[VOLG] Stal de Bonte Dijk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 14:55

littleroosie schreef:
Elisa2 schreef:
Zo wat een verschil! ze kan leuk lopen..lekker veertje en goed achterbeen zo te zien. Jammer dat het middenstuk gezonken is.


Je bedoeld net na de schoft hé op de rug? Zou dat met wat bespiering nog opvullen denk je?


Ja klopt, ik denk dat het grootste gedeelte bouw is maar met bespiering kan het er wel net wat beter uit komen te zien. Het kan wel net het verschil zijn/ worden tussen wel of geen ster..denk dat het de moeite waard is om haar in de sport uit te gaan brengen als alles mee zit natuurlijk.

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 15:11

Ben ik met je eens, idd mooi de sport in, liefst natuurlijk met sportpredikaat en dan nog een keertje voorstellen.

Eind augustus scannen we beide dames nog een keertje voor dracht, want ze doen beide heel hengstig achtig aan, maar dat was de vorige keer ook zo dus krijg geen hoogte van ze haha.

Aanstaande zaterdag gaan de veulens voor de keuring van het NRPS in Tolbert. Rosalita bij de dressuurveulens en Rockabella bij de springers. Vind het vervoer met die veulens altijd zo'n gedoe/spannend.

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 15:26

Ja dat is het ook, op een vrachtwagen is dat makkelijker. Alvast heel veel succes!

Ik hoop dat beide drachtig zijn, en inderdaad sportpredikaat scheelt al een heleboel met voorstellen.

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 16:21

Die vrachtwagen krijg ik nog steeds maar niet gesponsord :')

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 08:29

Haha dat is dan weer een beetje jammer!

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-22 21:27

Vandaag was het dan zover, de veulenkeuring. Gister de veulentjes voor het eerst gewassen en wat deden ze dit super braaf. Toen Rosie helemaal nat was, was het goed te zien dat ze er nog een hoop stippen bij gaat krijgen dus stiekem komt er toch nog wel wat kleur bij :D Vanmorgen alles in de vlechten wat ze ook keurig deden. Eerst Lita en Rosie op de trailer, dat ging best oke. En toen Kelsy en Bella, Kelsy stond er op, maar Bella was er met geen mogelijkheid op te krijgen want die ging alleen maar de lucht in. En Bella is ook wel zo, als ze over de zeik is dan kun je dr beter weg zetten. Dus besloten om hun thuis te laten en alleen met Lita en Rosie op pad te gaan. En dat was niet onverdienstelijk <3

Ze liet zich echt gaaf zien in de baan en was ook heel stoer. Ik kon er wel van genieten haha.




Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nadat alle merrie veulens voor de dressuur waren geweest mochten we weer terug de baan in en werd ze reserve kampioen dressuur merrieveulens *\o/* Naast een 1e premie mag ze door naar het NK in Lunteren op 17 aug.


Afbeelding

Afbeelding

En nog even een lief plaatje met Lita;

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 21:47

Van harte gefeliciteerd!!!!!

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 21:49

Gefeliciteerd…knappe dame Lita..

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 21:54

Ola, knap zeg ! Gefeliciteerd !

YvonneV
Berichten: 8783
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 22:40

Gefeliciteerd

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 23:21

Ik zag het langskomen op Insta! Gefeliciteerd!

SjonnieZ

Berichten: 2328
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 00:21

Proficiat met jouw mooie dame

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 08:53

Reservekampioen toe maar! gefeliciteerd!

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 11:53

Dankje dankje :D

Van de week de stoute schoenen aangetrokken en met Hunk aan de slag gegaan toen ik alleen was. Hij staat keurig netjes stil met opstappen, wat erg fijn is met zijn formaat, en de eerste dag alleen even gezeten (kwam er achter dat ik een vet gladde broek aan had haha), dag 2 beetje rond gestapt en dag 3 voor de eerste keer in draf. Vriendin was er toen bij en heeft een stukje gefilmd:

Ik vond het rete spannend en reed lekker afwachtend haha, maar hij deed het maar braaf. Nu lekker gaan doorpakken want ik zal het toch zelf met hem moeten doen. Zn hormonen zijn aardig zn lijf uit en wil hem eigenlijk van de week samen met Kira en Signorita op de wei zetten.

Kelsy hebben we ook weer opgepakt, die was poepie braaf, opstappen en wegrijden;


Kira pakken we ook rustig door en die doet het super braaf, heeft ook al los door de baan gestapt. Ik zal morgen even foto's maken :D Ondertussen ook wat meer informatie los gekregen van de fokker. Ze is dus een jaar onder het zadel geweest en toen is het fout gegaan, is op veel handelstallen in nederland, duitsland en belgie geweest. Is door meerdere dierenartsen afgekeurd. Wat ze precies heeft gedaan en waarom weet ik niet, en ook niet waarop ze is afgekeurd. Dan ga je natuurlijk nadenken, wat is wijsheid? Maar als ik naar Kira kijk herken is niks van dit terug in haar en vertrouw ik op haar en de mensen waar ik mee samenwerk. Misschien dat het in de toekomst fout zal gaan, maar ik denk dat ze echt pijn heeft gehad en dat dat bij de fysio opgelost is. Het opstappen vond ze ook echt heel spannend dus qua vertrouwen is daar ook wat mis gegaan. Zolang Kira ons het vertrouwen geeft gaan we rustig door en zien we wel waar het schip strand.

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 13:12

Als ze als een jaar ohz was voordat er "iets" fout is gegaan dan zou het mij niet verbazen als dit een fout of gebrek van de ruiter is geweest. Maar in combinatie met het afkeuren vraag ik me wel af waarom ze afgekeurd is door meerdere DA. Die doen dat niet zo maar..heeft ze misschien KS? en is het daarom mis gegaan onder het zadel? Heb je haar rontgenologische rapport er bij en is die rug op de foto geweest?

Leuk dat Hunk het zo braaf oppakt!

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 13:25

Ik zat zelf idd ook aan KS te denken of iets in de hals. Het rapport is ergens gaande weg verloren gegaan. De fysio zag geen aanleiding om foto's te maken. Kira is behandeld op kliniek Emmeloord door de fysio dus het gemak was er geweest om foto's te maken als er aanleiding voor was geweest. Ik kan haar natuurlijk op de trailer zetten en foto's gaan maken, maar aan de andere kant, ik vind de signalen die Kira geeft belangrijker dan een rontgenfoto.

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 13:29

Je merkt het waarschijnlijk vanzelf wel met doorrijden en/ of meer vragen of er problemen ontstaan. Maar het is wel een risico wat je neemt natuurlijk.

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 18:48

Mmm, indien meerdere DA’s haar hebben afgekeurd, lijkt het me onwaarschijnlijk dat een fysio haar weer goed krijgt. Maar, jij luistert wèl naar haar signalen en je kent haar verhaal nu een beetje dus jij zal wel snel merken of het haar gaat. Toch, wees voorzichtig!

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 19:02

Het gaat om het paard van de keuring toch? Als die het is dan zit er vrijwel zeker iets niet goed in de rug denk ik. Want die rug klopt niet en beweegt ook niet als dat ie zou moeten doen terwijl de rest wel goed en los beweegt.

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 22:16

Klopt het gaat om Kira die naar de keuring is geweest. Zeker luister ik goed naar haar anders was ik er niet aan begonnen. Het is niet de eerste de beste fysio die er bij is geweest, ze werkt voor kliniek emmeloord. Ik zeg ook niet dat ze iets kan oplossen als HK maar dmv juiste training is er natuurlijk heel veel mogelijk.

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 09:06

Daar geloof ik absoluut in, heb ook paarden met KS beter zien worden door de juiste training en slechter met verkeerde training. Maar het ligt wel aan waar de KS zit, heb er ook weleens een meegemaakt die heel erg bij elkaar gereden was..als deze op lengte gereden werd wat beter was voor hem eigenlijk dan kreeg hij juist last en dat zorgde voor paniek en rennen uit paniek door de pijn. Dus doe wel voorzichtig...

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 10:36

Sowieso voorzichtig en als er iets gebeurd wat niet logisch is, dan weet ik hoe laat het is. Vanmorgen hebben ze voor het eerst los door de baan gedraafd:


Ze is tot nu toe heel ontspannend en een beetje afwachtend, dat zie je op de lange zijde ook terug. Als je ophoudt met rijden dan houdt zij ook op, kan ik wel waarderen. Aanleunig biedt ze zelf al helemaal aan, maar dat zal ze dan ook wel al kennen en heeft hier natuurlijk ook lang genoeg aan de dubbele longe gelopen.

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 14:19

Dat ziet er wel fijn uit! ze loopt lekker los en lijkt niks "vast" te houden. Beter dat ze stopt als jij stopt dan andersom inderdaad.

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 18:05

Snap je nu dat ik het moeilijk vind om de verhalen te koppelen? ;)
Zolang Kira braaf en werkwillend is gaan we mooi door :)

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 18:20

Ja zeker, het is ook goed om je eigen gevoel te volgen. Met training en rijderij kan er ook zowel zoveel verpest als bereikt worden.