Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 14 [ 345 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

 
Profiel   

Wat goed voer en goede zorg wel niet kan doen met een paard.. zegt genoeg dit !
Hoop inderdaad dat dit bericht incl foto's blijft staan op bokt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-18 19:50 



 
Profiel   

https://www.facebook.com/15558000447859 ... 345516709/

Zoveel scheelde het niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-18 12:14 



 
Profiel   

Hoi!
Sorry, ik heb het even heel druk gehad en de drukte begint nog maar pas (ben Slager en de Sint en Kerst zijn in aantocht) maar ik zal gelijk even updaten :)

jobamara schreef

Zo zag Rudi er inderdaad ook uit. Verschrikkelijk. Ik ben echt jaren ouder geworden van de zorgen daardoor %)

Rudi doet het heel goed, op zijn hoefjes na. De Rotstraal die hij door de ondervoeding heeft opgelopen is nog niet onder controle. Ik dacht dat het best goed ging maar maandag floepte de hoevenkrabber zo zijn straal in :oo Het bloedde ook gelijk best wel. Ik heb het schoongemaakt en behandeld met Wonderdust en daarmee is het bloeden gelukkig gestopt.
Dat spul is echt ge-wel-dig. Het is een poeder, ideaal want dat geeft geen sissende geluidjes en het prikt niet. Dat kun je zelfs op een bloedende wond strooien en het zorgt ervoor dat het stopt. Dus nu ben ik weer iedere dag aan het ontsmetten en behandelen.
Al die tijd heeft m'n kereltje het braaf over zich heen laten komen, hij geeft geen kik en hij moet toch wel pijn hebben want als ik het aanraak voel ik hem heel kort even verstarren. Bikkel is het.

Hij is nu nog gewoon een beetje schraal te noemen. Dat laatste stukje zal ook wel het langste duren voordat hij weer helemaal op gewicht is maar ik had niet durven hopen dat hij zo snel op zou knappen.

Op deze 2 foto's zie je goed dat hij nog een beetje schraal is.
[ img ]

[ img ]

En buiten.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-18 23:55 



 
Profiel   

Hij ziet er stukken beter uit! Fijn dat het zogoed gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-18 00:39 



 
Profiel   

Fijn te zien dat hij iedere keer weer beter wordt. Zijn spieren op zijn rug en kont ook weer wat beter.
Nu zou je idd kunnen bestempelen als schraal.
Balen van zijn stralen, niet vreemd hoor als de mest van 17/18 er nu nog inligt met een dun laagje stro zodra er een klant komt kijken. :x .

Hele dikje knuf voor Rudi en jij sterkte met de drukke dgn

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-18 08:01 



 
Profiel   

Hoevaak behandel je zn rotstraal? Ikzelf heb hele fijne ervaring met Kevin bacon’s hoofsolution maar wat eigenlijk t belangrijkst is is regelmatig gebruiken.

Heb je nog stappen ondernomen richting die stal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-18 08:38 



 
Profiel   

Maartje1990 schreef
Hoevaak behandel je zn rotstraal? Ikzelf heb hele fijne ervaring met Kevin bacon’s hoofsolution maar wat eigenlijk t belangrijkst is is regelmatig gebruiken.

Heb je nog stappen ondernomen richting die stal?


Ik heb een vrij gemakkelijke behandel methode, ik maak het schoon en dan doe ik soda in een spuit (zonder naald) en spuit zo diep mogelijk in de straal. Zo maak je schoon en soda droogt uit :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-18 10:04 



 
Profiel   

Zo die is heel snel bij gekomen!
Fijn weer een update te lezen.
Knuffel voor je Rudi.
Over een paar jaar zie je d'r niets meer van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-18 17:00 



 
Profiel   

Rudi is inmiddels ook plastic zak proof
Ik weet dat het gevaarlijk kan zijn met een kruiwagen in de deuropening

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

De smid is weer geweest om de hoefjes op te schonen en de rotstraal is nog steeds niet helemaal weg. Gelukkig zijn het nog maar een paar kleine plekjes dus we gaan de goede kant op. Hij kon er alleen niet veel vanaf halen want op sommige plekken zit het al op het leven zeg ik dat zo goed?? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-18 13:12 



 
Profiel   

Knappe Rudi ! Word al een hele kerel zo !

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-18 16:49 



 
Profiel   

Brave Rudi, blij te zien dat hij iedere keer weer beter in zijn vel zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-18 17:51 



 
Profiel   

Aah, de lieverd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-18 18:52 



 
Profiel   

Rotstraal wordt veroorzaakt door bacterie, dus ik zou de hele stal even heel goed schoonspuiten anders kom je er nooit af. Die van ons kregen t toen ze eens op een soort zaagsel stonden. Dat maakte kleine sneetjes in de hoefbal waardoor ze rotstraal kregen. Weet niet wat jij als stalstrooisel hebt?
Sterkte ermee; rotstraal is niet leuk voor je rug

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-18 19:49 



 
Profiel   

Fijn dat het zo goed gaat!

Hier hadden we altijd hypozin voor rotstraal dat werkte ook top.
Met zo een apothekers stokje smeerde ik dat in de gleuf die ontstaan was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-18 21:23 



 
Profiel   

Hij ziet er een stuk beter uit :-)!
Misschien kun je hem een tijdje op stro zette, dat helpt vaak ook tegen rotstraal. Er komt dan lucht tussen de voeten en het strooisel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-18 12:54 



 
Profiel   

PLK schreef
Rotstraal wordt veroorzaakt door bacterie, dus ik zou de hele stal even heel goed schoonspuiten anders kom je er nooit af. Die van ons kregen t toen ze eens op een soort zaagsel stonden. Dat maakte kleine sneetjes in de hoefbal waardoor ze rotstraal kregen. Weet niet wat jij als stalstrooisel hebt?
Sterkte ermee; rotstraal is niet leuk voor je rug

Hij staat op vlas. Rudi heeft het gekregen toen hij zo zwak was en is er mee op stal gekomen. Ik houd de stal heel schoon maar helaas duurt het met rotstraal lang voordat je er vanaf bent. Gelukkig is er al wel verbetering zichtbaar dus met de tijd komt het wel goed :)

De stro optie hou ik in gedachten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-18 00:23 



 
Profiel   

Klopt zeker dat stro veel beter voor de hoeven is dan houtkrullen en vlas. Zeker het proberen waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-18 08:36 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu met hem??
Ik heb je hele topic gelezen en ben wel heel benieuwd hoe hij vooruit gegaan is :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 22:57 



 
Profiel   

Voor de rotstraal toch tijdelijk op een dikke laag stro zetten. Is hij er eerder van af. En wanneer de smid alles schoonmaakt en behandelt heeft dan even met rust laten en niet elke dag helemaal uitkrabben , tenminste wanneer er een flinke laag hypozinpasta op en in zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 23:37 



 
Profiel   

Sophie_vds schreef
Hoe gaat het nu met hem??
Ik heb je hele topic gelezen en ben wel heel benieuwd hoe hij vooruit gegaan is :(:)

Heel goed! We kunnen nu eindelijk zeggen dat hij helemaal op gewicht is *\o/* De dierenarts heeft hem inmiddels geënt en die was ook zeer te spreken over zijn conditie.
Ik wilde pas na donderdag een update doen want dan hebben we onze eerste "In Hand" les van Alice Zijlstra maar nu dan alvast een kleine update :o
Meneer voelt zich al een heuse "man" en heeft zijn eigen "speeltje" inmiddels ook ontdekt :')
Zo staat hij er nu bij
[ img ]

[ img ]

De rotstraal is inmiddels ook verdwenen gelukkig. Ik had een ander spul bij Arthur gekocht tijdens de Christmas Sale en dat werkte super +:)+ Ik weet zo snel niet meer hoe het heet, zal vanavond even kijken als ik weer op stal ben.
Uitkrabben deed ik al zo goed als niet Bigone, want het leven lag al zo goed als bloot. Ik borstel zijn hoefjes vooral en dat vindt hij prima :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 16:48 



 
Profiel   

Wat ziet ie er goed uit nu <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 16:53 



 
Profiel   

Wat ziet hij er super uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 16:57 



 
Profiel   

Wat fijn dat hij weer op gewicht is!hij ziet er mooi uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 21:30 



 
Profiel   

Wat ziet hij er goed uit! Wat fijn!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-19 00:24 



 
Profiel   

gelukkig zeg , ik heb best nog wel eens aan jou en je paard gedacht!Nu op naar de mooie verhalen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-19 09:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 14 [ 345 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen