Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Meneer Anton 3e op NK vaardigheid M

 
Profiel   

Meneer Anton is gisteren 3e geworden op de Nederlandse kampioenschappen Hippiade klasse M vaardigheid.

Super trots op Meneer Anton. Hij is twee jaar geleden beleerd onder het zadel en voor de koets. Nu 8 jaar oud. We hebben hem rustig de tijd gegeven om te groeien in het werk.
Begonnen in de klasse L en twee maanden terug de overstap gemaakt naar de klasse M.


[ img ]


Voor diegene die deze tak van de mensport niet kennen:
Hier laten koetsier en paard zien hoe goed ze op elkaar ingespeeld zijn en hoe vaardig ze samen zijn. Het parcours bestaat uit 20 hindernissen, afstand tussen de pylonnen en de koets is 25cm. Niet veel dus, en je moet proberen om er precies tussendoor te gaan op snelheid. Verder werkt het als de springsport: iedere afgereden bal kost je 3 strafpunten. En als je buiten de tijd binnenkomt, krijg je tijd strafpunten.


[ img ]
Met dank aan bellatrix


[ img ]


[ img ]

Meneer Anton was foutloos binnen de tijd in het basisparcours. Het lukte 4 combinaties om foutloos te blijven, dus barrage.

En in de barrage komt hij nog snelheid tekort. Hij moet nog leren om goed in balans te blijven. Maar he, supertrots op Meneertje.

3e plaats en brons op het NK

[ img ]






[ img ]


Laatst bijgewerkt door janouk op 24-09-17 07:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 06:51 



 
Profiel   

Wat leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 07:07 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Je mag de foto's die ik gemaakt heb gebruiken op FB en Bokt hoor!
Knap paard die Anton!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 07:15 



 
Profiel   

Thanks bellatrix, meteen toegevoegd. Heel blij met de foto, omdat ik hier zie dat hij steeds beter zijn balans kan vinden voor de koets.
En op zo'n dag hebben we geen tijd om zelf foto's te nemen, want we zijn maar met zijn tweetjes. Handen vol op de koets haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 07:20 



 
Profiel   

Wat leuk zeg,gefeliciteerd. Vind Anton erg knap,hij valt me altijd op vanwege zijn schoonheid. :j Vind Janouk ook mooi maar Meneer Anton heeft net iets extra's vind ik,maar vraag me niet wat precies.

Vraagje,rijd je zo'n parcour(noem je dat zo) zonder groom? Ik dacht eigenlijk dat een groom altijd verplicht is op een rijtuig,vanwege de veiligheid. Puur uit interesse hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 07:29 



 
Profiel   

In tweespan en vierspan zijn grooms op het rijtuig verplicht in dressuur/vaardigheidswedstrijden. In de samengestelde menwedstrijden is dat ook verplicht in het enkelspan. Dus daarin heb je gelijk.
Alleen in enkelspan bij een dressuur/vaardigheid wedstrijd is het niet verplicht.
En het scheelt extra gewicht :D om de groom langs de kant te houden en dus snelheid.
Verder mag je in de vaardigheid als groom niet meehangen in de bochten, maar moet je stil zitten. De groom kan dus onderweg niets doen om de balans van het rijtuig te houden en is overbodig voor de balans. Dus moet de koetsier voorzichtiger rijden, om driften van de koets tegen te gaan. Wij kiezen er voor om zonder groom te rijden in de ring, maar de groom is standby langs de ring om in geval van nood te assisteren.

Ik vertel graag over onze sport :D dus vraag maar raak.

Ik vind Meneer Anton ook zo'n gave uitstraling hebben. Hij l*lt ook de hele dag tegen je. Altijd zachtjed te hinneken, mummelen, knorren. Echt een mensenpaard. Hij vindt het zalig om bij je te zijn. Als je op de wei komt, komt hij meteen aangalopperen.


Laatst bijgewerkt door janouk op 24-09-17 07:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 07:39 



 
Profiel   

Duidelijk,dankje voor de uitgebreide uitleg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 07:48 



 
Profiel   

Nog een knappe foto ontvangen van Mr Cool, alsof hij dit elke dag doet


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 15:57 



 
Profiel   

Wat leuk! Van harte gefeliciteerd met de mooie behaalde plaats. Hij ziet er ook lief uit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 16:08 



 
Profiel   

Wauw, daar mag je zeker trots op zijn !!!

Gefeliciteerd en genie nog lekker lang van deze mooie prestatie *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 16:17 



 
Profiel   

En het lijkt ook net of Paul dat elke dag doet :)) super gedaan hoor zeker als je bedenkt dat jullie hem nog maar 2 jaar hebben _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 16:36 



 
Profiel   

@vhu Paul heeft geen wedstrijdspnning. Echt nul. Ik zou wel eens willen dat hij wat wedstrijdspanning had. Maar ik heb genoeg voor twee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 19:04 



 
Profiel   

Knappe Meneer Anton!
Hij gaat zijn vriendin achter na!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 08:08 



 
Profiel   

Wauw... wat is hij veranderd zeg in 2 jaar tijd!
Prachtig sportpaard(je) om te zien <#
Gefeliciteerd!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 08:16 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Knap gedaan met en van meneer Anton!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 08:17 



 
Profiel   

Wat een gruwelijk mooi dier is het toch!

Gefeliciteerd met jullie 3e plek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 08:31 



 
Profiel   

Gaaf hoor, gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 05:58 



 
Profiel   

Knap gedaan. Anton ziet er ook ontspannen uit.
Prachtig beeld zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 06:11 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Hij ziet er super stoer uit voor de wagen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 06:57 



 
Profiel   

Bedankt, het is een lekker stoer mannetje. Niet altijd de gemakkelijkste, maar mooi is hij wel *-:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 10:01 



 
Profiel   

Wat gaaf! Mooie foto's ook. Zeker die nu uitgelicht is, wauw! <3 Gefeliciteerd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 10:15 



 
Profiel   

<3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 10:30 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 10:37 



 
Profiel   

Prachtige foto's van een prachtige haflinger! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 11:46 



 
Profiel   

Wauw wat een beauty!! Gefeliciteerd!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 13:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen