Onbekenden rijden op mijn pony?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 08:57

sneeuwpop schreef:
Je moet dan een correct bordje ophangen met verboden toegang met het wetsartikel erbij, dan zijn ze strafbaar wanneer ze het wel doen.
Heb dat ook op mijn erf.
Anders kan de politie er niks tegen doen als ze op je terrein lopen.


Toch erg dat dat moet? Het zou vanzelfsprekend moeten zijn dat je zoiets niet doet :n

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 08:59

Dat klopt ook niet.
Iedereen die ongevraagd op je erf komt is daar strafbaar als het duidelijk is dat het om een erf gaat. Dus dat er een hek om staat of zoiets.
Goed het verduidelijkt, maar meer ook niet.

Hang je een camera op moet dat wel aangegeven staan.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 09:16

Ik heb niks geen bord hangen met dat er een camera hangt,ik heb n.l. een wildcamera.In het bos hangen ook wildcamera's, daar zie je ook geen borden hangen dat er een camera hangt.Wildcamera betekend filmen van wild,en als daar dan toevallig ook mensen in beeld lopen?
Maar het helpt helemaal niks,camera, borden, het boeit ze niks.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 09:21

Als het echt alleen maar op jou weiland filt hoeft het zover ik weet niet.
Maar meestal staat er wel een toegangshek op wat je filmt waar het nog een stukje openbaar is.

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 09:25

Mss bordje met cameratoezicht ophangen? Ook al is er (nog) geen camera?

En een bordje met 'verboden om bordjes van het hek te verwijderden' :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 09:37

Anoniem schreef:
sneeuwpop schreef:
Je moet dan een correct bordje ophangen met verboden toegang met het wetsartikel erbij, dan zijn ze strafbaar wanneer ze het wel doen.
Heb dat ook op mijn erf.
Anders kan de politie er niks tegen doen als ze op je terrein lopen.


Toch erg dat dat moet? Het zou vanzelfsprekend moeten zijn dat je zoiets niet doet :n


Dat moet ook niet, want ook de echte bordjes zijn niet “rechtsgeldig”. Al met al kan je er verdomd weinig tegen doen zolang je het niet op film vast hebt gelegd. Zelfs een foto in de wei op de door hun geknipte pony en toebehoren (hoofdstel die nog om de pony zat) van de dader(s) (waar de daders nog schriftelijk om terug hebben gevraagd) zijn niet voldoende bewijs voor de politie, zelfs niet na escalatie die tot de dood van een veulen heeft geleid.. :n

TS, bedenk wat je met de beelden wilt. Wil je ze er enkel mee laten schrikken/ confronteren of wil je eventueel ook aangifte doen? In dat laatste geval heb je videobeelden nodig waar ze goed herkenbaar op staan.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 09:43

bruintje123 schreef:
Als het echt alleen maar op jou weiland filt hoeft het zover ik weet niet.
Maar meestal staat er wel een toegangshek op wat je filmt waar het nog een stukje openbaar is.


Mijn wildcamera filmt ook het stukje openbare weg bij het hek. Maar wildcamera is bedoeld om Wild te filmen,maar je filmt er nu eenmaal ook mensen mee,en das dan jammer voor ze.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 12:00

Shanna schreef:
Anoniem schreef:


Toch erg dat dat moet? Het zou vanzelfsprekend moeten zijn dat je zoiets niet doet :n


Dat moet ook niet, want ook de echte bordjes zijn niet “rechtsgeldig”. Al met al kan je er verdomd weinig tegen doen zolang je het niet op film vast hebt gelegd. Zelfs een foto in de wei op de door hun geknipte pony en toebehoren (hoofdstel die nog om de pony zat) van de dader(s) (waar de daders nog schriftelijk om terug hebben gevraagd) zijn niet voldoende bewijs voor de politie, zelfs niet na escalatie die tot de dood van een veulen heeft geleid.. :n

TS, bedenk wat je met de beelden wilt. Wil je ze er enkel mee laten schrikken/ confronteren of wil je eventueel ook aangifte doen? In dat laatste geval heb je videobeelden nodig waar ze goed herkenbaar op staan.


Nou die man het riool had veel meer respect voor het biertje als voor onze hond.
Hij was een hondenliefhebber en met zo'n bordje zou hij een groot gedonder kunnen krijgen, zei hij.

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 19:40

Afbeelding

Daar zijn we weer hoor. Wil ik voeren ligt er een bordje op de grond doormidden gescheurd.

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:41

Ik zou echt de politie bellen. -O-

Anoniem

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:42

Waakhond op het erf?

Politie doet toch niks

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:50

Politie zal vaker langs rijden als je een melding maakt. Ik zou sowieso toch aangifte doen dat iemand jouw weiland zonder toestemming betreedt en dat je je zorgen maakt over de intentie van de overtreder.

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:54

Ik geloof toch dat ik daar dan eens zou posten een middagje na schooltijd ~~}>

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:07

Ik snap écht niet hoe kinderen dat in hun hoofd halen.. Uit onwetendheid kan het niet zijn want ze hebben de bordjes duidelijk gezien lijkt mij..

Koper

Berichten: 30267
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:18

Ik zou iets heel plakkerigs en vies aan de achterkant van de bordjes smeren. Iets wat ze niet zomaar van hun tengeltjes af kunnen krijgen.

Sterkte TS. Niet leuk wat er gebeurt. Ik zou des duivels zijn.

Whitepanther

Berichten: 1518
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:18

Wat een idioten lopen er toch rond

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:22

Koper schreef:
Ik zou iets heel plakkerigs en vies aan de achterkant van de bordjes smeren. Iets wat ze niet zomaar van hun tengeltjes af kunnen krijgen.

Sterkte TS. Niet leuk wat er gebeurt. Ik zou des duivels zijn.


Die dazenlijm }:)

Verschrikkelijk naar, ik zou niet weten wat ik moest doen in jouw geval ts..

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:24

Zet het hek eens onder spanning , laat ze dan die pin er eens uittikken. Lekker bossie statisch haar er van krijgen. Passen ze voortaan wel op om bij jou het hek aan te raken.

Koper

Berichten: 30267
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:28

Azmay schreef:
Koper schreef:
Ik zou iets heel plakkerigs en vies aan de achterkant van de bordjes smeren. Iets wat ze niet zomaar van hun tengeltjes af kunnen krijgen.

Sterkte TS. Niet leuk wat er gebeurt. Ik zou des duivels zijn.


Die dazenlijm }:)

Verschrikkelijk naar, ik zou niet weten wat ik moest doen in jouw geval ts..

https://www.google.nl/search?q=redneck+ ... _UycxywhBM:

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:34

jemig wat raar zeg.
Ik zou inderdaad toch een action cam ophangen. Die kun je voor niet heel duur al krijgen en wie weet dat dat iets oplevert. Zal voor jezelf gewoon wel een fijner gevoel zijn denk ik.

Of al die dingen die hierboven zijn genoemd :P

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:48

Ik heb het ook een keer meegemaakt.. meerdere keren mn paarden met halster aangetroffen terwijl wij die nooit om laten.
Buren hebben uiteindelijk een keer een paar kinderen gespot op onze wei, maar niet aangesproken omdat ze niet wisten dat die daar niet hoorde.

Toen heb ik een keer een paar kinderen in de verte gespot toen ik een dagje vrij was van mn werk en op stal was met mn vriend.
Vriend weg laten rijden met de auto en alles afgesloten zodat het leek dat er niemand meer op de wei was en ik heb me verstopt in het hooihok.
Met 3 minuten stonden ze al op het terrein en ben uit het hok gekomen toen ze voor de stallen stonden.

Die gezichten van die kinderen, zelfs horrorclowns kunnen ze niet zo hard laten schrikken geloof ik :=
Was een 12 jarig meisje met broertje van een jaar of 7.
Meisje loog alles bij elkaar en broertje heeft haar heel hard verraden. Hij zei bij elke leugen die meisje vertelde 'dat is helemaal niet waar je hebt dit en dit gedaan!!!'.
Zo mooi _O-

Uiteindelijk heb ik kinderen naar ouderlijk huis begeleid en de moeder vriendelijk verzocht om kinderen van mijn terrein af te houden.
Volgens mij hebben kinderen beste huisarrest gekregen en heb ze nooit weer gezien..

Politie kan niets doen, die komen pas als er daadwerkelijk mensen op het terrein zijn.

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 21:10

Gydja schreef:
[ [url=m/nVIW73.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar zijn we weer hoor. Wil ik voeren ligt er een bordje op de grond doormidden gescheurd.


Een houten bordje ophangen.
Of zo’n officieel verboden toegang bordje

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 21:46

SayaJones schreef:
Ik heb het ook een keer meegemaakt.. meerdere keren mn paarden met halster aangetroffen terwijl wij die nooit om laten.
Buren hebben uiteindelijk een keer een paar kinderen gespot op onze wei, maar niet aangesproken omdat ze niet wisten dat die daar niet hoorde.

Toen heb ik een keer een paar kinderen in de verte gespot toen ik een dagje vrij was van mn werk en op stal was met mn vriend.
Vriend weg laten rijden met de auto en alles afgesloten zodat het leek dat er niemand meer op de wei was en ik heb me verstopt in het hooihok.
Met 3 minuten stonden ze al op het terrein en ben uit het hok gekomen toen ze voor de stallen stonden.

Die gezichten van die kinderen, zelfs horrorclowns kunnen ze niet zo hard laten schrikken geloof ik :=
Was een 12 jarig meisje met broertje van een jaar of 7.
Meisje loog alles bij elkaar en broertje heeft haar heel hard verraden. Hij zei bij elke leugen die meisje vertelde 'dat is helemaal niet waar je hebt dit en dit gedaan!!!'.
Zo mooi _O-

Uiteindelijk heb ik kinderen naar ouderlijk huis begeleid en de moeder vriendelijk verzocht om kinderen van mijn terrein af te houden.
Volgens mij hebben kinderen beste huisarrest gekregen en heb ze nooit weer gezien..

Politie kan niets doen, die komen pas als er daadwerkelijk mensen op het terrein zijn.


Dat is wel een mooi verhaal haha. Hoop dat ik mijn dader of daders ook kan betrappen. Ze komen helaas niet om regelmatige tijden of dagen. En soms merk ik een paar dagen niks en dan is er weer wat vreemds.


Zodra ik trouwens weet wie het is wil ik de persoon gaan confronteren. Zijn het kinderen dan bij de ouders langs gaan en als het een volwassen iemand is moet ik nog ff kijken wat ik doe. Afhankelijk van wat hun bij mijn pony uitspoken.

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 21:53

Het was bij mij ook puur toevallig dat ik ze tegen kwam. En ik wist van te voren niet eens of het die kinderen waren. Voor hetzelfde geld had ik daar 2 uur in het hooihok gestaan :+

Wellicht eens op een woensdagmiddag oid iemand op stal laten blijven? Als het kinderen zijn, zijn ze vaak op woensdagmiddag vrij..

Alhoewel... dan moeten het basisschoolkinderen zijn en daar klinkt het niet naar in dit geval...
Ik hoop in ieder geval dat je ze snel aantreft!
En uiteraard in gezonde staat. Ik vond die situatie toen bij mij zo eng.
Ik had 1 hoogdrachtige merrie staan en 1 jaarling met een zware blessure aan het been en had stalrust, was dus een bommetje als je haar uit stal haalde.
Voor hetzelfde geld kom je op stal en ligt er een kind gewond of erger op je terrein...

ikkedus
Berichten: 3275
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 22:44

En krom naar waar, dan ben jij als eigenaar dus aansprakelijk! Daar geeft laatst een hele casus van op Bokt gestaan.
Maakt niks uit dat jij ze geen toestemming hebt gegeven.
Hopelijk betrap je ze snel en kan je aktie ondernemen.