Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 14 [ 345 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

 
Profiel   

Gatsie wat schandalig zeg! Arm ding.

Ik heb een vergelijkbare geval goed gekregen met flink olie en veel seniores periores, daarbij merriebrok ipv regulier.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 20:59 



 
Profiel   

Oh jeetje zeg! Dat is wel heel erg... Gelukkig is hij nu weer bij jou! Inderdaad een melding van maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 21:00 



 
Profiel   

Jeutje, kan me voorstellen dat je schrok. Dit is niet een klein beetje schraal. Dit is graatmager...

Ben benieuwd hoe de rest er dan bijstaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 21:03 



 
Profiel   

oh jeetje, die is niet een beetje mager -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 21:04 



 
Profiel   

Ohhh en je hebt al zoveel voor je kiezen gehad he... |( |( |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 21:04 



 

Zo.... Die had je bijna beter naar de OVP kunnen brengen dan daar. :x
Hopelijk knapt hij zonder blijvende schade op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 21:06 



 
Profiel   

Ik heb vandaag contact gehad met de rechtsbijstand en weet welke stappen ik kan en mag ondernemen nu.
Dat is ook één van de redenen dat ik nu pas dit verhaal plaats..

De dierenarts komt zaterdag nog een keer spuiten maar inderdaad geen wormenspuit, ik was niet duidelijk sorry :o

We zijn nu eerst begonnen met hem gewoon simpele basisbrok te geven om hem langzaam weer te wennen aan goed voer. 1kg per dag en dat na een week langzaam opvoeren als hij geen diarree krijgt.

Een deken krijgt hij zeker zodra het kouder wordt. Voor nu is het niet nodig en hij heeft een extra dik bed op stal zodat hij pijnvrij kan liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 21:08 



 
Profiel   

echt schandalig....

denk je je dier in goede handen achter te laten :n

lekker verwennen en goed voer ( inderdaad senior priores bijvoeren) dan trekt ie wel bij,maar dit is zó onnodig....

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 21:09 



 
Profiel   

Echt bizar...... en arme paarden die er nu nog staan,.,

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 21:12 



 
Profiel   

Zow, die is het stadium “schraal” al lang en breed gepasseerd! Die gaat al gauw een half jaar nodig hebben om er van bij te komen! :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 21:13 



 
Profiel   

Verschrikkelijk om zo je dier terug te krijgen! Hopelijk helpt het om dit te melden bij instanties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 21:15 



 
Profiel   

Jeetje arm ding :oo gelukkig dat je hem hebt opgehaald! Die van mij was schraal maar dit :oo
Hopelijk kan je juiste stappen nemen en leren ze daar er wat van. Succes met het bijvoeren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 21:16 



 
Profiel   

Tsjee, ik weet niet wat ik zie. Gelukkig heb je hem eerder opgehaald dan gepland... misschien had hij het anders niet eens overleefd.

Hoop dat hij er helemaal bovenop komt. Maar als ik dit zie twijfel ik wel heel erg aan de conditie van de andere paarden die daar lopen/binnen staan. Ik zou mijn paard onmiddellijk uit die stal halen, zelfs als het er wel goed uitzag... alleen al al die wormen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 21:17 



 
Profiel   

fokfanaat schreef
Gatsie wat schandalig zeg! Arm ding.

Ik heb een vergelijkbare geval goed gekregen met flink olie en veel seniores periores, daarbij merriebrok ipv regulier.

Hoge zetmeelgehalte in merriebrok is funest voor darmflora en die is al aardig van slag/beschadigd door de wormenbesmetting. Hooi/gras/grasbrok/bietenpulp/vet kan allemaal, maar zetmeel en de daarvoor nodige amylase maakt paard niet zoveel van aan, wat in de dunne darm niet opgenomen kan worden gooit de darmflora in de dikke darm in de war en dan herstelt de schade daar zeker niet. Die darmschade kan leiden tot een levenlang koliekgevoelig paard en dat is echt niet leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 21:18 



 
Profiel   

OMG, met die andere foto's erbij is pas echt goed te zien hoe erg dit is |(.

Ik hoop dat dit helemaal al goed komt :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 21:20 



 
Profiel   

IK zocht even op de stalnaam. Ben verbaasd dat deze stal ook genoemd wordt ivm oplichting in de teckelfokkerij, waarover ik toevallig net een item in Radar heb gezien...

*knip*



Laatst bijgewerkt door LindyH op 14-10-18 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Link verwijderd. Blijkt foutief.


Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 21:21 



 
Profiel   

Jezus... Echt onbegrijpelijk dit :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 21:22 



 
Profiel   

Jeetje wat erg voor jou en je paardje! Hopelijk komt hij er weer bovenop en zoals al gezegd melding maken en kosten verhalen. Wat erg dat dit soort dingen gebeuren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 21:22 



 
Profiel   

vreselijk dit, maar ben je dan ook helemaal niet meer gaan kijken tot nu?
en ik geloof je verhaal ...zelf zou ik er werk van maken!
Maar goed de naam staat duidelijk vermeld, dus daar kun je nog last mee krijgen als hun ook kwaad willen en daar werk van maken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 21:24 



 
Profiel   

Jee, dit is inderdaad wel mager :(
wat jammer ook dat ze vanuit die stal geen contact met je hebben opgenomen dat hij zo terug viel in gewicht?
Komt wel weer goed, geef het tijd en vooral niet vol gaan proppen nu met van alles hoor.
Die biks ook, eerst klein beetje want hij is niks meer gewent

Dikke knuffel voor jou,wat erg voor je om je dier zo aan te treffen :(:)


Laatst bijgewerkt door ellepel op 11-10-18 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 21:27 



 
Profiel   

In één woord.. schande!! Dat stal Hommelink in Terborg maar een inspectie krijgt en onder toezicht wordt geplaatst na dit te hebben gezien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 21:27 



 
Profiel   

Oei brok? Ik zou brok even niet doen maar juist Bietenpulp/grasbrok/zemelen. En onbeperkt goed ruwvoer aanbieden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 21:28 



 
Profiel   

Maartje1990 schreef
Oei brok? Ik zou brok even niet doen maar juist Bietenpulp/grasbrok/zemelen. En onbeperkt goed ruwvoer aanbieden.


Ja, inderdaad, dit dier moet rustig weer op gewicht worden gebracht. De spijsvertering moet weer op gang. Veel ruwvoer en kleine porties pulp of zemelen bijvoeren. En eventueel een heel klein scheutje zonnebloemolie door het voer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 21:33 



 
Profiel   

Jeetje, wat een nachtmerrie om je paard zo ergens weg te halen!
Het is maar goed dat je hem eerder dan gepland opgehaald hebt, hopelijk komt hij er weer helemaal bovenop. Wat een schande van zo'n 'opfokstal', hij is echt graatmager :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 21:33 



 
Profiel   

Deze zou ik in eerste instantie ook op bietenpulp zetten ( = ruwvoer) naast goed onbeperkt hooi (goede kwaliteit maar niet te rijk. Ev in een slowfeeder.) een goede vitaminebrok en ik zou opbouwen met vetten om aan te komen.
Merriebrok of ander zetmeelrijke brok zou ik niet aanraden, zeker niet met de wormbesmetting, die darmen zien al genoeg af.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 21:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 14 [ 345 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen