ze krijgen een volle slowfeeder waar ze zo 12 uur mee kunnen doen.


maar dat krijgt ze savonds en snachts, maar ze moet overdag toch ook eten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-18 17:26 



 
Profiel   

CharmingS schreef
Dan wat eerder naar bed, ik ben ook niet goed in vroeg opstaan.. Daarnaast heb ik ook ADHD maar moet ik ook gewoon eerder mijn bed uit voor mijn dieren, dat is nu eenmaal een bijkomstigheid als je dieren aan huis hebt, dan ben je daar zelf verantwoordelijk voor.

Je zal je hooi toch ook ergens droog hebben staan? Dan kun je toch een kruiwagen vullen met hooi, kijk voor een grote ronde of vierkante bak voor in je paddock/rijbak en vul die zodat je paard geen zand binnen krijgt.. En anders gewoon op de wei zodat ze toch iets binnen krijgt.

Nu heeft ze misschien nog geen last maar maagzweren kunnen zo makkelijk ontstaan, aangezien een paard de hele dag door moet kauwen om speeksel aan te maken, dat speeksel zorgt er weer voor dat de maagwand beschermd word.

Citaat
Het is geen plukje hooi wat ze krijgen.. ze krijgen een volle slowfeeder waar ze zo 12 uur mee kunnen doen.


maar dat krijgt ze savonds en snachts, maar ze moet overdag toch ook eten?



Ja zeker moet ze overdag ook eten, maar haar op het gras zetten word ze echt super dik en ze is al aan de dikke kant. En ik wil jullie tips ook zeker meenemen, maar eerder naar bed lukt gewoon niet en opstaan is ook niet ideaal. Ik denk dat ik 2 hooinetten ga ophangen die zijn gemakkelijk weg te halen en dan s'ochtends gewoon gaan rennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-18 17:30 



 
Profiel   

Een paard hoort niet langer dan 3 a 4 uur zonder hooi te staan.. dan vul je toch extra slowfeeders en hang je die ook al op in de avond ipv 1. opgelost! hoef je ook niet eerder je bed uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-18 17:31 



 
Profiel   

Goed idee, probeer voor jezelf een schema te maken wat je in de ochtend allemaal moet doen. Als je savonds al zo veel mogelijk klaar zet scheelt dat sochtends veel werk, en anders vraag hulp aan je ouders of iemand anders die dat niet erg vind om te doen.

daarnaast vind ik niet eerder op kunnen/willen staan een slecht excuus, je bent volgens mij nog een jonge meid, en dat moet je makkelijk kunnen lukken.

Ik heb ook dagen genoeg gehad dat ik misschien maar 4 uurtjes slaap heb gehad, en de volgende ochtend stonden de paarden al te schrapen om hun eten, dan gaan de dieren voor slaap helaas..

En als je jezelf aan went om een kwartier eerder op te staan dan went je lichaam daar vanzelf aan, het zal alleen de eerste dagen niet zo leuk zijn..
Het gaat niet om een uur he, het is maar 15 minuten die de gezondheid van je paard bevorderen.

Edit: https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

zo'n bak bedoel ik, dan ligt het hooi niet op de grond.Probleem opgelost..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-18 17:36 



 
Profiel   

CharmingS schreef
Goed idee, probeer voor jezelf een schema te maken wat je in de ochtend allemaal moet doen. Als je savonds al zo veel mogelijk klaar zet scheelt dat sochtends veel werk, en anders vraag hulp aan je ouders of iemand anders die dat niet erg vind om te doen.

daarnaast vind ik niet eerder op kunnen/willen staan een slecht excuus, je bent volgens mij nog een jonge meid, en dat moet je makkelijk kunnen lukken.

Ik heb ook dagen genoeg gehad dat ik misschien maar 4 uurtjes slaap heb gehad, en de volgende ochtend stonden de paarden al te schrapen om hun eten, dan gaan de dieren voor slaap helaas..

En als je jezelf aan went om een kwartier eerder op te staan dan went je lichaam daar vanzelf aan, het zal alleen de eerste dagen niet zo leuk zijn..
Het gaat niet om een uur he, het is maar 15 minuten die de gezondheid van je paard bevorderen.

Edit: https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

zo'n bak bedoel ik, dan ligt het hooi niet op de grond.Probleem opgelost..



Ik ben 13 jaar. Een excuus verzinnen dat doe ik niet dat is de waarheid gewoon. Dat ik jong ben betekent niet dat het goed is om minder slaap te hebben. Ik slaap gemiddeld al 6 uur en dat moet eigenlijk 8 zijn. Ik kom de dag niet door met 4 uur slaap. Ik probeer zoveel mogelijk te streven naar het perfecte. En ik probeer het zo goed te maken als het kan. Maar een excuus van mijn slaap nee ik verzin geen excuus voor de gezondheid van mijn paard

Ik wil graag alles zelf doen hulp vragen doe ik niet snel. Dat is gewoon mij. Overgins helpen mijn ouders al maar die hebben ook hun werk. Mijn vader is de hele dag in amsterdam voor zijn werk en mijn moeder heeft haar eigen studio dus is ook veel bezig.

Om een zo'n bak zal de grote zyalda wegjagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-18 17:44 



 
Profiel   

Dylana_Z schreef
CharmingS schreef
Goed idee, probeer voor jezelf een schema te maken wat je in de ochtend allemaal moet doen. Als je savonds al zo veel mogelijk klaar zet scheelt dat sochtends veel werk, en anders vraag hulp aan je ouders of iemand anders die dat niet erg vind om te doen.

daarnaast vind ik niet eerder op kunnen/willen staan een slecht excuus, je bent volgens mij nog een jonge meid, en dat moet je makkelijk kunnen lukken.

Ik heb ook dagen genoeg gehad dat ik misschien maar 4 uurtjes slaap heb gehad, en de volgende ochtend stonden de paarden al te schrapen om hun eten, dan gaan de dieren voor slaap helaas..

En als je jezelf aan went om een kwartier eerder op te staan dan went je lichaam daar vanzelf aan, het zal alleen de eerste dagen niet zo leuk zijn..
Het gaat niet om een uur he, het is maar 15 minuten die de gezondheid van je paard bevorderen.

Edit: https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

zo'n bak bedoel ik, dan ligt het hooi niet op de grond.Probleem opgelost..



Ik ben 13 jaar. Een excuus verzinnen dat doe ik niet dat is de waarheid gewoon. Dat ik jong ben betekent niet dat het goed is om minder slaap te hebben. Ik slaap gemiddeld al 6 uur en dat moet eigenlijk 8 zijn. Ik kom de dag niet door met 4 uur slaap. Ik probeer zoveel mogelijk te streven naar het perfecte. En ik probeer het zo goed te maken als het kan. Maar een excuus van mijn slaap nee ik verzin geen excuus voor de gezondheid van mijn paard


Maar wat is de reden dat je niet optijd naar bed kan dan? Toen ik 13 was lag ik om 9 uur half 10 in bed.
Daarnaast heb ik het over een kwartier eerder opstaan, niet een uur eerder. In een kwartier kun je makkelijk je paard voeren. Ik kan zelfs een paard in de wei zetten terwijl ik 2 plakken hooi onder mijn arm heb zodat ik maar 1 keer hoef te lopen.

Maargoed, jouw paard jouw verantwoordelijkheid, ik wens je alle geluk toe met je paard ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-18 17:48 



 
Profiel   

Ik lig meestal rond 23:00 in bed maar dan slaap ik niet meteen. want ik heb gewoon veel te doen. Ik heb extreem veel huiswerk/toetsen en dat overdrijf ik niet. Plus concentratie problemen/add en 2 paarden en de andere beestjes. Ik heb nu vakantie dus ik ga vandaag is proberen alles goed in te delen. Maar ik ga ook op vakantie en dan gaan ze voor 8 dagen terug naar de pensionstalling (no worries, ons voer en vlas gaat mee zodat ze niet van voer, bodembedekking hoeven te schakelen)

En dankjewel! Ik probeer het allemaal ook zo goed te doen als dr ook maar iets is word ik al paniekerig omdat ik niet wil dat ze ziek word etc die blessure was voor mij ook mentaal zwaar

Het was ook niet mijn intentie om een discussie of iets te starten. Dus sorry als het zo over kwam..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-18 17:55 



 
Profiel   

Als je in de avond vast 2 grote netten vult voor de volgende dag en die pas meeneemt naar buiten als de paarden ook naar buiten gaan?
Horka (en vast wel meer merken) heeft een mooie zak die ook als slowfeeder kan dienen. Makkelijk te vullen en op te hangen en het blijft wat droger.

[ img ]

https://www.horka.com/horse-dog/stable/tack-room/hooizak.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-18 17:58 



 
Profiel   

maitestar23 schreef
Als je in de avond vast 2 grote netten vult voor de volgende dag en die pas meeneemt naar buiten als de paarden ook naar buiten gaan?
Horka (en vast wel meer merken) heeft een mooie zak die ook als slowfeeder kan dienen. Makkelijk te vullen en op te hangen en het blijft wat droger.

[ Afbeelding ]

https://www.horka.com/horse-dog/stable/tack-room/hooizak.html


Ja dat ga ik proberen :) bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-18 18:00 



 
Profiel   

Mijn paard staat 24/7 buiten met slowfeeder bakken en het hooi word ook nat.
Van nat hooi krijgen ze niks.
En het is niet dat het elke dag regend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-18 19:05 



 
Profiel   

Knap hoe je op alles reageert hoor, Dylana. Ik denk dat veel mensen hier vergeten dat je pas 13 bent. Ik vind het knap hoor, dat je op die leeftijd al zo voor je paardjes zorgt.

De zakken die maitestar hierboven plaatst lijken me voor jou een fijne oplossing. Als jij of een van je ouders die de avond/middag of wanneer maar uit komt, kan vullen, kan je die 's ochtends zo ophangen.

En van hooi op de grond krijgen ze niet heel snel zand binnen hoor, ze kunnen dat heel goed uitzoeken met hun lippen. Dus je zou ook gewoon 2 hopen neer kunnen gooien. Maar een slowfeeder/zak/net gaat natuurlijk langer mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-18 19:17 



 
Profiel   

Ik vind het vooral heel leuk om te zien dat je zo blij bent met je paard, en je zorgt heel goed voor haar :) en die slowfeeder 's avonds vullen helpt wel, dan hang je hem 's ochtends zo op, tegelijk met dat je de paarden buiten zet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-18 19:33 



 
Profiel   

Prugelpiet
dankjewel! :)

Avalanche81
Ook bedankt :)


Ik zal het zeker meenemen van het s'avonds vullen en ze s'ochtends ophangen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-18 19:50 



 
Profiel   

Super dat je zo goed voor je paardje aan het zorgen bent! Je bent de perfecte eigenaar voor dit mooie dier! Geniet van elkaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-18 19:54 



 
Profiel   

Riel schreef
Super dat je zo goed voor je paardje aan het zorgen bent! Je bent de perfecte eigenaar voor dit mooie dier! Geniet van elkaar!


Dit vind ik leuk om te horen! :D bedankt! Zeker ga ik nog (hopelijk) heel lang van haar genieten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-18 19:56 



 
Profiel   

Ik sluit me helemaal aan bij Riel! Echt een superbaasje heeft Zyalda uitgezocht, en Samantha heeft een waardige opvolgster gevonden +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-18 20:33 



 
Profiel   

Marocje schreef
Ik sluit me helemaal aan bij Riel! Echt een superbaasje heeft Zyalda uitgezocht, en Samantha heeft een waardige opvolgster gevonden +:)+


<3 :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-18 20:47 



 
Profiel   

Goedemorgen dames,

Dylana is inderdaad de meest fantastische baas die ik voor Zyalda had kunnen vinden <3

Moppie, ik vind het echt heel knap hoe je met de berichtjes omgaat voor zo'n jonge meid en dat je er zelfs van probeert te leren het nóg beter te doen.

Weet dat ik 100% zeker weet dat je altijd het allerbeste wil voor Zyalda en voor haar door het vuur gaat. Ik twijfel er geen moment aan dat je niet het beste wil voor je vriendinnetje.

Vergeet niet dat het niet erg is als niet alles perfect is he. Ik had een luxe leven met Zyalda (prive stal, altijd droog rijden enz enz maar voor de paarden was het helemaal niet zo luxe. Veeeeeeel te weinig ruwvoer en veeeeel te lang op stal) . Daarintegen heeft Zyalda een luxe leven bij jou! Zomers op de wei, in de winter in de bak. Afgezien van overdags als je op school bent altijd ruwvoer.

Als je iets met de tips kunt/mag doen van je ouders om overdag ook wat meer ruwvoer te geven zou dat super zijn. Maar weet dat als dat niet lukt jij niet faalt als baasje want ik vind je werkelijk waar ge-wel-dig!!!!

Ik ben heel trots en blij dat jij Zyalda's beste vriendin en baasje bent <3 Het allermooiste blijft dat Zyalda jou heeft uitgekozen om bij haar te zijn. Haar liefde voor jou en jouw liefde voor haar is grenzeloos en dat merk ik aan alles.

Ik geniet nog altijd van alle appjes/fotos en filmpjes die ik van je krijg en vind het altijd echt superknap dat je me om advies durft te vragen als het tegen zit want ik weet dat je het ook wel eens spannend vond omdat je bang was dat ik zou denken dat je niet goed voor Zyalda zou zorgen.

Liefje weet, ik ben supertrots op je!

De foto's zijn supergaaf! Zyalda in de sneeuw <3 alvast heel veel plezier op vakantie en geef die "bitch" maar een dikke kus van me!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-18 11:14 



 
Profiel   

S_en_Z schreef
Goedemorgen dames,

Dylana is inderdaad de meest fantastische baas die ik voor Zyalda had kunnen vinden <3

Moppie, ik vind het echt heel knap hoe je met de berichtjes omgaat voor zo'n jonge meid en dat je er zelfs van probeert te leren het nóg beter te doen.

Weet dat ik 100% zeker weet dat je altijd het allerbeste wil voor Zyalda en voor haar door het vuur gaat. Ik twijfel er geen moment aan dat je niet het beste wil voor je vriendinnetje.

Vergeet niet dat het niet erg is als niet alles perfect is he. Ik had een luxe leven met Zyalda (prive stal, altijd droog rijden enz enz maar voor de paarden was het helemaal niet zo luxe. Veeeeeeel te weinig ruwvoer en veeeeel te lang op stal) . Daarintegen heeft Zyalda een luxe leven bij jou! Zomers op de wei, in de winter in de bak. Afgezien van overdags als je op school bent altijd ruwvoer.

Als je iets met de tips kunt/mag doen van je ouders om overdag ook wat meer ruwvoer te geven zou dat super zijn. Maar weet dat als dat niet lukt jij niet faalt als baasje want ik vind je werkelijk waar ge-wel-dig!!!!

Ik ben heel trots en blij dat jij Zyalda's beste vriendin en baasje bent <3 Het allermooiste blijft dat Zyalda jou heeft uitgekozen om bij haar te zijn. Haar liefde voor jou en jouw liefde voor haar is grenzeloos en dat merk ik aan alles.

Ik geniet nog altijd van alle appjes/fotos en filmpjes die ik van je krijg en vind het altijd echt superknap dat je me om advies durft te vragen als het tegen zit want ik weet dat je het ook wel eens spannend vond omdat je bang was dat ik zou denken dat je niet goed voor Zyalda zou zorgen.

Liefje weet, ik ben supertrots op je!

De foto's zijn supergaaf! Zyalda in de sneeuw <3 alvast heel veel plezier op vakantie en geef die "bitch" maar een dikke kus van me!


<3 *\o/* ik zal die "bitch" zeker een dikke kus van jou geven. :j

Zyalda vond de sneeuw helmaal geweldig, ze ging er ook in rollen :')

En ik kan je verzekeren dat je ook foto's, filmpjes en vragen blijft krijgen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-18 12:03 



 
Profiel   

Ontdek dit topic nu pas en ik was al op pagina 3 toen ik pas doorhad dat dit topic uit 2016 is. Maar ik heb in 1 ruk doorgelezen en dan deze twee laatste berichten, daar smelt ik gewoon van. <3 Hoe fijn is het om zo een prachtig verhaal te lezen: geen spijt, geen jaloezie, geen rancune, geen slechte afloop, geen nieuwe eigenaar die toch niet zo goed bleek te zijn, alleen maar pure liefde! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-18 12:11 



 
Profiel   

Wat een mooi bericht S_en_Z! 100% waar wat je schrijft! Dylana doet het inderdaad super! Fijn te lezen dat jullie zo'n goed contact houden! Top gewoon!

Geniet van de feestdagen! {:) <|- [o]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-18 13:31 



 
Profiel   

Gini schreef
Ontdek dit topic nu pas en ik was al op pagina 3 toen ik pas doorhad dat dit topic uit 2016 is. Maar ik heb in 1 ruk doorgelezen en dan deze twee laatste berichten, daar smelt ik gewoon van. <3 Hoe fijn is het om zo een prachtig verhaal te lezen: geen spijt, geen jaloezie, geen rancune, geen slechte afloop, geen nieuwe eigenaar die toch niet zo goed bleek te zijn, alleen maar pure liefde! :)


Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-18 18:15 



 
Profiel   

Riel schreef
Wat een mooi bericht S_en_Z! 100% waar wat je schrijft! Dylana doet het inderdaad super! Fijn te lezen dat jullie zo'n goed contact houden! Top gewoon!

Geniet van de feestdagen! {:) <|- [o]


Jij ook hele fijne feestdagen Riel!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-18 18:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 10 [ 229 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen