Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 30 [ 734 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 30  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Stal de Bonte Dijk

 
Profiel   

Oh wat een verandering!
Er is dus wel hoop op flinke verbetering. Het paard is ook nog heel jong.
Wat staat ze er nu netjes bij, een hele vooruitgang al, ook mentaal voor het paard goed lijkt me. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 11:55 



 
Profiel   

Ze heeft een mooie uitstraling, dus ik denk dat het wel goed komt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 12:20 



 
Profiel   

Zo Botticellie..ik wist niet dat die er zo slecht aan toe is geweest. Chapeau voor je opknap werk! dat is toch wel het meest dankbare wat er is he.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 12:41 



 
Profiel   

littleroosie schreef
Nee zeker niet, daarom wil ik ook geen luchtzuigband om of over al stroom op zetten. Ze zal het uit stress, pijn en honger zijn gaan doen.


Ik wil hier nog heel even op terugkomen. Dat snap ik absoluut en natuurlijk is het belangrijkste om eerst de oorzaak weg te nemen, maar aangezien je al had aangegeven kruiden te hebben aangeschaft en ik weet hoe je andere dieren zijn opgeknapt wilde ik het meer als extraatje meegeven om de gewoonte (als de (medische) oorzaak verholpen is) te doorbreken. Al had ik dat natuurlijk wat handiger kunnen formuleren :j

Overigens bedoelde ik letterlijk alleen een stroomdraadje (zonder stroom) op de opstaande randjes zodat het minder aantrekkelijk is om het te blijven doen. Het vervangen van de voerbak door een emmer was hier zelfs noodzaak, omdat mevrouw de voerbak altijd sloopte door erop lucht te zuigen -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 13:54 



 
Profiel   

Zo...wat ziet die merrie eruit zeg...

In zo'n staat, snap ik wel dat ze haar niet drachtig kregen...is toch ook helemaal niet eerlijk naar de merrie toe om hier uberhaupt een veulen in te proppen...jemig wat denken mensen wel niet..


Zo heb ik er ook 1 uit belgie laten komen in oktober...ook zeer zeer schraal...[ img ]
[ img ]

Nu bijna 2 maanden verder en heel erg veel geld/voer erin...ziet deze merrie er inmiddels zo uit:

[ img ]


Er is dus goede hoop voor jullie knappe dame...
Met goed voer en veel liefde, ga je hier een heel leuke merrie aan hebben gok ik.
Succes met je nieuwe aanwinst <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 14:27 



 
Profiel   

Kim die van jou gaat de goede kant op! Is zij wel drachtig?

Het is inderdaad niet zo gek dat ze zo niet drachtig kan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 16:34 



 
Profiel   

littleroosie schreef
Kim die van jou gaat de goede kant op! Is zij wel drachtig?

Het is inderdaad niet zo gek dat ze zo niet drachtig kan worden.


Nee, gelukkig was de vorige eigenaar wel zo verstandig om haar leeg te laten dit jaar...
Onze Edi begint er inderdaad weer veel beter uit te zien en als ze zo door gaat met groeien, gaan we haar binnenkort oppakken met longeren om bespiering te krijgen en dan gaat ze dit jaar wel dragend worden weer voor 2023.

Als deze merrie het een beetje lekker gaat doen op goed voer en ze is in de zomer al een flink stuk bijgetrokken, dan zou het me niks verbazen als je haar zomaar drachtig zou krijgen met een fatsoenlijk gewicht en uiteraard goed in het velletje...
Maar denk dat je hier prima toe in staat bent om dat op een verantwoorde manier voor elkaar te boksen gezien je ervaring en het al vaker opknappen van zulke slecht uitziende paarden... +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 22:58 



 
Profiel   

Ben benieuwd hoe Edi het gaat oppakken.

Ervaring is er zeker maar toch is ieder paard weer een nieuwe puzzel en ik denk wel dat het met deze merrie moeilijker wordt dan met Botticelli. Alhoewel je natuurlijk snel de moeilijkere dingen vergeet en de mooie herinneringen bij je houdt aan een paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 09:27 



 
Profiel   

Ik ben de afgelopen tijd een beetje in dubio geweest wat ik met Lauriston wilde omdat ik merkte dat het dressuurwerk hem minder makkelijk af gaat naarmate de training moeilijker wordt. Ik dacht eerst dat hij ergens misschien vast zat en daarom geen gas er op heeft, maar in het bos heeft hij wel de turbo aan. Dus tja, dan is het eigenlijk wel duidelijk, dressuren is gewoon minder leuk en boscrossen is wel leuk. Vanmorgen is hij klinisch goedgekeurd (dat voelde wel even als eer van mijn werk) en zal hij in de 2e week van januari verhuizen naar zijn nieuwe baasjes. Hij komt bij hun thuis te staan en zal recreatief gereden worden, zij wonen heel mooi aan het bos. Ik vind het wel even moeilijk want het is een fantastische pony, maar mijn ambitie is anders dan waar hij gelukkig van wordt, en dan moet je keuzes maken. Ik weet zeker dat hij het super bij hun gaat krijgen en ze zijn nu al gek op hem.

Kira eet ondertussen goed, begint iets meer paard te worden maar t luchtzuigen is nog niet echt verminderd. De tandarts komt 4 januari en dan wil daarna met haar naar de holistische arts toe.

Matty is super lief met zadelmak maken en heeft deze dagen even een weekje vrij, kan het even bezinken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 14:56 



 
Profiel   

Kira heb ik vanmorgen even los in de bak gehad, wauw er zit beweging in die merrie! Dat had ik niet helemaal verwacht, want dit was het filmpje wat ik kreeg van de verkoper;



Ik snap eigenlijk niet helemaal waarom ik Kira gekocht heb haha, maar tot nu toe heel blij met haar.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 13:16 



 
Profiel   

Jeetje, wat een arm dier zeg. Ik denk dat het goed is dat je haar hebt gekocht, wat zou er anders van haar terecht komen? Arm arm dier zoals ze daar draaft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 13:17 



 
Profiel   

Lauriston, was dat die pony van de wedstrijdfoto?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 15:38 



 
Profiel   

De mensen die zo een paard aanbieden moeten zich dood schamen! Op een lege tank, loopt de auto ook niet, zelfs dode dingen hebben brandstof nodig, dit paard heeft duidelijk ernstig tekort gehad. Ik snap wel dat je haar mee hebt genomen ze heeft een hele eerlijke uitstraling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 15:52 



 
Profiel   

[ img ]

Dit is Lauriston.

Kira eet gelukkig veel maar denk dat ze het nog niet goed kan verwerken door haken, etcetera. Ben ook bezig met een afspraak bij de holistische arts die Lauriston ook heel goed heeft geholpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 16:27 



 
Profiel   

Verbaasd mij niets dat die goed kan lopen met die afstamming! Filmpje van de verkoper is wel heel erg beroerd..lijkt aardig vast te zitten in de rug.

Goede keuze voor Lauriston denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 09:25 



 
Profiel   

Ik nam ook de gok op het papier wat er bij Kira zit, maar zeker weten doe je dat dan natuurlijk nog niet :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 09:38 



 
Profiel   

Haha dat snap ik, fijn dat het positief uitgepakt heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 14:22 



 
Profiel   

Wat fijn dat deze merrie bij jou terecht is gekomen, ze heeft ondanks alle ellende een fijne uitdrukking in haar ogen, dat komt goed met haar bij jou!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 19:28 



 
Profiel   

Nou t lijkt af en toe wel een soap serie hier thuis. Wordt ik net gebeld uit Belgie dat Kinadora een gestolen paard is ik deze dus onterecht heb gekocht. Ik heb de mensen gebeld waar ik haar van heb gekocht en zij blijken nogal al wat geldzaken met elkaar te hebben en dat zij nu probeert dit paard terug te krijgen. Ik weet dat een verkocht gestolen paard is nederland verkocht is en dat ik het recht heb op dit paard. Ik heb ook het paspoort en papier van haar en daar staat ook nergens anders een andere eigenaar in. Sowieso gaat ze niet terug gezien de staat waarin ze verkeerd, iemand die zn paard zo achterlaat krijgt van mij geen paard terug. Ik heb haar verteld dat als ze meer informatie wil ze dit via de politie/advocaat mag doen. Nou zei zij alleen wel, dat ze drachtig was van Furst Jazz. Kan een paard die zo mager is ook nog drachtig zijn? We wachten het maar even af :7

Gister zijn Kira en Mattie door de tandarts behandeld wat voor beide geen overbodige luxe was. Maandag ga ik met Kira naar de holistische arts toe, heel benieuwd wat daar uit gaat komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 13:49 



 
Profiel   

Oh wauw, altijd fijn zulke verhaaltjes en dingen
En groot gelijk dat de merrie eerst maar niet terug gaat.
Eerst zien dan geloven.
Plus je hebt het paard gekocht zonder dat je dit wist

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 13:59 



 
Profiel   

Wat een soap inderdaad, ben benieuwd hoe het afloopt en of ze daadwerkelijk drachtig is natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 14:00 



 
Profiel   

Oh wat naar dat ze ineens zo doen! Misschien zien ze nu ineens wat voor potentieel er in Kira zit en willen ze haar terug? Niet dat ze daar recht op hebben in mijn ogen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 14:14 



 
Profiel   

Wat een soap...die geldzaken tussen hun mogen ze zelf uitzoeken lijkt me zo. Ja ze kunnen best drachtig zijn als ze zo mager zijn, ik zou het maar even laten checken voor de zekerheid. Alleen..je hebt ook het dekbewijs nodig om een papier aan te kunnen vragen dus deze zou dan ook ergens moeten zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 14:39 



 
Profiel   

Wat een soap zeg. Maar dat ze drachtig is kan best hoor. Hier hebben we een merrie opgehaald was een lopend skelet zo dun, maanden aan revalidatie en toen werd ze ineens wel erg dik. Is uiteindelijk een gezond veulen uit gekomen maar het was wel een complete verassing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 15:26 



 
Profiel   

Ben nog even aan het terug lezen geweest, ze zou dan op 5 januari geïnsemineerd moeten zijn, rare datum. Dan had er natuurlijk al een veulen moeten zijn. Maar even aankijken, mocht ze idd in eens dik worden of niet hengstig, dan maar even scannen.
Haar advocaat gaat mij bellen, ik wacht het af.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 15:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 30 [ 734 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 30  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen