Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Het leven van Barney na de droes, kleine doorzetter

 
Profiel   

[MD] Luchtzakstenen na droes
Dit was het topic waarin bleek dat Barney na de droes luchtzakstenen had over gehouden.

Na de operatie en het verhaal rond het spuiten van de antibiotica was hij dan eindelijk schoon. Wat we wel wisten maar toch niet genoeg realiseerden was wat het voor enorme impact op hem had gehad.

We zijn weer kalm aan begonnen met het terug in het werk brengen, alles kalm aan maar er waren veel wisselende dagen. We hebben de osteopaat erbij gehaald en de cranio sacraal, alles bleek van voor naar achteren vast te zitten. Heel veel spanning op zijn hoofd en tongbeen wat in verbinding staat met de rest van zijn lichaam. Hij was ook heel schrikkerig voor de wagen. Gestart met magnesium omdat ze dit na een lange ziekte periode soms te weinig kunnen hebben.

Alsnog ging het niet beter voor de wagen. Zijn lichaam voelde wel veel fijner aan, soepeler, mooie ruime gangen en zachter rond te sturen. Maar dat schrikken werd zo langzaamaan gevaarlijk. Op een gegeven moment wisten we het niet meer. Ik heb zelfs contact gezocht met Wito Mink, waar onze jonge Fjord straks ook wordt beleerd voor de wagen.

Misschien was onze relatie wel veranderd en deed ik iets verkeerd met het mennen, was hij zijn vertrouwen kwijt in me. Maar voordat we tot die stap overgingen heb ik de veearts zijn ogen en gebit nog laten nakijken. En jawel, zijn rechteroog zit staar in.

We hebben direct draversoogkleppen besteld, op hoop van zegen dat het nu wel rustiger werd voor de wagen. Gelukkig gaat dat tot nu toe een stuk beter. Ik ben ook over gegaan op een dubbelgebroken trensje, ik wilde zijn hoofd zoveel mogelijk vrij maken van belastende zaken. Dat gaat dus ook super goed, hij reageert prima en loopt er zelfs heel fijn op.

Waarom dit topic? Gewoon omdat ik trots op hem ben, hij heeft het toch maar doorstaan en na een hoop zoekwerk is het gelukt om weer veel plezier samen te maken.

Op de foto's staat hij nog met hele oogkleppen en menbit, dit is pas sinds 1,5 week veranderd.

[ img ]
[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 13:55 



 
Profiel   

Wat fijn dat je de oorzaak gevonden hebt! Hij is nu niet meer zo schrikachtig?
Nog heel veel plezier met je knappe pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 08:03 



 
Profiel   

Ik heb destijds inderdaad je topic gevolgd.
Dit was een heftige tijd voor jullie.

Ik ben blij dat jullie weer van elkaar kunnen genieten.

Zou de staar een gevolg kunnen zijn van de droes?
Of kan dat niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 08:26 



 
Profiel   

Ik weet het eerlijk gezegd niet, ik heb het niet van mijn veearts terug gehoord. Ik weet niet goed wat de antibiotica kan doen met bijvoorbeeld ogen.

Hij wisselt nog in zijn gedrag, gisteravond was het wel weer wat lastiger. Mocht ik het niet voldoende onder de knie krijgen dan gaat hij een week naar Wito Mink waar ik dan iedere dag naartoe zal gaan om ermee te leren omgaan in het rijden. Volgende week heb ik de vierdaagse van Barchem en ik denk dat dit ons beide erg goed gaat doen. Zijn conditie en lijf zijn nu op orde, mentaal is het soms voor beide nog wat lastig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 16:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen