Mongol derby 2017: here I come

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Mongol derby 2017: here I come

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:02

Wat gaaf! Gefeliciteerd :D

Echt heel gaaf!

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:41

geerke schreef:
Wat leuk voor je!Wat zijn de vereisten eigenlijk,en wat kost het?Ik heb echt geen idee :o


Ook ik ben hier nieuwsgierig naar :o

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 21:35

Hier het topic van vorig jaar met alleen de berichten van Novalues, daar zijn vrijwel alle antwoorden in terug te vinden; [VN] Blog: Mongol Derby 2016, volg mee!
Maar van wat ik onthouden heb, zit je zo aan de 15.000 euro. Inschrijven, voorbereiden, tickets, spullen aanschaffen enz, enz.

krnn
Berichten: 244
Geregistreerd: 20-12-09
Woonplaats: Castricum

Re: Mongol derby 2017: here I come

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-16 22:22

Je hebt een aantal eisen voor de race, zo mag je bv niet langer mag zijn dan een bepaalde lengte (ik dacht 1.90) en ook aan je gewicht zitten eisen. Verder kost de race zo'n 10.000, maar vliegtickets ed tikken ook nog flink aan.

Online op de site van de derby heb ik mij aangemeld, en naderhand ben ik gebeld voor een interview. De uitslag van dat interview gaat vervolgens naar een commisie die de uiteindelijke selectie bepalen.

Iedereen bedankt voor de gelukwensen:D Ik krijg volgende week meer informatie opgestuurd en dat zal ik zeker hier even delen:)

Eind oktober studeer ik af en 1 november ga ik me, onder andere, maar eens inschrijven in een sportschool haha.

Verder heb ik een goed doel gekozen waar ik voor wil rijden, en mijn collega's waren zo lief om voor dat doel een pot neer te zetten bij de kassa (ik werk in een winkel voor klusbenodigdheden voor bedrijven).

Voor nu nog niet heel veel updates dus:)

classic_life

Berichten: 2142
Geregistreerd: 17-03-05
Woonplaats: North Dandalup, Western Australia

Re: Mongol derby 2017: here I come

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 00:46

@krnn, Heel veel success met de voorbereidingen! De rest van je 10 maaden zullen nu alleen maar aan de derby voldoen ;) (incl. nachtmerries en dromen etc). Tipje, de sportschool kan je cadio fit maken maar niet rijfit. Probeer zoveel mogelijk paarden te rijden om je rijconditie op de brengen.

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Re: Mongol derby 2017: here I come

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 04:37

Wat supergaaf !!! Ik volg!!:D

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Mongol derby 2017: here I come

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 07:44

Heel gaaf, gefeliciteerd! Ik ga ook volgen :)
Mijn plan is om volgende zomer een rondreis door Mongolië te maken, misschien dat begin van de Derby ook lukt, dan kom ik je ter plekke aanmoedigen :D

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Mongol derby 2017: here I come

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 23:45

Heel erg gaaf zeg! Ben je al jaren aan het sparen hiervoor? Wat een klap geld zeg! :oo

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Mongol derby 2017: here I come

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 10:30

Zo wat onwijs gaaf zeg! Naar aanleiding van je aankondiging las ik het boek van Frederique Schut over haar deelname en ik voel me licht jaloers :)

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 08:37

Hoe staat het met de voorbereidingen? Kun je er iets over vertellen?

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 08:43

Leuk weer een bokker. Ik ben ook weer van de partij, veilig thuis kijkend en lezend vanaf een afstand. En vooral heel erg genieten......
Sterkte met alle voorbereidingen.

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Mongol derby 2017: here I come

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:12

Ontzettend stoer, en ik ga je voorbereidingen en avonturen ook volgen!

krnn
Berichten: 244
Geregistreerd: 20-12-09
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 20:00

Hoi allemaal!

sorry voor de late reactie, druk druk druk :o Sinds deze week begin ik mailtjes binnen te krijgen vanuit de organisatie van de Derby, hierin staan adviezen, regels en allerlei soorten verhalen en tips. Momenteel ben ik deze aan het doorlezen en zal binnenkort een samenvatting hier neer zetten ik denk dat sommige van jullie dat wel leuk vinden (hoop ik) :j . Momenteel heb ik twee paarden om bij te rijden welke allebei heerlijk dichtbij het duin zijn, dus als mijn baan het toelaat ben ik zo'n 3 keer per week in het duin te vinden. Dat was voor mij een enorme omschakeling want ik ben nooit echt een duinrijder geweest haha. Voor alsnog ben ik aan het zoeken voor een paard die het gewend is om flinke kilometers te maken zodat ik af en toe een lange rit kan maken.

Verder ben ik bezig met krachttraining en cardio. Ik heb zelf een slechte rug die erg kan trekken als ik deze niet train en om eventuele problemen voor te zijn ben ik mijn rugspieren en buikspieren aan het trainen onder begeleiding.

Verder sta ik op een ander dieet. Ik ben altijd heel erg laag in gewicht geweest en weeg momenteel zo'n 57 kilo terwijl ik 1.76 ben. Dit is nooit een probleem geweest, maar mijn werd wel geadviseerd om enkele kilo's bij te komen ook om deze makkelijker om te kunnen zetten naar spieren en zo wat reserves kan kweken.

Ik heb enkele vragen gekregen over het geld van de derby en heb besloten om dat ook hier maar eens neer te zetten. De derby kost aardig wat geld zoals velen weten en ook terug te vinden is op de website. Dit geld kan in een keer worden overgemaakt of in termijnen. Ik betaal in 5 termijnen wat ongeveer neer komt op zo'n 2400 euro per keer. Nee ik heb geen geldboom :Y) , maar werk fulltime bij een baas en nog 7 uur per week bij een andere (wat neer komt op 6 dagen in de week en 47 uur naast het afronden van mijn master en het rijden van de paarden) en heb een hoop moeten opofferen; zo is mijn auto vorige week het internet op gegaan en zijn ook andere spullen via marktplaats weg gegaan ;) Ik ben momenteel actief op zoek naar sponsers, en heb er misschien een gevonden in een kledingmerk die wellicht mijn kleding wilt financieren in ruil voor het dragen van de logo's.

Af en toe heb ik dagen dat ik denk god wat doe ik mezelf aan als ik weer spierpijn heb van een training of als me wekker weer veel te vroeg gaat nadat ik laat thuis kwam van de paarden, maar ik weet zeker dat aan het einde van de rit het allemaal waard was.

Voor nu ga ik nog even naar buiten kijken naar mijn lieve auto :+ en zal ik binnenkort jullie laten meegenieten van de mails die ik heb mogen ontvangen van de derby

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Mongol derby 2017: here I come

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 15:51

Leuk om dit te lezen. Ben zeker geïnteresseerd in de voorbereiding en alle to "do's en not to do". Klinkt spannend je "zwakkere" rug. Hopelijk krijg je dat omgezet in een sterke rug.

melanie0906

Berichten: 1135
Geregistreerd: 03-07-11
Woonplaats: Brabant

Re: Mongol derby 2017: here I come

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 16:00

Gaaf dit afgelopen 2 jaar gevolgd en ben wel benieuwd hoe het traject vooraf gaat!

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 10:37

Ik vind het ook leuk om op deze manier de Derby alweer te kunnen volgen :j

krnn schreef:
werk fulltime bij een baas en nog 7 uur per week bij een andere (wat neer komt op 6 dagen in de week en 47 uur naast het afronden van mijn master en het rijden van de paarden)
En dan ook nog cardio- en krachttraining.
Dit lijkt mij al erg pittig om vol te houden, respect!

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Mongol derby 2017: here I come

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 10:46

Ontzettend gaaf dat je mag meedoen! De voorbereidingen klinken al erg pittig

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Mongol derby 2017: here I come

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 10:53

Gaaf! Klinkt als een goede voorbereiding maar ik weet er niks van. Zou het trainen van renpaarden een goede training zijn? Hier op t eiland zit iemand die eigenlijk altijd wel mensen zoekt om de paarden kilometers te laten maken op t strand.

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 10:57

Wauw heel gaaf en je moet er een hoop voor over hebben. Heel veel mensen zeggen dat te willen maar die hechten bv veel aan hun sociale leven waardoor zoiets toch in duigen valt. Want geloof niet dat je nu veel tijd voor vrienden hebt?

Ik ga volgen. Super gaaf! Zoiets zou ook wel stiekem mijn droom zijn.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 13:02

Hopelijk is het een goede voorbereiding. Ik heb boekje gelezen over deze Derby en het een aantal jaren gevolgd. Ik denk dat km maken met paarden op den duur ook enorm belangrijk is naast al deze training,want als ik de verslagen zo las, is het enorm uitputtend en ga je in deze derby dik voorbij wat een zeer goed getraind lichaam aankan.
Wat me ook duidelijk werd, is dat je ook geluk moet hebben, daar die paardjes je eraf kunnen gooien en je dus naar terecht kunt komen met breuken tot gevolg.

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 19:18

pien_2010 schreef:
Hopelijk is het een goede voorbereiding. Ik heb boekje gelezen over deze Derby en het een aantal jaren gevolgd. Ik denk dat km maken met paarden op den duur ook enorm belangrijk is naast al deze training,want als ik de verslagen zo las, is het enorm uitputtend en ga je in deze derby dik voorbij wat een zeer goed getraind lichaam aankan.
Wat me ook duidelijk werd, is dat je ook geluk moet hebben, daar die paardjes je eraf kunnen gooien en je dus naar terecht kunt komen met breuken tot gevolg.

Dus valtraining toevoegen aan je voorbereidingen.

annacyntje

Berichten: 8
Geregistreerd: 20-10-14

Re: Mongol derby 2017: here I come

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 19:20

wat gaaf!! heel veel succes!
ik ga volgen ben onwijs benieuwd :j :j

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 19:24

tamary schreef:
pien_2010 schreef:
Hopelijk is het een goede voorbereiding. Ik heb boekje gelezen over deze Derby en het een aantal jaren gevolgd. Ik denk dat km maken met paarden op den duur ook enorm belangrijk is naast al deze training,want als ik de verslagen zo las, is het enorm uitputtend en ga je in deze derby dik voorbij wat een zeer goed getraind lichaam aankan.
Wat me ook duidelijk werd, is dat je ook geluk moet hebben, daar die paardjes je eraf kunnen gooien en je dus naar terecht kunt komen met breuken tot gevolg.

Dus valtraining toevoegen aan je voorbereidingen.


En hardloop trainingen, je moet daarna waarschijnlijk achter je paard aan huppelen! :j :')


Wat ontzettend gaaf zeg!
Maar wat is het duur! :oo

krnn
Berichten: 244
Geregistreerd: 20-12-09
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 17:05

De beste wensen allemaal *\o/*

Ik ben inderdaad ook lekker aan het hardlopen. En mocht het nou net zo zijn dat ik mezelf op eerste kerstdag heb getrakteerd op een nieuw hardloopmaatje :+ Kan ik daar wat langer achter het paard aan rennen haha
Afbeelding

Anoniem

Re: Mongol derby 2017: here I come

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:10

Wat een leuk hardloopmaatje! ;)


Dit jaar gaat jouwn jaar worden! Met een geweldig avontuur :D