Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 21 van de 23 [ 574 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

 
Profiel   

Hahaha geiten zijn ook gewoon enge beesten! _O-
Ze zien er goed uit! Jim is die met de brede bles toch? Je maakt het wel moeilijk zo, wissel die andere eens om voor een bruine :')
Maar wow Noura nu al groter dan jim? Gaat snel! Ik dacht dat Jim ook geen kleintje was he?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 10:21 



 
Profiel   

Jim is de rechtse en kleinste :j
De linker is geen haflinger, maar een palomino. Al ligt dat momenteel qua kleur erg dicht bij elkaar inderdaad _O-
Jim is nooit officieel gemeten, maar is altijd rond de 1.50 geschat. Dat zal Noura nu ook zijn. In ieder geval konthoogte :')
Ze is nog wel eens stuk smaller en korter in de rug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 10:24 



 
Profiel   

Je knolletjes gaan goed, da's fijn om te lezen.

Met paarden weet je het toch nooit, wat ze spannend vinden. Mafje liep zonder problemen langs een stilstaande bus of 2 met stationair draaiende motoren maar ging van het paadje door een mevrouw met uitgeklapte rode paraplu of, nog erger, door een dode boom of dood bankje waarvan ze zeker wist dat het een vermomde paardetende trol met honger was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 10:24 



 
Profiel   

Haha ja herkenbaar. Verkeer is niet eng. Scheelt dat een lang stuk van de track langs de weg ligt en ze dus veel verkeer gewend zijn, ook groot verkeer.
Maar al die andere dingen :wow:
Geiten, een hek, een hond die boven bosjes uitspringt, dat soort dingen zijn heeeeeel spannend :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 10:25 



 
Profiel   

Wacht maar… ze vinden nog wel wat zielige dingen om je te verbazen hoor :') hier vinden ze verkeer ook niet eng. Maar aan het ruiterpad is er ergens een klein stompje boom wat daar al jaren overblijft na zaagwerken. Daar steken we er elke keer bijna vanaf _O-

Edit: typo


Laatst bijgewerkt door Poekkie op 06-07-21 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 10:29 



 
Profiel   

Hahaha ja heel herkenbaar! Zou me niks verbazen. Maar in de basis doet ze geen rare dingen gelukkig. Ogen op steeltjes, maar ze loopt er wel voorbij. Dat geeft wel vertrouwen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 10:31 



 
Profiel   

Wij hebben sinds gisteren een camera hangen. Ik vind dat toch wel een fijn idee, gezien we er niet bij wonen. En zo kunnen we ze toch een paar keer per dag in de gaten houden.
Het is dat het teveel data en stroom kost, maar het liefst zou ik het de hele dag open hebben staan <3
Beter dan televisie :D

Leuk om te zien dat ze hun dag anders doorbrengen dan ik dacht. Ik dacht, die staan ergens te eten tot het op is en gaan dan door naar het volgende. Maar niets is minder waar. Ze doen precies waar een PP voor bedoeld is! Hapje, stapje, hapje, stapje.
Gisteren hadden we de camera hangen. Toen we weg gingen stonden Noura en Crum bij stal te eten en Jim en Charly bij de bak achterin. Een half uur later stonden Jim en Charly bij stal, Noura achterin op de wei en Crum achterin bij de hooibak. Weer een half uur later stonden ze met zijn allen op de wei en kwamen Noura en Charly weer naar voren lopen. Weer een half uur later stonden de ruinen bij de hooibak en Noura weer bij stal.

Een paar screenshots
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

En dit was vanmorgen vroeg <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 07:57 



 
Profiel   

Oh en nog een filmpje van gister.
Daar werd ik dan weer wat minder blij van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 08:02 



 
Profiel   

Ik zou met zo'n mooie camera ook de hele dag mijn-knolletjes-TV kijken.

Shoot, Jim loopt weer als een krant. Heeft misschien een rare beweging gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 09:21 



 
Profiel   

Ja zoiets zal het ook wel zijn. Maar dat is dus wat ik steeds zie. Dan gaat het weer goed, dan is het weer een dag als deze met een stijf lijf en wat onregelmatig in de draaien.
Vorige week is hij aardig uit zijn dak gegaan, gaf een showtje weg, zag je er niks aan. En dan gister weer dit.
Nou ja, hij is wel blij en geeft geen pijnsignalen verder (opgetrokken buik, neusgaten, enz.), hij oogt gewoon happy verder. Dus pensioen is nog steeds een reële optie. Ik hoop alleen net op dat beetje meer (af en toe een stapritje).

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 09:54 



 
Profiel   

Da's het voordeel van een goede camera: als Jim als een krant loopt, kan je er misschien achter komen waarom dat zo is door de camerabeelden te bekijken.

Als het van het ene op het andere moment zo slecht is c.q. er zo'n groot verschil tussen is, kan je er vrij zeker van zijn dat het een vervelende momentopname is na een stomme of slecht uitgevoerde actie.

Mijn arabierig typje zet haar rug vast bij stress of stommiteiten. Onder het draad in de wei gerold en langs de andere kant van het draad in de volgende wei met stress heen en weer gerend: stijve achterbenen. Dan moeten we veel oefeningen achteruit doen om dat bekken weer te laten kantelen.
Veel rouw- en trouwactiviteiten plaatsgevonden (arabierig typje's paddock is vooraan op het terrein dus iedereen komt er langs): arabierig typje is overprikkeld en wil alleen nog maar in het autistenhoekje staan (achterstevoren op de overdekte poetsplaats met haar hoofd naar de muur in plaats van naar de open ruimte) en stijve achterbenen. Dan moeten we veel oefeningen achteruit doen om dat bekken weer te laten kantelen.

Elke keer schrik me het lazarus totdat ik bedenk wat de oorzaak is/kan zijn. Wat rouw en trouw betreft wordt dat op de stalapp aangekondigd zodat ik er rekening mee kan houden maar het blijft lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 10:20 



 
Profiel   

Ja eens hoor. Het moet ook wel ergens vandaan komen, juist omdat het zo wisselend is. Maar dat zegt wel dat ik hem nog niet kan (en wil) belasten zolang elke gekke draai of inspanning dit oplevert.
Wel vraag ik me af of het hem kan helpen aan de hand aan de slag te gaan en zo de spieren weer sterker te maken. Want sterke spieren ondersteunen botten. Maar ik durf dat nog niet zolang ik niet binnen in heb kunnen kijken. Wil ook niet meer kapot maken.

En dat introverte ken ik wel. Die zetten de boel makkelijk vast.
Het is alleen wel elke keer overduidelijk dat achterbeen. Vastzetten zal wel hoog in het bekken komen en je ziet de compensatie ook op het linkerbeen. In september krijgt hij weer een behandeling. Dat houden we er voorlopig maar 2x per jaar in.

Maar hij oogt heel happy. Hij heeft altijd een typische uitdrukking bij pijn en/of ongemak en dat heeft hij de laatste maanden zeker niet.
Enige dat ik wel zie is dat hij zich te pletter verveelt. Gisteren beet hij ineens uit het niks, omdat ik mijn aandacht even niet bij hem had. En dat soort momenten vind ik dan wel weer moeilijk.
Vandaag dus maar weer bezigheidstherapie doen, zodat hij wel zijn aandacht krijgt. En van het weekend maar weer een rondje hersenwerk ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 10:39 



 
Profiel   

Wat hier erg veel goed doet, ook voor de band met arabierig typje, is werken met de dubbele longe. Dat is een fantastische manier om je paard te trainen qua spieropbouw en flexibiliteit, gymnastiseren.

Arabierig typje heeft nog wel eens last van uitzwaaiende achterbeentjes bij stress (de energie moet toch ergens heen en steigeren is gelukkig niet zo haar ding) maar als ik achter haar loop met de dubbele longe, is ze braaf en betrouwbaar en ze doet dat echt goed en graag.

Ik weet niet of je er de spullen voor hebt, maar ik denk dat je dat voorzichtig wel zou kunnen doen met Jim, gewoon 10 minuten samen door de bak stappen, jij erachter met - als je een longeersingel hebt - de lijnen in de bovenste ringen en vooral rechtuit lopen. Korte bochtjes zijn waarschijnlijk niet zo handig. Misschien wat balkjes neerleggen waar jullie tussendoor moeten, hebben jullie ook gelijk wat hersenwerk, dat zal jullie goed doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 10:58 



 
Profiel   

Nou, we hebben toevallig de lange lijnen opgezocht en met er achter lopen inderdaad een rondje over de track gedaan. Niet helemaal dubbele longe, maar meer als een soort droog mennen zeg maar. Zonder singel, maar het is wel beter om die er even bij te pakken denk ik.
Aan de hand gewoon er naast hebben ook gedaan, maar dat werkte niet helemaal lekker vanuit ons beider onervarenheid :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 11:02 



 
Profiel   

Lange lijnen, dubbele longe, droog mennen, dat is inderdaad wat ik bedoel. Erachter, beetje stappen sturen, hier en daar wat gerichter moeten kijken om ergens langs of door te gaan. Helemaal goed.

Aan de hand ernaast, wat bedoel je dan? Showmanship at halter, lange of korte teugelen? Daarvoor is het wel handig als iemand je eerst begeleid anders kan het zeer zeker een frustrerend iets worden. Voor mij en arabierig typje werkt sjomansjippen wel maar lange of korte teugelen niet. We lopen elkaar in de weg (iets te veel in elkaars ruimte) en onze posturen (ik ben iets korter en ronder dan zij :D) matchen gewoon niet zo lekker. Ik heb er een paar keer les in gehad van een goede en enthousiaste instructeur maar het is gewoon niet ons ding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 11:22 



 
Profiel   

Lange/korte teugelen :j
Wij hadden 1 les gehad voor we moesten stoppen. Dat gaat dus niet zo goed alleen :D
Showmanship wordt 'm overigens ook niet. Dat vindt hij echt heel saai :')
In hand trail was leuker. Dus we stappen soms aan de hand ook met pionnen en balken. Maar over de balken en achterwaarts en harder dan stap kan alweer niet. En draaien liever ook niet. Dus dan ben je zo beperkt.
Maar lange lijnen wil ik wel vaker doen. Dat hebben we in een ver verleden regelmatig gedaan en ging best goed. Wel leuk om dat weer op te pakken. Al is het maar 1 of 2x per week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 11:40 



 
Profiel   

Hahaha, Jim en arabierig typje zijn ongeveer hetzelfde denk ik, in wat ze leuk vinden. Arabierig typje wordt bijterig van sjomansjippen en mafje, haar voorgangster, vond het ook stom.

In hand trail of schriktraining of obstakels overwinnen aan de hand is inderdaad een stuk leuker maar daarmee moet je oppassen dat je Jim niet overvraagt. Lange lijnen of dubbele longe werkt voor jullie, nu, het best.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 11:53 



 
Profiel   

Jim moet zich vooral nuttig voelen :j
Geen idee hoe het in zijn hoofd werkt. Maar vrijheidsdressuur wordt hij bijvoorbeeld enorm enthousiast van. Zo enthousiast dat hij dingen doet die hij niet moet doen met zijn been. En niet 18+ verantwoord, want hij schacht meteen uit _O-
Maar goed, dat doen we dus met mate en iedere keer hetzelfde trucje. Hersenwerk beloont zichzelf zeg maar. Daar is de connectie wat minder met mij. In hand trail is leuk, vooral dingen als de brug, sidepass, achteruit in een L. Moeilijk nadenk werk, anders dan anders. Maar ja, die oefeningen mogen nu net niet. En een brug hebben we niet :+
Showmanship is stom. Geen mentale uitdaging.
Wandelen is leuk, maar niet meer dan 1x per week en liefst met Noura erbij, anders ook niet leuk.

Leuk betekent meestal overenthousiast en dan moeten we uitkijken voor dat been.
En goed voor het lijf zonder beenbelasting is saai en stom :')
Verder is hij niet ingewikkeld hoor :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 12:00 



 
Profiel   

Jim is niet ingewikkeld, je moet het alleen even weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 12:13 



 
Profiel   

Haha ja precies. Is voor mij ook een mentale uitdaging zeg maar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 12:16 



 
Profiel   

Daad maar bij het woord gevoegd. Ik was alleen de longeerlijn vergeten. Maar zo ging het ook. Braaf paard :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 15:52 



 
Profiel   

Longeersingel bedoel ik :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 18:27 



 
Profiel   

Ik was je al een beetje kwijt … Gaaf dat je gelijk aan de gang gegaan bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 18:57 



 
Profiel   

Ja ik las het later pas :+
Hij deed goed zijn best. Liep meteen keurig nageeflijk. Beetje linksom en beetje rechtsom gestapt. Veel rechtuit. En na 10 min weer gestopt.
Nog wat plaatjes van vanavond <3
[ img ]

Ik was bang dat hij nonstop stond te vreten. Maar dat is dus niet zo :D
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 20:06 



 
Profiel   

Kijk dan <3
Ik was Jim kwijt. Maar die lag onder de camera :+:
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Of dit dan <3
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 05:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 21 van de 23 [ 574 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen