Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 6 [ 148 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

 
Profiel   

Nee.Met sommige dingen kunnen ze heel prompt zijn, andere dingen laten op zich wachten, maar ik denk niet dat de mannetjes van de bordjes het erg druk hebben.
Het is meer van wanneer komt de mail bij de juiste persoon. Een van de redenen waarom ik het persoonlijk wilde afhandelen.

Vooralsnog lijken de lakens wonderen te doen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-19 09:33 



 
Profiel   

Update:
Vannacht is er weer een dooheen geknald, wel tien meter het land in gekomen.
Ik had van de gemeente niks meer gehoord.
Ik heb vanmorgen de GNR gebeld, die zei dat ik de Protecção Civil moet bellen, maar die neemt tot nu toe niet op,

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-20 08:54 



 
Profiel   

Zo lekker dan, alleen blikschade? Of ergere verwondingen?

Paarden ok?

Dit is zo bureaucratisch waarschijnlijk dat 1 mailtje of telefoontje niet voldoende is.
Kan je niet achter de mail aan bellen? Meer pressie bij de gemeente leggen op die manier?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-20 09:03 



 
Profiel   

In Frankrijk zie ik wel van die scherpe-bocht-borden met lampjes erin die oplichten zodra er een auto aan komt. Of een snelheidsbord dat begint te knipperen als er een auto (te hard) aan komt. Geen idee hoe dat overigens zit met elektriciteit, of die borden daarop aangesloten moeten zijn.
En zou het zinvol zijn om onder het waarschuwingsbord voor de scherpe bocht zo'n rechthoekig wit bordje te (laten) plaatsen met daarop "2x"? Zodat men in ieder geval gewaarschuwd is dat er 2 scherpe bochten achter elkaar zitten?
Daarmee ben je natuurlijk niet af van de mensen die daar niet op letten, maar omdat je aangeeft dat mensen verrast worden door de 2e scherpere bocht.
En geen idee of je aan een oude stalen afvalcontainer op wielen kan komen, die zou je op het cruciale punt kunnen zetten. Eventueel beschilderd met reflecterende verf voor de zichtbaarheid.
Zomaar even een paar dingen die in me opkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-20 09:28 



 
Profiel   

Ik heb geen electriciteit daar in de buurt.
Het is een flauwe bocht met een scherpe bocht. Ik heb niet het idee dat ze naar borden kijken, want er staat dus ook een bord "40"...
Zichtbaarheid is ook niet echt het probleem, maar snelheidsovertreding, alcohol en overmoedigheid.
Er moet een vangrail komen, zodat ze in elk geval niet door de omheining gaan.

Ik zal el een boomstam zoeken voor erachter en een greppel ervoor ofzo als ze niet snel komen met een vangrail.

*edit:Eindelijk iemand aan de telefoon gehad. Die kon de mail die ik vorig jaar gestuurd heb ook nog vinden. Ze heeft het gerapporteerd en ik zal teruggebeld worden door de afdeling die er wat moet gaan doen.
Ik ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-20 09:32 



 
Profiel   

Fijn dat je iemand gesproken hebt inmiddels. Ik hoop dat ze er nu wat aan gaan doen!
Dit is voor iedereen vervelend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-20 10:57 



 
Profiel   

Gebeurt het alleen in het donker, of ook overdag?
Letterlijke blokkades zijn gevaarlijk voor de bestuurder. Ik zit te denken aan dingen waardoor ze even scherp worden. Veel verkeersongevallen komen in NL door afleiding, dat zal bij jullie niet anders zijn. Misschien het gebruik van Led-lampjes op een bord (kijk ook naar lichtborden op skipistes), bobbels op de weg, reflecterende borden...

Duimen dat de gemeente meehelpt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-20 23:25 



 
Profiel   

Doet de gemeente dan niets?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-20 23:27 



 
Profiel   

_Olaf schreef
Doet de gemeente dan niets?

Overheidsorgaan, dus;
_ het gaat snel
- het gaat langzaam

Een tussenweg heb ik nog niet ervaren in NL :P Wellicht TS in haar land wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 03:50 



 
Profiel   

Jeetje dat is balen.
Hoop voor je dat ze snel met een oplossing komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 07:00 



 
Profiel   

Het gebeurt ook overdag.
En ja gemeente issue, die heb ik vorig jaar ook aangeschreven.
Nu is er opnieuw melding gemaakt via de Burger Veiligheidsdienst.
en nu ik ene telefoonnummer heb, ga ik ze vaker lastig vallen.
Desnoods haal ik de krant erbij.
Mijn woonplaats is commuistisch en gaat prat op hoe geweldig ze voor de inwoners zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 09:03 



 
Profiel   

Ik heb een paar , in elk geval twee misschien drie, kapotte speciekuipen gelukkig nooit weggegooid.
Ik ga die vullen met zand en rotblokken achter de omheining. Ik ben bang dat alles wat aan de openbare weg komt, strafbaar kan zijn.
Ik denk niet dat het voor de 4 x 4 ´s veel uitmaakt, maar het zal allicht beter helpen. Palen knappen gewoon.
Ik wil de hoek afronden met lint zodat ze van verder kunnen ziet dat er nog een bocht is. Maar ik kan nergens goed bruikbaar materiaal vinden, als in wit of reflecterend.
Ik heb nog wel oud schriklint, misschien moet dat dan maar zo lang.
Ik heb verder alleen maar reflecterende smalle velgstickers kunnen vinden, dat het zo rond aan de zijant geplakt kan worden, eens kijken of ik dat ergens kan bevestgen.

Ik heb ook nog gedacht aan harken (hier hebben die soort van mespunten) tegen de palen en of in de grond zodat ze in ek geval hopelijk lekke banden op lopen en niet zomaar weg kunnen rijden zonder consequesties!
Maar ja, dat is dan weer radicaal en ik weet ook niet of het in strijd met de wet is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 18:52 



 
Profiel   

Lusitana schreef
Ik heb ook nog gedacht aan harken (hier hebben die soort van mespunten) tegen de palen en of in de grond zodat ze in ek geval hopelijk lekke banden op lopen en niet zomaar weg kunnen rijden zonder consequesties!
Maar ja, dat is dan weer radicaal en ik weet ook niet of het in strijd met de wet is.


Ik zou hier zo wie zo voorzichtig mee zijn... mochten je paarden wel uit de weide ontsnappen door kapotte omheining zou het natuurlijk extra zuur zijn als ze zich beschadigden aan die scherpe punten....

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 18:56 



 
Profiel   

Lusitana schreef
Ik heb ook nog gedacht aan harken (hier hebben die soort van mespunten) tegen de palen en of in de grond zodat ze in ek geval hopelijk lekke banden op lopen en niet zomaar weg kunnen rijden zonder consequesties!


Ik verbaas me dat ze gewoon weg rijden! Dat lijkt mij ook in strijd met de wetgeving?

Niet dat je dan zelf wel iets mag doen in strijd met de wetgeving maar ik verbaasde mij :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 19:02 



 
Profiel   

Lusitana schreef
Ik heb een paar , in elk geval twee misschien drie, kapotte speciekuipen gelukkig nooit weggegooid.
Ik ga die vullen met zand en rotblokken achter de omheining. Ik ben bang dat alles wat aan de openbare weg komt, strafbaar kan zijn.
Ik denk niet dat het voor de 4 x 4 ´s veel uitmaakt, maar het zal allicht beter helpen. Palen knappen gewoon.
Ik wil de hoek afronden met lint zodat ze van verder kunnen ziet dat er nog een bocht is. Maar ik kan nergens goed bruikbaar materiaal vinden, als in wit of reflecterend.
Ik heb nog wel oud schriklint, misschien moet dat dan maar zo lang.
Ik heb verder alleen maar reflecterende smalle velgstickers kunnen vinden, dat het zo rond aan de zijant geplakt kan worden, eens kijken of ik dat ergens kan bevestgen.

Ik heb ook nog gedacht aan harken (hier hebben die soort van mespunten) tegen de palen en of in de grond zodat ze in ek geval hopelijk lekke banden op lopen en niet zomaar weg kunnen rijden zonder consequesties!
Maar ja, dat is dan weer radicaal en ik weet ook niet of het in strijd met de wet is.

Kan je geen reflectiehesjes krijgen bij iets als een action oid? Hier zijn die dingen dan iets van 1 euro per stuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 20:38 



 
Profiel   

En bij de gemeente van die reflectieborden aanvragen die je wel vaker in scherpe bochten ziet?

Zoiets als dit:
https://www.menterwolde.info/images/blog/36_4613_3411_1435578667.jpg

Ik heb niet alles gelezen dus mogelijk was dit al genoemd..

Zoiets is ook nog wel zelf te maken van planken voor in de tussentijd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 20:43 



 
Profiel   

Heel flauw wellicht, maar een paar oude overalls opstoppen met stro, en die reflectiehesjes aantrekken. Dan een paar palen in de grond en daar de reflectie-vogelverschikkers aanmaken. Dan lijkt het net alsof er mensen staan en dan schrikken ze hopelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 20:49 



 
Profiel   

zilverpapier ophangen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 21:05 



 
Profiel   

Hier in mijn buurt (België) hebben ze een tijdlang grote bloembakken gezet als verkeersremmer. Er stonden er 2 op zo'n 100 meter van elkaar, één links en één rechts van de weg, dus ze moesten wel vertragen om er doorheen te slalommen. Maar ik geloof dat die er enkel in de wintermaanden stonden, vermoedelijk om tractoren vrije doorgang te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 21:21 



 
Profiel   

tamary schreef
Kan je geen reflectiehesjes krijgen bij iets als een action oid? Hier zijn die dingen dan iets van 1 euro per stuk.

Ze zijn hier duurder en wel aan gedacht, maar ik ben bang dat die gewoon gestolen worden. Of ik moet ze verknippen.

Negerzoen schreef
En bij de gemeente van die reflectieborden aanvragen die je wel vaker in scherpe bochten ziet?

Zoiets als dit:
https://www.menterwolde.info/images/blog/36_4613_3411_1435578667.jpg

Ik heb niet alles gelezen dus mogelijk was dit al genoemd..

Zoiets is ook nog wel zelf te maken van planken voor in de tussentijd..

Ik heb bij de gemeente inderdaad borden aangevraagd, vorig jaar al.
Er moet in elk geval ook een vangrail komen of drempels om het verkeer hoe dan ook flink af te remmen, want het is dus voornamelijk de hoge snelheid die het veroorzaakt.
Maar als gezegd dat is dan wel rot voor de bewoners, maar ik denk wel het meest effectief.


Haarbal schreef
Heel flauw wellicht, maar een paar oude overalls opstoppen met stro, en die reflectiehesjes aantrekken. Dan een paar palen in de grond en daar de reflectie-vogelverschikkers aanmaken. Dan lijkt het net alsof er mensen staan en dan schrikken ze hopelijk.

Daar kwam een vriendin van me meteen mee. Maar ik ben bang dat het voor onverwachte bewegingen maakt bij alle bestuurders en dingen nog erger maakt... Wel gaan ze dan mijn andere land ertegenover in en tenminste en dat is leeg :+ Het komt er misschien wel van, hoor. Hangt een beetje af van wat de gemeente gaat doen.

speurneusc schreef
zilverpapier ophangen

Toevallig stond ik daar vanmiddag in de winkel aan te denken, maar ik denk dat het kapot wappert, het waat hier altijd.dus ik zocht meer van die hardere rechthoekjes van aluminium, maar kon ze niet vinden.

hwn schreef
Hier in mijn buurt (België) hebben ze een tijdlang grote bloembakken gezet als verkeersremmer. Er stonden er 2 op zo'n 100 meter van elkaar, één links en één rechts van de weg, dus ze moesten wel vertragen om er doorheen te slalommen. Maar ik geloof dat die er enkel in de wintermaanden stonden, vermoedelijk om tractoren vrije doorgang te geven.

Dat is hier niet te doen, de weg is te smal. Ze kunnen elkaar niet eens passeren zonder half er af te gaan. Het is een landweggetje dat oorspronkelijk onverhard was en alleen maar was voor tractoren die naar hun land gingen. Op een gegeven moment is het doorgetrokken en nog later verhard en het is ontdekt als shortcut naar de weg naar het strand en er zijn ook toeristen accomodaties aan gekomen verderop, dus veel meer verkeer, vooral toeristen in de zomer.
Nu is het dan ook nog deel van een omleiding en dat is goed te merken.
Maar om een voorstelling te maken, een camper of caravan neemt de hele breedte in beslag. En daarvan komen er ook tientallen voorbij nu.

Een ander nieuw probleem dat is ontstaan is dat mensen elkaar opwachten in hun auto´s, met de deuren open, muziek aan, joelende kinderen, voor mijn huis in een inham voor mijn schuur. De honden reageren daar erg op en dus heb ik bij de overlast van de mensen ook nog geblaf. Ik heb daar nu bordjes verboden te parkeren geplaats en dat helpt. Ze keren er nog wel, maar dat vind ik niet erg.

Maar ik woonde dus heerlijk achteraf in de stilte, maar nu is dat wel voorbij. Met de bouw van een hotel op het land naast me en een resort verderop vrees ik dat het alleen maar erger wordt.
Maar het positieve van het hotel dat hiernaast gaat komen is dat het sympathieke paardenmensen zijn en er een polo gebeuren bij komt.

Enfin genoeg gezeurd :+

Ik ga morgen aan de gang en zal laten zien wat ik gemaakt heb en houdt jullie op de hoogte van wat de gemeents gaat doen.

Bedankt voor het meedenken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 22:21 



 
Profiel   

aluminium plaatjes, gaatje in maken, ijzerdraadje erdoor en ophangen door hun eigen auto lichten verlichten ze dan de bocht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 22:43 



 
Profiel   

Oude cd's aaneen touwtje reflectie stickers via wish zelf op een bord plakken

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 06:25 



 
Profiel   

Ja, die cd’s, dat helpt echt. Ik heb dat eerder ergens gezien en het werkt goed. 3M verkoopt ook reflectietape, geen idee of het duur is maar in ieder geval is het goed spul.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 07:09 



 
Profiel   

Niet iets wat je zelf zult kunnen doen, maar een relatief goedkope oplossing voor de gemeente: bandes rugueuses (NL: rammelstroken). In Frankrijk zie je die veel voordat je dorpjes inrijdt. Een soort cementen richels dwars over de weg die een hels kabaal maken als je er te hard overheen rijdt. Voor de boeren etc. geen enkele belemmering, maar voor hardrijders een gedegen waarschuwing.

"Ik wil de hoek afronden met lint zodat ze van verder kunnen ziet dat er nog een bocht is. Maar ik kan nergens goed bruikbaar materiaal vinden, als in wit of reflecterend." Je zou daar voor de zichtbaarheid, wapperstrookjes aan kunnen knopen van bijv. textiel van een oud laken of zo, of als je er aan kunt komen zo'n rol rood/wit schuingestreept lint.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 08:46 



 
Profiel   

Alvaron schreef
Niet iets wat je zelf zult kunnen doen, maar een relatief goedkope oplossing voor de gemeente: bandes rugueuses (NL: rammelstroken). In Frankrijk zie je die veel voordat je dorpjes inrijdt. Een soort cementen richels dwars over de weg die een hels kabaal maken als je er te hard overheen rijdt. Voor de boeren etc. geen enkele belemmering, maar voor hardrijders een gedegen waarschuwing.

"Ik wil de hoek afronden met lint zodat ze van verder kunnen ziet dat er nog een bocht is. Maar ik kan nergens goed bruikbaar materiaal vinden, als in wit of reflecterend." Je zou daar voor de zichtbaarheid, wapperstrookjes aan kunnen knopen van bijv. textiel van een oud laken of zo, of als je er aan kunt komen zo'n rol rood/wit schuingestreept lint.

Vind ik een hele goede!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 09:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 6 [ 148 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen