Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Glijpartij op buitenrit

 
Profiel   

11 november, in de bossen van Frankrijk.
Na een mooie rit nog even een galopje maken, daar waar we altijd galopperen. En daar opeens gleed paard onderuit. In een keer, ik voelde der voet neerkomen op de grond maar hij bleef niet staan. En voordat ik het wist lagen we op de grond. Paard lag op mij en ik voelde al gauw dat Mijn knieschijf er naast stond. Perongeluk heb ik hem zelf op zn plek gezet, ik sloeg in paniek op mijn been en toen schoot hij terug. Gelijk zwelde het op. Na bij gekomen te zijn Ben ik op mn paard geklouwterd en zo goed als het ging terug gereden naar stal. Middag en avond op de EHBO. Enkel gekneusd, bekken laten controleren ivm verleden. En knie in een brace van Enkel tot lies. Nu bijna 3 maanden later doet mijn knie het redelijk. Wel moet ik oppassen dat ik niet te Snel draai, anders schiet mijn knie er naast.

[ img ]

In december ivm andere gezondheids problemen en buik operatie al meerdere keren opgenomen geweest in het ziekenhuis. Al met al is mijn knie zo op de 2e plek terecht gekomen.

Aankomende vrijdag is het dan eindelijk zover. Dan eindelijk onder het mes en gaan ze mijn knieschijf een stukje verder naar binnen plaatsen en met schroeven vast zetten. 4 nachten ziekenhuis staan gepland. Heb nou toch wel heel veel zin om weer te paard te gaan.... maar goed. Eerst nog 6 weken krukken.... en dan zien we wel weer verder. Geen idee hoe het heet wat ze gaan doen in het ziekenhuis, hier heet het osteotomie TTA, maken ze het open zon 8 cm , schuiven ze de knieschijf op en gaan er 2 schroeven in die er dan een jaar later weer uit moeten.

Heb geduld zij de huisarts.... laat ik dat nou net niet hebben !

[ img ]


Laatst bijgewerkt door 16969 op 04-02-19 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 13:39 



 
Profiel   

Heftig verhaal! Hopelijk herstel je goed van de operatie. Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 13:46 



 
Profiel   

Heel veel sterkte en beterschap alvast!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 13:47 



 
Profiel   

[ img ]
Zo, gemaakt! Nog 3 dagen ziekenhuis, 6 weken krukken en dan mogen we weer te paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 11:51 



 
Profiel   

Zo dat is een beste plek. Beterschap. Hoop dat het heeft geholpen en je straks weer op paard kunt. Beterschap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 11:56 



 
Profiel   

Heftig zeg! Zelf in januari onderuit gegleden met paard, dat was gelukkig in stap en ging best rustig. Ik kwam ook met m’n knie eronder, maar gelukkig bij mij niets aan de hand.
Heel veel sterkte met de genezing! Hopen dat je er hierna van af bent!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 12:19 



 
Profiel   

Dieselpaard schreef
Heftig zeg! Zelf in januari onderuit gegleden met paard, dat was gelukkig in stap en ging best rustig. Ik kwam ook met m’n knie eronder, maar gelukkig bij mij niets aan de hand.
Heel veel sterkte met de genezing! Hopen dat je er hierna van af bent!


Dankjewel! 2 dagen voor de operatie stiekem even te paard geklommen. In de bak ging prima maar in t bos een stukje stappen was wel heel griezelig , ben zo bang dat ze weer uitglijd! En dat terwijl we al een hoop kilometers hebben gemaakt samen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 15:53 



 
Profiel   

Kun je bedenken waardoor ze uitgleed? Was het nat? Of had het gevroren? In mijn geval was het glas door bevriezing. Ik ga niet meer zomaar door de berm stappen als het gevroren heeft. Verder stap ik erop en gaan hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 15:55 



 
Profiel   

Zo zeg! Je hebt mij nagedaan... ik heb jaren geleden, ook door een val van een paard, mijn linker knie naar de mallemoeren geholpen. Uiteindelijk is het redelijk goed gekomen hoor, maar nooit meer de oude.

Sterkte er mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 16:11 



 
Profiel   

Dieselpaard schreef
Kun je bedenken waardoor ze uitgleed? Was het nat? Of had het gevroren? In mijn geval was het glas door bevriezing. Ik ga niet meer zomaar door de berm stappen als het gevroren heeft. Verder stap ik erop en gaan hoor!


Nee ik heb echt geen idee... we galopeerde op het pad waar we altijd galopperen. Al 4 jaar lang kent ze dit pad. En toen ik eenmaal op de grond lag... heb ik er niet aan gedacht te kijken of k een oorzaak kon vinden , ik dacht alleen maar aan hoe ik t bos weer uit moest komen.... :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 16:53 



 
Profiel   

Daphara schreef
Zo zeg! Je hebt mij nagedaan... ik heb jaren geleden, ook door een val van een paard, mijn linker knie naar de mallemoeren geholpen. Uiteindelijk is het redelijk goed gekomen hoor, maar nooit meer de oude.

Sterkte er mee!


Dankjewel. Ze zeggen hier in frankrijk dat ik gauw met fysio moet beginnen en dat goede fysio echt t verschil moet gaan maken. K hoop t.... atletiek en paardrijden zijn mn favo bezigheden... hardlopen is niet luxe met een knie in de prak...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 16:55 



 
Profiel   

En hoe gaat het, heb je al fysio? Ik woon trouwens ook in Frankrijk. Hérault.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-19 21:09 



 
Profiel   

Ojee ojee ojee, heel veel sterkte en wat een dik been zeg... ;( :oo


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-19 21:44 



 
Profiel   

Dankjewel! Het gaat iets beter, de nietjes zijn er uit een hij word iets dunner. Wel opnieuw 5 dagen opgenomen geweest vorige week, een ontsteking en infectie.... nog 8 dagen antibiotica en dan moet t beter gaan!

Ohh wat leuk ook Frankrijk! Ik zit in de Vogezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-19 12:25 



 
Profiel   

jeetje die was dik zeg! En een beste wond ook zo. Is de pijn een beetje te doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-19 12:59 



 
Profiel   

Gaat nu steeds iets beter. Het is nog wel dik maar de wond is eerlijk waar super mooi gemaakt!
Nog 3 weken krukken en brace en dan gauw weer aan de slag!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-19 15:59 



 
Profiel   

Ziet er netjes uit! Beterschap :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 00:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen