Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 59 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Help mijn paard eet gras!

 
Profiel   

Misschien de sperriem 4 gaatjes strakker? Kan hij z'n mond niet meer opendoen :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 12:38 



 
Profiel   

Sintara schreef
Een beetje paard kan galopperend gras eten hoor.. Als die van jou moet stoppen is er wel een probleem.
Les nemen van een GOEDE instructeur kan ik inderdaad aanraden, ik ken wel een haflinger kruising die kan helpen.. :Y) (die kan serieus al galopperend grazen)


Is in galop grazen bijzonder dan?
Die van mij doet dat ook :j :') . (vinden zijn ruitertjes niet perce heel grappig O:) )

Mijn andere pony heeft eens in een ZZ proef tijdens het hals strekken in draf een paar mooie happen genomen, er stond flink gras tot voorbij knie hoog. Netjes hals uitschuiven tot knie hoog. Kon het haar niet eens kwalijk nemen 8-) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 12:51 



 
Profiel   

Dennis schreef
Mijn andere pony heeft eens in een ZZ proef tijdens het hals strekken in draf een paar mooie happen genomen, er stond flink gras tot voorbij knie hoog. Netjes hals uitschuiven tot knie hoog. Kon het haar niet eens kwalijk nemen 8-) .


Ben nu eigenlijk wel benieuwd of er nog iets op t protocol ofzo stond :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 14:31 



 
Profiel   

Zilfstar schreef
Dennis schreef
Mijn andere pony heeft eens in een ZZ proef tijdens het hals strekken in draf een paar mooie happen genomen, er stond flink gras tot voorbij knie hoog. Netjes hals uitschuiven tot knie hoog. Kon het haar niet eens kwalijk nemen 8-) .


Ben nu eigenlijk wel benieuwd of er nog iets op t protocol ofzo stond :o


Jury rolde zowat uit zijn auto van het lachen omdat hij het met melden al opnoemde. Deze jury geeft nooit commentaar (erg jammer, afgelopen zondag weer een protocol zonder commentaar in het Z met de dochter van deze merrie), dus toen ook niet. Cijfer was een 5 als ik het me goed herinner (hand volgen en weer op pakken was keurig, dus wat dat betreft kon het geen dikke onvoldoende worden).
Gras stond zo hoog dat het bijna aan haar buik kietelde. Pony was ook echt verbaast gras tegen te komen (ik train wel veel op gras, maar niet zulk hoog gras), maar kon het niet laten toch een hap te nemen terwijl ze mooi in het zelfde tempo door liep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 14:38 



 
Profiel   

Ha ha, soms zijn protocollen zo leuk! Ik had zoiets verwacht als "Prachtig, echt prachtig uitgevoerde HAP SLIK oefening. Helaas wordt deze in het Z nog niet gevraagd"
Jammer, zo'n hilarische actie en dan geen commentaar.

Zet TS, ken je een opzet teugel, vanuit de mensport? Nou, die raad ik je echt aan hoor. Een slof, zoals hier gezegd wordt is dan weer erg sielug

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 15:16 



 
Profiel   

Myrsky schreef
lizy29 schreef
Oplossing: door hoger gras rijden...dan hoeft paard niet zo te bukken..... O:)

Of heuveltjes op rijden! Dan is het gras op neushoogte :))



Alleen maar bij heuveltjes op, dan rij je berg op, dus dat past mooi in de polderdressuur methode , van achter naar voren, verzamelen, gelijk patent op aanvragen, met deze methode kan je gouden bergen aan geld verdienen! Hahah

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 15:19 



 
Profiel   

Bwahahaha TS! Enige puntje van kritiek hier is dat je met je gezicht in de manen had moeten liggen voor perfecte uitvoering van deze oefening :j over een tijdje zijn jullie vast ZZ-G(graseten)

Roodvos schreef
Tja, hiervoor is maar 1 remedie: je paard is ernstig toe aan een groentensoep-kuur. Gedurende minimaal een week 2x per dag verse groentensoep. Dan zou het veel beter moeten gaan :j.
:+

Ik.
Ga.
Stuk.

:') :') :')

Imo nog steeds een van de beste Bokt-topics ooit _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 15:22 



 
Profiel   

De enige oplossing is een compromis sluiten met zogenaamde “grasmaaiers!” Ik spreek uit ervaring :))
Mijn shet doet inmiddels alle commando’s grazend. Ze is er heel bekwaam in! <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 17:42 



 
Profiel   

Wat die van mij ook doet is het het weigeren terug te geven van de felbegeerde graspluk. Als ze een graspluk toch heeft weten te bemachtigen in een onbewaakt moment aan de lange lijnen dan zeg ik altijd “ Wat heb jij daar in je mondje?!! Nou dan kijkt ze naar achteren en dan vliegt ze er aan de lange lijnen met de graspluk weg werkend er vandoor aan de lange lijnen :evaw: Zolang ze dan maar voor mij blijft is het goed, volgens haar mening! Inmiddels werkt het ook als ze niet eens een graspluk in haar mond heeft _O- Ze is zo grappig! :D Heb altijd lol om haar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 17:49 



 
Profiel   

Toen mijn dochter 7 was, kon ze haar welshmerrie ook niet aan als ze zoiets deed. Ik heb toen een koord (glad, gevlochten van winkel voor scheepsbenodigdheden) links en rechts over haar hoofd door de ogen van de trens gehaald en aan het zadel bevestigd. Uiteraard met voldoende vrijheid. Als de pony haar hoofd helemaal omlaag wilde brengen om te grazen voelde ze weerstand, verder niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 19:04 



 
Profiel   

Het is een bekend probleem lees ik al. :j

Gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem.

Ik denk dat de combinatie stang&trens en dubbele slofteugel wel moet werken.

Maar alleen als m’n instructie er met de longeerzweep achter blijft lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 20:18 



 
Profiel   

_Natasja_ schreef
Het is een bekend probleem lees ik al. :j

Gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem.

Ik denk dat de combinatie stang&trens en dubbele slofteugel wel moet werken.

Maar alleen als m’n instructie er met de longeerzweep achter blijft lopen.

Ik vind eigenlijk wel dat je eerst een dierenarts erbij moet halen en op zn minst alle benen en de hals+rug op de foto moet laten zetten, dit klinkt een beetje als wat mijn paard had namelijk, ook zou ik een fysiotherapeut, osteopaat, masseur en paardenfluisteraar naar laten kijken, misschien dat een dry needling behandeling werkt? Ik weet eigenlijk wel zeker dat het aan de gewrichten ligt dus ik zou sowieso glucosamine gaan voeren, maar niet zomaar allemaal supplementen gaan geven hoor ik zeg dit alleen omdat ik hee erg ervaren ben. Ik heb het idee dat je zadel ook niet goed ligt, en is je bit niet te klein?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 20:52 



 
Profiel   

Dennis schreef
Jury rolde zowat uit zijn auto van het lachen omdat hij het met melden al opnoemde. Deze jury geeft nooit commentaar (erg jammer, afgelopen zondag weer een protocol zonder commentaar in het Z met de dochter van deze merrie), dus toen ook niet. Cijfer was een 5 als ik het me goed herinner (hand volgen en weer op pakken was keurig, dus wat dat betreft kon het geen dikke onvoldoende worden).
Gras stond zo hoog dat het bijna aan haar buik kietelde. Pony was ook echt verbaast gras tegen te komen (ik train wel veel op gras, maar niet zulk hoog gras), maar kon het niet laten toch een hap te nemen terwijl ze mooi in het zelfde tempo door liep.

Ja maar die van jouw zijn niet zo groot, ts heeft een heus groot paard.
God wat ik die kop van de jury willen zien _O-

Maar ts is je eigen schuld hoor, jij zet haar op dieet door haar beweging te geven. Is ze duidelijk niet mee eens.
Ik zou haar keihard straffen en d'r in de wei zetten, nadat ze groentesoep heeft gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 21:29 



 
Profiel   

https://goodwoods.com.au/daisy-grass-rein.html

Opgelost :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 21:37 



 
Profiel   

Sokje_6 schreef
[ Afbeelding ]


(Met dank aan Magrathea in het Bokkers be like-topic [KH] Het "Bokkers be like"-topic )

Hahaha dit topic kende ik niet
...
Sterk

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 22:08 



 
Profiel   

Faitherr schreef
_Natasja_ schreef
Het is een bekend probleem lees ik al. :j

Gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem.

Ik denk dat de combinatie stang&trens en dubbele slofteugel wel moet werken.

Maar alleen als m’n instructie er met de longeerzweep achter blijft lopen.

Ik vind eigenlijk wel dat je eerst een dierenarts erbij moet halen en op zn minst alle benen en de hals+rug op de foto moet laten zetten, dit klinkt een beetje als wat mijn paard had namelijk, ook zou ik een fysiotherapeut, osteopaat, masseur en paardenfluisteraar naar laten kijken, misschien dat een dry needling behandeling werkt? Ik weet eigenlijk wel zeker dat het aan de gewrichten ligt dus ik zou sowieso glucosamine gaan voeren, maar niet zomaar allemaal supplementen gaan geven hoor ik zeg dit alleen omdat ik hee erg ervaren ben. Ik heb het idee dat je zadel ook niet goed ligt, en is je bit niet te klein?



Ze krijgt al groentesoep dus extra supplementen is niet nodig toch...

Maar ik heb iemand die iemand kent die iemand kent op een foto naar m’n zadel en hoofdstel laten kijken.
Die vond dat het niet beter kon zitten.
Dus dan klopt dat zeker weten! :j


wortel115 schreef



Dat is Sielug!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 23:23 



 
Profiel   

wortel115 schreef



Dat is Sielug![/quote]

Vind ik ook maar ze worden hier serieus verkocht en het is toegestaan op ponyclub.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 08:10 



 
Profiel   

Je moet gewoon een worteltje aan eem zweep knuppen en dat voor z'n neus houden.

Was laatst nog een topic van iemand doe dat echt gedaan had en werkte heel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 08:27 



 
Profiel   

Ohh Natasja als je die groentesoep regelmatig geeft moet dat inderdaad genoeg zijn! En super dat je je tuig hebt laten controleren door een professional! Ik denk dat er dan niks meer te beginnen is met het paard en de enige oplossing is om het te verkopen aan een 10 jarig penny meisje die parttime wilde hengsten temmen doet, en als zelfs die er niks mee kan is de enige eerlijke optie die je dan nog hebt het dier laten inslapen denk ik. Niet naar de slacht hoor, dat is heel zielug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 20:39 



 
Profiel   

mijn pony gaat vaak stil staan tijdens het longeren als ik het teminste op de wei doe en als ik haar dan weer wil laten lopen gaat ze zich omdraaien :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-19 12:45 



 
Profiel   

Oh god _O- :') ik ga echt stuk met die reacties hier :=

Ik vind de beste oplossing voor dit probleem toch wel 24/7 chocolada, een donut of een cupcake in je zak hebben. Als je paard dan dergelijke choqerende grashapacties uitvoert, is hij tenminste niet de enige met een lekkere snack Y)(^) plus heb je meteen wat tijdverdrijf tot je wonderpaard zijn buikje vol heeft :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-19 12:58 



 
Profiel   

Ik zou overal in de omgeving kunstgras laten leggen. En dan het gezicht van je paard filmen als hij een hap neemt! Lekker puh! Zo zal hij zichzelf die nare gewoonte wel afleren. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-19 13:07 



 
Profiel   

Ahhhh ik zie al wat het probleem is. Je zadel past niet.

:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-19 13:14 



 
Profiel   

JudithGigi schreef
Ahhhh ik zie al wat het probleem is. Je zadel past niet.

:')

Inderdaad ts, je zit iets te ver naar voren waardoor hij op de voorhand valt. Je hebt het neusje er wel mooi uit. Ik vind het een fijn beeld, ga zo door!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-19 06:51 



 
Profiel   

Speirs schreef
Je moet gewoon een worteltje aan eem zweep knuppen en dat voor z'n neus houden.

Was laatst nog een topic van iemand doe dat echt gedaan had en werkte heel goed.



Wortel & stok... Hmm die optie moet ik zeker proberen.
Faitherr schreef
Ohh Natasja als je die groentesoep regelmatig geeft moet dat inderdaad genoeg zijn! En super dat je je tuig hebt laten controleren door een professional! Ik denk dat er dan niks meer te beginnen is met het paard en de enige oplossing is om het te verkopen aan een 10 jarig penny meisje die parttime wilde hengsten temmen doet, en als zelfs die er niks mee kan is de enige eerlijke optie die je dan nog hebt het dier laten inslapen denk ik. Niet naar de slacht hoor, dat is heel zielug.


Weggeven aan een goed tehuis toch?

x_Kaat_x schreef
Oh god _O- :') ik ga echt stuk met die reacties hier :=

Ik vind de beste oplossing voor dit probleem toch wel 24/7 chocolada, een donut of een cupcake in je zak hebben. Als je paard dan dergelijke choqerende grashapacties uitvoert, is hij tenminste niet de enige met een lekkere snack Y)(^) plus heb je meteen wat tijdverdrijf tot je wonderpaard zijn buikje vol heeft :+



Ah een eigen tussendoortje meenemen :)*
Dat ik daar nooit aan gedacht heb.
sevke schreef
Ik zou overal in de omgeving kunstgras laten leggen. En dan het gezicht van je paard filmen als hij een hap neemt! Lekker puh! Zo zal hij zichzelf die nare gewoonte wel afleren. :j


Top plan!

Alhoewel... er liggen hier wel heel veel graspollen in de buurt...

JudithGigi schreef
Ahhhh ik zie al wat het probleem is. Je zadel past niet.

:')


Tuurlijk wel. Een kennis van een kennis van een kennis heeft er via een foto controle op gedaan.

Speirs schreef
JudithGigi schreef
Ahhhh ik zie al wat het probleem is. Je zadel past niet.

:')

Inderdaad ts, je zit iets te ver naar voren waardoor hij op de voorhand valt. Je hebt het neusje er wel mooi uit. Ik vind het een fijn beeld, ga zo door!


Dank je voor je aanmoediging.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-19 09:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 59 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen