Koper paard loopt uit tot dreigenmenten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Koper paard loopt uit tot dreigenmenten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 19:04

Wat ik nu toch mee gemaakt heb.. Wauw waar gaat het heen met de paarden mensen.

Ik heb mijn paard in de verkoop staan, dit omdat de klik er gewoon niet goed is.
Dit paard heb ik zelf gefokt en staat dus wel dicht bij mijn hart.

Ik ben daardoor nogal kieskeurig in het nieuwe huisje.. Ben niet veeleisend hoor.
Veel buiten, mensen met ervaring en contact houden.

Nu kwam er vandaag iemand kijken, ze wilde niet proefrijden, wilde eigenlijk alleen kijken..
Oke naja prima,, mevrouw kwam aan en ik was nog even in gesprek. Haar vast bij het paard laten kijken.
Ik kom 5 tellen later aanlopen en mevrouw was verkocht.. Ze wilde haar hebben.

Ik het paard nog even uit stal gehaald haar gevraagt wat ze wilde zien of proberen. Kwam niets uit.
Uit mijzelf het paard los in de bak laten zien.
Toen kwam de aap uit de mouw.
Ze had de trailer al geregeld, ze wilde haar zo ophalen..
Uhm nee, ho dat gaan we niet doen.. Ik wil huisje controleren, goed gevoel er bij hebben en nee hallo je durft haar amper te aaien of mee te lopen. Dit komt niet goed hoor.
Haar vriendelijk gezegt dat ik er op zijn minst een dagje over na wil denken.

Eenmaal thuis aangekomen had ik alweer 5 berichten van haar binnen, half huilend want zij had het gevoel dat ik haar het paard niet ging verkopen. ( opzich best goede ingeving van haar )
Toen ik weer rustig gezegt dat ik er gewoon even over na denken wil.
Toen kreeg ik een berichtje van haar moeder ( vrouwtje was zelf in de 30 denk ik? )
Weer gesmeek of ik hem aan hun wilde verkopen.

Mijn errietaties liepen op, ik zo vriendelijk mogelijk een bericht proberen te schrijven dat ik er geen fijn gevoel bij hem en haar liever aan iemand anders verkoop.

Toen barste de bom.. Ik kreeg verwensingen naar mijn hoofd geslingerd. Uitgescholden en zelfs dreigenmenten vliegen mij om de oren.. -O-

Waar ging het mis? :')

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Koper paard loopt uit tot dreigenmenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:07

Wat ging er mis?? Is toch heel simpel, je hebt met een handelaar van doen. En die krijgt nu haar zin niet.

Yom
Berichten: 3780
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:08

waarom wilde ze hem zo persee hebben dan?

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:10

Bij jou ging het niet mis, prima instinct!!!!

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 19:11

Het rare is dat het geen eens een handelaar is. Ik ken toevallig te veel handelaren.
Is een particulier met een steekje los denk ik.

Ze zegt dus dat ze helemaal verlieft was, alleen van de foto al. Ze had thuis al besloten dat ie voor haar zou zijn. Om 10 uur besloten dat ze kwam kijken, om 12 uur was ze er. Is 20 min rijden.
En paard zou vanmiddag al opgehaald worden, had ze al geregeld voordat ze kwam.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 19:12

Margee schreef:
Bij jou ging het niet mis, prima instinct!!!!


Wat deed ik fout? Behalve het feit dat ik niet wilde dat zij hem kocht? Is toch mijn recht als eigenaar zijnde?

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Koper paard loopt uit tot dreigenmenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:14

Geen idee wat er mis ging maar ik vind dat je terplekke prima hebt geobserveerd en gehandeld

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:15

Er ging niks fout. Je hebt het volste recht het paard niet aan haar te verkopen. Dat zij dan zo reageert en haar moeder laat reageren is haar probleem. Naast je neerleggen en op naar de volgende koper.

Wij hebben destijds onze merensmerrie ook niet willen verkopen aan best veel geintereseerde kopers. Merrie met gebruiksaanwijzing. Aantal reageerden ook best teleurgesteld verdrietig enz. Dit door een keer ons instinct niet te volgen en het beestje na een weekend in de kreukels terugkwam. Bijna een jaar gerevalideert en daarna dus heel,kritisch geweest op het nieuwe baasje. Daar is ze nu na bijna 16 jaar nog steeds. Terwijl het meisje echt alles was wat we niet zouden verwachten dat goed zou gaan. Een sprietje van 11. :') terwijl Heleen grote zware kerels over het erf trok als ze haar bui had of alles in elkaar mepte. Met haar hobbelde ze als een mak schaapje mee. Wel geeist je komt hier minstens aantal,keren langs om te rijden .
Laatst bijgewerkt door karuna op 14-09-17 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:15

Ach, gewoon blokkeren op je foon en lekker om lachen.
Dit soort types wil je niet mee verder. Want zou je wel verkopen, over 14 dagen is er wat met het paard en dan heb jij het gedaan. Er lopen vreemde snuiters op de wereld, en de helft daarvan woont in Nederland :P

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:16

Dit is heel raar ja,maar je hebt duidelijk geen klik met deze mensen,dus wees maar blij dat het zo gegaan is.Een bezichtiging is toch vrijblijvend voor beide partijen.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 19:18

Dees schreef:
Ach, gewoon blokkeren op je foon en lekker om lachen.
Dit soort types wil je niet mee verder. Want zou je wel verkopen, over 14 dagen is er wat met het paard en dan heb jij het gedaan. Er lopen vreemde snuiters op de wereld, en de helft daarvan woont in Nederland :P


Ja dat bedoel ik inderdaad, dat risico neem ik niet. En ik zoek een forever home.. Niet een plekje voor een paar maandjes.

Helaas is blokkeren nog geen succes, nieuw account begint ze weer :P
lachen kan ik er wel weer om

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:18

Ik zou zeggen als er ineens gedreigd wordt 'nou, nu ben ik heel blij dat ze niet met jullie mee gaat, als jullie zo drammen geeft dat mij geen vertrouwen en wil ik erover nadenken. Om vervolgens een paar dreigementen te krijgen, nee dat geeft veel vertrouwen in mijn keus. De keus om haar zeker niet aan jullie te verkopen.'

Misschien dat ze ooit een keer gaan nadenken. Al ben ik bang van niet. :+

Maarja, er zijn een heleboel mensen op de wereld.. En ja daar zitten een paar apparte bij. Zowel positief als negatief.

rensju

Berichten: 1592
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:21

Grappig, wij hebben hetzelfde gehad. De beste man had op een afstand van 5 meter gekeken en het dier met geen vinger aangeraakt.
Mooi niet dat we hem verkocht hebben, ik geef je groot gelijk en snap zo'n figuur niet. Zij hebben geen gevoel bij een paard en zien het als 'hebbeding' voor mijn gevoel.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:24

wilmatj schreef:
Dees schreef:
Ach, gewoon blokkeren op je foon en lekker om lachen.
Dit soort types wil je niet mee verder. Want zou je wel verkopen, over 14 dagen is er wat met het paard en dan heb jij het gedaan. Er lopen vreemde snuiters op de wereld, en de helft daarvan woont in Nederland :P


Ja dat bedoel ik inderdaad, dat risico neem ik niet. En ik zoek een forever home.. Niet een plekje voor een paar maandjes.

Helaas is blokkeren nog geen succes, nieuw account begint ze weer :P
lachen kan ik er wel weer om



Wow die is echt gek!

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Koper paard loopt uit tot dreigenmenten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 19:28

Ik had ook heel netjes gewoon gezegt dat ik er geen vertrouwen in had, uitgelegd wat mijn twijfel punten waren. Dat ik hun een heel leuk ander paardje gun en ook echt wel denk dat ze goed zouden zorgen voor het paard.

Nu dreigen ze dat ze het paard gaan kopen via iemand anders?? Hoe ze dat van plan zijn geen idee.. Ik controleer het huisje, heb best een beetje mensen kennis en breng haar zelf naar het nieuwe huisje.
Als ze daar iets op kunnen verzinnen zijn ze zoveel slimmer als dat ze nu over komen :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Koper paard loopt uit tot dreigenmenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:35

Is je vraagprijs misschien erg laag ofzo? := Wat een vreemd verhaal!

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Koper paard loopt uit tot dreigenmenten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 19:38

nee gewoon normale prijsklasse, nog wel wat gezakt aangezien ze dat via facebook al wilde bespreken. Maar niet idioot laag ofzo

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Koper paard loopt uit tot dreigenmenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:41

als die lui idd zo maf zijn, zou ik wel oppassen met een volgende geïnteresseerde. Als ze 'm echt zo graag wil hebben, gaat ze het vast via iemand anders proberen.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Koper paard loopt uit tot dreigenmenten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 19:43

Ach ik ben niet zo bang aangelegd en als ze hetzelfde iq hebben merk ik het snel genoeg. Kan mij niet voorstellen dat een 'normaal' persoon daar aan mee zou willen doen.

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Koper paard loopt uit tot dreigenmenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:58

Als ze door zou blijven drammen zou ik lekker aangifte doen. Idioot, snap dat je teleurgesteld ben. Maar gaan dreigen en dat paard perse dmv 3009 andere dingen toch in handen krijgen. 8)7
Sterkte xd

Taranes
Berichten: 59
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:58

Bijzonder hoe mensen kunnen reageren, misschien had ze al een heel plaatje in haar hoofd gemaakt en is ze erg teleurgesteld. Al lijkt dit me niet de juiste manier om een kans te blijven maken.

Is dit niet alleen dezelfde merrie waar je nu wat uitdagingen mee hebt vanwege haar rug/pijnklachten? Lijkt mij een beetje een risico om haar dan al te verkopen, je weet nooit waar ze dan terecht komt. Dat risico zou ik niet durven nemen met een geliefd dier.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Koper paard loopt uit tot dreigenmenten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 20:09

Ja wij twijfelen al of we het openbaar op facebook gaan zetten, dat zeggen vrienden van mij nu haha


offtopic ( Mijn paard heeft wat problemen met rijden idd, maar dit komt niet door rug problemen.
Laat er nog wel iemand naar kijken en een serieus geinterreseerde vertel ik het gehele verhaal.
Dus een goed plekje ga ik wel nu voor haar zoeken. )

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: Koper paard loopt uit tot dreigenmenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:16

Hier hetzelfde soort verhaal mee gemaakt! Rare mensen, je hebt te maken met levende have, niet zo gek toch dat je hiervoor een goed tehuis zoekt en deze niet net zo makkelijk verkoopt als een fiets.

Succes met de verkoop! Je merkt snel genoeg wanneer iemand serieus en echt geïnteresseerd is! Denk niet dat ze je daarin kunnen misleiden.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Koper paard loopt uit tot dreigenmenten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 20:19

Nee en ik ken genoeg handelaren en hun trucjes, weet onderhand wel waar ik op moet letten. En natuurlijk of het echt goed gaat komen weet je nooit van te voren. Maar ik hoop toch een goede inschatting te kunnen maken.

cinniz123

Berichten: 4392
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:21

Hier ook zo'n situatie gehad maar betrof een ranke a pony van 1.14m waar een volwassen vrouw op wilde gaan rijden,toen ik zei dat ik hem daar niet voor verkocht kreeg ik een hele reeks met verhalen waar ik allemaal moest gaan kijken want daar gebeurde het ook en het was normaal.
Toen ik voet bij stuk hield begon ze me ook voor van alles uit te maken en was ik een vieze vuile handelaar.
Toen dacht ik ook van gaat dat zo in de paarden wereld?? >;)