Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 171 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Daks herstellende van zijn slootdrama

 
Profiel   

Afgelopen vrijdag 14-07 werd ik rond 12:30 gebeld dat Daks in de sloot lag.
Ze hadden hem om 12:15 gevonden. De laatste controle was om 10:00 geweest.

Ik was nog op het werk en ben gelijk daar heen geracet, onderweg heb ik de Brandweer gebeld met de mededeling dat het om een zwaar paard ging. Uiteindelijk arriveerde ik om 13:15 op stal en de brandweer 13:30

Groot materieel kwam aanrijden, deze 2 vrachtwagens en een busje.
1[ img ]

Dan eerst maar bij de Arme ziel Polshoogte nemen
2[ img ]

We hebben eerst plan A besproken dat zou theoretisch de makkelijkste en snelste oplossing zijn. Het plan was om Daks te begeleiden naar de andere sloot zodat ze hem er met mankracht uit konden trekken.
3[ img ]

Helaas is dit een plan geweest wat niet ging lukken. Door alle commotie raakte Daks lichtelijk in paniek waardoor hij de verkeerde kant is opgesprongen in het water.
Hierdoor moesten we een ander plan bedenken.

Ondertussen had ik mijn dierenarts al geinformeerd dat Daks als die op het droge was gecheckt moest worden. Hier staat de dierenarts te helpen met Daks zijn hoofd boven water houden.
4[ img ]

Uiteindelijk kwamen we dus bij plan B en dat was door middel van een paardenbroek en een kraan Daks vierkant omhoog takelen. Helaas moesten we wel 20 minuten wachten op de paardenbroek.
Uiteindelijk toen de paardenbroek er eindelijk was bleek dat de paardenbroek er niet goed omheen kwam omdat Daks uitgeput raakte en hij uit alle wanhoop nog een keer probeerde er zelf uit te komen.

Nu moest plan C in werking gezet worden. Plan C was de laatste optie omdat dit ook de gevarlijkste was. De schoeing zouden we met behulp van de kraan slopen en we zouden een glijbaan maken zodat Daks er op de zijkant uitgetrokken kon worden.

Daks heeft het graven zeer rustig over zich heen laten komen alleen het enge was dat de golfplaten onder water afbraken en wij niet wisten waar Daks zijn benen waren. Op hoop van zege dan maar graven.
5[ img ]

Uiteindelijk is Daks met behulp van de broek en met mankracht recht voor de glijbaan getrokken.
6[ img ]

7[ img ]

Uiteindelijke hebben ze met 21 man Daks schuin op het droge weten te trekken.
8[ img ]

9[ img ]

Daks na 2 lange uren eindelijk in de benen.
10[ img ]


Daks is waar wij bij waren al 4 keer compleet kopje onder gegaan omdat hij A er zelf uit wilde en B het daarna echt aan het opgeven was. Uiteindelijk zijn we afwisselend zijn hoofd vast blijven houden omdat je dat net volhoud in je eentje helaas.

Daks heeft behoorlijk wat wonden opgelopen door de golfplaten.

De snee onder zijn oog, deze is met 4 hechtingen gehecht.
11 [ img ]

Zijn buik op de singelplek, 1 plek daarvan was zo diep dat ik mijn middelvinger er in kon stoppen.
Deze is ook gehecht met 3 hechtingen
12 [ img ]

13[ img ]

Zijn voorbeen met de ergste plekken
14[ img ]

Andere wondjes
Achterbeen
[ img ]

Andere achterbeen

http://boktimg.nl/img/m/65YnQA.jpg

Buik
http://boktimg.nl/img/m/j0sjvS.jpg

Oog na hechten
http://boktimg.nl/img/m/PpvcrZ.jpg

Uiteindelijk warm onder een Deken op stal
http://boktimg.nl/img/m/OVG7gB.jpg

Momenteel staat Daks er nu zo bij
http://boktimg.nl/img/m/TIiZQ0.jpg

Gelukkig is zijn been al wel veel dunner
http://boktimg.nl/img/m/ngA8Zt.jpg


Daks maakt het nu redelijk. Sinds vrijdag heb ik elke dag de dierenarts over de vloer die Daks nauwlettend in de gaten houd.
Helaas gaat Daks toch wat zwaarder ademenen maar hij krijg al de zwaarste antibiotica die de dierenarst nu moet geven. 4 keer per dag word zijn temperatuur gemeten en die blijft tussen de 38.0 en 38.9, vrijdag toen Daks uit de sloot kwam was zijn temperatuur 36.4

Duimen jullie mee dat Daks er helemaal boven op komt?



Laatst bijgewerkt door Lous op 22-07-17 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Regel max 15 foto's zichtbaar. Rest in link gezet.

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 15:09 



 
Profiel   

Wat een verhaal zeg! Kan alleen de foto's in je linkjes niet zien. Ik hoop dat hij snel herstelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 15:11 



 
Profiel   

Allemachtig wat een avontuur. Wat een mensen en kracht zijn er dan nodig voor 1 paard he. Bizar.
Ik hoop dat hij er snel bovenop is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 15:12 



 
Profiel   

Heftig avontuur zeg! Heb je enig idee hoe hij in de sloot terecht is gekomen? Veel beterschap voor Daks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 15:12 



 
Profiel   

Jeetje joh... Wat heftig. Arme Daks, ik ga zeker flink voor jullie duimen. :(:). Heel veel beterschap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 15:12 



 
Profiel   

Ik ga heel hard duimen voor je, wat vreselijk! Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 15:13 



 
Profiel   

Wat een verhaal. En zoveel moeite omdat het anders niet ging, wat een pech zeg. Gelukkig uiteindelijk wel gelukt.
Heel veel beterschap voor hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 15:14 



 
Profiel   

Wat zal je geschrokken zijn! Wat een nare sloot ook om in te vallen, met die golfplaten langs de wand... Gelukkig is ie weer op het droge en maakt ie het redelijk! Ik duim voor jullie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 15:14 



 
Profiel   

Wat heftig, zowel voor je paard als voor jou. Ik hoop dat hij zich snel beter voelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 15:16 



 
Profiel   

Pfoee wat heftig zeg! Zelf ook ooit meegemaakt dat een paard in de sloot was beland en brandweer erbij moest komen, zoiets vergeet je niet snel...
Ik ben ook wel benieuwd hoe hij erin zou kunnen zijn beland, maar het belangrijkste is natuurlijk dat hij er weer helemaal bovenop komt! Sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 15:16 



 
Profiel   

Wat heftig, arm paard! Jij sterkte en beterschap voor Daks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 15:20 



 
Profiel   

De sloot was daar afgezet met stroomdraad.
Vermoedelijk heeft hij van de takken willen eten aan de andere kant van de sloot en is hij door het draad de sloot in gevallen.

Helaas dus echt een stom ongeluk.

Ja ik was en ben enorm geschrokken. Kwam zelf uit de nachtdienst en dan ben je al emotioneler. Ik mocht van de brandweermannen ook niet helpen omdat ik daar niet toe in staat was. Vandaar dat ik de foto's heb gemaakt ook. Uiteraard wel geholpen waar het kon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 15:20 



 
Profiel   

Kippenvel. Vooral bij foto 9: zoveel mensen in de weer om hem te redden. Ik duim met je mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 15:22 



 
Profiel   

ik duim ook mee dat het herstel goed mag verlopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 15:27 



 
Profiel   

Wat is dat schrikken! Ik ben ook altijd een beetje bang dat mijn haflinger ook eens in de sloot terecht komt. Net als bij jou is het bij ons met stroomdraad afgezet. Maar meneer weet altijd dat iets lekkerdere grassprietje aan de slootkant te vinden, waardoor die in een gymnastiek houding tussen het draad door probeert te komen..

Laten we hopen dat hij er snel helemaal bovenop komt. En inderdaad prachtig om te zien hoeveel helpende handen er bezig waren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 15:31 



 
Profiel   

Jeetje wat een verhaal. Wat zal jij geschrokken zijn. En daks natuurlijk ook. :(:) Gelukkig dat de brandweer zo meedenkend was en dat Daks eruit gehaald is, levend en wel. Ik hoop mee op een voorspoedig herstel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 15:31 



 
Profiel   

Wat een schrik moet je dan hebben! Gelukkig hebben jullie hem eruit kunnen krijgen, helaas niet heelhuids, maar ook ik ga heel hard duimen dat hij snel weer opknapt! :j :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 15:31 



 
Profiel   

Wat heftig, zeg.
Wat een heldhaftige brandweermannen en dierenarts, dat ze dat allemaal gedaan hebben!

Ook al is de oorzaak niet leuk, de foto's zijn wel heel mooi.
Je ziet echt jouw verhaal in beeld, en hoe iedereen uit alle macht helpt.

Veel beterschap voor Daks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 15:37 



 
Profiel   

Ik ben ook echt heel "blij" met de foto's

En inderdaad alle lof naar de brandweermannen maar zeer zeker ook naar de DA. Wat een topwijf.

Nu nog spannend wat Daks zijn longen gaan doen met al het water en prut.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 15:41 



 
Profiel   

Beterschap! fijn dat zoveel mensen wilden helpen.Hou je ons op de hoogte>

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 16:06 



 
Profiel   

Arme Daks & arme jij, dat is schrikken! Ik duim dat hij er snel weer bovenop komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 16:10 



 
Profiel   

Heel veel beterschap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 16:11 



 
Profiel   

zo, dat is schrikken, hopelijk gaat het snel gewoon weer helemaal goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 16:15 



 
Profiel   

Wat een heftig verhaal zeg!
Hopelijk herstelt Daks weer (snel) helemaal van zijn avontuur!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 16:19 



 
Profiel   

Jeetje, dat is schrikken zeg! Fijn dat het goed is gekomen. Hopelijk komt hij er snel weer bovenop :(:)

Hulde ook voor de brandweermannen en de dierenarts +:)+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 16:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 171 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen