Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 97 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn paard wordt niet begrepen

 
Profiel   

Fijn dat het goed gaat!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 21:35 



 
Profiel   

Ondanks een paar vreemde beleidsdingetjes zoals ongevraagd en zonder mededeling dekens opleggen (en dan niet eens je eigen deken) en drammen dat ik erg laat ben met inrijden (paard wordt in juni 4) ben ik inmiddels erg tevreden.
Paard staat heel gelukkig met haar 2 vriendjes in een 24/7 uitloop en we maken mooie vooruitgang en prachtige wandelingen. De 3 paarden zijn erg close met elkaar <3

Verder is het „slachtoffer“ weer helemaal goed maar die bleek ook helemaal niet door die kudde geaccepteerd te worden dus die staat nu ook in een kleiner clubje.


Maar nu.....

Blijkt een deel van de stal illegaal gebouwd te zijn. Je raad het al, de groepsstalling is er een van. Die moet dus weg en de paarden moeten van dat stuk grond af.
Of ik voor eind maart even wat nieuws kan zoeken.

Dus weer op zoek naar iets anders -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-20 19:32 



 
Profiel   

Ah nee dat is balen zeg. Hopelijk vind je snel een fijne plek weer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-20 19:45 



 
Profiel   

Jeetje wat rot, denk je eindelijk een fijne plek te hebben en dat dit weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-20 20:22 



 
Profiel   

Fijn dat het nu wel beter ging maar balen inderdaad dat je weer een nieuw plekje moet gaan zoeken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-20 18:26 



 
Profiel   

Ik heb nog een sprankje hoop want blijkbaar gaan er binnenkort 2 paarden weg, hopelijk is binnenkort deze maand :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-20 18:29 



 
Profiel   

Hopelijk kan je hier toch blijven! Het blijft toch lastig zo'n paard.

Mijn oudste merrie is een beetje een vergelijkbaar geval helaas. Eigenlijk prima sociaal maar toch niet makkelijk in alle groepen. Zij zal waarschijnlijk nooit meer op een pensionstal in een groep kunnen lopen want ze kan niet met grote volwassen paarden. Inmiddels staat ze met andere IJslanders in een stabiele kudde, het was even zoeken en puzzelen door de jaren heen maar het was het echt meer dan waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-20 19:14 



 
Profiel   

Ik vind het wel knap dat je zulke dingen accepteerd. En wat een vreemde manier van denken dat je te laat bent met inrijden als paard 4 is.........Meeste mensen zijn juist te vroeg. En al rij je hem nooit in, jouw paard.....Beest mist er niks aan.

Maar goed, iets anders zoeken dus misschien. Lastig.

Als je paard vrij onzeker is, kan je wel grondwerk en schriktraining doen. Mist op de juiste manier kan een paard daar echt van ontwikkelen.
Mijn ruin was op zijn 4e sociaal en speels, maar kwam niet voor zichzelf op als andere paarden rot deden. Hij was ook kijkerig, dus we hebben veel gewerkt aan schriktraining toen. Ik zag hem echt veranderen en stoerder worden, zonder naar of agressief te zijn.

Sws gebruiken ze dingen die je ze leert. Die ruin is een new forest, maar western getraind en leerde stoppen. Ik zag hem ook steeds vaker stoppen op het hek, roll backs gebruiken etc. Waar hij eerst dingen anders oploste.
En ja, er zijn paarden die dat puur natuur doen, maar hij deed dat nooit.

Mocht je moeten verhuizen is goed introduceren gewoon alles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-20 14:15 



 
Profiel   

Ze zijn inderdaad een beetje bijzonder maar de keuze is gewoon bagger.
Ik heb deze week opties bekeken met prachtige foto‘s op hun website met zogezegd veel ruimte en paarden op de wei.
Nr1: paarden komen in de zomer max. 2 uur op de wei de rest staan ze in hun stal. In de winter enkel bij vorst en droog weer. Paarden mogen niet speels zijn (ruinen) of boos doen tegen elkaar dan moet het meteen weg want het gaat om sportpaarden :')
Prachtige bak maar licht moet om 20:00 uit zijn >;)

Nr2. Een groepsstalling en 3 losse boxen met uitloop.
Echter gooien ze overdag de 3 paarden gewoon bij de rest van de groep. Er staan 11+3 paarden op ongeveer 10 x 4 meter staloppervlak en een uitloop eromheen dat nog geen 5 meter breed is. De bak is amper te rijden (houtsnipper zonder zand eronder) en smorgens staan de paarden erop dus dan kun je niet in de bak. 8)7 8)7

Nr3: prachtig plekje met 2 ponies.
Eigenaar gelooft echter in onbeperkt voeren dus die besten rollen bijna weg als je ze een zetje geeft :oo

Nr4. Paarden staan dagelijks buiten op een klein stukje modder zonder eten, snachts box, zomer wei. Een schuingelegen roundpen zonder licht :n

Kwa grondwerk is het paard al helemaal aan het werk hoor. Is ook al bekend met zadel en hoofdstel. Het is ook niet mijn eerste jonge paard.

Ik heb besloten dat als het toch een plaatsprobleem wordt ik terug probeer te gaan naar mijn stal waar ik met mijn vorige paard stond. Daar is het managent prima. Wel vrij ver rijden en de bak is er ronduit waardeloos maar je kunt een dorp verder ook een verenigingsbak huren.


Laatst bijgewerkt door Sizzle op 05-03-20 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-20 14:27 



 
Profiel   

Mocht je verhuizen, zoek dan een plek met meer ruimte. Paarden staan veel te dicht op elkaar en moeten dan ook nog samen eten. Dat is vragen om trammelant en dan hebben de paarden het gedaan. Als paarden voldoende ruimte hebben is het gedrag naar elkaar totaal anders en kunnen ze elkaar uit de weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-20 14:29 



 
Profiel   

Rizette schreef
Mocht je verhuizen, zoek dan een plek met meer ruimte. Paarden staan veel te dicht op elkaar en moeten dan ook nog samen eten. Dat is vragen om trammelant en dan hebben de paarden het gedaan. Als paarden voldoende ruimte hebben is het gedrag naar elkaar totaal anders en kunnen ze elkaar uit de weg.


Natuurlijk zoek ik dat. Dat is precies wat ik nu heb en niet op wil geven. Dier staat nu op 7 Ha :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-20 14:37 



 
Profiel   

elnienjo schreef
Ik zou m direct in rijden en laten werken ipv hele dagen laten lanterfanten en klieren op de wei.


Ik heb een hogere dressuur-geschoolde Lipizzaner gehad, 15 jaar die dus "werkte" en kon ook zo uit de hoek komen.

Barokke paarden zijn toch anders dan andere warmbloeden, ik herken het verhaal ook meteen met mijn Lusitano die ik gehad heb. Die trapte dan ook ineens van zich af en werd als gevaarlijk monster beschouwd. En dat was "gewoon" in Nederland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-20 14:37 



 
Profiel   

Grondwerk met doel op voorbereiden op werken en rijden is wat anders dan een paard zelfverzekerder krijgen. Dat wil niet zeggen; lelijk doen naar de anderen, maar je ziet dat ze kunnen groeien in een groep en zich niet onderaan laten zetten.

Waardeloos toch als je elke keer nog leest hoe stallen en paarden land is........

Hopelijk vind je iets passends met genoeg ruimte en wel veel buiten, want ophokken geeft alleen maar meer problemen.
Zeker als paarden elke dag 2 uurtjes samen mogen lopen na 22uur op stal. Ze moeten dan hun energie kwijt kunnen en elke keer weer een kudde vormen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-20 14:38 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Ze zijn inderdaad een beetje bijzonder maar de keuze is gewoon bagger.
Ik heb deze week opties bekeken met prachtige foto‘s op hun website met zogezegd veel ruimte en paarden op de wei.
Nr1: paarden komen in de zomer max. 2 uur op de wei de rest staan ze in hun stal. In de winter enkel bij vorst en droog weer. Paarden mogen niet speels zijn (ruinen) of boos doen tegen elkaar dan moet het meteen weg want het gaat om sportpaarden :')
Prachtige bak maar licht moet om 20:00 uit zijn >;)

Nr2. Een groepsstalling en 3 losse boxen met uitloop.
Echter gooien ze overdag de 3 paarden gewoon bij de rest van de groep. Er staan 11+3 paarden op ongeveer 10 x 4 meter staloppervlak en een uitloop eromheen dat nog geen 5 meter breed is. De bak is amper te rijden (houtsnipper zonder zand eronder) en smorgens staan de paarden erop dus dan kun je niet in de bak. 8)7 8)7

Nr3: prachtig plekje met 2 ponies.
Eigenaar gelooft echter in onbeperkt voeren dus die besten rollen bijna weg als je ze een zetje geeft :oo

Nr4. Paarden staan dagelijks buiten op een klein stukje modder zonder eten, snachts box, zomer wei. Een schuingelegen roundpen zonder licht :n

Kwa grondwerk is het paard al helemaal aan het werk hoor. Is ook al bekend met zadel en hoofdstel. Het is ook niet mijn eerste jonge paard.

Ik heb besloten dat als het toch een plaatsprobleem wordt ik terug probeer te gaan naar mijn stal waar ik met mijn vorige paard stond. Daar is het managent prima. Wel vrij ver rijden en de bak is er ronduit waardeloos maar je kunt een dorp verder ook een verenigingsbak huren.



Nr 3 klinkt dan als de mogelijkheid waar misschien nog iets aan te veranderen is. Slowfeeders, droger hooi aanbieden. Maar dat ligt er ook maar net aan of de eigenaar dit wil horen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-20 14:40 



 
Profiel   

Superpony, ik ben bekend daarmee, echt waar. Ik doe ook training waarbij ik expres andere paarden benader en ze op afstand moet blijven. Ze staat ook niet onderaan maar coordineerd juist de andere 2. Advies kwa training is lief bedoeld maar ik zit al bijna 30 jaar regelmatig met mijn kont op jonge dieren.
Het is ook geen complex dier of zo, gewoon een beetje veel mening in sommige gevallen dat geen enkel probleem is als je fatsoenlijk asn groepensamenstelling doet. Daarom ook de optie voor mijn oude stal, die zijn daar super in.

Karma, eigenaar was heel trots op de ponies dus ik durf echt niet te zeggen dat ze moddervet zijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-20 14:54 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Superpony, ik ben bekend daarmee, echt waar. Ik doe ook training waarbij ik expres andere paarden benader en ze op afstand moet blijven. Ze staat ook niet onderaan maar coordineerd juist de andere 2. Advies kwa training is lief bedoeld maar ik zit al bijna 30 jaar regelmatig met mijn kont op jonge dieren.
Het is ook geen complex dier of zo, gewoon een beetje veel mening in sommige gevallen dat geen enkel probleem is als je fatsoenlijk asn groepensamenstelling doet. Daarom ook de optie voor mijn oude stal, die zijn daar super in.

Karma, eigenaar was heel trots op de ponies dus ik durf echt niet te zeggen dat ze moddervet zijn :D


Met een derde erbij, hebben de andere misschien wat minder te eten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-20 16:50 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Rizette schreef
Mocht je verhuizen, zoek dan een plek met meer ruimte. Paarden staan veel te dicht op elkaar en moeten dan ook nog samen eten. Dat is vragen om trammelant en dan hebben de paarden het gedaan. Als paarden voldoende ruimte hebben is het gedrag naar elkaar totaal anders en kunnen ze elkaar uit de weg.


Natuurlijk zoek ik dat. Dat is precies wat ik nu heb en niet op wil geven. Dier staat nu op 7 Ha :D

Op 7 ha en dan zo'n trammelant met een ander paard? Worden ze maar op 1 plek gevoerd of zo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-20 13:26 



 
Profiel   

Nee hoor, was gewoon op wei. Maar ze mochten elkaar blijkbaar gewoon niet en gingen allebij niet opzij toen ze elkaar tegenkwamen en gingen kont aan kont zoals merries dat zo goed kunnen :+

Met de paarden waarbij ze nu staat gaat het prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-20 14:14 



 
Profiel   

Voor degene die nog willen weten hoe het afgelopen is. Ik ben terug op de stal waar ik met mijn vorige paard gestaan heb. Wel een stuk verder met de auto, maar we hebben tenminste onze rust.
Paard staat ook al weer met een andere merrie samen en dat ging volgens het boekje. We hebben fatsoenlijk tijd genomen (stalhouder bemoeit zich daar niet mee), samen een keer gewandeld en toen ze samen los gingen wisten ze allang van elkaar wat hun positie was dus dat ging prima. Ze zijn nu al dikke vriendinnen.

Inmiddels heb ik er ook opgezeten.
[ img ]

Dus soort van eind goed al goed denk ik :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 10:26 



 
Profiel   

Fijne update!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 10:27 



 
Profiel   

Jeetje wat een zoektocht heb je doorgemaakt. Ik was al halverwege de eerste pagina tot ik ineens zag dat het alweer een wat ouder topic was. Maar omdat ik je ken uit het andere topic was ik toch nieuwsgierig. Fijn laatste bericht zeg, met mooie foto ook nog is. Hoop dat je nu echt je plekkie hebt gevonden en fijn met haar aan de slag kunt, het is je gegund! +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 10:38 



 
Profiel   

Hoi Sizzle, jemig wat een verhaal joh. Al met al klinkt het toch wel goed dat je nu bij die stal weg bent.
Wat heeft je merrie een leuk koppie <3

Ik heb inmiddels ook al heel wat stallingen meegemaakt en ook hele rare dingen meegemaakt. Door jouw verhaal ben ik weer eens blij met de huidige stalling waar onze pony sinds een paar weken staat. Overal is natuurlijk wat, maar hier gaat kennismaken ook rustig met een draadje er tussen en eerst rustig kijken met welke andere pony/paard het klikt.
Blijkt pony maagzweren te hebben en een slowfeeder nodig te hebben; geen probleem, werd meteen opgehangen en volgepropt omdat stalhouder bang is dat hij anders zonder komt te staan <3
Een vorige staleigenaar had ons het terrein afgeschreeuwd met zo'n verzoek ~~}>

Blij voor jou!!! Blijf je af en toe updaten? Dat zou ik in ieder geval wel leuk vinden!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 11:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 97 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen