[VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:37

Noisy, misschien is dit ook iets:

https://www.youngliving.com/nl_NL

Oud stalgenootje (Angelique van Paard en Naald) is distrubiteur en kan je er alles over vertellen. Wellicht kan dit hem een extra duwtje in de rug geven voor de komende winterperiode :(:)

wendy1987

Berichten: 6924
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:38

Aah nee!!! Wat ontzettend erg zeg!!! Dat knappe veulen is zo in 1 klap weg zeg..
Ik hoop dat je hier stappen tegen kan en mag nemen. Wat verschrikkelijk dat mensen dit laten gebeuren nota bene met een paard van een ander!!!!

Bietenpulp is heel fijn. Ruw voeding en zet mooi aan. Gaf ik ook aan schrale jaarling kayenne. Maar die was schraal. Dit is gewoon echt te sneu om te zien zeg...

Lukasje
Berichten: 11241
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:43

OMG , dit is om te janken ! Wat erg !! |(

Heb je je DA gevraagd of je pure luzerne (zonder melasse) mag voeren?

Getup

Berichten: 8270
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:47

Heb hier vol verbazing naar gekeken,wat een verschrikkelijke situatie...arme dieren! Zag de rest er ook zo uit?

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:51

Omg schandalig is dit. Arme Rudi en arme jij zeg.
Deze mensen zijn geen opfok waardig.

Ik hoop dat hij goed herstelt. Ik vraag me toch altijd af hoe mensen paarden zo mager krijgen. Ik geraak geen gram kwijt bij die van mij.
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 11-10-18 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:51

Jeetje noisy wat erg! Arme arme Rudi!! Die mensen zouden geen paarden Meer mogen houden...

Ik hoop dat het meevalt met de schade van de wormen. Heb het nu helaas zelf 2x mee moeten maken doordat de vorige eigenaren niet goed ontwormde.. buitenkant en onderzoeken zeiden niks maar uiteindelijk had ik 2 dode paardjes. Volg de raad van je veearts goed op en dan komt Rudi er wel weer boven op!!

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:52

Wat erg! Hopelijk krijg je hem er snel weer boven op. Arm dier, gelukkig is hij nu thuis met goede zorgen!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:55

Review gevonden van een maand geleden. Je bent niet de enige -:(-
Citaat:
Het is dat je in ieder geval 1 ster moet geven. Over de pension stalling kan ik geen oordeel geven. Wat betreft de opfok... Je kostbare dier in een mini paddock terug vinden op 1 juli (nog geen uur in het weiland geweest na de winter). Niet eens de ruimte om goed de benen te strekken, poep in z'n staart, ribben kunnen tellen. Had alleen vette stinkende koeienkuil tot zijn beschikking. Ja ik weet het we hadden eerder moeten gaan, maar kijken en we wonen er een eind vandaan en de eigenaresse doet voorkomen of het heel goed met je dier gaat in haar berichten. Verhogen ook in april het maand bedrag met 50% (om de kwaliteit te waarborgen). Beloven dat de smid regelmatig komt, misschien in het pension gedeelte maar niet bij ons dier, terwijl wij dit geen enkel probleem vinden om extra te betalen. We kregen argwaan toen we aangaven in de buurt te zijn en langs ons dier te willen gaan. De eigenaresse was er niet van gediend en de discussie liep hoog op. Wij zijn uiteindelijk wel gegaan en hebben hem direct meegenomen en ons zooo ontzettend geschaamd in de auto. Hoe kun je zo iets doen!!?? Terwijl je als klant vertrouwd op de goede verzorging waar je voor betaald. Fokkers en veulen eigenaren, bezint eer ge begint. Er zijn genoeg adressen waar je dier wel goed behandeld wordt, misschien iets duurder maar onze twenter is van deze hel naar een paardenparadijs gegaan.
Like

TinniieJarig

Berichten: 4685
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:57

Verschrikkelijk!
Hoe kunnen die mensen nog in een spiegel kijken. Dit is niet schraal, dit is gewoon verwaarloosd! Arme Rudi :(
Hopelijk knapt hij goed op en is er geen blijvende schade.
Toen wij enkele jaren terug een van onze merries kochten zag ze er maar ietsje beter uit dan hij.. zij is er snel bovenop gekomen met idd bietenpulp, korrel stilaan opbouwen met scheutje zonnebloemolie erdoor. Na 2 maanden was het al een ander paard. Hopelijk krijg je hem er ook weer snel door!

Pff ik kan er echt niet bij :/ wat een pech heb je toch al gehad he :(

Birdie60

Berichten: 8398
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:00

Jeetje wat erg!
Daar mag je de dierenbescherming wel op afsturen.
Schandalig!

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:03

Jeetje.. goed dat je stappen onderneemt!! Zorg dat je de bevindingen van je dierenarts zwart op wit hebt en probeer eventueel andere gedupeerde eigenaren te vinden met wie je sterker staat.

Qua voeding zou ik bokker Mizora(?) een berichtje doen. Als ik iemand langs zie komen hier met extreem veel verstand van voeding, is zij het wel.
Laatst bijgewerkt door Silenna op 11-10-18 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:06

Wow dit is wel heel erg.
Ik hoop dat dit bedrijf een grote controle met boete en stop voor het houden van dieren krijgt. Of was dat er nog niet door wat van de week in de krant stond.

Sterkte met hem.

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:10

Arghhh ik word hier zo verdrietig van.
Ik krijg ook altijd de rillingen van mensen die maar dwepen met opfok...zo goed voor je paard.
Ik heb het zelf elders bij een gerenommeerde opfok gehad. Ik kwam er 3 keer in de week en ik zag mijn veulen achteruit gaan. In 5 weken tijd was het van een stoer hengstje een schim van zichzelf geworden. Hij heeft nog een vitaminespuit in zijn bloed gekregen toen hij daar stond. Ik gaf aan dat het niet goed ging, maar dat zou normaal zijn. :')
Ik heb hem na 5 weken weer opgehaald. Hij kreeg wel gelijk een regendekentje met fleecevoering op om zich warm te houden veel hooi in zijn stal en buiten op de paddock. Toen hij net terug was lag hij ook erg veel (zoolkneuzingen).

Heel veel sterkte en wat fijn dat je hem hebt opgehaald.
Mijn advies gaat je veulen naar de opfok hou altijd wekelijks vinger aan de pols!

Verwijt je zelf niet te veel, want je wist dit niet. Nu vertroetelen en veel goed ruwvoer geven.

Christiene
Berichten: 7717
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:10

Ik gok dat dat ze niet bij gevoerd hebben.. of niet genoeg.

De jaarlingen die hier lopen zien er niet zo uit. En die hebben we de hele zomer bij moeten voeren er was geen gras. Ik mag hopen dat ze gewoon te weinig bij hebben gevoerd dat niet de hele kudde er zo bij loopt.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 11-10-18 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:13

Als meelezer vd dikke buiken topics, wil ik jou en Rudi een dikke knuf geven. Wat ongelooflijk.
Hoop dat de paarden die daar nu nog staan snel hulp krijgen voor het te laat is.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:14

Vooral dat Noisy. Dit is niet jouw schuld. Een opfok is om je paardje lekker op te laten groeien en je kiest ervoor om er dan niet veel (tot niks) mee te doen. Uiteraard ga je denken "had ik maar..." maar helaas nemen gedane zaken geen keer en moet je je energie nu gaan steken in het verzorgen van Rudy

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:14

Gieirge mensen amper of niks voeren.
Misschien kan je met degene van de revieuw in contact komen.
Of nog met andere eigenaren.
Heel veel succes.
Mag je ons op de hoogte houden hoe alles verloopt?

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:18

Crisis, Nois! :oo wat schandalig! Een beetje schraal kan je dit inderdaad al lang niet meer noemen. Gelukkig heb je hem nu thuis. Moet er niet aan denken hoe hij eruit had gezien als je hem later had opgehaald.

Hopelijk houdt hij er niets aan over. :(:)

Getup

Berichten: 8270
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:20

kking schreef:
Arghhh ik word hier zo verdrietig van.
Ik krijg ook altijd de rillingen van mensen die maar dwepen met opfok...zo goed voor je paard.
Ik heb het zelf elders bij een gerenommeerde opfok gehad. Ik kwam er 3 keer in de week en ik zag mijn veulen achteruit gaan.

Verwijt je zelf niet te veel, want je wist dit niet. Nu vertroetelen en veel goed ruwvoer geven.


Helemaal eens met dat laatste.

Qua opfok: hoe zagen de andere paarden er uit?

Wij hadden een super opfok in de Eiffel. Zijn er eerst gaan kijken, en de dieren zagen er super uit. Kan altijd een uitzondering zijn,maar als ze er allemaal beroerd uit zien klopt er natuurlijk iets niet. Kregen regelmatig foto's en bezoeken kon altijd.

istri

Berichten: 143
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: ulft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:29

Hier een verhaal van mijn haf die daar op stal heeft gestaan. Zo blij dat ik een nieuwe stal heb gevonden. Hierbij een foto van op het laatst daar. (Niet haflinger waardig) en nu.
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door istri op 11-10-18 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:29

Echt walgelijk me je paard zo terug te zien :-( Ik kan er echt niet bij dat die opfok dame dit als "normaal" bestempeld?!

Jij kan er niks aan doen.. Je hebt je paard in goed vertrouwen achter gelaten met het idee dat hij in de opfok tot een gezond paard zou opgroeien. Hoe erg kan je je vergissen in mensen... Gelukkig ben je eerder langs gegaan om hem op te halen. Nu concentreren op Rudi om hem weer gezond te krijgen! Heel veel sterkte met alles Y;(

Noisy

Berichten: 5398
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 22:32

kwita schreef:
vreselijk dit, maar ben je dan ook helemaal niet meer gaan kijken tot nu?
en ik geloof je verhaal ...zelf zou ik er werk van maken!
Maar goed de naam staat duidelijk vermeld, dus daar kun je nog last mee krijgen als hun ook kwaad willen en daar werk van maken!

Dat heb ik dus expliciet nagevraagd en omdat dit mijn ervaring is met hun mag ik het gewoon met naam en toenaam delen, vrijheid van meningsuiting :)

Ik ben inderdaad niet meer geweest, er vanuit gaande dat alles goed is. Geen bericht is goed bericht, dacht ik... ;(

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:37

Wat erg :oo arm beestje! Dit is niet ingevallen, dit is brood mager en veel bespiering kwijt … gewoon ernstig verwaarloosd op de opfok.

Neem het jezelf inderdaad niet te kwalijk. Zoveel mensen die hun jonkie juist erg ver weg in een goede opfok zetten en daardoor niet veel langs kunnen komen. En dat is eigenlijk ook helemaal niet nodig om langs te gaan als ze goed verzorgd worden en lekker op kunnen groeien met soortgenootjes en leeftijdgenootjes. Jij hebt alleen de pech gehad zo'n verschrikkelijke opfok te treffen.
En je voelt je vast erg naïef … hoe je erin bent kunnen trappen. Ik heb laatst iets totaal anders aan de hand gehad. Ook enorm voorgelogen en veel te goed van vertrouwen geweest. Wat voelde ik me naïef. Zo zie je maar hoe erg je je in sommige mensen kan vergissen.

Dit is gewoon schandalig van de opfok. Als een jong paard flink in gaat vallen, neem je toch contact op met de eigenaar? Dit lijkt gewoon op zo veel mogelijk geld binnen harken door flink te besparen in voer en verzorging over de rug van de paarden en hun baasjes.
Belachelijk ook dat ze hun ogen niet uit de kop schamen, maar enkel aangeven dat het normaal is dat jong paarden een beetje invallen 8)7 Dit soort mensen moeten een verbod krijgen voor het houden van dieren.

Sterkte met je Rudy en ik hoop dat hij er snel bovenop is!

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:37

Getup schreef:
Helemaal eens met dat laatste.

Qua opfok: hoe zagen de andere paarden er uit?

Wij hadden een super opfok in de Eiffel. Zijn er eerst gaan kijken, en de dieren zagen er super uit. Kan altijd een uitzondering zijn,maar als ze er allemaal beroerd uit zien klopt er natuurlijk iets niet. Kregen regelmatig foto's en bezoeken kon altijd.


Ik was ook eerst gaan kijken en het zag er goed uit. Ik zei ook dat ik regelmatig langs zou komen en dat was geen probleem. Ik merkte dat het later als vervelend werd ervaren, ook omdat ik zo kritisch was.
Maar ik had het wel heel fijn gevonden als zij ook zagen wat een ander zag. Zijn staartwortel lag er op een gegeven moment gewoon boven op.
Mijn stoere hengstveulen die normaal op 20 meter zeker 3 keer schrok was apatisch geworden.
Ik betaalde er ook maandelijks 175 voor. Ik heb me uiteraard aan mijn opzegtermijn gehouden en die maand ook betaald, maar ik kon wel janken dat hij op stal stond, waar mijn andere paard ook staat. En dan te horen krijgen dat er niets van terecht kan komen.
Hij is opgevoed door mijn trouwe maatje en ik heb er een geweldig dier aan.
Afbeelding
op de bovenste foto had ik hem net opgehaald.

Anoniem

Re: Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:42

Oei wat schrikken zeg! Helaas zelf een soortgelijke ervaring ergens anders, paard onder de wormen daar weggehaald...

Qua voer hebben wij goede ervaringen met Equifyt Zupa! Eerst voerden we Seniores Priores, maar in de Zupa zit veel minder zooi en zette nog veel beter aan bij onze merrie :)