Het gewoon helemaal moe zijn

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Het gewoon helemaal moe zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 19:12

Ik moet dit even van me af kunnen schrijven...

Ik sta al bijna 6 jaar op dezelfde stalling. Op die tijd is er amper iets verandert, en wat er wel verandert is, hebben ik en mijn papa gedaan. Dingen zoals bv weides omheinen, omheining van de piste repareren, je kan het zo gek niet bedenken. Ik betaal 200 euro in de maand op deze stalling. Onze stal moeten we zelf uitmesten, we geven zelf eten en we kopen ook ons eigen voer. Enkel hooi en stro is voorzien door de stal. De binnenpiste is zeer klein en intussen al meer dan 2 maand buiten gebruik omdat de staleigenaar die piste nu gebruikt om tractoren, machines, aardappelen (hij is een boer) en andere zaken op te bergen. De buitenpiste heeft een heel slechte bodem, die moeten we zelf slepen of hij blijft gewoon liggen, maar dan moeten we geluk hebben dat er een tractor ter beschikking is. Het is zo erg dat paarden er letterlijk blessures in lopen, dus daar werken we ook niet in. Het enige wat er nog gebeurd is af en toe een wandeling.

Kort om, het is echt geen doen zo. Iedereen gaat er weg, ik sta bijna alleen op deze stalling op het moment. Ook dat geeft echt geen motivatie om nog te werken met je paard. We zijn gewoon zoveel bezig met alles daar in orde te houden, dat de tijd en energie er niet meer is om nog iets te doen met paardlief.

MAAR gelukkig gaan we binnenkort kijken op een andere stalling, die is een beetje duurder maar alles is er in orde, stallen worden uitgemest en de paarden krijgen eten. Al onze lasten vallen dan eindelijk weg, wat me tijd geeft om weer met mijn paard te beginnen! Alleen is nu voor mij elke dag op de oude stalling een dag teveel :')


Verder heeft dit topic totaal geen nut maar alle frustraties moesten er even uit }>

kantana
Berichten: 21
Geregistreerd: 05-11-15

Re: Het gewoon helemaal moe zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:26

Snap je helemaal...en dat je soms gewoon even je hart moet luchten is ook begrijpelijk! Het is ook heel erg energie vretend als je op een stal staat waar je met van alles bezig moet zijn behalve met je paard zelf. Ik heb ook wel eens op een stal gestaan waar ik dan maar zelf dagelijks ruwvoer moest gaan kopen etc omdat het er zo slecht was. Maaaaaaaar ik kan je vertellen dat als je dan eenmaal wel die leuke stal gevonden hebt al je energie en zin weer helemaal terugkomen. Dus....nog even de laatste loodjes... en success!

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 12:16

kantana schreef:
Snap je helemaal...en dat je soms gewoon even je hart moet luchten is ook begrijpelijk! Het is ook heel erg energie vretend als je op een stal staat waar je met van alles bezig moet zijn behalve met je paard zelf. Ik heb ook wel eens op een stal gestaan waar ik dan maar zelf dagelijks ruwvoer moest gaan kopen etc omdat het er zo slecht was. Maaaaaaaar ik kan je vertellen dat als je dan eenmaal wel die leuke stal gevonden hebt al je energie en zin weer helemaal terugkomen. Dus....nog even de laatste loodjes... en success!

dankjewel! ik had ondertussen eigenlijk echt al schrik dat die misschien wel niet terug zou komen. Ik hoop van wel!