Koper paard loopt uit tot dreigenmenten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Koper paard loopt uit tot dreigenmenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:34

Ik heb bij een handelstal gelopen en zulke gekken komen ook 2 a 3 keer binnen gelopen per jaar. Die krijgen dan ook niks mee. Gewoon blokkeren en negeren

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Koper paard loopt uit tot dreigenmenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:42

Je zegt een forever home te willen maar je snapt toch wel dat je dat nooit kan eisen, verkocht is wel verkocht. En dan kun je zo veel controleren als je wil maar wanneer nieuwe eigenaren het paard weer verkopen kun je helemaal niets.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:02

Lekker laten gaan, zulke debielen zijn er nou eenmaal. :)

Over het weinig zeggen en doen bij evt volgende kopers: dat hoeft weinig te zeggen hoor, ik heb een pony verkocht naar mensen die nooit zijn wezen kijken (buitenland) en hij heeft het daar super.

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Koper paard loopt uit tot dreigenmenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:09

Eens met Dees, mensen met dit soort emoties/sentimenten moet je blokkeren.
Ze hebben vaak weinig verstand van paarden en als het later toch anders gaat dan verwacht is het weer jouw schuld.....

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:19

Goed gehandeld!

Ik heb een keer een kijkafspraak afgezegd omdat ik het paard reeds verkocht had, best man ging helemaal door het lint. Kreeg paar uur later zijn "jurist" aan de telefoon dat ik dat wettelijk niet kon maken. :Y)
Er lopen meer gekken los dan er vast zitten. :')

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 21:26

bigone schreef:
Je zegt een forever home te willen maar je snapt toch wel dat je dat nooit kan eisen, verkocht is wel verkocht. En dan kun je zo veel controleren als je wil maar wanneer nieuwe eigenaren het paard weer verkopen kun je helemaal niets.


Dat klopt, maar ik mag toch mijn best doen om een huisje te zoeken waar ze wel de intenties hebben tot? En dus ook het verstand om dat te kunnen realiseren? Gaat om een dominant jong paard wat nog heel veel moet leren.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:38

Verkocht is verkocht dat klopt idd maar ik heb mijn oude pony ook weggebracht om te kijken waar hij terecht kwam, dat is nu bijna 3 jaar geleden en heb nog altijd contact met de nieuwe eigenaren. Ook heb ik de 1e terug koop al is het de bedoeling dat hij daar tot z'n dood gaat blijven.

Je hebt het soms niet helemaal in de hand maar het is zeker mogelijk.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 21:43

melissac schreef:
Verkocht is verkocht dat klopt idd maar ik heb mijn oude pony ook weggebracht om te kijken waar hij terecht kwam, dat is nu bijna 3 jaar geleden en heb nog altijd contact met de nieuwe eigenaren. Ook heb ik de 1e terug koop al is het de bedoeling dat hij daar tot z'n dood gaat blijven.

Je hebt het soms niet helemaal in de hand maar het is zeker mogelijk.


Het desbetreffende paard had ik in april ook verkocht, is nu een maandje weer terug bij mij omdat die vrouw met mij ook had afgesproken dat ik eerste recht op terugkoop heb. Ik was zo ontzettend blij dat zji zich ook daar aan gehouden heeft.
Natuurlijk zijn er mensen die het niet doen, maar het gevoel moet goed zitten. En dat zat het bij dit persoontje totaal niet.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 06:50

wilmatj schreef:
Margee schreef:
Bij jou ging het niet mis, prima instinct!!!!


Wat deed ik fout? Behalve het feit dat ik niet wilde dat zij hem kocht? Is toch mijn recht als eigenaar zijnde?


Je had in je onderbewuste blijkbaar al het gevoel dat dit niet klopte. En dat bewees zich later door het aso gedrag, dus je deed niets fout. Je wilt toch dat je dier goed terecht komt!