Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

ontzettend lenige pony

 
Profiel   

ik heb een shet en een tinker en ze staan samen in de wei. ze hebben beide een eigen stal met open deur. maarja... na een tijdje kreeg ik het probleem dat de tinker het hooi opeet van de shetlander wat ze eerder niet deed :( :( . we hebben een balk op de hoogte van de shet gehangen 1.05 en dit werkte in het begin, tot ik laatst naar de stallen liep en mijn tinker in de stal van de shet stond. (mijn tinker is 1.43, hoe!!??). dit gebeurde nog een paar keer.

s'ochtends bij het voeren rekt de tinker zich altijd uit. dan zet ze haar hoeven ver naar voren en buigt omlaag, en mijn vader maakte toen de voor de grap de opmerking dat ze zo onder die balk doorkwam. dus ik ging haar in de gaten houden en vandaag zag ik het dus gebeuren en het ging dus echt zo! ze zet haar voeten onder de balk door, buigt naar beneden en schuifelt onder de balk door. uggh nu moet ik daar weer een oplossing voor vinden iemand ideeën :?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-18 20:31 



 
Profiel   

Gewoon nog een balk of draadje er onder maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-18 09:28 



 
Profiel   

Stroomdraadje idd. Wel de stroom erop houden, anders herhalen ze zo dezelfde truc (sprak ik uit ervaring).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-18 09:32 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Gewoon nog een balk of draadje er onder maken?

de balk moet niet te laag worden maar een stroomdraadje is een goed idee :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-18 12:31 



 
Profiel   

Die is idd dan errug lenig! Normaal gesproken zijn dat shetlander/houdini-kunstjes :+
Stroomdraadje zou je wel zó moeten bevestigen dat de Tinker hem ongetwijfeld raakt, maar de Shet niet.
Als te Shet perongeluk tijdens het onder doorgaan een flinke tik krijgt, zal hij waarschijnlijk niet meer durven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-18 12:12 



 
Profiel   

hoii allemaal
ik heb een stroomdraadje opgehangen en het werkt goed, ik heb mijn tinker niet meer betrapt en ze gedraagd zich niet heel comfortabel bij de stal van de shet, dus ik denk dat ze een tik heeft gehad..
mijn shet durft nog gewoon in haar stal dus die raakt hem niet aan.
bedankt voor de adviezen :D :o
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-18 13:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen