Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 14 [ 345 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

 
Profiel   

Rizette schreef
Wat ontzettend erg dat zo'n opfok het zover laat komen. Ik zie dat er geen stro in zijn stal ligt. Ik zou er een megadikke laag in doen omdat hij zo vel over been is kan hij dan nog een beetje lekker liggen.

Lijkt me juist verstandig.
Anders vreet hij zich opstoppings koliek door het stro.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-18 14:18 



 
Profiel   

Als je onbeperkt hooi hebt liggen zal dat wel meevallen.
Maar het is nooit verkeerd het zekere voor het onzekere te nemen.
En daarnaast is een goed dik zaagsel of vlasbodem ook zacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-18 14:47 



 
Profiel   

kking schreef
Getup schreef
Helemaal eens met dat laatste.

Qua opfok: hoe zagen de andere paarden er uit?

Wij hadden een super opfok in de Eiffel. Zijn er eerst gaan kijken, en de dieren zagen er super uit. Kan altijd een uitzondering zijn,maar als ze er allemaal beroerd uit zien klopt er natuurlijk iets niet. Kregen regelmatig foto's en bezoeken kon altijd.


Ik was ook eerst gaan kijken en het zag er goed uit. Ik zei ook dat ik regelmatig langs zou komen en dat was geen probleem. Ik merkte dat het later als vervelend werd ervaren, ook omdat ik zo kritisch was.
Maar ik had het wel heel fijn gevonden als zij ook zagen wat een ander zag. Zijn staartwortel lag er op een gegeven moment gewoon boven op.
Mijn stoere hengstveulen die normaal op 20 meter zeker 3 keer schrok was apatisch geworden.
Ik betaalde er ook maandelijks 175 voor. Ik heb me uiteraard aan mijn opzegtermijn gehouden en die maand ook betaald, maar ik kon wel janken dat hij op stal stond, waar mijn andere paard ook staat. En dan te horen krijgen dat er niets van terecht kan komen.
Hij is opgevoed door mijn trouwe maatje en ik heb er een geweldig dier aan.
[ [url=m/ficu1S.jpg]Afbeelding[/url] ]
op de bovenste foto had ik hem net opgehaald.

Moet je daar 175 p.m. voor betalen,om je paard tot een geraamte te laten vervallen????Ongelooflijk zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-18 15:00 



 
Profiel   

Rizette schreef
Wat ontzettend erg dat zo'n opfok het zover laat komen. Ik zie dat er geen stro in zijn stal ligt. Ik zou er een megadikke laag in doen omdat hij zo vel over been is kan hij dan nog een beetje lekker liggen.

Hij staat op een dikke laag vlas...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-18 15:10 



 
Profiel   

Wordt ik net gebeld door een vreemd nummer, blijkt het de wederhelft te zijn. Waarom ik een slechte review heb geplaatst. Ja, hij was wat mager nu maar verder zijn ze altijd goed geweest voor hem en heb ik nooit klagen gehad...Hebben ze dan echt zo'n plaat voor de kop :o? :roll: _-:(

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-18 15:13 



 
Profiel   

Ja echt het was niet goedkoop en staan ook goed aangeschreven, maar ik ben zo teleurgesteld. Ik had het er voor over. Nadat hij 1 was zou het 210 worden. Oké ook geen probleem, maar opfok is gewoon niet voor ieder paard de beste oplossing. En ik waarschuw daarom ook hou zelf je dier goed in de gaten. Hij mocht ipv 24/7 buiten de nacht met een vriendje binnen en dan kregen ze 2 kilo krachtvoer de ochtend en de avond (veel te veel natuurlijk). Toen ik zei dat hij naar huis ging mocht hij de nacht alleen in een stal staan zonder vriendje. Nee voor mij eens maar nooit meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-18 15:17 



 
Profiel   

Wow ts. Wat ongelofelijk bizar dat zij dit normaal vinden. Ik heb er goede hoop op dat je paardje hier over heen groeit hoor, die jonkies zijn zo veerkrachtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-18 15:22 



 

Noisy schreef
Wordt ik net gebeld door een vreemd nummer, blijkt het de wederhelft te zijn. Waarom ik een slechte review heb geplaatst. Ja, hij was wat mager nu maar verder zijn ze altijd goed geweest voor hem en heb ik nooit klagen gehad...Hebben ze dan echt zo'n plaat voor de kop :o? :roll: _-:(


Blijkbaar.. Tijd dat een onafhankelijke inspecteur eens gaat beoordelen hoe goed ze daar staan denk ik..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-18 15:24 



 
Profiel   

Noisy schreef
Wordt ik net gebeld door een vreemd nummer, blijkt het de wederhelft te zijn. Waarom ik een slechte review heb geplaatst. Ja, hij was wat mager nu maar verder zijn ze altijd goed geweest voor hem en heb ik nooit klagen gehad...Hebben ze dan echt zo'n plaat voor de kop :o? :roll: _-:(



Ik ben heeeeel erg benieuwd wat voor antwoord je hebt gegeven.
Ik denk dat ik compleet uit mijn plaat had gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-18 15:27 



 
Profiel   

Zo he'wat schandalig. Je zou je kunnen afvragen wat voor hoeveelheden voer ze hebben gehad. Hoe groot de groep was en hoe vaak ze ontwormt zijn. Jeetje wat een slechte zaak. Het trieste is nog wel dat ze er geen melding van hebben gemaakt. Stel hij was de onderste in rang, stel hij is gewoon een schraler paardje in aanleg. Dan kun je daar melding van maken bij de eigenaar. Ik denk dat ze in veel opzichten in gebreke zijn gebleven.

Heb je ondertussen al veel wormen gevonden in de mest? Die zullen er vast in te vinden zijn.

Ik hoop dat hij snel wat reserves op gaat bouwen en dat hij geen blijvende schade overhoudt. Jeetje wat ernstig dit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-18 15:31 



 
Profiel   

Wat erg... :oo :x :n Als ik ergens niet tegen kan is het als dieren niet genoeg te eten krijgen. Vind dat zo erg. En dan breng je je dier daar in goed vertrouwen heen.
Afschuwelijk.
Heel veel sterkte met alles. Gaat je denk ik niet in je koude kleren zitten zoiets.
Vwb wormen, weet niet wanneer hij laatste wormkuur heeft gehad maar dat zal nog wel meevallen als dat ergens in april/mei is geweest.
Onbeperkt ruwvoer en vitamine brok en denk dat hij over een paar weken echt weer naar je toekomt hoor :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-18 15:33 



 
Profiel   

1 plaat? De hele houtafdeling van de Gamma staat er dan voor hoor.
Niet te geloven zeg. Ik hoop echt dat ze gestopt kunnen worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-18 15:47 



 
Profiel   

Oh kereltje toch ...... Is er al gekeken door iemand die er in de buurt woont hoe de rest er uit ziet ?

Hopelijk knapt hij snel weer beetje bij beetje op

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-18 15:56 



 

Mijn veulen die ik ook verwaarloosd uit de opfok heb gehaald mocht beperkt hooi en beperkt gras, omdat de maag geen voedsel meer gewend is langzaam opbouwen..
Heel veel sterkte.. bij mij is hij na een maand alweer bijna terug zichzelf..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-18 18:01 



 
Profiel   

Oei, alle foto’s bij elkaar is dit inderdaad mega schrikken! Sterkte TS en ik duim voor je mooie vent!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-18 18:08 



 
Profiel   

Een blije Rudi nu? Vast wel, met de goede zorgen die hij nu krijgt.

En ongelooflijk dat telefoontje zat te tetsen op mijn stoel. Hoop dat er snel voor de andere diertjes daar hulp komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-18 09:22 



 
Profiel   

Silly1972 schreef
Noisy schreef
Wordt ik net gebeld door een vreemd nummer, blijkt het de wederhelft te zijn. Waarom ik een slechte review heb geplaatst. Ja, hij was wat mager nu maar verder zijn ze altijd goed geweest voor hem en heb ik nooit klagen gehad...Hebben ze dan echt zo'n plaat voor de kop :o? :roll: _-:(



Ik ben heeeeel erg benieuwd wat voor antwoord je hebt gegeven.
Ik denk dat ik compleet uit mijn plaat had gegaan.

Dat deed ik ook. Mijn man heeft me rustig gemaand want ik ging even door het geluid, zeg maar...
En als het nou een verkeerde inschatting was geweest en zij dat inzagen maar ook dat niet. Ik kan er gewoon met mijn pet niet bij dat ze dit acceptabel vinden...Een beetje mager...En dat maakt dat ik erg bezorgd ben hoe het dan met de andere opfokdieren gaat. Ik heb ze helaas niet kunnen zien in het donker..

Rudi doet het gelukkig al een stuk beter. Er komt alweer wat meer beweging in en hij is een stuk alerter. Ook heeft hij zijn penis er niet meer de hele tijd uithangen want zelfs daar had hij de kracht niet meer voor. Er komt zowaar weer een beetje glans op zijn vacht.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

En wormen komen er inderdaad inmiddels ook af. Bah :r

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-18 10:15 



 
Profiel   

Oeii... wat fijn dat je hem terug hebt gehaald.. Sommige mensen hebben altijd een plank voor de kop die zien dit soort dingen niet en vooral de ernst niet.. In ieder geval goed dat de wormen er nu af komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-18 10:29 



 
Profiel   

suffie schreef
Wat ik bijzonder vindt is dat deze stal dit zomaar kan doen. Ze wonen in een klein dorp, ons kent ons, hoe kan dit dan zomaar doorgaan :?

Dat ons kent ons valt heel erg tegen, de mensen hebben het huis gekocht en komen volgens mij van buiten Terborg. (en Terborg is een stad, volgend jaar 600 jaar stadsrechten :+ ) Dan heb je nog minder sociale controle. Het bedrijf ligt een eind van de openbare weg af, op een afstand zie je wel dat er paarden lopen maar dat zijn stipjes. Dat mensen die er staan met hun paarden niet ingegrepen hebben en daar kennelijk langere tijd kunnen staan met hun paard snap ik dan weer niet. Maar ja het is wel goedkoop..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-18 10:36 



 
Profiel   

enjoymyhorse schreef
1 plaat? De hele houtafdeling van de Gamma staat er dan voor hoor.
Niet te geloven zeg. Ik hoop echt dat ze gestopt kunnen worden.


Bij deze opmerking had ik even lachen moeten :') ik zie het helemaal voor mij :')

Ik vind het heel erg voor jou! Ik hoop van harte dat jou paardje geen blijvende schade aan heeft over gehouden! Deze mensen van de opfok moeten zich schamen!

Ik had mijn veulen tot 3 jarige bij een boer staan met nog meer jonge paarden, in de winter had hij een eigen box (kon zodra hij eruit mocht met jonge paarden van een vriendin samen) en in de zomer stond hij lekker met een jonge kudde lekker 24 uur per dag buiten.
Hij heeft het gelukkig erg goed gehad, wanneer wat was ik werd altijd gebeld. En wanneer ik gekeken had, hij zag er altijd super uit!
Ik heb daarmee echt geluk gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-18 10:37 



 
Profiel   

Wat kunnen sommige mensen er toch een potje van maken |(
Hopelijk knapt hij goed op en is er geen blijvende schade
Hoe ziet de rest van de jaarlingen eruit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-18 11:37 



 

Och arm ding...

Een beetje mager... Alsjeblieft zeg... Om te kotsen zulke mensen. Hoop dat iedereen die daar een paard heeft staan dit leest en zijn dier daar weg haalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-18 12:08 



 
Profiel   

Wat een vreselijk verhaal TS , hopelijk komt jou paard er gauw weer bovenop !

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-18 12:19 



 
Profiel   

Wow, ik dacht er komt weer zo'n zielug!! verhaal voorbij waarbij het wel mee zal vallen.

Maar dit valt wel...maar zeker niet mee. Die wormbesmetting is echt schandelijk.

Even voor de zekerhied TS, is alles in zijn mond wel ok?

Ik kreeg destijds van de opfok waar mijn paard stond een bericht dat die van mij ook mager was geworden.(niet zo mager als van TS hoor, lang niet) Maar zij hebben juist de goede maatregelen genomen.
In overleg een dierenarts laten komen en toen bleek dat hij diastasen had.
Daar is hij voor behandeld en zij hebben ondertussen hem steeds speciaal voer gegeven.(en niks extra's gerekend)

Maar dit is echt schandelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-18 12:27 



 
Profiel   

Heel veel sterkte met je paardje! Het komt vast allemaal goed. Ik heb ook minder goede ervaringen met opfok en dit is de reden dat ze bij mij gewoon thuis blijven.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-18 13:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 14 [ 345 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen