Mijn grote nachtmerrie werd werkelijkheid!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:04

Wooow wat schrik ik van de foto's. Wat een geluk dat je paardje er heel op wat dingetjes na is uit gekomen

Wat heb je toch een idioten op de weg 8)7 8)7

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:14

Heel veel sterkte met het verwerken van dit vreselijke ongeluk :oo :(:) |(

Wdj

Berichten: 481
Geregistreerd: 26-04-13
Woonplaats: Bunnik

Re: Mijn grote nachtmerrie werd werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:09

Bernadet, is vandaag de grote check van Bo? Laat je het ons even weten?

bernadetl

Berichten: 352
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Ermelo

Re: Mijn grote nachtmerrie werd werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 13:43

Veearts erg tevreden gezien de omstandigheden.
Wond voet moet straks worden ondersteund met speciaal beslag door de smid.
Volgende week maandag gaan we scannen. Dit is nu nog niet mogelijk ivm al het vocht en de zwelling.

Nog afwachten. Helaas nog veel onzekerheid.

Hij reageert sinds vandaag erg op geluid van achteren. Maar dat i s natuurlijk niet zo gek.

Hij is erg blij wanneer hij lekker maar buiten mag.

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Mijn grote nachtmerrie werd werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 13:45

Zo dat ziet er heftig uit. Gelukkig is het goed afgelopen sterkte!

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:24

bernadetl schreef:
Veearts erg tevreden gezien de omstandigheden.
Wond voet moet straks worden ondersteund met speciaal beslag door de smid.
Volgende week maandag gaan we scannen. Dit is nu nog niet mogelijk ivm al het vocht en de zwelling.

Nog afwachten. Helaas nog veel onzekerheid.

Hij reageert sinds vandaag erg op geluid van achteren. Maar dat i s natuurlijk niet zo gek.

Hij is erg blij wanneer hij lekker maar buiten mag.


Sterkte! Y;(
Ik duim voor een goede uitslag op de scans.

Maris_

Berichten: 1449
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Mijn grote nachtmerrie werd werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 00:09

Spannend hoor. Die onzekerheid lijkt me echt aan je knagen.

Ik duim voor goed nieuws!

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 06:23

Ik heb zelf een pony die zoiets heeft meegemaakt voor ze bij mij kwam. Haar littekens op haar bennen en de Littekens op haar hoofd laten mij altijd weer nadenken over de gevaren en wat voor nachtmerrie het met name voor haar geweest moet zijn. Ik heb er daarom ook heel veel respect voor dat zij zich wel nog laat laden in een trailer. Enige wat ze graag wil is wat langer touw. Ze staat dan de hele weg achteruit te kijken, vermoedelijk ook van achter een auto erop in gereden? Ik heb altijd veel geduld moeten hebben met haar voetjes bekappen. Ze heeft nog pijn aan haar benen en in haar hoofd een trauma van het behandelen van de wonden. Het is zeker 12 jaar (of langer) geleden gebeurd maar Ze herinnerd me er nog elke keer aan en ik ben er niet eens bij geweest maar zo diep gaat het zitten. De grootste issues zijn er wel uit gesleten maar denk dat er nooit 100% vertrouwen meer komt vanuit haar kant uit...

Mensen beseffen gewoonweg niet wat ze doen en dat het voor dieren een hel is als het fout gaat. Mensen kunnen er nog over praten maar dieren niet. Dit moet voor jou, je vriendin en het paard een nachtmerrie zijn geweest, een die waarschijnlijk nog niet is afgelopen, als het al ooit af zal lopen en jullie het allemaal kunnen verwerken. Veel sterkte....

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 22:00

ts, ik las dat je een vrachtwagentje gaat nemen. Ik heb nooit nagedacht over het verschil tussen een trailer en een vrachtwagentje. Jouw ongeluk en opmerking hebben mij de ogen geopend. Inderdaad is een vrachtwagentje veel veiliger. Kan niet scharen, veel stabieler. Ik hoop dat je er zelf goed uitkomt, en dat je pony zijn hoef goedkomt en je pony er geen trauma aan over houdt.

Sterkte!

Shalimar

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:41

Een vrachtwagentje is veiliger en stabieler, maar ook daarmee ontkom je niet aan huftergedrag en domme acties. Ben bv. zelf door een boze vrachtwagenchauffeur met mijn vrachtwagentje van de weg gedrukt bij een oprit omdat hij vond dat ik te langzaam reed. Heb daardoor op weg naar de kliniek in de spits kilometers in het donker op de vluchtstrook moeten rijden met het hart in mijn keel, hij liet me er niet meer tussen. Uiteindelijk kon ik met behulp van anderen uiteindelijk invoegen. Zo nog wel meer stressy situaties meegemaakt, al was dit wel een topper.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Mijn grote nachtmerrie werd werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:48

@Shalimar: zo wat asociaal 8)7 Maar als hij naast je bleef rijden zo'n stuk en je er niet meer op liet had ik toch zeker de politie gebeld op dat moment. Is hij niet helemaal 100 ofzo? 8)7

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 10:04

geerke schreef:
wat een vreselijke traumatische belevenis...als ik deze fotos zie ga ik mijn paard nooit meer in een trailer zetten.Wat een geluk hebben jullie gehad!Heel veel sterkte met het verwerken hiervan...zal niet meevallen!


Pffff, dat heb ik dus ook. Ik ga over 3 weken met mijn paard op vakantie. 2 uur heen, 2 uur terug met de trailer. Maar als ik aan de reis denk krijg ik een naar gevoel in mijn buik. In de trailer zit mijn goud. Er zijn de laatste weken zoveel ongelukken met trailers dat ik eigenlijk de weg niet meer op durf.

TS, heel veel sterkte. En ik hoop dat de schade bij je pony meevalt. Maar wat een klapper heeft hij gemaakt.

bernadetl

Berichten: 352
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 20:25

Update bo:

Bo op de scan gehad... beschadiging op een pees rechts voor, en veel bloeduitstortingen in het been vooral bij de kogel.
Speciaal beslag en rust ( wel buiten in de paddock), verbinden en smeren.
En over 4/6 wkn weer scannen..
Helaas, duimen , duimen en duimen!

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Mijn grote nachtmerrie werd werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:37

Ik duim met je mee!
Heftig joh.
Wordt de d.a nu nog wel vergoed door de verzekering eigenlijk?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Mijn grote nachtmerrie werd werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:54

Niet raar na zo'n ongeluk.
Beterschap met hem.

Pferdchen
Berichten: 640
Geregistreerd: 02-12-12

Re: Mijn grote nachtmerrie werd werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:47

Zal zeker voor je duimen!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Mijn grote nachtmerrie werd werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:11

Jeetje dit maakt het allemaal nog een heel pak vervelender. Veel beterschap, ik hoop dat het mooi gaat herstellen!

Shalimar

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Mijn grote nachtmerrie werd werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 07:43

Balen, maar ook niet verwonderlijk. Met een goede aanpak en geduld is er veel te herstellen dus hou de moed erin. En bezuinig niet op je aanpak, laat de veroorzaker er maar flink voor betalen! Inclusief al jouw uren extra werk aan verzorging. Alles opvoeren als schade, want dat is het ook. Beterschap, toitoitoi.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Mijn grote nachtmerrie werd werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:46

Jemig watheftig, het zal je maar overkomen!
Ik zag toevallig laatst iets voorbij komen, dat was een levens grote sticker die je op je laadklep plakt en dan zie je dus je paard zeg maar. ( van de achterkant dus net alsof de laadklep doorzichtig is) Even lastig om het goed uit te leggen en kan helaas de foto niet meer terug vinden, maar dat zou toch wel automobilisten wakker schudden hoop je dan. Maar er zullen vast ook nadelen aan zitten bijvb. dat mensen daar door afgeleid worden..

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Mijn grote nachtmerrie werd werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:15


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:41

Dat je nu helderheid hebt is aan de ene kant wel fijn, maar denk ik ook wel even slikken. Het gaat wel een tijdje duren voor Bo er weer is. Veel geduld idd en lekker vertroetelen.

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Mijn grote nachtmerrie werd werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:45

Ts, sterkte met Bo, heb je nog bericht van de politie over de oorzaak van de aanrijding gekregen??

bernadetl

Berichten: 352
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-17 14:00

bigone schreef:
Ts, sterkte met Bo, heb je nog bericht van de politie over de oorzaak van de aanrijding gekregen??



Politie mag en kan hier niets over zeggen.
Is nu verzekeringwerk.

Het is duidelijk door getuigenverklaring dat de auto voorbij de getuigen kwam die achter mij reed. Deze voorbij kwam in een bocht en op mijn trailer reed terwijl ik rechtuit reed en niets vreemds deed.

Nickyyyy

Berichten: 1834
Geregistreerd: 27-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:21

Hoe is het nu met Bo en met jou?

dejong_wever
Berichten: 1026
Geregistreerd: 04-06-13

Re: Mijn grote nachtmerrie werd werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:31

Heel veel sterkte! Het lijkt mij ook je ergste nachtmerrie! Hoop enorm voor je dat je paardje er weer boven op komt.