Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 10 [ 228 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Moord in de paddock

 
Profiel   

[ img ]

Vanmorgen vloog ze nog
Zo onbelemmerd en gracieus
En zo verheven
Zo'n sierlijk wezentje
't Was geschapen om te zweven
Niet om te sterven door 'n zinloos stukje lood....

(Vanmorgen vloog ze nog; Robert Long & Simone Kleinsma)

Eh, harde hoef :D

Onze vier Haflingers hebben (weer) een moord op hun geweten. Dit maal een duif, die was te traag weg gok ik. Het is niet het eerste lijk wat verwijderd wordt uit de paddock, niet iedereen is welkom.

Ben ik de enige met moordlustige paarden, in plaats van vreedzame planteneters?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 09:19 



 
Profiel   

Onze tinker had eens een duif in de stal vermoord, met haar hoeven vermoed ik... incl oogjes eruit gefloept, niet om aan te zien :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 09:25 



 

Hier door de jaren:
- 3 dode egels
- 3 dode nijntjes
- 1 dode kip
- 1 serieuze moordaanslag op een hond, die het heeft overleefd
- aanslag op het leven van buurpeutertje op tijd kunnen verijdelen.

Dader: onze welsh-ruin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 09:33 



 
Profiel   

Hier ook een haf die op muizen stampt. Gaat ook achter vogels en eenden aan maar is gelukkig nooit snel genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 09:33 



 
Profiel   

Dat is een trieste vonst. Gelukkig nog niet meegemaakt. Wel integendeel mijn merrie al eens rustig zien grazen met een vogel die op haar rug nestmateriaal zocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 09:38 



 
Profiel   

Ik heb weleens een paard een kip zien pletten. Kip was zo plat als een dubbeltje met alle ingewanden ernaast :r
Bij m'n eigen pony's is het maar goed dat de katten snel genoeg zijn. Als de katten in de buurt komen, is het blijkbaar erg leuk om er zo snel mogelijk op te duiken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 09:42 



 
Profiel   

Ach wat sneu :(:)
Hier lopen de kipjes los tussen de paarden, die zie ik af en toe zelfs onder de paarden door lopen :+
Mijn tinker gaat wel achter honden aan, dat dan weer wel. Behalve mijn eigen hond gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 09:46 



 
Profiel   

Mijn paard heeft een kat dood getrapt. Ze was me achterna gelopen in de paddock en liep onder paard lief door die daar niet van gediend was.
Het was de favoriete kat van onze dochter en een ontzettend lief dier. Wanneer we gingen wandelen liep de kat mee en je kon er eindeloos mee knuffelen. Ze was aan komen lopen als kitten en is opgegroeid met een pup die eveneens zo is aan komen lopen. Het waren dikke maatjes en pup en kitten hebben heel wat afgespeeld. Was wel even verdrietig dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 09:50 



 

Ik ben serieus bang dat onze aanloopkater een keer sneuvelt onder een hoef.

Mensen met kleine kinderen die bij ons komen leg ik meteen uit: laat ze absoluut niet in het paddock en de wei komen. Sinds buurpeutertje jaren terug in onbewaakt ogenblik de wei in liep en ik pony aan de andere kant van de wei in de sprintstand zag schieten met zijn oren in de nek, weet ik dat ons mormel echt alles haat dat klein is en op zijn terrein komt. Buurjochie nog op tijd terug achter het hek kunnen brullen goddank.
En denk niet dat het sowieso een nare draak is, onze pony. In de omgang op stal is het een verschrikkelijk lief en aardig dier. En op de wei en in het paddock voor ons volwassenen een schat en een knuffel. Dus misschien een goede waarschuwing voor anderen met moordlustige paarden: zorg voor alle zekerheid maar dat er geen kinderen bij komen. Want kleine kinderen of dieren maakt blijkbaar niet altijd verschil door de ogen van een paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 09:59 



 

Als meneer of mevrouw duif er nog goed uit ziet... Sla je slag :P
[BB] Vogel laten prepareren


Hier vroeger een verzorgpaard die achter katten aan galoppeerde met de oortjes naar voor. Maar alleen om te achtervolgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 10:04 



 
Profiel   

Ja hier had ik er ook eentje die achter de kippen aanging en ze plette.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 10:08 



 
Profiel   

Ik heb er eentje gehad die kippen pakte en dan verzoop in haar waterbak. Die was heel gauw verkocht :evaw:

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 10:14 



 

Hier een paard gehad dat ze verdronk in de waterbak.. We hebben haar nooit kunnen betrappen maar er lagen alleen dode vogels in de bakken waar zij dronk.. De paarden waar ze mee samen stond wisselden af en toe dus het was wel duidelijk dat zij er iets mee te maken had..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 10:16 



 
Profiel   

Zo heb ik laatst een vogeltje gevonden waarmee ze waarschijnlijk gevoetbald hadden

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 10:20 



 
Profiel   

Wicky schreef
[ [url=m/O2JwVB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanmorgen vloog ze nog
Zo onbelemmerd en gracieus
En zo verheven
Zo'n sierlijk wezentje
't Was geschapen om te zweven
Niet om te sterven door 'n zinloos stukje lood....

(Vanmorgen vloog ze nog; Robert Long & Simone Kleinsma)

Eh, harde hoef :D

Onze vier Haflingers hebben (weer) een moord op hun geweten. Dit maal een duif, die was te traag weg gok ik. Het is niet het eerste lijk wat verwijderd wordt uit de paddock, niet iedereen is welkom.

Ben ik de enige met moordlustige paarden, in plaats van vreedzame planteneters?

Opgegeten sprinkhaan, nee paard is geen stricte planteneter, eerder omnivoor die voornamelijk plantaardig eet omdat dat makkelijker is dan iets dat weg kan rennen/vliegen en de extra energieboost niet nodig is voor reizen of warm blijven. Je ziet het meer als er te weinig voedsel is of in koude gebieden. Mensen bv in Alaska met ijslanders die ze los hadden lopen zagen dat hun dieren graag de sneeuw aten waar ze net geslacht hadden. Bij ons in de buurt waar er genoeg gras is en niet zoveel werk gevraagd wordt, is het niet nodig (en ze kunnen er meestal ook niet bij). Zouden ze het onder zulke omstandigheden wel eten/krijgen en dus die energie niet kwijt kunnen, loop je risico dat ze het omzetten in agressie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 10:20 



 
Profiel   

Ik vind dit heel vreemd.Aangezien paarden geen vlees eten en zelf prooi- dus vluchtdieren zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 10:23 



 
Profiel   

Het spijsverteringskanaal van een paard is vanwege de zeer lange darm niet geschikt om vlees te verteren. En het gebit niet om te doden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 10:25 



 
Profiel   

anjali schreef
Ik vind dit heel vreemd.Aangezien paarden geen vlees eten en zelf prooi- dus vluchtdieren zijn.

Maar wel millenia lang jachtpartner van de mens geweest is, de voorouders wel degelijk vlees aten en dat constante maagzuur produceren ook niet standaard is voor een herbivoor. Pony's voor de expeditie naar de zuidpool kregen ook vlees en daar hadden ze een zeer uitgesproken voorkeur voor. De groep die daar toen achter is gebleven heeft het er een aantal jaren probleemloos volgehouden (en daar is weinig gras/planten te vinden).

En verder zijn dieren als bv vossen ook weliswaar roofdieren, maar die zullen voor wolf of beer ook op de loop gaan om niet opgegeten te worden, op het menu staan of vluchten zegt echt niet alles over dieet van die diersoort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 10:34 



 
Profiel   

Ja hoor, vooral vogels en ratten werden verzopen in de waterbak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 10:37 



 

Die van mij had laatst een klein vogeltje dood gepoept :\

Zat nest met jonge vogeltjes boven haar stal die probeerde uit te vliegen, dus regelmatig zaten ze in haar stal, hadden er al een constructie omheen gebouwd maar mocht niet baten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 10:40 



 
Profiel   

Een paard waarvan ik zou weten dat hij dit gedrag vertoont zou ik niet kopen.Overigens,als paarden echt agressieve vleeseters zouden zijn,dan zou de mens ze niet kunnen gebruiken,of zelfs misbruiken, zoals dat nu gebeurt. Dat men dat nu wel kan komt toch wel door het zachtaardige karakter van de meeste paarden. Maar goed, door dit topic leer ik weer eens iets nieuws.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 10:40 



 
Profiel   

Shae schreef
Ja hoor, vooral vogels en ratten werden verzopen in de waterbak.

Waren die er niet zelf ingevallen? Dat een paard dat bewust zou doen vind ik wel apart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 10:42 



 
Profiel   

Wij raakten (jaaaaaren geleden) jonge kippen 1 voor 1 kwijt.
Ze zaten bij mijn paarden in de stal omdat hun hok niet kat- en hondproof was.
Hadden nooit kunnen raden dat mijn (toen nog) jonge ruin ze opat.
Het is dat mijn vader en zwager het gezien hebben ,anders hadden we het nooit geloofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 10:45 



 

anjali schreef
Een paard waarvan ik zou weten dat hij dit gedrag vertoont zou ik niet kopen.Overigens,als paarden echt agressieve vleeseters zouden zijn,dan zou de mens ze niet kunnen gebruiken,of zelfs misbruiken, zoals dat nu gebeurt. Dat men dat nu wel kan komt toch wel door het zachtaardige karakter van de meeste paarden. Maar goed, door dit topic leer ik weer eens iets nieuws.


Waarom niet? Omdat het niet het standaard schattige gedrag is wat je graag wil zien? Wat een onzin zeg. De paarden hebben de vogels ook niet opgegeten hè, ze maken de dood, dat is iets anders..
Merrie die hier de vogels verdronk was een schat, echt een lief dier verder, haar moeder niet.. Die liet vreemden heel duidelijk merken dat ze het land niet in hoefden te gaan en als ze boos op mij was kon ik het ook wel vergeten, kende ze mensen wel maar waren ze bang of moest ze ze niet dan mochten ze ook niet verder komen. Ze was wel zo eerlijk om dat meteen te laten weten en niet te wachten tot mensen al in het land stonden. Ook geen standaard vluchtdier gedrag maar ik heb ontzettend veel lol met dat paard gehad en had haar ook absoluut niet willen missen. Ik vind het dan ook ontzettend kortzichtig dat je een paard zou laten staan omdat ie een vogel onder water wil houden of er op gaat staan..

Edit: De meeste paarden eten ze niet op, sommige paarden blijkbaar wel. :+


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-08-19 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 10:47 



 
Profiel   

Hier een Jack Russell doodgetrapt (niet van mij, dier liep keffend om haar heen, en beet naar haar achterbenen, en hing in haar staart, en ze was het zat).

Katten is ze dol op, die zal ze nooit wat doen. Grote honden ook ok, kleine honden absoluut niet. Vogels ook wel dood gevonden. Of zij er iets mee te maken had, weet ik niet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 10:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 10 [ 228 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen