Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Dikkie Dik & Tikkie Dikker ontsnapt!

 
Profiel   

Ten eerste, de titel credits zijn te danken aan blokker [***], zij noemde haar paarden ooit ergens zo in een topic en die is altijd blijven plakken. :+

Ik schreef maandag in het topic 'Koord of lint' het volgende, en dan gaat het vooral om het dikgedrukt gedeelte:

KimD schreef
pmarena schreef
Hier floepte Shet / mini er dan toch onderdoor. Kop er onder - met een snelle beweging omhoog - prikpaaltje(s) uit de grond - floep weg ponietje. Ja dan heb je het nakijken :wave:


Sinds we stroom uit de klok hebben doet dikkertje dap dat niet meer. Wij konden nu ook van vijf draden naar twee draden gaan, en lage mobiele paaltjes. Zo fijn, want ik was eerst draden aan het spannen alsof ik wolven hield.

Misschien komt het door de leeftijd, is hij zijn wilde haren kwijt. :')


Anyway, gisteren moest ik de weides opnieuw indelen omdat de heggen waren gesnoeid en het hooi was gemaakt, ze kregen er een heel stuk bij. Hondjes ingeladen en hop naar de paardjes!

Paardjes in de stal opgesloten omdat ik het alsnog te warm vond voor de paarden en de honden om met elkaar te spelen. Hondjes los in de wei met elkaar aan het spelen en aan het scharrelen, helemaal prima!

Ik sta achterin de wei en opeens zie ik Bolle Henk en zijn handlanger door de moestuin rennen... Het zal toch niet waar zijn! Stroomdraad maar even vastgemaakt om eens te gaan kijken wat die twee buiten de wei aan het uitvreten waren. Toen had Blacky me gespot en dacht "HAHAHAA DOOOEEEEHOOOEEI", en daar gingen ze met zijn tweeën, de parkeerplaats over en de straat af. Lang leve de lol!

Ze staan bij een hotel / herberg / restaurant achterom, dus de mensen op het terras hadden al paniek. :=

Toen heb ik de hondjes maar even ingeladen in de auto en ben binnen de sleutel van onze scooter gaan halen, mijn wederhelft was aan het werk en met de scooter.

En daar ging ik, op mijn scooter, op zoek naar de oude gek en kreupele Henk.

Godzijdank is hij zijn oude gewoontes nog niet verleerd en ik nog niet verleerd hoe hij denkt. Met vijf minuten had ik ze gevonden. :+ Er was een dorpsbewoner naar buiten gekomen en Cyro bedacht dat ze leuk genoeg was om te bekijken, ze bleek niet bang voor paarden dus ik riep "PAK MAAR VAST!", dat deed ze, dus Tada! Gevangen. <<)

Blacky liet zich echter niet vangen, die dacht nog steeds "KIJK MIJ! VRIJHEID BLIJHEID!" Alhoewel hij al eeuwen niet meer los gelopen had besloot ik te kijken of hij nog steeds luisterde naar de commando's, en ook die zaten er nog op. Dus toen zijn we te voet weer terug gelopen naar de wei. *\o/* We waren de attractie van de dag, en ze hebben heel wat mensen een brede glimlach op hun gezicht bezorgd.

Lang verhaal kort. Ik zal niet meer zeggen dat hij zijn wilde haren kwijt is. :')

Vroeger toen hij jong was brak hij wekelijks uit, vond hij leuk, hij banjerde wat door het dorp en snoeide links en rechts wat voortuinen bij. Na een tijdje had hij ook zijn favoriete bestemmingen, daar waar hij nog wat te vreten kreeg ook. _O- Geregeld kreeg ik telefoon als ik op school zat, hij was weer op het politiebureau afgegeven, of ik hem na school kon ophalen. Ze hoefde hun lunchplek buiten niet meer te maaien, en hadden zelden of nooit brood over. :+

Sinds een jaar of 5 / 6 is hij echter niet meer uitgebroken en echt een braaf paardje geworden. Totdat ik dat schreef. :+



Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 12:45 



 
Profiel   

:') Leuk verhaal :D

(maar Blacky is helemaal niet zwart :+ :)) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 12:53 



 
Profiel   

Apple schreef
:') Leuk verhaal :D

(maar Blacky is helemaal niet zwart :+ :)) )


Het is eigenlijk nog erger, hij heet Black Beauty. :+ Het dochtertje van de fokker was toen een jaar of drie en mocht een naam bedenken voor 'haar' veulentje. De grootste Black Beauty fan in het zuiden, dus ja, Black Beauty it was.

Toen ik hem kreeg heb ik me bedacht of ik hem ging omdopen, maar ik vond het wel grappig. Al snel bleek hij geen greintje Beauty te hebben, dus Blacky werd het. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 12:59 



 
Profiel   

Haha, hier ook twee van die ontsnapte apen soms en baasje een halve hartverzakking. Er hoeft maar 1 gaatje in de omheining te zitten. Of Alex telt de tikken en peert er dan doorheen _O-
Jorie is gewoon volgzaam die volgt Alex. En ze lopen gelukkig altijd ergens bij buren de tuin in en niet de drukke weg op. Laatste keer vlogen ze het doodlopende stuk van onze straat in om aan het einde bij de buren daar te gaan grazen. De mensen die op dat huis aan het passen waren, wisten even niet wat ze zagen. En stonden toen ik eraan kwam de pony's te aaien. Jorie laat zich dan wel vangen door mij, maar Alex loopt net als jouw ene pony gewoon weer weg. Dus die werd even met 3 man sterk vastgehouden. :') (Pony is 84 cm hoog)
Gelukkig voor mijn hart gebeurt het niet heel veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 13:02 



 
Profiel   

Hilarisch. Je denkt dat ze er overheen groeien. Not ...

Ik had er ook zo een. Type: het gras is groener aan de overkant dus even de schouders eronder en de rest (van het lijf) volgt wel.
Dat was dus 's morgens eerst alle ponies in hun paddock zetten, als de laatste er in is de stroom aan zetten en dan die loslopende haflinger vangen en weer in haar paddockje zetten.
Op een gegeven moment, niet zoveel later, kreeg haflingerdame een dubbelbeveiligde paddock. Dat werkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 13:06 



 
Profiel   

Die zijn gewoon echt stout >;) .Ik weet gelijk weer waarom ik geen shet heb :D .Dit zouden mijn paarden zich niet in hun hoofd halen.

Blacky is idd wel een heel grappige naam voor een bonte pony:-)

Ik had ooit een bruin hondje uit het asiel gehaald wat Witje heete,geen idee waarom..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 13:16 



 
Profiel   

Hahaha geweldig. Tja, had je dat maar niet moeten schrijven... Hij is wel goed opgevoed, hij loopt netjes op de stoep waar er een is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 13:23 



 
Profiel   

Grappigste is wel dat hij duidelijk beter naar 'Bolle' luistert dan naar'Blackie'.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 13:28 



 
Profiel   

Binck8 schreef
Grappigste is wel dat hij duidelijk beter naar 'Bolle' luistert dan naar'Blackie'.....


Moet je nagaan hoevaak we dat roepen. :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 13:41 



 
Profiel   

_/-\o_ _O-
Wat een heerlijke boefjes en geweldig geschreven ! :')
Maar zeg nu zelf, het is ook een hele mooie omgeving om af en toe een uitstapje te maken O:)

Missen ze hem op het politiebureau nog niet na al die jaren ? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 17:55 



 
Profiel   

Hahaha! :D :D
Mormels. ~~}>

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 18:08 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
_/-\o_ _O-
Wat een heerlijke boefjes en geweldig geschreven ! :')
Maar zeg nu zelf, het is ook een hele mooie omgeving om af en toe een uitstapje te maken O:)

Missen ze hem op het politiebureau nog niet na al die jaren ? :=


Dat bestaat ook al jaaaaaaren niet meer, maar één van de agenten was papa en ze stonden eerst bij de basisschool in de buurt. Die kwam dus een keertje spontaan de weide in en vertelde aan haar dat dit dé pony was.

Hij had hem veranderd in een verhaaltje voor het slapengaan. Dat vond ik toen super schattig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 19:57 



 
Profiel   

Oh wat een donders.
_O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 20:30 



 
Profiel   

Leuk geschreven! En dat filmpje :') wat zijn ze schattig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 20:44 



 
Profiel   

_O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 20:54 



 
Profiel   

Oh die heerlijke billen op het 2de filmpje.. wat geweldig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 21:16 



 
Profiel   

Tada, kijk mij eens gaan baas. Wat nou steken verleerd :Y)

Ik riep te hard dat de mijne geen gekke dingen deed... had ik ook moeten afkloppen. Nieuw paard die de regels niet kende van kudde gedrag werd even hardhandig op zijn plek gezet (aan de andere kant van het draad van een pp die 3 km track heeft....) Ik heb hem nog nooit zo lelijk zien doen tegen een ander. Altijd en eeuwig grootste vriend van iedereen en van iedereen de leider zonder ooit lelijk te hebben gedaan. Ook in de pp. Hij kwam, hij riep en hij was de baas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 21:29 



 
Profiel   

Bedankt voor de grijns op mijn gezicht. Heerlijk geschreven en jouw commentaar in de video's :')
En wat staan ze in een prachtige omgeving! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 10:28 



 
Profiel   

Als ik zo mooi woonde ging ik ook lekker wandelen.
Wat een mopjes allebei. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 10:47 



 
Profiel   

Zo grappig :') en wat een mooie omgeving!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 10:47 



 
Profiel   

_O- _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 10:54 



 
Profiel   

Geweldig, wat grappig := . Woon jij in het mooie Limland? Ik vind het een prachtige omgeving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 11:18 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Geweldig, wat grappig := . Woon jij in het mooie Limland? Ik vind het een prachtige omgeving.


Yes! Zuidelijker vind je het niet meer, als ik over rechts struikel lig ik in Duitsland en als ik over links struikel ben ik in België te vinden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 11:56 



 
Profiel   

Dat dacht ik al. Erg mooi. Lijkt wel een beetje op de Limousin. Grappig filmpjes met name die kleine kittige donderstraal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 12:01 



 
Profiel   

Ik denk ook elke keer dat mijn shets van 27 er nu toch echt wel overheen zijn.
Maar ik kon ze vorige week toch ook echt weer uit het weiland van één van de buren vissen. :+

Die van jou gaan tenminste nog een beetje sightseeing doen, die van mij gaan altijd vreten of hun leven er van afhangt :oo
Gelukkig zijn brokjes meestal nog net wat lekkerder :Y)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 12:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen