Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Beugelriem breekt

 
Profiel   

Vandaag uit school door naar de manege. Waar ik deze keer op Valentino mocht. Hij heeft moeite met stelling en is wat scheef, dus veel stelling en buiging gedaan. Toen eerst de moeilijke kant galop, wat goed ging. Daarna goede kant galop in verlichte zit. Ik vind dit zelf leuk en dit geeft hem de optie om lekker te gaan. Toen moesten we terug naar draf, dus eerst in verlichte zit afremmen en nét toen ik weer wilde gaan zitten brak mn buigelriem :') niets gebeurd verder en gewoon zonder beugels het laatste stukje les gereden. Je moet alles een keer mee gemaakt hebben denk ik dan maar.

Is er bij jullie weleens zoiets gebeurt?


Laatst bijgewerkt door JosefienE op 11-04-19 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 21:13 



 
Profiel   

Ohh wat vervelend! Al is het wel goed om goed in het zadel te leren zitten zonder beugels :j

Ik heb het ooit gehad, toen ik nog paardreed, was ik al bloed zenuwachtig, omdat ik mijn eerdte kurtje op muziek ging rijden.. en toen ik nog maar net begonnen was, voelde ik mijn linker beugel langer en langer worden. En toen ik stil ging staan hoorde ik mijn beugel in het zand vallen..

Door de zenuwen, gestopt, en heb ik van iemand de beugelriemen mogen lenen, en heb ik de kur opnieuw mogen doen. Jeetje wat was dat echt erg voor mijn gevoel.. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 21:17 



 
Profiel   

Beugels zelf nog nooit meegemaakt, beugelriemen wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 21:18 



 
Profiel   

Yup, singelstoot geknapt en de 2e was half door, en we moesten nog 15 km terug :')

Ik had paracord op zak, dat was een gelukje. Gewoon terug kunnen rijden :j


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 21:19 



 
Profiel   

HaKuNaMaTa schreef
Ohh wat vervelend! Al is het wel goed om goed in het zadel te leren zitten zonder beugels :j

Ik heb het ooit gehad, toen ik nog paardreed, was ik al bloed zenuwachtig, omdat ik mijn eerdte kurtje op muziek ging rijden.. en toen ik nog maar net begonnen was, voelde ik mijn linker beugel langer en langer worden. En toen ik stil ging staan hoorde ik mijn beugel in het zand vallen..

Door de zenuwen, gestopt, en heb ik van iemand de beugelriemen mogen lenen, en heb ik de kur opnieuw mogen doen. Jeetje wat was dat echt erg voor mijn gevoel.. :=

Gelukkig rijd ik op mijn eigen paard alleen maar zonder beugels (of zonder zadel) en op de manege ook vaak zonder zadel of beugels, als paard een singelwond heeft of gewoon voor de leuk. Dus balans zit gelukkig goed, ben daarom ook blij dat het bij mij gebeurde en niet bij een jonger ruitertje.

Fijn dat je de kur opnieuw mocht doen! Lijkt me wel dat je dan extra spanning krijgt.


black_kelpie schreef
Yup, singelstoot geknapt en de 2e was half door, en we moesten nog 15 km terug :')

Ik had paracord op zak, dat was een gelukje. Gewoon terug kunnen rijden :j


[ [url=m/zLqzBh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow dat is nog erger! Met een los zadel kan je balans hebben wat je wilt, maar ga je alsnog om volgens mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 21:24 



 
Profiel   

Jaren geleden, in de manege aan het losrijden- paard schrikte ergens van en ging ervandoor, en in die draai brak één van m'n beugels... drie keer raden hoe dat is afgelopen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 21:27 



 
Profiel   

Hier ook een keer gehad dat er een beugelriem brak, was tijdens een buitenrit op een fris paard dus dat was iets minder gelukkig wel goed afgelopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 21:30 



 
Profiel   

Tijdens dagtocht met linkerbeugel achter een paaltje blijven hangen....paaltje won. Heb die rit geleerd hoe rechts op te stappen.
Tijdens andere wat kortere rit onhandige actie tijdens een pauze, waarbij paard op de teugel ging staan en deze brak. Halstertouw mee bleek een uitkomst.
Onhandiger was de broekriem van enkelspan die brak, op het moment dat paard een steilere heuvel op trok. Braaf paard...dicht bij huis.
Heus record was de wiel van huifkar met tweespan waarvan de schroeven los gedraaid bleken...ding stond op het punt er af te vallen toen voorbijganger me waarschuwde, en heb ter plekke uitgespannen. Daarna bouten terug gevonden op de 80 klm-weg }:0

Conclusie: altijd strotouwtjes en tyrip mee, op de huifkar hebben we speciale bouten gezet die niet met gewoon gereedschap er af waren te draaien, en pas op met paaltjes :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 21:39 



 
Profiel   

Wistaire schreef
Jaren geleden, in de manege aan het losrijden- paard schrikte ergens van en ging ervandoor, en in die draai brak één van m'n beugels... drie keer raden hoe dat is afgelopen :')

Oeps, dat houd je niet tegen nee, daar zou je met goede beugels nog van af kunnen vallen.


bcd94 schreef
Hier ook een keer gehad dat er een beugelriem brak, was tijdens een buitenrit op een fris paard dus dat was iets minder gelukkig wel goed afgelopen

Wel door gereden of toch afgestapt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 21:39 



 
Profiel   

Juut schreef
Tijdens dagtocht met linkerbeugel achter een paaltje blijven hangen....paaltje won. Heb die rit geleerd hoe rechts op te stappen.
Tijdens andere wat kortere rit onhandige actie tijdens een pauze, waarbij paard op de teugel ging staan en deze brak. Halstertouw mee bleek een uitkomst.
Onhandiger was de broekriem van enkelspan die brak, op het moment dat paard een steilere heuvel op trok. Braaf paard...dicht bij huis.
Heus record was de wiel van huifkar met tweespan waarvan de schroeven los gedraaid bleken...ding stond op het punt er af te vallen toen voorbijganger me waarschuwde, en heb ter plekke uitgespannen. Daarna bouten terug gevonden op de 80 klm-weg }:0

Conclusie: altijd strotouwtjes en tyrip mee, op de huifkar hebben we speciale bouten gezet die niet met gewoon gereedschap er af waren te draaien, en pas op met paaltjes :')

Dat is nogal een lijstje :') dan neem je voortaan inderdaad extra spul mee haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 21:41 



 
Profiel   

bcd94 schreef
Hier ook een keer gehad dat er een beugelriem brak, was tijdens een buitenrit op een fris paard dus dat was iets minder gelukkig wel goed afgelopen

Wel door gereden of toch afgestapt?[/quote]

Ik heb wel doorgereden maar op een fris paard wat dan ook nog wel is een bok wil geven zit ik toch echt liever met beugels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 21:58 



 
Profiel   

JosefienE schreef
Dat is nogal een lijstje :') dan neem je voortaan inderdaad extra spul mee haha


Goed gespaard in zo'n 20 jaar :j :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 22:00 



 
Profiel   

Ik heb ook wel is gehad dat het leidsel brak tijdens het mennen. Gelukkig kent mijn paard het commando HO heel goed. Paard stond dan ook direct stil en we hebben toen wat in elkaar kunnen flansen om mee thuis te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 22:01 



 
Profiel   

Bij een iets te fanatieke bocht-in-galop ben ik eens een beugelrubbertje verloren. Dat zooltje zeg maar. Ben later nog teruggegaan naar het bos om 'm te zoeken _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 22:02 



 
Profiel   

Ik ben eens met zadel en al van een pony gevallen omdat beide singelstoten tegelijk braken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 22:17 



 
Profiel   

Op het strand in een vlot galopje brak de neusriem van mijn hackamore, op de neus. Eerst even gevloekt, en toen op goed geluk "hooooo" geroepen. Kon hem ook niet meer bij de bakstukken pakken, je hebt immers niets meer als hij op de neus breekt. Hij minderde vaart, toen hij dribbelde ben ik eraf gesprongen en heb ik hem naar stap kunnen vragen. Heb met de teugel een neusriem gemaakt zodat ik hem kon leiden, en naar iemand van stal gebeld of ze even met een halster naar de strandopgang konden komen.
Ja, dat was minder prettig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 22:28 



 
Profiel   

Ik heb eens gehad dat mn beugel knapte
Jawel :')
Volle galop over een zandpad en opeens pang... nog net vast kunnen grijpen
Was met mn westernzadel, ijzerenpin boven kant vd beugel was doormidden en t stukje hout wat er omheen zat had t ook begeven

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 22:37 



 
Profiel   

Tijdens 1e indoorwedstrijd met een jong paard. De gesp ging stuk.


Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 22:43 



 
Profiel   

Ja, op buitenrit. Gewoon van slijtage, in een galopje leer doormidden. Had geluk dat ik met een slag net het een na kortste gaatje moest, en niet de kortste. Dus op zijn kortst gedaan en maar terug gereden. Gelukkig niet heel ver van stal af :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 22:48 



 
Profiel   

Ja, ik ook, zowel beugel als beugelriem.
Beugel was tijdens een rustig galopje, niets aan de hand.

Beugelriem was tijdens een rengalop van 55 km/h. Dat liep minder gelukkig af met een hersenschudding en opgerekte enkelbanden. Maar valt nog mee want had een heel stuk erger kunnen zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 22:54 



 
Profiel   

Zelf nog nooit gehad, maar mijn vriendin heeft ooit in het bos in een stevig galopje bergop haar beugel gebroken. Riem was nog mooi heel, maar de beugel zelf was helemaal door. Ik reed erachter en zag hem zo langsvliegen. Weer eens wat anders dan stof en kiezels.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 22:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen