Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Preventief aangehouden. Zoutelanden

 
Profiel   

Hallo

We hebben een dagje aan zee gereden met de paardjes.

Daar werden we preventief aangehouden. Ze wilde ons adres hebben, voor het geval dat.. een van de 2 paarden mesten op straat en we het niet binnen 24 uur zouden opruimen.

"dan hebben we alvast jullie gegevens, voor het geval dat we een bon uit willen schrijven''

Ik vond dit erg ver gaan. Kan je iedereen gaan aanhouden... Stel dat je zou gaan wild plassen wil ik alvast je nummer :Y)

Volgens mij is het gewoon beetje om je bang te maken. En de straat lag end van de middag behoorlijk wat mest....
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 06:46 



 
Profiel   

Je bent niet aangehouden maar staande gehouden. Wereld van verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 06:48 



 
Profiel   

Hoe weten ze nu welke mest van jullie was?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 06:49 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Hoe weten ze nu welke mest van jullie was?

Kwestie van preventief DNA afnemen en preventief opslaan. Nu nog preventief administratiekosten daarvoor gaan vragen, en het mestprobleem is opgelost. Al was het maar omdat mensen met paarden die gemeente preventief gaan mijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 07:03 



 
Profiel   

oomens schreef
Britta31 schreef
Hoe weten ze nu welke mest van jullie was?

Kwestie van preventief DNA afnemen en preventief opslaan. Nu nog preventief administratiekosten daarvoor gaan vragen, en het mestprobleem is opgelost. Al was het maar omdat mensen met paarden die gemeente preventief gaan mijden.


:D :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 07:41 



 
Profiel   

Wafel schreef
En de straat lag end van de middag behoorlijk wat mest....


Waarschijnlijk is dit dan ook de reden waarom ze jullie hebben staande gehouden.
Er zal wel veel overlast zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 07:42 



 
Profiel   

Lijkt me niet dat het daadwerkelijk zo werkt. Als je niet heterdaad betrapt wordt kunnen ze je toch niet bekeuren?
Zie het al voor me. Zo'n opgefokt golfje op de weg, kenteken wordt alvast genoteerd en wanneer er ineens bandenstrepen op de weg staan wordt de eigenaar bekeurd want die zal het wel zijn geweest :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 07:50 



 
Profiel   

Apart...
Het zal inderdaad wel zijn omdat er veel overlast is.

Ik ben wel benieuwd of jullie je gegevens ook gegeven hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 07:55 



 
Profiel   

Ik ben preventief aangehouden! Voor het geval ik iemand vermoord, dan hebben ze me alvast. :+

Wat ik begrijp van andere topics is dat wel een gebied waar heel veel ruiters komen, en dus overlast veroorzaken, Zeker nu de stranden weer op zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 08:08 



 
Profiel   

Yaralisa schreef
Apart...
Het zal inderdaad wel zijn omdat er veel overlast is.

Ik ben wel benieuwd of jullie je gegevens ook gegeven hebben?



Heb uiteraard gewoon mijn gegevens gegeven. Ik ga niet moeilijk doen.. En ook geen valse gegevens opgeven. Daar maak je het je zelf alleen moeilijk mee. En het is strafbaar om valse gegevens op te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 09:39 



 
Profiel   

In Zoutelande ?
Ik woon hier en idd veel overlast van paardenmest, maar moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit heb gehoord van iemand die staande gehouden is..

Wat wij meestal doen is gewoon de mest in de berm schuiven..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 09:45 



 
Profiel   

Overlast zal er vast veel zijn. Waar veel mensen aan het strand zijn moet je de prullen bakken wat vaker legen. Misschien ook dan maar de straat een keer meer vegen. Toeristen brengen ook geld op. De accomodaties en horica draaid er beter op.

Misschien gewoon een mest schep en bak erbij. Op plaatsen waar het Veel is. Dan ruiters verplichten het meteen op te ruimen. Nu kan je ook vrij weinig anders als terug komen later. En dat doet denk ik het grootste deel niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 09:46 



 
Profiel   

Je gaat toch niet je adres zomaar aan iemand geven :') Dat is net zoiets als iemand om je ID gaat vragen, zomaar, omdat het kan. Er moet een aanleiding naar zijn (overtreding oid) of je moet je in een bepaald gebied bevinden waar het is toegestaan (meestal centrums)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 09:53 



 
Profiel   

vibabu schreef
Je gaat toch niet je adres zomaar aan iemand geven :') Dat is net zoiets als iemand om je ID gaat vragen, zomaar, omdat het kan. Er moet een aanleiding naar zijn (overtreding oid) of je moet je in een bepaald gebied bevinden waar het is toegestaan (meestal centrums)

En zodra dat in de APV staat kan dat dus toegestaan zijn. Dat, of de APV is onrechtmatig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 10:20 



 
Profiel   

vibabu schreef
Je gaat toch niet je adres zomaar aan iemand geven :') Dat is net zoiets als iemand om je ID gaat vragen, zomaar, omdat het kan. Er moet een aanleiding naar zijn (overtreding oid) of je moet je in een bepaald gebied bevinden waar het is toegestaan (meestal centrums)


Dit dus.
Moet niet gekker worden.
Ik had het zeker geweigerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 10:34 



 
Profiel   

Mest op de weg kan in de APV staan als overtreding. Daar kan je alleen op heterdaad voor worden bekeurd, dus als politie of handhaving het werkelijk ziet gebeuren. En dan nog lijkt het mij dat ze je eerst de kans moeten geven om het op te ruimen voordat ze tot bekeuren over gaan. Ze mogen echt NOOIT vantevoren je adres vragen en je had dus gewoon mogen weigeren dit te geven. Ik zie het al voor me, ik zie een verdacht persoon bij mijn trein en ga eerst maar een adres en een ID vragen voor het geval ik er tijdens controle achter kom dat die geen kaartje heeft 8)7 .
Was het politie of handhaving? Volgende keer eerst even vragen om legitimatie en er bij zeggen dat je eens na gaan vragen of ze op de correcte manier handelen. Grote kans dat ze zo weg zijn :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 10:37 



 
Profiel   

Wafel schreef
Overlast zal er vast veel zijn. Waar veel mensen aan het strand zijn moet je de prullen bakken wat vaker legen. Misschien ook dan maar de straat een keer meer vegen. Toeristen brengen ook geld op. De accomodaties en horica draaid er beter op.

Misschien gewoon een mest schep en bak erbij. Op plaatsen waar het Veel is. Dan ruiters verplichten het meteen op te ruimen. Nu kan je ook vrij weinig anders als terug komen later. En dat doet denk ik het grootste deel niet.


....misschien gewoon een vijgenvanger aan je paard doen?
In het Brits heet het apple catcher.

Hoef je ook niemand in te huren om
meer prullenbakken te plaatsen
de straat vaker te vegen
etc.

Dan ruim jij alvast je eigen troep op.

En hopelijk ben je ook een toerist waar men nog iets aan verdient.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 10:43 



 
Profiel   

Bij ons staat dat je binnen 24 (of 48) uur je mest moet opruimen. Oftewel, er moet iemand bij staan die ziet dat jouw paard die hoop mest daar neerlegt en dan moeten ze ook nog in de gaten houden of je het binnen de gestelde tijd het opruimt. Wie zegt dan dat die mest nog van jou is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 10:57 



 
Profiel   

Vreemd verhaal. Bekeuren mag alleen dmv heterdaadje. Hebben ze zich gelegitimeerd?
En dit is idd staande houden en niet aangehouden. Heel wat anders

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 11:02 



 
Profiel   

In de gemeente Veere, waaronder Zoutelande valt, geld inderdaad een opruimplicht van mest.
Of het preventief vragen van je ID e.d. rechtsgeldig is weet ik niet.
Maar e.e.a. staat wel degelijk in de APV.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 06:59 



 

APV Veere:

-------
Artikel 2.58 Verontreinigen door honden of paarden
1. Degene die zich met een hond of paard in de openbare ruimte bevindt is verplicht de uitwerpselen van die hond of dat paard op te ruimen.
2. Het is verboden zich met een hond in de openbare ruimte te bevinden zonder dat men aantoonbaar de beschikking heeft over adequaat materiaal om de poep op te ruimen; adequaat materiaal is bijvoorbeeld een opruimzak(je) of een schep(je).
3. Degene die zich met een hond in de openbare ruimte bevindt is verplicht de schep, het zakje of een ander doeltreffend hulpmiddel op verzoek te laten zien aan de toezichthoudend ambtenaar.
-------


Ik kan niets vinden over preventieve staandehoudingen. En wettelijk gezien is het ook niet handig, want je kunt alleen een bekeuring geven wanneer daadwerkelijk is aangetoond dat de paardenmest van jouw paard afkomstig is. Nu moet ik er wel bij zeggen dat er specifieke gebieden in Veere kunnen zijn waar regels ietwat kunnen verschillen. Dan moet je even verder googlen, maar dusdanig anders dat je preventief gegevens op mag vragen lijkt mij sterk ;)

Dus ik ga mee met Inoterry

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 07:25 



 
Profiel   

Dat bedoel ik dus.
En nogmaals, of preventief staande houden mag weet ik niet. Maar het lijkt me sterk.
Ik kan me wel voorstellen dat men je wijst op de opruimplicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 07:40 



 
Profiel   

staande houden is vrij vertaald; vragen naar de naam. Aangezien je in nederland een identificatieplicht hebt, mag een opsporingsambtenaar altijd staande houden. Je hoeft je naam dan niet te geven, maar dan mogen ze je meenemen naar het politiebureau om uit te vinden wat je naam is. Het is dus handiger en sneller om direct je naam te geven.

ze mogen niet, omdat ze een bultje mest vinden, de naam gebruiken die ze net staande hebben gehouden. Je mag alleen een pv uitschrijven als je zelf hebt geconstateerd dat die uitwerpselen van dat paard zijn, op heterdaad betrapt dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 08:43 



 
Profiel   

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... atieplicht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 08:48 



 
Profiel   

Toch wel om een legitimatie gevraagd? Apart verhaal
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 08:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen