Gevallen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 07:50

Zie, ik dacht al dat moet van de beestjes komen, daar kun je zelfs de meest brave paarden compleet mee over de flos krijgen. Beterschap!

Amber_anne

Berichten: 6905
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 08:03

Jeetje wat een rot ervaring, gelukkig is de oorzaak gevonden ik denk dat dat je angst een beetje aan de kant zet als je weet waardoor het komt. Anders gewoon de eerste paar keer als je er weer opzit toch een instructeur erbij voor het gevoel

Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:36

Fieah schreef:
Hey allemaal, bedankt voor de reacties.
Yatzee heeft al vaker lang stilgestaan omdat ik geen bak heb, enkel de wei met schuilstal grenzend aan een bos (hij staat ook 24/7 op de wei). Nooit problemen gehad met hem gewoon na lange tijd op te zadelen en vertrekken.
Het zadel wat ik heb is ook boomloos.
Ik wil hem ook echt niet weg doen!!! Maar weet het nu effe niet. Mss moet ik toch maar gaan kijken voor een trainer die ons allebei kan helpen? Maar het is voor mij belangrijk dat die Yatzee behandeld zoals ik: geen bit, geen zweep, geen dwingen!


Tweemaal vallen met een tussenpoos van 2 jaar is superweinig. Ik kan me wel goed voorstellen dat je ervan geschrokken bent.
Heb je wel eens aan valtraining gedacht? Je leert dan hoe je het best kunt vallen. Ook voltige kan je helpen om beter te vallen.

Voorlopig zou ik als je een buitenrit gaat maken iemand meenemen, zodat jij wat minder bang bent. Het gaat vanzelf weer over. Het vertrouwen komt wel weer terug.