Trailerongeluk..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Trailerongeluk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 12:10

Zo, die is inderdaad flink tekeer gegaan!
Wat fijn dat de reis naar huis goed is gegaan, kan me voorstellen dat het voor jou een flink spannend ritje was.

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Trailerongeluk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 12:34

Het was mijn stagenootje en haar vriendin die jullie te hulp schoten.. Ik heb haar de link naar dit topic doorgestuurd, dus misschien neemt ze nog contact op.. Heel veel beterschap gewenst iig..

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Trailerongeluk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 13:10

wat een schrikken, is altijd nog een angst van mij als ik met die van mij op pad ga, dat het dus niet goed gaat onderweg. Beterschap ook namens mij gewenst!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 13:22

Ik hoop dat jij en je paard er zonder verdere gevolgen doorheen komen!

Maar bokt ,met name de trailer gebruikers onder ons .....doe iets met deze post!. Zo te lezen had ts goed materiaal, en had routine en haar paard ook.
Gelukkig heeft ts en paard het met enige kleerscheuren er van af gebracht.....we moeten er niet aan denken wat haar en ons zomaar had en zou kunnen gebeuren.

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 14:24

kwita schreef:
Ik hoop dat jij en je paard er zonder verdere gevolgen doorheen komen!

Maar bokt ,met name de trailer gebruikers onder ons .....doe iets met deze post!. Zo te lezen had ts goed materiaal, en had routine en haar paard ook.
Gelukkig heeft ts en paard het met enige kleerscheuren er van af gebracht.....we moeten er niet aan denken wat haar en ons zomaar had en zou kunnen gebeuren.


Eh.. Wat dan?

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 14:38

Ook ik heb afgelopen week met mijn trailer aan de kant gestaan.
Dit op een bosweg, 60 km per uur toegestaan.
Hierbij ben ik op een oprit gaan staan, om te wachten op de anwb. (Lekke band).
Meerdere malen is het bijna misgegaan, omdat er van 2 kanten verkeer met een noodgang naderde.
Dan sta je daar, op een oprit met waarschuwingslichten aan.
En dan nog... _-:(
Gelukkig stond mijn paard relaxed op de trailer, maar er zijn er genoeg die dat minder doen.
Moet wel heel eerlijk zeggen, dat ik de 70 minuten die ik op de anwb heb moeten wachten ook belachelijk lang vond

Er zou meer aandacht besteed moeten worden aan het veilig rijden achter of naast een trailer.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 08:25

nine1987 schreef:
kwita schreef:
Ik hoop dat jij en je paard er zonder verdere gevolgen doorheen komen!

Maar bokt ,met name de trailer gebruikers onder ons .....doe iets met deze post!. Zo te lezen had ts goed materiaal, en had routine en haar paard ook.
Gelukkig heeft ts en paard het met enige kleerscheuren er van af gebracht.....we moeten er niet aan denken wat haar en ons zomaar had en zou kunnen gebeuren.


Eh.. Wat dan?


dat mag je zelf invullen

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Trailerongeluk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 08:59

Ook voor mij zou een suggestie helpen Kwita..
Want al sinds de OP vraag ik me af hoe je een ongeluk als dit kunt vermijden, juist omdat TS haar zaakje goed op orde lijkt te hebben.

dejong_wever
Berichten: 1026
Geregistreerd: 04-06-13

Re: Trailerongeluk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 09:09

Had je het zeiltje ook dicht? Of hoe noem je dat...

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 09:24

frisian_love schreef:
Ook ik heb afgelopen week met mijn trailer aan de kant gestaan.
Dit op een bosweg, 60 km per uur toegestaan.
Hierbij ben ik op een oprit gaan staan, om te wachten op de anwb. (Lekke band).
Meerdere malen is het bijna misgegaan, omdat er van 2 kanten verkeer met een noodgang naderde.
Dan sta je daar, op een oprit met waarschuwingslichten aan.
En dan nog... _-:(
Gelukkig stond mijn paard relaxed op de trailer, maar er zijn er genoeg die dat minder doen.
Moet wel heel eerlijk zeggen, dat ik de 70 minuten die ik op de anwb heb moeten wachten ook belachelijk lang vond

Er zou meer aandacht besteed moeten worden aan het veilig rijden achter of naast een trailer.

Je moet ook niet aan de kant gaan staan. Zeker op dat soort "landwegen" Moet je het verkeer blokkeren, anders rijden ze letterlijk de wielbouten van je wielen!

Wellicht had je de ANWB nog beter duidelijk moeten maken dat je in een penibele situatie stond.
Ik ben eens op een heel vervelend stukje snelweg stil komen staan met een kapotte radiator. Dat heb ik duidelijk aangegeven en de ANWB-meneer was er in no-time.

TS beterschap. Hopelijk is je trailer nog te herstellen. Er kan best wat met aluminium en wat zelfwerkzaamheid, maar dan moet het frame wel in tact zijn.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 11:27

Qerty schreef:
Ook voor mij zou een suggestie helpen Kwita..
Want al sinds de OP vraag ik me af hoe je een ongeluk als dit kunt vermijden, juist omdat TS haar zaakje goed op orde lijkt te hebben.


met meerdere personen op weg dat schreef ts ook, zorgen dat je mobiel werkt en dat je ook relevante nummers er in hebt staan! En alleswat voor jou ook belangrijk kan zijn, dat is altijd handig om dat vooraf even op orde te hebben!

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Trailerongeluk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-17 11:37

Zo zijn spanbanden handig, een mes, ehbo koffertje, nooit alleen en wie weet ebben mensen nog wel een aanvulling wat ze altijd mee hebben..

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 11:38

Lynn_Nikita schreef:
Qerty schreef:
Ohh bah, wat een enge ervaring! Kan me goed voorstellen dat de bibbers lang bijblijven en je onbevangenheid om met de trailer op pad te gaan voor een groot deel verdwenen is.
Behalve een heftig bebloed hoofd, waarschijnlijk ook een flinke knauw mentaal.

Juist ook omdat het niet een aanleiding was die je zelf niet in de hand hebt en ook niet veel aan kunt doen om te vermijden.

[Lynn_Nikita"]
jemig, en dat omdat een idioot te dicht erop zit omdat hij geen tijd of geduld heeft
beterschap
[/
Hier ben ik het dan weer niet mee eens. Zo te lezen was het op de snelweg.
Het berichtje van TS geeft m.i. weinig aanleiding om de chauffeur van het passerendende voertuig als idioot te bestempelen. Die kon toch ook niet weten dat haar paard in paniek de trailer kort en klein zou slaan?
Het is niet dat ze werd aangereden of een noodstop moest maken.


verkeerd begrepen ik dacht dat die er dicht opzat
maar dan nog met een trailer rijd je 90, vrachtwagens mogen ook maar 90 of niet? ik zie ze vaak inhalen in een slakkentempo, dan denk ik blijft er gewoon op gepaste afstand achter ipv ernaast


Officieel mag een vrachtwagen maar 80.... dus in principe zou die je, als je 90 rijdt, nooit in kunnen en mogen halen. Dat de meeste chauffeurs 90 of 100 rijden, dat is een ander verhaal.

TS, heel veel sterkte! Fijn dat je paard wel weer op de trailer wilt en dat er uiteindelijk niks heel ernstigs is gebeurd!

Waar ik nog wel benieuwd naar ben, heb je het zeiltje altijd dicht? Of is die altijd open? Soms kan dat ook verschil maken (of dat in deze had geholpen kan niemand zeggen natuurlijk)

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Trailerongeluk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-17 11:43

Het zeiltje eigenlijk altijd open. Toen we er stonden wilden we hem dicht doen, maar toen brak helemaal de pleuris uit, toen kwam er nog meer paniek. Het zal zeker bij paarden helpen hoor absuluut, ik denk bij deze niet. Ik denk dat hij geschrokken is van geluid

dejong_wever
Berichten: 1026
Geregistreerd: 04-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 14:35

Jester_ schreef:
Het zeiltje eigenlijk altijd open. Toen we er stonden wilden we hem dicht doen, maar toen brak helemaal de pleuris uit, toen kwam er nog meer paniek. Het zal zeker bij paarden helpen hoor absuluut, ik denk bij deze niet. Ik denk dat hij geschrokken is van geluid


Ik rij ook het liefst met open zeil, maar heb het zeil op aanraden het zeil tegenwoordig altijd dicht. Zo kunnen ze de vrachtwagens niet zien of andere grote objecten.

Verder heb je alles gedaan wat je kon doen. Hoe voel je jezelf? goed dat je het hier ook van je af praat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 14:52

Citaat:
verkeerd begrepen ik dacht dat die er dicht opzat
maar dan nog met een trailer rijd je 90, vrachtwagens mogen ook maar 90 of niet? ik zie ze vaak inhalen in een slakkentempo, dan denk ik blijft er gewoon op gepaste afstand achter ipv ernaast

Vrachtauto's mogen 80 km per. Zij rijden met een geijkte kilometerteller, dus 80 op de teller is ook echt 80. Vrachtauto's zijn ook nog begrensd en kunnen niet harder dan 90. Ik rijd op de snelweg meestal zo'n 95 km per uur als ik met de trailer rijdt, dit juist om te voorkomen dat vrachtwagens mij te dicht naderen en in moeten halen.

Als je met een auto met trailer 80 op je teller rijdt, dan rijd je vaak iets langzamer. Het is voor een vrachtwagenchauffeur dus best vervelend als er een auto of een auto met trailer voor hem ongeveer 76 km per uur rijdt. Dat je dan gaat inhalen is niet zo gek. Het is natuurlijk ontzettend balen dat TS dit is overkomen, maar de chauffeur kan er in dit geval niet zoveel aan doen. Daarbij is het bij veel mensen of dit nou vrachtwagenchauffeurs of personenautochauffeurs zijn totaal niet bekend hoe een paard kan reageren. Laatst zag ik een trailer met een bord met de tekst "Beste chauffeur, doe dit dier een plezier en houdt afstand". Dat wil ik binnenkort ook op mijn trailer maken.

TS ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je paardje snel weer relaxed op de trailer staat. Het lijkt mij werkelijk doodeng en het is ook één van mijn grootste angsten als ik met mijn paard op pad ga. En ik ga ook altijd alleen......

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Trailerongeluk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 15:08

Jeetje wat moet dat schrikken zijn TS! Blij dat het zo "goed" is afgelopen had veel slechter gekund zo te lezen. Heel veel sterkte!

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 17:06

[***] schreef:
Citaat:
verkeerd begrepen ik dacht dat die er dicht opzat
maar dan nog met een trailer rijd je 90, vrachtwagens mogen ook maar 90 of niet? ik zie ze vaak inhalen in een slakkentempo, dan denk ik blijft er gewoon op gepaste afstand achter ipv ernaast

Vrachtauto's mogen 80 km per. Zij rijden met een geijkte kilometerteller, dus 80 op de teller is ook echt 80. Vrachtauto's zijn ook nog begrensd en kunnen niet harder dan 90. Ik rijd op de snelweg meestal zo'n 95 km per uur als ik met de trailer rijdt, dit juist om te voorkomen dat vrachtwagens mij te dicht naderen en in moeten halen.

Als je met een auto met trailer 80 op je teller rijdt, dan rijd je vaak iets langzamer. Het is voor een vrachtwagenchauffeur dus best vervelend als er een auto of een auto met trailer voor hem ongeveer 76 km per uur rijdt. Dat je dan gaat inhalen is niet zo gek. Het is natuurlijk ontzettend balen dat TS dit is overkomen, maar de chauffeur kan er in dit geval niet zoveel aan doen. Daarbij is het bij veel mensen of dit nou vrachtwagenchauffeurs of personenautochauffeurs zijn totaal niet bekend hoe een paard kan reageren. Laatst zag ik een trailer met een bord met de tekst "Beste chauffeur, doe dit dier een plezier en houdt afstand". Dat wil ik binnenkort ook op mijn trailer maken.

TS ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je paardje snel weer relaxed op de trailer staat. Het lijkt mij werkelijk doodeng en het is ook één van mijn grootste angsten als ik met mijn paard op pad ga. En ik ga ook altijd alleen......



Dit is mijne (was € 20-)
Afbeelding

Anoniem

Re: Trailerongeluk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 17:09

@lyn nikita, dat is ook een mooie!

Waar heb je die vandaan?

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 19:14

[***] schreef:
@lyn nikita, dat is ook een mooie!

Waar heb je die vandaan?


Zelf gemaakt bij een kennis. Kan zijn naam via pb geven. Kan in alle teksten en kleuren die je wil

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:43

Lynn_Nikita schreef:
[***] schreef:
@lyn nikita, dat is ook een mooie!

Waar heb je die vandaan?


Zelf gemaakt bij een kennis. Kan zijn naam via pb geven. Kan in alle teksten en kleuren die je wil

Graag pb.

Thanks!

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 23:58

tjee ts wat een schrik voor je en voor je paard. Gelukkig dat hij niet bang is geworden en toen je hem van zijn logeeradres ging halen, hij gewoon weer wilde laden.

Inderdaad is het heel goed om nooit alleen met een trailer en paard op stap te gaan. Goed dat je ons hiervan bewust maakt en je verhaal wilt delen.

Over passerende vrachtwagens. De laatste keer dat wij ons paard met een trailer vervoerd hebben, reed mijn vriend de auto en trailer met paard en ik reed erachter met een andere wagen. Toen kon ik pas goed zien wat er gebeurt met een trailer als je wordt ingehaald. En dan hoeft dat niet eens iets heel groots te zijn het gebeurt bij een SUV al. Als de inhalende auto ongeveer naast de trailer was dan zag je de trailer opzij gaan. Was de inhalende auto ter hoogte van de trekkende auto, dan zag je de trailer teruggaan. Was de auto voorbij dan zag je de trailer nog een keer een beweging maken. Bij vrachtwagens en grote bussen was dat nog erger uiteraard.

De luchtdruk die het eerst teweeg brengt is een grote luchtverplaatsing die even later een zuiging wordt. Dat bracht de trailer toch wel behoorlijk aan het zwaaien over de weg. Niet van meters of zo, maar toch duidelijk een onprettige beweging.

Het zal niet legaal zijn maar je krijgt haast de neiging om als je in je spiegel ziet dat je ingehaald gaat worden door iets groots om dan even een half stuk op de vluchtstrook te gaan rijden. Dan heeft de vrachtwagen meer ruimte.

Overigens interesseerde het mijn paard helemaal niets gelukkig die stond met haar neus in het hooi, totdat dat opwas en ze haar touw doorknaagde en ineens met haar hoofd over de klep kwam...

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 10:18

Irkoontje schreef:
Officieel mag een vrachtwagen maar 80.... dus in principe zou die je, als je 90 rijdt, nooit in kunnen en mogen halen. Dat de meeste chauffeurs 90 of 100 rijden, dat is een ander verhaal.

TS, heel veel sterkte! Fijn dat je paard wel weer op de trailer wilt en dat er uiteindelijk niks heel ernstigs is gebeurd!

Waar ik nog wel benieuwd naar ben, heb je het zeiltje altijd dicht? Of is die altijd open? Soms kan dat ook verschil maken (of dat in deze had geholpen kan niemand zeggen natuurlijk)

Om te beginnen, TS reed file, dus dat snelheidsverhaal gaat niet op.

Ten tweede: snelheidsmeters van vrachtwagens zijn geijkt en mogen maar minimaal afwijken. Snelheidsmeters van personenauto's wijken bij 80km/h gerust 10 - 15% af!!

Die regel van 90km/h is enkel en alleen doorgevoerd omdat de personenwagens dan met de vrachtwagens mee kunnen rijden. 90km/h op de teller bij een personenwagen is maar net meer 80km/h in werkelijkheid. Vrachtwagens in NL zijn begrenst op 85km/h en vrijwel alle chauffeurs rijden hun wagen tegen die begrenzing aan.
Wil jij dat met je personenwagen bijbenen, moet je al 100km/h op de naald gaan rijden!

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Trailerongeluk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 10:56

Ik heb wel eens mijn tomtom met de meter vergeleken en het klopt op een paar km na perfect. Zit 2 km/u afwijking in, maar dat kan ook door de vertraging van gps komen. Ik kan dus wel op mijn meter vertrouwen.

Ik verwacht ook niet dat moderne auto's veel afwijking hebben, dan zouden flitspalen nooit hoeven te flitsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:39

ikke schreef:
Irkoontje schreef:
Officieel mag een vrachtwagen maar 80.... dus in principe zou die je, als je 90 rijdt, nooit in kunnen en mogen halen. Dat de meeste chauffeurs 90 of 100 rijden, dat is een ander verhaal.

TS, heel veel sterkte! Fijn dat je paard wel weer op de trailer wilt en dat er uiteindelijk niks heel ernstigs is gebeurd!

Waar ik nog wel benieuwd naar ben, heb je het zeiltje altijd dicht? Of is die altijd open? Soms kan dat ook verschil maken (of dat in deze had geholpen kan niemand zeggen natuurlijk)

Om te beginnen, TS reed file, dus dat snelheidsverhaal gaat niet op.

Ten tweede: snelheidsmeters van vrachtwagens zijn geijkt en mogen maar minimaal afwijken. Snelheidsmeters van personenauto's wijken bij 80km/h gerust 10 - 15% af!!

Die regel van 90km/h is enkel en alleen doorgevoerd omdat de personenwagens dan met de vrachtwagens mee kunnen rijden. 90km/h op de teller bij een personenwagen is maar net meer 80km/h in werkelijkheid. Vrachtwagens in NL zijn begrenst op 85km/h en vrijwel alle chauffeurs rijden hun wagen tegen die begrenzing aan.
Wil jij dat met je personenwagen bijbenen, moet je al 100km/h op de naald gaan rijden!

Klopt helemaal! Maar dat had ik al eerder geschreven :o