Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 92 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Onverwachtse, nachtelijke aankoop van een paard.

 

Ok, we zullen beginnen bij het begin. Ongeveer 6 jaar geleden overleed mijn allergrootste paardenliefde. Omdat ik nog een ander paard had en deze uiteraard niet alleen kon blijven staan kwam er een al vrij snel een nieuwe paardenliefde. Een tinker, net zoals mijn eerste paardje, met de naam Charlotte. Drachtig voor de lente en een echt rotkarakter. Altijd in de kudde gelopen, maar weinig opvoeding mee gekregen etc. Met tijd en geduld kwam daaronder een prachtig karakter omhoog, doch, een makkelijke is het nooit geworden. Ze werd uiteindelijk bij mij mama van 3 prachtige veulentjes.

Helaas, 2 jaar terug gingen mijn ouders scheiden. Ondanks dat het mijn paarden waren stond Charlotte wel nog op vader zijn naam. Als snel draaide de scheiding uit op een: We nemen wat we nemen kunnen, ook al zijn de kinderen er dupe van. Als snel zette mijn moeder de paarden in als onderdeel van de scheiding. Uit schrik dat ze haar gingen toegewezen worden heb ik er in 1 keer 3 verkocht. Charlotte met haar oudste en jongste dochter. Mijn moeder kent namelijk weinig van paarden en waar kwamen ze dan terecht...

Charlotte kwam met haar jongste dochter terecht bij een droomthuis. Hectaren weiden in de Ardennen, wat wou je nog meer. Helaas, ondanks de goede zorgen die ze kreeg, klikte het niet tussen haar en de andere paarden. Ze werd beleerd onder het zadel en in de koets en wederom verkocht. Een begrijpelijke keuze, want Charlotte en de andere paarden ging daar gewoon echt niet. Na een paar maanden kreeg ik bericht van de nieuwe eigenares. Ze was ondertussen hoog drachtig, moest bijna bevallen, maar ondanks het lange waken kwam er maar geen veulen. Tja, Charlotte is dan ook een fopmerrie... Zo kwam ik langzaam in contact met de nieuwe eigenares. Ik heb de bevalling via Facebook kunnen volgen, het opgroeien van het veulen en natuurlijk hoe Charlotte het deed.

Wederom had ze een goede en mooie thuis gevonden. Veel weidegang maar vooral heel veel liefde. Ze werd opnieuw gedekt door een prachtige hengst. Iedereen blij natuurlijk :) Tot zondagavond, toen ik opeens een bericht kreeg van een vriendin. Charlotte stond weer te koop. Blijkbaar deed ze het daar fysiek wat minder. Ze was begonnen met schuren en helaas waren er maar weinig dingen die hielpen. De eigenares deed wat ze kon. Ze besloot Charlotte te verkopen, in de hoop dat ze op een plek terecht ging komen waar ze minder last had. Daar lig je dan, in bed, klaarwakker. Want waar gaat lieve Charlotte nu terecht komen.

Ondertussen was er bij mij ook al veel veranderd. Alle 4 de paarden waren op mijn naam gezegd, ik had mijn vriend leren kennen, was gaan samen wonen, mijn paarden waren verhuisd en ik heb een pony die, helaas, aan haar laatste zomer bezig is. Dus, daar lig je dan... Zeg ik tegen mijn vriend: Charlotte staat weer te koop. Uiteraard was de eerste reactie: Wie? Na een foto te hebben getoond: Oh ja, die mooie die je nog hebt gehad. En waarom? Na alles te hebben uitgelegd vroeg hij: En wat willen ze ervoor? Euhm ja... Goede vraag. Maar budget voor een extra te kopen is er eigenlijk voor de moment niet echt. Ja vraag maar, zegt hij, en als het minder is dan xx bedrag dan koop je ze gewoon.

Nou, lig je daar om 22.30 even met jou mond vol tanden... De huidige eigenares antwoorden gelukkig heel snel. Ze was helaas wat boven mijn budget maar daar waren we al snel over uit. Rond 23.00 was alles beslist en besloten. Iedereen blij, de huidige eigenares, want ze wou een tophuisje. En vooral ik, want mijn lieve Charlotte komt terug en deze keer is het om nooit meer te vertrekken. Dus onverwachts mag ik ook beginnen aftellen naar een veulentje in april. Vandaag is het voorschot betaald en eind augustus mag ik er achter, als het veulen gespeend is. Nog 2.5 maandjes aftellen en rond stuiteren van blijheid. Kan niet wachten!

Uiteraard kan een foto van de schoonheid ook niet ontbreken!

[ img ]

[ img ]



Uiteraard
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 08:39 



 
Profiel   

*\o/* *\o/* *\%/*
Proficiat!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 08:51 



 
Profiel   

Wat fijn dat ze weer terug is! Ze is echt een mooie tinker

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 08:51 



 
Profiel   

Wat fijn dat je haar weer terug in jouw leven krijgt, soms moet het leven zo lopen. Wat een prachtige dame is het om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 08:52 



 
Profiel   

Wouw wat een mooi verhaal. Veel geluk met mooie Charlotte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 08:58 



 
Profiel   

Wauw wat een verhaal, wat zal het fijn zijn om he oude liefde weer terug te hebben! Van harte gefeliciteerd en veel geluk samen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 09:14 



 

Wauw wat gaaf dat je haar weer terug hebt straks, gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 09:28 



 
Profiel   

wat fantastisch voor je! Erg mooie dame en fijn dat ze weer naar je terug komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 09:55 



 

Wat fantastisch dat je haar terug hebt! Heel veel plezier samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 09:58 



 
Profiel   

WOUW!! Wat een beauty! <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 09:58 



 
Profiel   

Wat een prachtig verhaal.
Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 10:04 



 
Profiel   

Wow!! Wat geweldig!!! Maar sorry dat ik het niet laten kan om te zeggen, maar wat een galbakken van ouders lopen er toch rond...bah....anyway...ze komt weer terug!! Superfijn voor je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 10:11 



 

Bedankt iedereen! Kan momenteel mijn geluk niet op. Dit is meer dan waar ik ooit op durfde te hopen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 10:14 



 
Profiel   

ach heerlijk... wat is ze ook een prachtig beestje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 10:28 



 
Profiel   

Hoi TS, wat mooi dat ze weer bij jou komt, thuis.
Wel heel vreemd van je ouders. Maar goed. Niks aan te doen. Ze is weer van jou, dat is het belangrijkste.
Gefeliciteerd! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 10:35 



 
Profiel   

Fijne vriend heb je :)

Gefeliciteerd *\o/* Nu dan hopelijk voor altijd je meissie bij je houden. Veel geluk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 10:35 



 
Profiel   

Het kon zo in een pennyboekje dit verhaal!
Fijn dat je haar terug kunt kopen, mooi paard :) !

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 10:41 



 

Prachtig verhaal!

Geniet van de voorpret en het moment dat ze naar je toe komt! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 15:23 



 
Profiel   

Heerlijk voor je dat je haar binnenkort weer in de wei hebt staan.
Ze is wel een zeer mooie tinker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 15:34 



 
Profiel   

kreeg er kippenvel van! wat fijn dat ze weer terug bij je komt :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 15:38 



 

Wat een bijzonder verhaal. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 15:51 



 
Profiel   

Wat fijn dat ze terug komt!

En wat een lieve vriend heb je, is ook wel een complimentje waard. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 15:55 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je oude/ nieuwe paardje

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 15:56 



 
Profiel   

Heel mooi om dit te lezen met zo een goed einde! Fijn dat ze terug komt! Wat een geweldige vriend heb je ook, die dat gewoon even zegt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 15:58 



 

Ik heb inderdaad ongelofelijk veel geluk met mijn vriend :j Ondanks dat hij niet veel met paarden had/heeft steunt hij mij er enorm i :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-17 17:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 92 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen