Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37270
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 13:00

Hier in de buurt hebben ze na de zoveelste auto die het huis was binnengereden nu grote ronde kuilbalen ervoor gezet. Misschien kun je ergens oude stro of hooibalen krijgen van een boer. Die neerzetten en dan verwonden ze zich niet heel erg maar komen ze er ook niet meer doorheen.

Anders stevige rotsblokken in een fel kleurtje spuiten }> met een passende text erop. Of met winddoek een visuele barriere maken die misschien wat mee afschrikt ah spook is er al

paars

Berichten: 5588
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 16:46

Lusitana schreef:
Er is (altijd al) flink refelecterend materiaal aanwezig en op het moment heb ik er ook een groot spook van laken met een reflecterend vestje, dat ze op grote afstand al zien.

Probleem met reflectie is dat je als bestuurder dat pas ziet als er licht op komt. Zelf ervaren in een krappe bocht in de donkere polder; ik reed rustig maar ging de bocht om en daar rende een jogger met prachtige reflectie kleding. Die zag ik dus echt pas op het laatst omdat mijn lichtbundel pas op de jogger kwam toen ik de bocht uit was gekomen. Beide schrik. Goed afgelopen maar had anders gekund.
Terug naar jouw situatie: reflectie in een bocht…werkt alleen als je dat dan al voor de bocht gaat inzetten en op die manier de bestuurder meeneemt / meehelpt de bocht door.

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 16:57

Fluor verf en dan meegaan met de bocht

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 17:01

De reflectie begint op de palen voor de bocht en gaat dus mee de hoek om en zie je van ver want er staat niks voor. Ik heb dit getest met mijn scooter, die veel beperkter licht nog heeft dan een auto.
Maar het probleem is hard rijden. En ze drinken hier bij de lunch dus daarna is iedereen flink aangeschoten, dus slecht reactievermogen. Al stond er een stoplicht dan konden ze nog niet op tijd remmen met die snelheden die ze aanhouden op niks af.
Nogmaals, bochtig landweggetje he, je kunt elkaar niet eens passeren.

En waar ik helemaal kwaad om was is dat een buurman heeft bekend wel eens een klant eruit hebben moeten trekken midden in de nacht. En die had ook niet eens het fatsoen om dat even te melden en dat zijn gewoon vrienden van me hè, hoor je dan maanden later omdat hij klaagt over de brokken die er nu liggen. Want ja als zijn klanten er nu door gaan hebben ze schade aan hun auto.
Wat dacht je er van om ze even te waarschuwen om niet te scheuren op die voor hen onbekende weg? Sowieso als je de weg niet kent, waarom rijd je dan zo hard in het donker? Wat ik zeg, er had ook een afgrond kunnen zijn.

Ineke2

Berichten: 33133
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 17:04

Groot gelijk hoor. Wat een kamikaze piloten. Als ze schade rijden leren ze er misschien eens van en omdat ze je omheining dan niet aan gort rijden is het voor jou en je paarden tenminste niet gevaarlijk.

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 17:07

Pff wat een drama.
En de mentaliteit van de gemiddelde Portugees is hierin ook lastig. Als iets volgende week kan, waarom zou je het dan nu doen... Heb er 13 maanden gewoond, bij aankomst lekte de open haard, toen ik weg ging nog steeds...
Tot het moment dat ze in de auto stappen, dan is dat rustige, alles kan ook volgende week volledig verdwenen :')

Wellicht iets van puin storten in de berm? Klein heuveltje creëren waar ze zich niet op te pletter rijden, maar wel geremd worden hopelijk. Los genoeg zodat ze erin vast rijden zeg maar.
Beetje vergelijkbaar met de stops voor vrachtwagens in de bergen als zij de controle verliezen.
Is in ieder geval redelijk goedkoop, makkelijk te vinden en bij te vullen als er wel iemand doorheen schiet.

En dan daarnaast gewoon elke paar weken blijven bellen en mailen naar de gemeente, net zo lang totdat ze je zat zijn en er wat aan gaan doen.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 17:17

Er is een poort om de hoek die gebruikt wordt, die zit aan de hoekpaal meteen, zeg maar, dus ik kan niet iets maken dat dan weer die inrit verhinderd. Daar moeten namelijk af en toe tractors en pick up trucks door.
(Daarom kunnen er ook geen ronde balen, plus dat de paarden dan daarvan gaan eten).

Ik dacht eerder aan een geppel. Als ze daarin gaan met de voorwielen zijn ze ook meteen geremd.

Bedankt trouwens, meedenkers met suggesties.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-22 20:08

Nou, een update. Ik ben ondertussen, na drie nieuwe vernielingen van de omheining van auto´s die er door gevlogen of tegenaan gebotst waren, maar persoonlijk naar de gemeente gestapt, naar de juiste afdeling verwezen, ja ze wisten er alles van, ja ze zouden zich er over buigen.
En weer niks.
Maar vorige week waren ze hier met mijn huiseigenaar voor wat anders en toen hebben ze he toegezegd drie borden te plaatsten. Ik heb hem kunnen overuigen dat borden echt geen snelheid gaat verminderen en dus niet gaat voorkomen dat er weer een in vliegt.
En nu is er een oplossing.
Ze waren toch bezig met een trekker met greppels schoonmaken enzo, dus met een grote trekker met een bakkie hier en de hulp heeft een prachtige wal gestort. Ik weet niet hoelang die het gaat houden in weer en wind, maar voorlopig gaat er geen auto meer door het hek.

De foto is niet genomen vanaf de kant waar het verkeer vandaan komt dat de bocht uitvliegt maar van de kant waar ze heen gaan. Dit ivm met tegenlicht. Verkeer komt dus van rechts in de foto.

Afbeelding


Ik heb trouwens ook nog een tijd een spook gehad, bal als hoofd meteen laken erover, en reflecterend hesje aan, maar die is gestolen!

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 20:26

Wat fijn dat ze EINDELIJK iets gedaan hebben.... jeetje wat een soap... en dat van die buurman die DURFT te klagen over schade aan de auto's van klanten... jeetje... die heeft ook lef... ( en een bord voor zijn hoofd)

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-22 21:20

En ikblijf nof steeds zitten met :
Als je de weg niet kent, waarom rijdt je dan zo hard en
als je de weg wél kent dan weet je toch dat die bocht er in zit, waarom rijdt je dan zo hard.

Waarom rijdt men veel te hard op een smal bochtig heuvelachtig (waardoor je nergens ver vooruit kunt kijken) landweggetje waar je veertig mag? Schiet mij maar lek.

koffiemok
Berichten: 53
Geregistreerd: 10-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:37

Ik moest stiekem wel grinniken dat ze je spook gestolen hebben. Die hebben de boeven alvast voor Halloween in huis :+ :D

Misschien vertekent de foto de bult een beetje, maar ben je nu niet bang dat ze je wei in gelanceerd worden? Met een beetje pech en flinke vaart is het geen "boem is ho", maar is het meer schans effect.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:40

Ach, als ze dan óver de omheining gaan… :+

Roihi

Berichten: 2891
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:45

dit lijkt zo en geval: er moet eerst een dode te betreuren zijn voor er echt effectief iets aan de situatie gedaan wordt.

Hopelijk helpt die bult Lusitana. Moet erg frustrerend zijn dat de omheining elke keer wordt stuk gereden door hardleerse wegpiraten met een zware voet en geen inzicht.

Suzanne F.

Berichten: 49263
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 22:03

Je zou er bijna een echte springschans neerleggen. Belachelijke toestand eigenlijk.
Hopelijk helpt dit. Ben benieuwd wanneer de eerst in de wal terecht komt.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 22:29

Met een beetje pech voor de weg piraat valt zijn auto op de zijkant door tegen de wal te rijden.

Hier overlaatst ook bij mijn vriend een auto in de weide beland. 's nachts... Paal stuk, draad los, brokstukken van auto in de wei maar de auto zelf was weg, niemand die iets meld dat de omheining stuk is... Voor zelfde geld ontsnapten de 2 paarden en 2 koeien die er liepen.
Politie is erbij gehaald die hebben de brokstukken meegenomen inclusief de nummerplaat die 25m verderop in de wei lag.

De bestuurder bleek een jonge gast die bezopen van een feest kwam.

Toppunt... Er staat een mooi bord met van die reflecterende strepen, reflectoren op paaltjes en een meldingsbord van een bocht. Iedereen die de straat kent rijdt er max 30 want opzij gaan voor tegenliggers is er ook erg lastig, en moeilijk te zien.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-22 12:34

Ja precies, hier staan ook een bord en ik heb reflecterend materiaal daar en zoals je kunt zien ook een wit laken gespannen dat ze vanaf de vorige bocht kunnen zien!

En ja, de kans dat ze op hun kant gaan/volledig zijwaarts over de kop is groter dan dat ze erover gaan omdat ze niet rechtdoor gaan, maar meer uit de bocht vliegen dus ze zijn al in de draai zeg maar.

Ik ga er vanuit dat het zand te zacht en de helling te steil om ze te lanceren. Maar als dt gebeurt kunnen ze in elk geval niet wegrijden.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 12:50

Misschien een Duitse tactiek toepassen: op de racewegen staan daar foto's van kapotte motoren die verongelukt zijn en ik hoorde van een Duitser dat ze in een bocht bij hem in de buurt zelfs het wrak op een paal tentoongesteld hebben om andere motorrijders te laten schrikken. Alles om idioot hard rijden tegen te gaan.

Misschien kan je een foto van een kapot gereden auto uit je weiland op een bord voor de bocht neerzetten, dan weten ze alvast wat ze te wachten staat.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-22 17:06

Ik heb meer schade aan mijn omheining dan zij aa nhun auto´s. Reden ze de auto´s maar aan puin dan konden ze niet vluchten zonder voor de consequenties op te draaien.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-23 12:14

Suzanne F. schreef:
Je zou er bijna een echte springschans neerleggen. Belachelijke toestand eigenlijk.
Hopelijk helpt dit. Ben benieuwd wanneer de eerst in de wal terecht komt.

Dat is deze week dus gebeurd en wel met zoveel snelheid dat het zand helemaal verplaatst is!

Iemand, wellicht degene die er in geklapt is, heeft vervolgens een reflecterend bord dat eerder op de weg stond om aan te geven dat je daar de berm niet in kan wegens greppel onder de weg door, daar weggerukt en op de berg gelegd

Afbeelding

Afbeelding

Van de andere kant in het land gezien, dan kun je goed zien hoever het zand is gekomen

Afbeelding

En nog steeds geen actie van de gemeente!

gillian

Berichten: 4424
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 13:13

Pff,je zou er toch varkensruggen neer willen zetten he..

Suzanne F.

Berichten: 49263
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 14:02

Oke, maaaaar dit werkt dus!! Je omheining is nog heel. Dus de berg zand weer omhoog scheppen en het zou voor de volgende moeten werken.
Kijk het liefst leg je daar een groot rotsblok neer maar dat mag dus niet. Dan werkt deze berg zand dus toch als een buffer. En het houdt je omheining heel.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-23 15:30

Zeker! En dat is voor mij het belangrijkste.

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 15:31

En ik denk dat de auto die hier in heeft gezeten ook echt wel schade heeft hoor :j
Die let voortaan wel op.