Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Doneeractie voor mijn lieve Koos met ernstige rotstraal

 
Profiel   

Vandaag heb ik besloten om voor mijn lieve Koos een doneeractie te starten.

Hij heeft sinds begin dit jaar ernstige rotstraal. Ik heb met man en macht geprobeerd om dit zelf te verhelpen, samen met mijn hoefsmid. Dit was voor een aantal maanden erg succesvol. Tot een maand geleden. Koos liet zich ineens niet behandelen en werd al snel agressief. De maat was vol, dit ging niet langer. Ik heb besloten het aan de dierenarts over te laten.

Mij werd verteld dat hij op de kliniek onder sedatie uitgesneden zou worden samen met de hoefsmid. Daarna jodiumkristallen erop, mogelijk moest hij een paar dagen blijven.

Afgelopen woensdag was het zover: we gingen een soort van enthousiast naar de kliniek.
Eenmaal uitgesneden en voeten verbonden kwam de tegenvaller:

Hij moet 3/4 (of mogelijk langer) op de kliniek blijven staan voor intensieve behandeling.

WAT?!?!?!

Ja dat. Ze moeten hem regelmatig uitsnijden, behandelen met jodiumkristallen en verband verwisselen. Zelf als hij met verbandijzers staat kan hij niet naar huis. Want: de schroefjes gaan loszitten en die moeten dus elke dag aangedraaid worden. (uhh.. is daar geen handig truucje voor?)

De volgende tegenvaller: de behandeling van 3 a 4 weken gaat 2500-3000 euro kosten. Mogelijk dus meer, afhankelijk van de duur van de behandeling.

Helaas hield ik hier geen rekening mee en zoals wel meer van jullie vast hebben is mijn bankrekening nou niet bepaald een feestje. Ik vind dit wel echt een -piep-load of money!

Na er even over nagedacht te hebben, heb ik vandaag besloten om een crowdfunding actie op te zetten.

Lieve boktgenootjes,

Mijn koosje & ik zouden het enorm waarderen als jullie een (kleine) donatie willen doen aan de enorme dierenartsrekening die er aan zit te komen.
Op de volgende link kunnen jullie online geld doneren.



Alvast enorm bedankt en duimen jullie ook voor een spoedig herstel??

Liefs van Koos & Tessa



Laatst bijgewerkt door Duhelo op 24-10-17 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

inzamel link verwijderd

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 20:05 



 
Profiel   

Volgens mij zijn dit soort acties niet toegestaan op Bokt.
Daarnaast is dit nou eenmaal het risico als paardeneigenaar. Probeer in je omgeving geld te lenen en ga werken en/of spullen verkopen? Misschien dat je dan alsnog het bedrag bij elkaar kunt krijgen.


Laatst bijgewerkt door Cayenne op 23-10-17 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 20:06 



 
Profiel   

Heel vervelend voor jou en je paard. Maar dit is inderdaad niet toegestaan op bokt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 20:08 



 
Profiel   

Cayenne wilde het typen maar wist niet of ik het kon maken,... maar ben het zo met je eens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 20:10 



 
Profiel   

Is het geen straalkanker ipv rotstraal. Dat moet inderdaad helemaal uitgesneden worden en is een lang proces! Wel iets wat uiteindelijk helemaal goed kan komen.
Dat verband moet om de paar dagen verwisseld worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 20:10 



 

Cayenne schreef
Volgens mij zijn dit soort acties niet toegestaan op Bokt.
Daarnaast is dit nou eenmaal het risico als paardeneigenaar. Probeer in je omgeving geld te lenen en ga werken en/of spullen verkopen? Misschien dat je dan alsnog het bedrag bij elkaar kunt krijgen.

StalNollie schreef
Cayenne wilde het typen maar wist niet of ik het kon maken,... maar ben het zo met je eens.

Ook ik lees dit topic vol verbazing... Jeetje mina...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 20:13 



 
Profiel   

of begin een stichting :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 20:14 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Volgens mij zijn dit soort acties niet toegestaan op Bokt.
Daarnaast is dit nou eenmaal het risico als paardeneigenaar. Probeer in je omgeving geld te lenen en ga werken en/of spullen verkopen? Misschien dat je dan alsnog het bedrag bij elkaar kunt krijgen.


Eens, ik bedoel het niet verkeerd maar als iedereen met hoge kosten een Inzamelingsactie gaat beginnen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 20:14 



 
Profiel   

Tja hartstikke naar maar idd is het niet de bedoeling om geld te vragen op bokt. Voor bijna elke paardeneigenaar is dit nu eenmaal een hoop geld..

Hoop dat je paardje voorspoedig gaat genezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 20:16 



 
Profiel   

Beterschap met je paard.

( heb getemd)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 20:18 



 
Profiel   

kyrkelover schreef
Is het geen straalkanker ipv rotstraal. Dat moet inderdaad helemaal uitgesneden worden en is een lang proces! Wel iets wat uiteindelijk helemaal goed kan komen.
Dat verband moet om de paar dagen verwisseld worden.


De behandeling van rotstraal en straalkanker is hetzelfde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 20:19 



 

Een paard brengt verantwoordelijkheden met zich mee. Dit hoort erbij. Neem jou verantwoordelijkheid en schuif het niet af op anderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 20:21 



 
Profiel   

Iedereen is toch vrij om een donatie te vragen? Aan jou of je wilt doneren of niet.
Ik zie het probleem niet. Sterkte met de behandeling TS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 20:22 



 
Profiel   

Bij veel dierenklinieken kan je een afbetaalregeling treffen.

Beterschap gewenst voor je paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 20:22 



 
Profiel   

Vragen staat vrij.. Maar volgend mij mag het niet op bokt.

Hopelijk krijg je het geld bij elkaar. Ik denk alleen niet op deze manier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 20:23 



 
Profiel   

Ufurio4e schreef
Iedereen is toch vrij om een donatie te vragen?


Nee want het is niet toegestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 20:23 



 
Profiel   

Ufurio4e schreef
Iedereen is toch vrij om een donatie te vragen? Aan jou of je wilt doneren of niet.
Ik zie het probleem niet. Sterkte met de behandeling TS!


Zo zie ik het nou ook.
En bedankt :)

Als het niet mag op Bokt dan wordt het topic vanzelf gesloten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 20:26 



 
Profiel   

Heel rot dat je hiermee geconfronteerd wordt, maar waarom wil je daar een ander voor laten betalen?
Leen geld, betaal in termijnen of stop ermee en laat het dier gaan. Genezen moet in het redelijke blijven en als je het niet kunt betalen moet je keuzes maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 20:26 



 
Profiel   

Misschien wil PZB wel meebetalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 20:28 



 
Profiel   

Ik snap dat het heel veel geld is en dat je daar niet altijd op voorbereid bent, maar de meeste dierenartsen zijn wel zo dat je het in delen kunt betalen.
Sterkte, ik hoop dat hij snel geneest :*

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 20:28 



 
Profiel   

Citaat
Mag ik een inzamelingsactie starten op Bokt?
Het is op Bokt niet toegestaan om een geldinzamelingsactie te organiseren voor een goed doel of voor bijvoorbeeld een dier van een mede-bokker. Als een inzameling via Bokt loopt, impliceert dat dat wij deze goedkeuren of hier in ieder geval achterstaan. Helaas is dat niet mogelijk: wij hebben niet de mankracht om te controleren of het geld ook daadwerkelijk 'goed' terecht komt.
In het geval van donatie-acties voor particulieren is dit nog lastiger. Als er bijvoorbeeld geld wordt ingezameld voor een dure operatie voor paard X van bokker Y, kunnen wij niet controleren of garanderen dat het geld daadwerkelijk voor de operatie gebruikt wordt. Ook is dan niet duidelijk wat er met het geld gebeurt als het paard overlijdt en of het paard wel de juiste nazorg krijgt zodat de operatie geen weggegooid geld is. Bovendien zijn er jaarlijks veel dieren van Bokkers die een dure operatie nodig hebben - er kan niet voor hen allemaal geld ingezameld worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 20:29 



 
Profiel   

Met Goof eens...
Je kan bij de meeste klinieken ook in termijnen betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 20:29 



 
Profiel   

fiona2005 schreef
Ufurio4e schreef
Iedereen is toch vrij om een donatie te vragen? Aan jou of je wilt doneren of niet.
Ik zie het probleem niet. Sterkte met de behandeling TS!


Zo zie ik het nou ook.
En bedankt :)

Als het niet mag op Bokt dan wordt het topic vanzelf gesloten.


Maar wat een lef om het te vragen.

En dat bedoel ik dan niet positief :=
Sorry TS neem zelf je verantwoordelijkheid in welke zin dan ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 20:31 



 
Profiel   

Vervelend voor jullie. Hopelijk komt je paard er weer bovenop.
Misschien kun je geld lenen en meestal is betalen in termijn ook wel mogelijk bij een kliniek. Daar kun je naar informeren. Ikzelf voel me niet geroepen om iemand anders zijn rekening op te pakken, maar wie weet denken andere mensen daar anders over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 20:31 



 
Profiel   

Nou ja, los van het feit dat doneeracties niet zijn toegestaan op Bokt, is TS ook al een paar jaar niet meer actief hier. Om dan weer in te loggen om geld te bedelen vind ik niet erg netjes.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 20:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen