Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hond reageert heftig als ik aankom.

 
Profiel   

Beste bokkers,

Als ik naar mijn haflinger ga komt altijd de waakhond van stal blaffend op mij af. Ik weet niet hoe ik hierop moet reageren. Hij is in de omgang super lief maar het is een waakhond dus die doet gewoon zijn ding, maar blijf het lastig vinden. Iemand verstand van honden en weet hoe ik hierop kan reageren?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 19:29 



 
Profiel   

Wat doe je op dat moment? Hoe reageer je? En wat zou je willen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 19:30 



 

Wat zegt de eigenaar als je dit 'probleem' voorlegt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 19:30 



 
Profiel   

In ieder geval praten. Zodat die je hoort, stem herkend. Helpt hier bij de honden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 19:31 



 

Gewoon begroeten? Hij bijt niet dus er is geen reden om bang voor hem te zijn, hij doet niets fout dus boos worden hoeft ook niet, maak het dan gewoon leuk als je komt. Gebruik je stem en geef hem een aai als ie rustig is, dan heb je grote kans dat hij niet meer zo op jou reageert als het voor hem normaal is dat je komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 19:32 



 
Profiel   

Rechtop blijven staan, (juist) niet aaien of aanstaren ofzo. Gewoon negeren, als je je bang gaat gedragen zal hij juist gaan waken. Gewoon hoi zeggen en doorlopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 19:35 



 
Profiel   

Ik roep vaak de naam van de hond eventjes, om hem vervolgens te begroeten met een aai. Dan gaat die gezellig met me mee of hij wandelt weer terug.

Zoals je zegt, het is een waakhond. Die mogen blaffend aan komen stormen. Als je even wat zegt herkennen ze je vaak en is het wel goed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 19:37 



 
Profiel   

Ik kom op veel verschillende boeren bedrijven en heb dus ook vaak met waakhonden te maken.
Ik rij met de vrachtauto hun erf op en stap dus van boven in hun richting naar beneden.
Vaak doe ik eerst de deur open en zeg dan hoi hond en stap rustig naar beneden.
Vooral bij honden/erfen die ik niet ken praat ik even onnozel met de hond voordat ik uitstap.
Dan "negeer" ik de hond en doe gewoon mijn werk.
Tenzij het fatsoenlijke honden zijn die krijgen echt wel een aaitje of 2

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 19:41 



 
Profiel   

Onze boxer is ook zeer waaks, maar doet geen vlieg kwaad.
Het schrikt ook goed af. als ze daar voor je staat achter t stroomdraadje met van kop tot kont de haren omhoog........
Als je erg afwachtend bent en dus bang dan maakt hij er een spelletje van. We hebben ook wildvreemde mensen die zo over t draadje heengaan en hem totaal negeren.
En als hij dan omslaat kwa gedrag moet je opletten dat hij je niet omver loopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 19:44 



 
Profiel   

Niet te afwachtend overkomen dan gaan ze voelen dat je onzeker of bang bent. Ik heb het ook niet heel erg op grote honden maar dat komt meer omdat wij zelf een klein hondje hebben en ik er dus niet aan gewend ben. De meeste honden zijn eigenlijk altijd wel in om geaaid te worden. Maar snap het volkomen dat het niet prettig is als de hond blaffend en rennend op je af komt. Ik denk dat hij je na een tijdje wel gaat herkennen en het minder wordt. Je kan ook proberen om het te negeren en gewoon door te lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 17:19 



 
Profiel   

Onze hond blaf ook altijd heel erg, maar roept dus eigenlijk alleen maar heel hard dat er iemand het erf op komt. Dat is alles.

Ik ga er eigenlijk van uit dat het bij jou ongeveer hetzelfde is, aangezien hij verder niets doet ?

Dan inderdaad gewoon vrolijk begroeten, hoi (hond), hoe is het ?
En misschien mag je hem een klein hondekoekje geven ?

Vaak gaat het over als ze je kennen, zeker als ze weten dat je leuke visite bent :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 17:23 



 
Profiel   

Fijn dat je pony zo goed bewaakt word, gewoon even je stem laten horen en met je pony aan de gang aan. Anders de eigenaar vragen hoe je je het beste kunt gedragen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 17:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen